![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard. Vlaamse partijen zoeken machtsinstrumenten om hun doelstellingen te realiseren waarop Franstalige partijen uiteraard op zoek gaan naar instrumenten om hun belangen te verdedigen. Vlaanderen gebruikt haar economisch en numeriek overwicht om dingen binnen te halen waarop de Franstaligen hun numeriek overwicht in Brussel en een aantal rangemeenten zijn beginnen gebruiken. Proper is het allemaal niet maar het komt van beide kanten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar ik ga werken, moet het niet bruisen. Ik ga daar werken. Als ik morgen in Haasrode industriepark kan gaan werken, dan doe ik dat meteen. Amper nog files, niet teveel lawaai, geen drukte, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dus alles naar Leuven verhuizen is goed?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben in staat om een probleem van verschillende kanten te bekijken en ik weet ook dat elke actie reactie uitlokt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en waarom een grote stad nemen? West-Duitsland heeft toch ook Bonn genomen? en was dat echt zo'n mislukking?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedrijven liggen buiten Brussel. Brussel is een stad van ambtenaren en wat maatschappelijke hoofdzetels. Als Brussel zich samen met wallonië afscheurt, zullen de bedrijven niet lang twijfelen om hun maatschappelijke zetel weer in het land te installeren waar hun fabriek al staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo leep vind ik het allemaal niet. Het is eerder een spelletje "chicken" met dat verschil dat de Franstaligen meer te verliezen hebben dan de Nederlandstaligen als ze tegen elkaar botsen. Nu het is een duidelijk teken aan de Vlaamse partijen dat Brussel nooit deel zal uitmaken van een onafhankelijk Vlaanderen maar er is zowieso niemand in Vlaanderen die daar anders over denkt of meer doet dan alleen maar lippendienst te bewijzen aan dat idee. Nu er is ook geen meerderheid in Vlaanderen die een onafhankelijke Vlaamse staat wenst en dat vergeten ze in Franstalig België nog al eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
trouwens bedrijven gaan niet rap naar een land gaan die oorlogstaal gebruikt. je gaat het sowieso met overleg moeten doen hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Spijtig dat de Vlamingenhatende straatrue niet meer op dit forum zit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister-President
|
![]() Ze zullen rap anders gaan piepen als de Vlaamse bedrijven en overheidsinstellingen uit Brussel zullen verdwijnen.
Nu denken ze het ei van Colombus te hebben uitgevonden door te eisen dat de belastingen van de in Brussel werkende Vlamingen in brussel moeten worden betaald!! Laat ze maar doen, ze zullen rap spijt hebben van hun beslissing. Laat hen Brussel en Vlaanderen de rand voor eeuwig vastgelegd door een grens!! Brussel stad is nu al niet meer hoofdzakelijk Frans , maar anderstalig , maar dat willen de francofonen niet toegeven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom moet een industrieterrein concurreren met Brussel en in welke zin? Als je zo weg bent van het "bruisende" Brussel, dan ga je er maar wonen, eh. Als ik ga werken, dan wil een rustig plekje dat ik zonder veel files kan bereiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |