Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ?
Voor het Vlaams Belang en voor euthanasie 21 29,58%
Voor het Vlaams Belang en tegen euthanasie 11 15,49%
Tegen het Vlaams Belang en voor euthanasie 34 47,89%
Tegen het Vlaams Belang en tegen euthanasie 5 7,04%
Aantal stemmers: 71. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2008, 14:06   #61
papillontiger
Vreemdeling

papillontiger's schermafbeelding

Standaard

Eigenbelang weegt zwaar door?

IK schrik effe...
papillontiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 06:46   #62
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Dat is iets anders dan een dictatuur van de partijtop he, zoals bij het VB en SP.A
Binnen een partij moet ge volwassen met meningsverschillen kunnen omgaan.
Men moet handelen naar het programma, zeker als je een mandaat op zak hebt. Kiezers en leden is iets anders. Het is normaal dat als je afwijkt van het programma je dan een tik krijgt. Wat niet wilt zeggen dat ieder zijn individuele mening heeft over bepaald onderwerpen die minder belangrijk zijn.
Slechte verkoper zou jij nogal zijn. Je verkoopt je product zonder er zelf in te geloven...
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 23:38   #63
papillontiger
Vreemdeling

papillontiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Internaut Bekijk bericht
Men moet handelen naar het programma, zeker als je een mandaat op zak hebt. Kiezers en leden is iets anders. Het is normaal dat als je afwijkt van het programma je dan een tik krijgt. Wat niet wilt zeggen dat ieder zijn individuele mening heeft over bepaald onderwerpen die minder belangrijk zijn.
Slechte verkoper zou jij nogal zijn. Je verkoopt je product zonder er zelf in te geloven...

De ambitie is niet om verkoper te zijn.

Het zit vanbinnen...gr, P
papillontiger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 07:08   #64
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Waarom verenigen de VBers die ethisch verschillen van het VB zich dan niet om dwang op de partij te zetten hun ethische koers te veranderen?
De strijd tegen die multiculwaanzin is veel belangrijker.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2008, 15:32   #65
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
De strijd tegen die multiculwaanzin is veel belangrijker.
Dus pak je er maar een hoop negatieve rommel bij...
Door te strijden tegen het ene slechte ben je tevreden met het andere slechte. VBers hebben precies echt wel alle hoop op een betere wereld opgegeven Nu snap ik waarom de VBers hier euhenansie wel zien zitten, ze zien het gewoon zelf helemaal niet meer zitten
Oud 12 mei 2008, 02:16   #66
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door te strijden tegen het ene slechte ben je tevreden met het andere slechte. VBers hebben precies echt wel alle hoop op een betere wereld opgegeven Nu snap ik waarom de VBers hier euhenansie wel zien zitten, ze zien het gewoon zelf helemaal niet meer zitten
Je weet goed genoeg dat niemand hier het met iedere letter eens kan zijn van welk programma dan ook. Het is zodanig groot en iedereen heeft hier of daar wel andere accenten. Feit is of je u kan vinden in de ideologie (Vlaams nationalisme) en de hoofdprogrammapunten.

Ik denk dat de meesten ethisch niet rechts zijn als de partij zelf maar dat is helemaal geen probleem. Sociaal eocnomisch daarentegen zijn de meesten rechts zoals de partij. Dop enzovoort mag, maar enkel voor eigen volk en beperkt in tijd. Dat is toch wat ik begrepen heb.

Wat zijn dan de minpunten die we erbij moeten nemen ? Misschien hun visie over drugs ? Ach dat zijn geen maatschappelijk zware thema's.
De toenemende islamisering, de hoge lasten, separatisme, nationalisme, multikul, behouden van de Vlaamse identiteit en dergelijke zijn dingen die mensen bezig houden.
Ik ga een simpel voorbeeld geven bij mij.
ik ervaar hoe moeilijk het is werk te vinden omdat er Polen of Oost-blokkers zijn die veel goedkoper zijn, waardoor ik opzij word geschoven. Hoezo Vlaming ?
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 11:48   #67
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik ervaar hoe moeilijk het is werk te vinden omdat er Polen of Oost-blokkers zijn die veel goedkoper zijn, waardoor ik opzij word geschoven. Hoezo Vlaming ?
Weer die eeuwige discussie over wat eerst was, de kip of het ei. Toen die Polen en Oostblokkers er niet waren konden die banen blijkbaar ook niet opgevuld worden. Nu ze opgevuld worden door anderen, begint iedereen te zeuren dat er voor laagopgeleiden geen banen meer zijn.

Ik weet trouwens niet hoe het in Vlaanderen zit, maar in Nederland is het aantal vacatures sinds die toetreding van landen alleen maar gegroeid.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 11:54   #68
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sympathiseert u voor een welbepaalde partij? Zo ja, ben u het met álle partijstandpunten eens?
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:01   #69
sus antigoon
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor het Vlaams Belang en voor euthanasie
ik vind ook dat er een wettelijke bepaling moet komen die euthanasie op vb-kiezers mogelijk maken

mooi te horen dat jullie erzelf voorstander van zijn
sus antigoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 12:35   #70
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je weet goed genoeg dat niemand hier het met iedere letter eens kan zijn van welk programma dan ook. Het is zodanig groot en iedereen heeft hier of daar wel andere accenten. Feit is of je u kan vinden in de ideologie (Vlaams nationalisme) en de hoofdprogrammapunten.

Ik denk dat de meesten ethisch niet rechts zijn als de partij zelf maar dat is helemaal geen probleem. Sociaal eocnomisch daarentegen zijn de meesten rechts zoals de partij. Dop enzovoort mag, maar enkel voor eigen volk en beperkt in tijd. Dat is toch wat ik begrepen heb.

Wat zijn dan de minpunten die we erbij moeten nemen ? Misschien hun visie over drugs ? Ach dat zijn geen maatschappelijk zware thema's.
De toenemende islamisering, de hoge lasten, separatisme, nationalisme, multikul, behouden van de Vlaamse identiteit en dergelijke zijn dingen die mensen bezig houden.
Ik ga een simpel voorbeeld geven bij mij.
Het enige waar ik niet begrijp is dat VBers die zo het lak hebben aan politieke correctheid. Blijkbaar allemaal slaafs alles aanvaarden van hun partij zonder opnelijke kritiek of vrije meningsuiting. Waarom zou de vlaamse onafhankelijkheid in gevaar komen door massaal het ethisch conservatieve programma af te wijzen?

Ivm met werk en Polen volg ik je punt. Het kan niet dat Polen hier komen werken voor een lager loon, en dat wij ook voor zo een laag loon dienen te werken of ontslagen worden. Bij een Poolse toetreding tot de Europese Unie zouden de lonen daar juist omhoog moeten... Ligt de fout daarvoor bij de Polen? Neen. Zijn Polen daarom een probleem? Neen. Het probleem ligt bij het economisch systeem, dat gigantische winsten haalt, en gerust zowel vlamingen, als belgen als polen ,goed kan betalen. het geld daarvoor is er! Maar die er voor kiest om uiteindelijk van alle werknemers enkel de goedkoopste te kiezen. Zo worden wij werknemers tegen elkaar uitgespeeld, terwijl we eigenlijk gemeenschappelijke belangen hebben, we worden immers, uit welk land we ook komen,allen economisch uitgespeeld en uitgebuit...
Oud 12 mei 2008, 12:53   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Aan de mensen die tegen euthanasie zijn: Wie denken jullie wel niet dat jullie zijn dat jullie kunnen beslissen over het wel of niet leven van een ander?
goede vraagstelling. want d�*t is uiteindelijk wat een anti-euthanasist doet: andere mensen verplichten om desnoods nog maanden in uitzichtloos lijden te blijven liggen en be-leven.

Ik hoop altijd dat zulke mensen hun gebrek aan empathie ooit zelf mogen beleven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 12:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 17:25   #72
Pavolini
Banneling

Standaard

Euthanasie en abortus moeten volledig vrij worden om ingepast te worden in de vreemdelingenpolitiek. Zwaar zioeke vreemdelingen voor de keuze laten: euthanasie of terugkeer naar land van herkomst. Na 1 kind vcreemdelingen voor de keuze laten: abortus of terugkeer naar land van herkomst.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 18:34   #73
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Niettegenstaande ik er een erezaak van maak om bij de verkiezingen trouw voor het Vlaams Belang te stemmen (omwille van hun standpunten op het vlak van vreemdelingen, veiligheid, en drugs), ben ik tegelijkertijd, weliswaar in weerwil van het programma, een grote voorstander van euthanasie. Als humanist ben ik zelfs voorstander van het volledige zelfbeschikkingsrecht van het individu, bv. door middel van een zelfbevrijdingspil.

Euthanasie en/of een zelfbevrijdingspil geeft aan de mensen die het leven niet meer zien zitten, de kans om zichzelf te verlossen uit hun ellendig, levensonwaardig leven. Ook kan het een (bescheiden of minder bescheiden) bijdrage leveren aan de oplossing van het probleem van de overbevolking. Meer euthanasie zou eveneens de betaalbaarheid van de gezondheidszorg ten goede komen. Een zelfbevrijdingspil zou de verzuring in de maatschappij kunnen terugdringen, omdat verzuurden eerder geneigd zouden zijn een dergelijke pil te slikken. Ook zou een zelfbevrijdingspil kunnen zorgen voor wat meer natuurlijke selectie, en zou het aantal nuttelozen in de maatschappij kunnen dalen. Ik zie dan ook alleen maar voordelen in een soepele wetgeving inzake euthanasie en zelfbeschikkingsrecht.

Hoe staat u tegenover het Vlaams Belang en tegenover euthanasie ?
Ik ben eveneens voorstander van het recht op zelfbeschikking.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 18:42   #74
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige waar ik niet begrijp is dat VBers die zo het lak hebben aan politieke correctheid. Blijkbaar allemaal slaafs alles aanvaarden van hun partij zonder opnelijke kritiek of vrije meningsuiting. Waarom zou de vlaamse onafhankelijkheid in gevaar komen door massaal het ethisch conservatieve programma af te wijzen?
Dat is waarschijnlijk omdat u persoonlijk geen Vlaams Belangers kent.
Uw vooroordelen spelen daarin een grote rol.
Maar je kan de zaak ook omdraaien. Ik ken (ja hoor!) linkse rakkers die de grootste moeite hebben met de multiculturele onzin die ze door hun partijleiding in de strot geduwd krijgen.
Ik kan ze daarin perfect volgen. Ieder weldenkend mens ziet de verloedering die de 'open deur-' en knuffelpolitiek teweeg brengt.
En nee, VB-ers volgen niet slaafs het beleid van hun partij.
Wij mogen, in schril contrast met de zogenaamnde 'politiek correcte' partijen wél een eigen mening hebben.
Wij mogen zelfs kiezen met welke kleur van das we op de televisie verschijnen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 00:30   #75
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

[quote=hurricane;3421059]Dat is waarschijnlijk omdat u persoonlijk geen Vlaams Belangers kent.
QUOTE]

Is het vlaams belang dan zo een klein partijtje geworden dat ik geen vlaams belangers kan kennen?

Citaat:
En nee, VB-ers volgen niet slaafs het beleid van hun partij.
Wij mogen, in schril contrast met de zogenaamnde 'politiek correcte' partijen wél een eigen mening hebben.
Wij mogen zelfs kiezen met welke kleur van das we op de televisie verschijnen.
vrije meningsuiting volgens het VB anno 2008
Oud 14 mei 2008, 00:32   #76
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Euthanasie en abortus moeten volledig vrij worden om ingepast te worden in de vreemdelingenpolitiek. Zwaar zioeke vreemdelingen voor de keuze laten: euthanasie of terugkeer naar land van herkomst. Na 1 kind vcreemdelingen voor de keuze laten: abortus of terugkeer naar land van herkomst.
Vreemdelingen, wie zijn dat?
Jij bent ook een vreemde voor mij
Oud 14 mei 2008, 07:07   #77
Pavolini
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemdelingen, wie zijn dat?
Jij bent ook een vreemde voor mij
Al wie niet tot de Vlaamse volksgemeenschap behoort.
Pavolini is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 11:15   #78
the outlaw torn
Minister

the outlaw torn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Sympathiseert u voor een welbepaalde partij? Zo ja, ben u het met álle partijstandpunten eens?
dat is een utopie. ik denk dat de mensen die bij een bepaalde partij aangesloten zijn en het met alle punten eens zijn, dungezaaid zijn. logisch ook, een partij is een verzameling standpunten die in compromis zijn tot stand gekomen en waar een meerderheid voor bestaat binnen de partij, maar dat wil daarom niet zeggen dat iedereen het ook met alles eens is. de meederheid beslist, maar dat wil daarom niet zeggen dat de minderheid de mening van de meerderheid gaat overnemen. respecteren, aanvaarden, eerbiedigen, ja, dat logischerwijze, en zo hoort het bij politiek democratische partijen, uiteraard wel. maar er is een groot verschil tussen een mening respecteren en het er ook effectief mee eens zijn.
trouwens, partijslaven die enkel maar de lijn volgen en nooit een eigen mening hebben, zijn enkel marionetten, en die horen in de politiek niet thuis naar mijn bescheiden mening. al moet je natuurlijk ook niet overdrijven en constant tegen de partijlijn ingaan, maar af en toe, en zelfs publiekelijk moet dat zeker kunnen.

http://www.indiancountrytoday.com/

Laatst gewijzigd door the outlaw torn : 14 mei 2008 om 11:21.
the outlaw torn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 mei 2008, 11:19   #79
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
misschien omdat ze anders eerder bij NVA thuishoren ? maar idd, zoals je terecht zegt, als er ergens politieke slaven zitten is het wel bij VB. het komt zelfs ongeloofwaardig over, .....

Oud 14 mei 2008, 11:19   #80
the outlaw torn
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
daar valt iets voor te zeggen.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be