![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk, ik doe nog èèn poging. Als men u pakt met planten bij u thuis wordt u opgepakt en opgesloten in de gevangenis. U komt correctioneel voor en men veroordeeld u tot een jaar of twee gevangenis. Als u kan bewijzen dat u niet geoogst hebt dan gaat u naar het beroepshof en die spreken u vrij omdat u niet geoogst hebt. Wat leren we daarvan? Dat oogsten strafbaar is, begrijpt u het nu? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het KB van 2003 http://www.drugsinbeweging.be/info_wet_OverDrugs.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
Zo staat het in uw bron: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() staat Anderlecht vol plantages dan ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je verder leest in die bron:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Maar ik kan me voorstellen dat een Nitwit die de regels aan zijn laars lapt en zich de koning der hooligans vind, diezelfde politie een pain in the ass vindt en bijgevolg een bende klootzakken in uniform. Maar dat zegt meer over u dan over de Politie me dunkt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Drie maanden tot een jaar dus om een jointje te roken in het openbaar. U zegt dus, je kan niet naar de gevangenis voor een jointje en uw bron daarvoor zegt het tegendeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
|
![]() Citaat:
Nee, u begrijpt het begrip overlast niet helemaal. Als u ergens een jointje rookt en iemand belt de politie en zegt dat het daar verschrikkelijk stinkt, dan is er overlast met de nodige gevangenisstraf tot gevolg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Eens kijken hoe 'behulpzaam' men dan nog zal zijn. Er zijn zo van die mensen die het niet pikken dat ze worden uitgebuit en als ondergeschikte worden behandeld door politici en politie. Laatst gewijzigd door Heftruck : 20 april 2008 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Inderdaad, maar u en ik blijken daarvan de enige exemplaren te zijn op dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dan is dat binnen de kortste keren totale anarchie en oorlog. Dan kun je niet meer veilig over straat lopen. Als DAT uw ideaalbeeld is van een maatchappij? Er zijn regeltjes en wetten om ons te beschermen. Iedereen doet maar op, amaai dat zal wat geven. Nee bedankt, ik volg liever de wetten en regels van mijn land en ik hoop dat andere mensen dat ook doen, dat maakt mijn leven en dat van mijn omgeving het veiligst. Maar ja das niet stoer genoeg zeker voor jou! Laatst gewijzigd door Adrian : 20 april 2008 om 13:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
|
![]() Die zijn er om u mooi in lijn te laten lopen en u bent er nog blij om ook. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Het zijn doorgaans overheden en zelfverklaarde heiligen (dé overheidsmensen bij uitstek) die zich aan oorlog bezondigen. Naïef. ![]() Ja zeg, stel je voor, ik zou wel eens kunnen genieten van 't leven en een hoog inkomen kunnen hebben en andere dingen doen dan wat mij voorgeschreven wordt! En dan ben ik geen goede slaaf! Daar moet toch iets aan gedaan worden want dat kan niet door de beugel! Laatst gewijzigd door Heftruck : 20 april 2008 om 13:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
"De Overheid is overal om ons heen. De Overheid houdt van ons allen! Allen die zich onderwerpen aan de Overheid zullen voor eeuwig in vrede en voorspoed leven! De ongelovigen komen terecht in de hel op aarde!" Er zit iets in die vergelijking, vind ik ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, als je je in het openbaar gaat bezatten en mensen overlast bezorgen wordt je ook opgepakt, ik zie het probleem niet. Ze gaan je daar trouwens geen maanden/jaren voor in de bak steken, softdrugs wordt grotendeels gedoogd in België. Ik zie hier in Leuven regelmatig iemand over straat lopen die een joint aan het roken is zonder dat die opgepakt wordt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Houdt dat in dat er geen gevangenisstraf opstaat? Ik denk van niet. En uw bronnen die u eerder aanhaalde, zoals websites en ministrieele schrijvens, wel, die zijn de wet niet. Ik ken iemand die 2 jaar gedaan heeft voor het bezit van 1.9 gram. Hoeveel jointjes kan je daar van rollen? 1 of 2 misschien? Laatst gewijzigd door HAMC : 20 april 2008 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |