![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is al een eerste reden om tegen de privatisering te zijn. Als je gelooft dat het illegitiem is van de staat om mensen op te sluiten, dan moet je toch ver heen zijn dat je private incentives gaat koppelen aan de staat. Absurd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Ik wil wel direct enkele tientallen cellen bouwen tegen 100.000 euro per cel en ze dan verhuren aan de staat, zodat ik binnen de tien jaar mijn investering terug heb en dan de gevangenis kan verkopen.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of de vraag of de overheid die legitimiteit heeft, is nogal wiedes. Legitiem is 'lex', i.e. wet. Het mag van de wet (zichzelf dus). Rechtvaardigheid, dat is een totaal andere kwestie, me dunkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Natuurlijk is het enkel de overheid die daar mensen gaat plaatsen, maar dat kan enkel omdat de bevolking hen daartoe het (legale) recht toe verleent.
![]() |
![]() |
#65 |
Minister-President
|
![]() Ik ga wel akkoord hoor, maar ik had nog niet echt nagedacht over die kwestie.
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |