Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2008, 09:31   #61
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Moeten ze zeker doen,en alzo heel wat kindermishandelingen gaan in de hand werken,waar ik deze week nog het slachtoffer van was
met jullie poten van kinderen af blijven verdomme
Jij was het slachtoffer van kindermishandeling?
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 09:38   #62
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me af wat je kan aanvangen tegen kinderen die je het leven zuur maken. Ze gaan luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.

Ik wordt echt bang dat één van mijn honden vroeg of laat echt door de raam springt als ze zo verder blijven doen.

Echt: ik ben die uitdagende belhamels meer dan beu en voel me ech machteloos. Ze zijn zo snel dat ik ze gewoon niet te pakken krijg, want ik zou ze maar al graag een pak op hun broek geven, gezien hun ouders toch geen zin hebben om hen op te voeden.
dagelijks omkopen, zodat ze bij uw buurvrouw gaan 'hangen'
ofwel uw voordeur eens wat meer laten openstaan, zodat uwen hond eraan kan
en anders ... mee leren leven, geen aandacht geven, dan gaan ze t rapste weg zijn, want dan is de fun eraf
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 09:44   #63
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dagelijks omkopen, zodat ze bij uw buurvrouw gaan 'hangen'
ofwel uw voordeur eens wat meer laten openstaan, zodat uwen hond eraan kan
en anders ... mee leren leven, geen aandacht geven, dan gaan ze t rapste weg zijn, want dan is de fun eraf
Jammer maar helaas, die negeerstrategie werkt niet. Ze blijven komen en je lastig vallen. Vaak is het hen daar om te doen. De optie van dien hond is nog het beste. Maar dan vrees ik wel dat je daarna en tijdje de cel in moet (het inzetten van een hond voor geweldpleging wordt gelijkgesteld met het gebruik van een verboden wapen).
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 10:34   #64
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Jammer maar helaas, die negeerstrategie werkt niet. Ze blijven komen en je lastig vallen. Vaak is het hen daar om te doen. De optie van dien hond is nog het beste. Maar dan vrees ik wel dat je daarna en tijdje de cel in moet (het inzetten van een hond voor geweldpleging wordt gelijkgesteld met het gebruik van een verboden wapen).

En garantie, daar maken ze plaats voor.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 22:13   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door floppy Bekijk bericht
Ik zal je eens een stuk rioolbuis geven, ze bruin schilderen en in je tuin zetten. Dan kun je d'er zo veel inkruipen als je wilt.
Deden "ze" dat met jou dan?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2008, 23:37   #66
forumspook
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Wat is me dat voor iets? Kan geluid leeftijdsselectief zijn?
Ja. Vanaf 25 jaar zijn er geluiden die u niet meer hoort. Maar filosoof zei daar net iets van dat de honden daar ook last zouden van kunnen hebben...Nu weet ik niet of het onzin is zoals ik van hem gewoon ben, maar het is mogelijk. Dus mischien toch eerst eens checken alvorens dit te installeren.
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 09:48   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is een heel andere situatie. U bent naief en woont welicht een eind buiten de stad of de armere buurten, waarschijnlijk op het platteland of in het groen. Eigenlijk bent u wereldvreemd en heeft geen besef van hoe de situatie er nu aan toegaat.
Ik was inderdaad vergeten dat een vensterbank zitten op het platteland totaal anders is dan 'in the hood'.

U woont in een ghetto en bent daar blijkbaar fier op. ik heb er gewoond, Molenbeek,(verhuis gemiddeld om de 2 jaar sinds mijn 20ste) en vind de verhalen nog altijd overdreven.

Wereldvreemd?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 22:31   #68
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dit is een heel andere situatie. U bent naief en woont welicht een eind buiten de stad of de armere buurten, waarschijnlijk op het platteland of in het groen. Eigenlijk bent u wereldvreemd en heeft geen besef van hoe de situatie er nu aan toegaat.
???
Ik zou nu toch nog net liever hebben dat men op mijn raam klopt dan dat men een stinkbom binnengooit. Zeker als ik clanditie in mijn huis moet ontvangen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Als kind stookten wij te pas en te onpas vuurtjes, knalden wij voetzoekers af, gaven die van de andere wijk rammel, gooiden stinkbommetjes bij de beenhouwer binnen, ...
Geen haan kraaide ...

Besluit: u wordt oud en bent uw eigen jeugd vergeten.
Oud 5 mei 2008, 22:33   #69
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Als iemand steeds het slachtoffer speelt,dan zullen het die k*tallochtoontjes wel zijn. Ze zijn zelfs zo arrogant geworden om steeds te dreigen met klachten bij het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding. U bent volgens mij niet goed op de hoogte van de wetgeving: mensen zonder toestemming fotograferen mag in principe al niet, zeker geen minderjarigen. Het kan zijn dat ik met zulk fotomateriaal naar de politie stap, zij mij nog een PV geven voor het ongevraagd op foto zetten van kinderen (minderjarigen). Als er iets ernstig moest gebeuren en ik leg dit vast, kan het zijn dat de advocvaten van de tegenpartij dit nog afdoen als onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal. En als u denkt dat de politie in Borgerhout zo communicatief is, bent u duidelijk niet van 't stad.
Ik blijf bij mijn eerste 'advies': wijkagent verwittigen. Hij zal zeggen wat hij en het slachtoffer het beste kunnen doen.
Oud 5 mei 2008, 22:37   #70
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Uw situatie is met niets te vergelijken met de rotstreken die deze vandaaltjes hier uithalen. Het gaat hier dan ook niet over kindermishandeling, maar over een soort 'onweerstaanbare' drang of wettige zelfverdediging. Verder vind ik het ook niet zo verstandig van u, om uw vuile was via dit forum naar buiten te brengen. Het betreft hier een privé-aangelegenheid of familiecrisis. Zoek steun / hulp bij de desbetreffende meer geschikte kanalen. Waarmee ik u helemaal niet wil schofferen of zo, veel steun toegewenst, maar dit is nu eenmaal mijn gedacht.
Zelfs als één van de personen een volledige waarheidsgetrouwe en heel objectieve versie van de feiten neerschrijven (waarmee ik niet wil zeggen dat Boadica of Duveltje382 volgens mij gaan liegen, maar dat is nog iets anders dan een objectief verhaal schrijven) dan nog kan je niet oordelen, want we hebben beide veel te weinig elementen over de context en wat er precies gebeurde.
Oud 5 mei 2008, 22:43   #71
forumspook
Banneling

Standaard

[quote=Groentje-18;3406126]Ik blijf bij mijn eerste 'advies': wijkagent verwittigen. Hij zal zeggen wat hij en het slachtoffer het beste kunnen doen.[/QUOTE]
Schieten ?
forumspook is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2008, 22:51   #72
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me af wat je kan aanvangen tegen kinderen die je het leven zuur maken. Ze gaan luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.
Citaat:

Verder heb ik eerder de indruk dat de kinderen niet van autochtone afkomst zijn en vrees ik of die ouders wel Nederlands verstaan. Ik hoor die kinderen onderling een vreemd taaltje brabbelen n.

waarom verwonderd dat mij weer niet, toch een klein beetje een beetje verzuurd. en nu ga je afkomen dat je toch geen vber zijt!!!!!!
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 00:20   #73
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zelfs als één van de personen een volledige waarheidsgetrouwe en heel objectieve versie van de feiten neerschrijven (waarmee ik niet wil zeggen dat Boadica of Duveltje382 volgens mij gaan liegen, maar dat is nog iets anders dan een objectief verhaal schrijven) dan nog kan je niet oordelen, want we hebben beide veel te weinig elementen over de context en wat er precies gebeurde.
De situatie is voor mij nochtans heel herkenbaar ! Ik zie het zo voor mij gebeuren. Laten we spreken van eigen 'ervaringen'. Als je volgens jou niet kan oordelen zonder alles te weten, waarom zitten u en ik en al die anderen dan onze tijd op dit forum te verdoen? We mogen toch ons gedacht zeggen, zelfs al weten wa niet van elk topic alles van naaldje tot draadje?
Oud 6 mei 2008, 00:27   #74
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

waarom verwonderd dat mij weer niet, toch een klein beetje een beetje verzuurd. en nu ga je afkomen dat je toch geen vber zijt!!!!!!
Men moet een kat een kat noemen. Hier ziet deze kat 'toevallig' bruin en dragen vele katinnetjes een doekje 'ter bescherming'. Of mogen volgens u de problemen niet meer bij naam genoemd worden? Bent u één van die linkse intellectualisten die de bek vol heeft over het doorbreken van taboes (bijv.: 'oeioei wereldramp, de blote vrouwkens van onze Louis Paul Boon mogen we niet gaan bekijken'), maar wanneer er moslims of vreemdelingen in het algemeen bij betrokken zijn, dan kent het recht op de vrijheid van meningsuiting volgens u plots zijn grenzen. Troost u, het is een typisch postmodern bourgeois-trekske !
Oud 6 mei 2008, 08:46   #75
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Boadicea, Je staat presies wat onder druk de laatste tijd...

Zou een emmertje vuil water, zonder de emmer natuurlijk, vanop de eerste verdieping per ongeluk naar beneden gevallen, niet kunnen helpen? Zo onder het mom van "Oesje, nu stamp ik hier toch per ongeluk mijn emmer omver terwijl ik ramen lap"...
Oud 6 mei 2008, 08:57   #76
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
???
Ik zou nu toch nog net liever hebben dat men op mijn raam klopt dan dat men een stinkbom binnengooit. Zeker als ik clanditie in mijn huis moet ontvangen!
Mens, leer nu gewoon eens inzien dat die kereltjes met hun fikken van je eigendom moeten blijven en dat het helemaal niet nodig is dat ze op je raam komen kloppen o.i.d. doen?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 09:41   #77
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht

Zou een emmertje vuil water, zonder de emmer natuurlijk, vanop de eerste verdieping per ongeluk naar beneden gevallen, niet kunnen helpen? Zo onder het mom van "Oesje, nu stamp ik hier toch per ongeluk mijn emmer omver terwijl ik ramen lap"...
Het probleem is dat het meestal bij die kinderen het signaal geeft om een stapje verder te gaan. En voor je het weet heeft boadicea een steen door de ruit.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 09:53   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

als negeren niet werkt, dan moet je een andere benadering proberen : toezicht ... niks hatelijker voor jongeren dan constant toezicht ...

zet uwe stoel op de stoep, nodigt de buurvrouw uit en gaat buiten zitten (ge kunt daar ook uw groentjes snijden, pattaten schillen, strijken ...) en ge hebt nen babbel ... met de buurvrouw, of met die jongeren

die houden dat maar een week vol, en dan staan die achter t hoekje.
Oud 6 mei 2008, 09:53   #79
Vuyschthaemert
Banneling

Standaard

Een tijdje terug werd de buurt hier ook geteisterd door dat soort allochtoonse jeugddelinquenten in de dop. Klagen bij de politie hielp uiteraard niets, dus moesten er andere maatregelen genomen worden.
Toen ze weer eens bezig waren heb ik het leidertypje (jawel, zelfs dit soort kleine etterbakjes hebben een soort van leider als ze met hun bekende spellekes, zoals intifadah'tje spelen, straatmeubilair slopen en de dieren in het park pesten, bezig zijn) eens bij het jeugdige strotje gegrepen, hem uiterst voorzichtig tegen een muur geplakt en hem al spartelend langzaam aan zijn nekje omhoog geschoven totdat ik hem op ooghoogte had. Vervolgens heb ik hem ernstig toegesproken waarbij ik hem vertelde dat ik hem bij het eerstvolgende vergrijp van hem en/of zijn maatjes aan de varkens zou gaan voeren.
Tot op heden is de overlast van die etterbakjes nagenoeg geheel uitgebleven, en er zijn ook geen vaders, broers, neven en ooms verhaal komen halen, simpelweg vanwege het feit dat dit volk slechts één taal verstaat, en dat is die van (gepast) geweld. Primitievelingen bestrijd je best met primitieve middelen.
Vuyschthaemert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2008, 09:54   #80
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht

amai ... dat hadden ze bij mij eens moeten proberen als jongere ...

ik zou precies geen extra onnodige confrontatie zoeken, als ge een oplossing wilt bereiken (die geen verhuis inhoudt) Boadicea ....

ge weet dan waar ge aan begint ... maar niet waar dat eindigt hoor

Laatst gewijzigd door Anna List : 6 mei 2008 om 09:55.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be