Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 mei 2008, 17:45   #1
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard De spelende pest

Ik vraag me af wat je kan aanvangen tegen kinderen die je het leven zuur maken. Ze gaan luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.

Ik wordt echt bang dat één van mijn honden vroeg of laat echt door de raam springt als ze zo verder blijven doen.

Echt: ik ben die uitdagende belhamels meer dan beu en voel me ech machteloos. Ze zijn zo snel dat ik ze gewoon niet te pakken krijg, want ik zou ze maar al graag een pak op hun broek geven, gezien hun ouders toch geen zin hebben om hen op te voeden.
Oud 3 mei 2008, 17:54   #2
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik vraag me af wat je kan aanvangen tegen kinderen die je het leven zuur maken. Ze gaan luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.

Ik wordt echt bang dat één van mijn honden vroeg of laat echt door de raam springt als ze zo verder blijven doen.

Echt: ik ben die uitdagende belhamels meer dan beu en voel me ech machteloos. Ze zijn zo snel dat ik ze gewoon niet te pakken krijg, want ik zou ze maar al graag een pak op hun broek geven, gezien hun ouders toch geen zin hebben om hen op te voeden.

Probeer contact te nemen met de ouders en zeg hen dat je het op prijs zou stellen dat die kinderen je met rust laten.

Of plaats je honden weg van de ramen aan de straatkant.
Oud 3 mei 2008, 17:55   #3
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik eens een politiek incorrecte vraag stellen: gaat het hier om allochtone of autochtone kinderen? Ken iemand datzelfde probleem had in Antwerpen, het ging toen om (kinderen van) 'Nieuwe Belgen'. De instanties zullen wel reageren dat kinderen en jongeren het recht hebben om te 'spelen' en dat je verzuurd bent. In alle geval, allochtoon of autochtoon, van mij krijg je fiat om ze eens een pak voor de broek te geven. Zie alleen niet dat de ouders klacht indienen, want dan ben jij de geweldenaar.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 17:59   #4
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Probeer contact te nemen met de ouders en zeg hen dat je het op prijs zou stellen dat die kinderen je met rust laten.

Of plaats je honden weg van de ramen aan de straatkant.
'Boadicea' heeft het volste recht haar honden te plaatsen, uiteraard niet open op straat, waar hij/ze wilt in haar woning ! Hij/zij moet niet inbinden, wel die snotneuzen die moeten stoppen met buurtbewoners te pesten ! Deze moeten dringend opgevoed worden of tenminste eens klaar en duidelijk aangepakt door hun ouders. Maar dat laatste is een illusie zeker ?
Oud 3 mei 2008, 17:59   #5
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Mag ik eens een politiek incorrecte vraag stellen: gaat het hier om allochtone of autochtone kinderen? Ken iemand datzelfde probleem had in Antwerpen, het ging toen om (kinderen van) 'Nieuwe Belgen'. De instanties zullen wel reageren dat kinderen en jongeren het recht hebben om te 'spelen' en dat je verzuurd bent. In alle geval, allochtoon of autochtoon, van mij krijg je fiat om ze eens een pak voor de broek te geven. Zie alleen niet dat de ouders klacht indienen, want dan ben jij de geweldenaar.
Nou: er echt op slaan, zou ik niet meteen doen, maar ik zou ze wel eens goed aan willen spreken.

Verder heb ik eerder de indruk dat de kinderen niet van autochtone afkomst zijn en vrees ik of die ouders wel Nederlands verstaan. Ik hoor die kinderen onderling een vreemd taaltje brabbelen en ik weet dat ik niet de enige hondeneigenaar ben die hier hetzelfde meemaakt. Zowat alle hondeneigenaars hebben dezelfde klachten.

Ik geef eerlijk toe dat ik met mijn honden nog zo weinig mogelijk buiten kom, vermits ze gemakkelijk op scherp staan, als ze een kind zien. Als ik de uitdagerijen bekijk, schrik ik er van dat er hier niet elke dag een kind gebeten wordt.
Oud 3 mei 2008, 18:01   #6
Boadicea

Standaard

Citaat:
'Boadicea' heeft het volste recht haar honden te plaatsen, uiteraard niet open op straat, waar hij/ze wilt in haar woning ! Hij/zij moet niet inbinden, wel die snotneuzen die moeten stoppen met buurtbewoners te pesten ! Deze moeten dringend opgevoed worden of tenminste eens klaar en duidelijk aangepakt door hun ouders. Maar dat laatste is een illusie zeker ?
Juist, ik ga mijn honden hier niet in een bench zetten omdat er kinderen zijn die geen fatsoen kennen. Daarnaast hebben we die honden ook in huis gehaald na verschillende inbraakpogingen op korte tijd. Zij zijn ons alarm en inderdaad ... ik raad hier dus niemand aan om zomaar onvraagd binnen te komen als hier niemand anders thuis is.
Oud 3 mei 2008, 18:01   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Ik ben van een leeftijd dat ik in mijn jeugd nog echt kwasi overal kon spelen en overal kattekwaad uithalen.
En naar 't schijnt was ik daarin onovertroffen.

Hoe meer gij u kwaad maakt, hoe plezanter het is voor die jonge gasten (allez, als ze 't zelfde reageren als ik in mijn tijd).

Ge moet zorgen dat "ge een van hen" wordt.
Spreek ze eens aan. Vraag hen eens of ze weten wat voor ras je hond is of je honden zijn. Of iets in dien aard .... ge begrijpt wel wat ik bedoel.

Verwacht alleszins niet dat gasten van 10 jaar zich leren te gedragen als gasten van 22 (of van 66)

(ps: 't zijn toch geen kleine meisjes hé, dat is tegen vroeger wel veel veranderd. Vroeger riepen ze "vuilderik" als je hen een snoepje wou aanbieden, nu doen hun ouders dat nadat die kleinen zelf hun voorstelletjes aan jou gedaan hebben.)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 18:04   #8
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ben van een leeftijd dat ik in mijn jeugd nog echt kwasi overal kon spelen en overal kattekwaad uithalen.

Hoe meer gij u kwaad maakt, hoe plezanter het is voor die jonge gasten (allez, als ze 't zelfde reageren als ik in mijn tijd).

Spreek ze eens aan. Vraag hen eens of ze weten wat voor ras je hond is of je honden zijn. Of iets in dien aard .... ge begrijpt wel wat ik bedoel.

Verwacht alleszins niet dat gasten van 10 jaar zich leren te gedragen als gasten van 22 (of van 66)

(ps: 't zijn toch geen kleine meisjes hé, dat is tegen vroeger wel veel veranderd. Vroeger riepen ze "vuilderik" als je hen een snoepje wou aanbieden, nu doen hun ouders dat nadat die kleinen zelf hun voorstelletjes aan jou gedaan hebben.)

Ik maak me niet echt kwaad, maar wel ongerust dat mijn hond vandaag of morgen met zijn hoofd door het raam gaat, of eens een kind vast heeft, als ik toevallig er mee naar buiten moet.

Die kinderen snappen misschien het inpact van hun daden niet, maar het wordt wel tijd dat daar op gewezen wordt. Het is voor mij ook niet aangenaam om de hele dag een opgefokte hond te kalmeren, omdat men hem zijn rust niet gunt.
Oud 3 mei 2008, 18:07   #9
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Het probleem zit hem erin dat dat kattekwaad, zeker in Antwerpen, weleens durft te ontaarden in pesterij en krapuleuze streken ! Ik ben absoluut geen kinderhater, ik heb jaren gewerkt en werk nog steeds in mijn vrije tijd met kinderen / jongeren, maar hier lijkt het mij om een geval van pesterij en herhaaldelijk lastig vallen te gaan. Dit mag je niet laten gebeuren.
Oud 3 mei 2008, 18:13   #10
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Nou: er echt op slaan, zou ik niet meteen doen, maar ik zou ze wel eens goed aan willen spreken.

Verder heb ik eerder de indruk dat de kinderen niet van autochtone afkomst zijn en vrees ik of die ouders wel Nederlands verstaan. Ik hoor die kinderen onderling een vreemd taaltje brabbelen en ik weet dat ik niet de enige hondeneigenaar ben die hier hetzelfde meemaakt. Zowat alle hondeneigenaars hebben dezelfde klachten.

Ik geef eerlijk toe dat ik met mijn honden nog zo weinig mogelijk buiten kom, vermits ze gemakkelijk op scherp staan, als ze een kind zien. Als ik de uitdagerijen bekijk, schrik ik er van dat er hier niet elke dag een kind gebeten wordt.
U geeft dus voorzichtig toe dat het allochtonen zijn (waarschijnlijk Marokkaans of Kosovaars, zigeurner, ...). Zo van die kleine ettertjes waar de ouders thuis niets meer aan te zeggen hebben, volledig losgeslagen en onbeleefd tegen alles en iedereen op straat. Over een aantal jaren volgt dan waarschijnlijk het 'serieuzere' werk met diefstallen, overvallen, molestering,... Dit is iets helemaal anders dan het 'kattekwaad' uit de jeugd van 'Schoofzak'. Dit is minder onschuldig. Maar ja, ik wil natuurlijk de mensen de illusie van het 'vredelievende' multiculturele Antwerpen niet ontnemen.
Oud 3 mei 2008, 18:24   #11
Boadicea

Standaard

Citaat:
U geeft dus voorzichtig toe dat het allochtonen zijn (waarschijnlijk Marokkaans of Kosovaars, zigeurner, ...). Zo van die kleine ettertjes waar de ouders thuis niets meer aan te zeggen hebben, volledig losgeslagen en onbeleefd tegen alles en iedereen op straat. Over een aantal jaren volgt dan waarschijnlijk het 'serieuzere' werk met diefstallen, overvallen, molestering,... Dit is iets helemaal anders dan het 'kattekwaad' uit de jeugd van 'Schoofzak'. Dit is minder onschuldig. Maar ja, ik wil natuurlijk de mensen de illusie van het 'vredelievende' multiculturele Antwerpen niet ontnemen.
Ik vrees hier dus ook voor. Als ik zie wat sommige zesjarigen uitspoken, hou ik mijn hart vast tegen dat ze ouder zijn.

En weet je wat ik ergst vind in deze situatie? Ik ken genoeg allochtone ouders hier, die hun kinderen wel correct opvoeden en die hier zeker niet voor overlast zorgen, maar deze kinderen durven ten lange laatste ook nog amper buiten spelen, omdat ze

1) mee gepest worden door de ettertjes

2) door buitenstaanders er soms mee verward worden en zo wel eens op hun kop krijgen voor dingen die ze niet gedaan hebben

Voor deze ouders en kinderen vind ik het dus dubbel erg. Wat me dan zo tegen de borst stoot, is dat ik de indruk krijg dat men de ettertjes maar laat begaan, omdat zelfs hun ouders er schrik van hebben en ze nergens terecht kunnen.

Ik heb allochtone ouders geweten, die echt correct waren en goed geïntegreerd, wiens puberzonen verkeerde vrienden kregen en die doodsangsten moesten doorstaan, als hij thuiskwam.
En het stoot nog erger tegen de borst dat deze mensen dikwijls afgewimpeld worden, als ze hulp zoeken. Daar hapert volgens mij ook iets in ons systeem.
Oud 3 mei 2008, 18:26   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Beste middel tegen pestkinderen: verscheep ze naar Indië - Waar kinderen nog fijn gebruikt worden!

Pret gegarandeerd voor iedereen!

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 18:27   #13
Groentje-18

Standaard

Kinderen die zomaar op je voordeur en ramen zitten te kloppen?? Dit lijkt me een erg straf verhaal. Niemand heeft zomaar het recht om aan uw eigendom (huis) te zitten dacht ik zo. Wat de nationaliteit van deze mensen is doet daar m.i. niets aan af of bij.

Kijk eens waar die kinderen wonen en ga er eens langs als dat kan. Indien dit geen soelaas brengt of niet kan: wijkagent verwittigen. Dit is een jobje voor hem.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2008 om 18:28.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 18:30   #14
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Kinderen die zomaar op je voordeur en ramen zitten te kloppen?? Dit lijkt me een erg straf verhaal. Niemand heeft zomaar het recht om aan uw eigendom (huis) te zitten dacht ik zo. Wat de nationaliteit van deze mensen is doet daar m.i. niets aan af of bij.

Kijk eens waar die kinderen wonen en ga er eens langs als dat kan. Indien dit geen soelaas brengt of niet kan: wijkagent verwittigen. Dit is een jobje voor hem.
Dat laatste ben ik ook van plan, als het de spuigaten uitloopt. Bij een buurvrouw hebben ze onlangs nog met hun vuile vinger hun sporen op haar ramen achtergelaten, die heeft er dus evenveel hinder van als wij.
Oud 3 mei 2008, 18:30   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kinderen die zomaar op je voordeur en ramen zitten te kloppen?? Dit lijkt me een erg straf verhaal. Niemand heeft zomaar het recht om aan uw eigendom (huis) te zitten dacht ik zo.
Ik denk dat het eerder een jobje is voor:

lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2008, 18:35   #16
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vrees hier dus ook voor. Als ik zie wat sommige zesjarigen uitspoken, hou ik mijn hart vast tegen dat ze ouder zijn.

En weet je wat ik ergst vind in deze situatie? Ik ken genoeg allochtone ouders hier, die hun kinderen wel correct opvoeden en die hier zeker niet voor overlast zorgen, maar deze kinderen durven ten lange laatste ook nog amper buiten spelen, omdat ze

1) mee gepest worden door de ettertjes

2) door buitenstaanders er soms mee verward worden en zo wel eens op hun kop krijgen voor dingen die ze niet gedaan hebben

Voor deze ouders en kinderen vind ik het dus dubbel erg. Wat me dan zo tegen de borst stoot, is dat ik de indruk krijg dat men de ettertjes maar laat begaan, omdat zelfs hun ouders er schrik van hebben en ze nergens terecht kunnen.

Ik heb allochtone ouders geweten, die echt correct waren en goed geïntegreerd, wiens puberzonen verkeerde vrienden kregen en die doodsangsten moesten doorstaan, als hij thuiskwam.
En het stoot nog erger tegen de borst dat deze mensen dikwijls afgewimpeld worden, als ze hulp zoeken. Daar hapert volgens mij ook iets in ons systeem.
Inderdaad, ik zeg zeker niet dat alle allochtone kinderen van die 'krapuultjes' zijn, ik ken er zelf persoonlijk (gelukkig) ook vele anderen, die normaal kattekwaad uithalen (onschuldig), en zeker niet de buren echt zullen lastig vallen. Toch moeten we beseffen dat er in Antwerpen een probleem is met een deel van de allochtone kinderen / jeugd, zelfs meer dan met de 'Vlaamse' jeugd. We moeten dit niet alleen beseffen, maar er ook iets aan doen. En daar schort het wel vaak in onze stad, dat men wel (voorzichtig) durft toe te geven dat er problemen zijn, maar men niet durft in te grijpen uit schrik om als rechts en racistisch bestempeld te worden. Ik ga elke week zwemmen in een Antwerps stedelijk openbaar zwembad en wat je daar soms hoort hoe die gastjes van 9, 10 of 11 jaar tegen het personeel en de andere zwemmers daar doen, dat tart elke verbeelding. En dan verschieten ze ervan dat het voltallige zwembadpersoneel praktisch volledig op het VB stemt ! Nu heeft men een aantal maatregelen genomen (kinderen kunnen alleen nog zwemmen onder begeleiding, allochtone 'oppassers' in dienst nemen, enz., ...) maar men zou ook eens de opvoeding van die kinderen in vraag moeten / dureven stellen. Ik vrees alleen dat daarvoor het politieke water momenteel nog te diep is.
Oud 3 mei 2008, 18:39   #17
freespirit
Minister-President

Standaard

Citaat:

... Om het dan aan de stok te krijgen met de oudere broers en neven van ... En de wijkagent? Vaak is die in geen velden of wegen te bespeuren, u maakt blijkbaar een grapje ?
Oud 3 mei 2008, 19:16   #18
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat laatste ben ik ook van plan, als het de spuigaten uitloopt. Bij een buurvrouw hebben ze onlangs nog met hun vuile vinger hun sporen op haar ramen achtergelaten, die heeft er dus evenveel hinder van als wij.
Ik zou het na een eerste waarschuwing onmiddellijk doen. Als het klopt wat hier beschreven staat is dat niet meer dan een normale reactie. Ik mag er niet aan denken dat er hier kinderen op onze ramen en deuren komen kloppen. Kinderen of niet, met dat gedrag moet je onmiddellijk korte metten maken, als je dat niet doet kunnen zo'n toestanden heel lang blijven aanslepen...

't Is in Antwerpen hoor ik: http://www.antwerpen.be/eCache/BTH/3...jPTE5NTk0.html dus.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2008 om 19:22.
Oud 3 mei 2008, 19:19   #19
Groentje-18

Standaard

Citaat:
... Om het dan aan de stok te krijgen met de oudere broers en neven van ... En de wijkagent? Vaak is die in geen velden of wegen te bespeuren, u maakt blijkbaar een grapje ?
U bent blijkbaar niet goed op de hoogte van de mogelijkheden in uw gemeente/van uw overheid. Dat is een spijtige zaak. Je moet weten bij wie je terecht kan, waarvoor, en meestal kan dat ook nog eens voor heel wat. Ten andere moet je die persoon natuurlijk telefoneren (weliswaar tijdens de week vermoed ik) en dan komt hij langs. Maar het is natuurlijk makkelijker om slachtoffer te spelen van die stoute en onopgevoede allochtonen dan om zelf actie te ondernemen hé?
Ik zou zeggen dat je desnoods al kan beginnen met het verzamelen van bewijsmateriaal (foto's?), opletten wanneer het gebeurt (zodat je de politie eventueel kan vragen om dan eens door de buurt te rijden), ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2008 om 19:20.
Oud 3 mei 2008, 19:22   #20
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik denk dat het eerder een jobje is voor:

????

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be