![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vraag me af wat je kan aanvangen tegen kinderen die je het leven zuur maken. Ze gaan luidruchtig op de vensterbank zitten en kloppen op de ramen om mijn honden uit te dagen. Ze gaan op de voordeur beuken.
Ik wordt echt bang dat één van mijn honden vroeg of laat echt door de raam springt als ze zo verder blijven doen. Echt: ik ben die uitdagende belhamels meer dan beu en voel me ech machteloos. Ze zijn zo snel dat ik ze gewoon niet te pakken krijg, want ik zou ze maar al graag een pak op hun broek geven, gezien hun ouders toch geen zin hebben om hen op te voeden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
|
![]() Citaat:
Probeer contact te nemen met de ouders en zeg hen dat je het op prijs zou stellen dat die kinderen je met rust laten. Of plaats je honden weg van de ramen aan de straatkant.
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() 'Boadicea' heeft het volste recht haar honden te plaatsen, uiteraard niet open op straat, waar hij/ze wilt in haar woning ! Hij/zij moet niet inbinden, wel die snotneuzen die moeten stoppen met buurtbewoners te pesten ! Deze moeten dringend opgevoed worden of tenminste eens klaar en duidelijk aangepakt door hun ouders. Maar dat laatste is een illusie zeker ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Citaat:
Verder heb ik eerder de indruk dat de kinderen niet van autochtone afkomst zijn en vrees ik of die ouders wel Nederlands verstaan. Ik hoor die kinderen onderling een vreemd taaltje brabbelen en ik weet dat ik niet de enige hondeneigenaar ben die hier hetzelfde meemaakt. Zowat alle hondeneigenaars hebben dezelfde klachten. Ik geef eerlijk toe dat ik met mijn honden nog zo weinig mogelijk buiten kom, vermits ze gemakkelijk op scherp staan, als ze een kind zien. Als ik de uitdagerijen bekijk, schrik ik er van dat er hier niet elke dag een kind gebeten wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben van een leeftijd dat ik in mijn jeugd nog echt kwasi overal kon spelen en overal kattekwaad uithalen.
En naar 't schijnt was ik daarin onovertroffen. Hoe meer gij u kwaad maakt, hoe plezanter het is voor die jonge gasten (allez, als ze 't zelfde reageren als ik in mijn tijd). Ge moet zorgen dat "ge een van hen" wordt. Spreek ze eens aan. Vraag hen eens of ze weten wat voor ras je hond is of je honden zijn. Of iets in dien aard .... ge begrijpt wel wat ik bedoel. Verwacht alleszins niet dat gasten van 10 jaar zich leren te gedragen als gasten van 22 (of van 66) (ps: 't zijn toch geen kleine meisjes hé, dat is tegen vroeger wel veel veranderd. Vroeger riepen ze "vuilderik" als je hen een snoepje wou aanbieden, nu doen hun ouders dat nadat die kleinen zelf hun voorstelletjes aan jou gedaan hebben.)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
|
![]() Citaat:
Ik maak me niet echt kwaad, maar wel ongerust dat mijn hond vandaag of morgen met zijn hoofd door het raam gaat, of eens een kind vast heeft, als ik toevallig er mee naar buiten moet. Die kinderen snappen misschien het inpact van hun daden niet, maar het wordt wel tijd dat daar op gewezen wordt. Het is voor mij ook niet aangenaam om de hele dag een opgefokte hond te kalmeren, omdat men hem zijn rust niet gunt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
En weet je wat ik ergst vind in deze situatie? Ik ken genoeg allochtone ouders hier, die hun kinderen wel correct opvoeden en die hier zeker niet voor overlast zorgen, maar deze kinderen durven ten lange laatste ook nog amper buiten spelen, omdat ze 1) mee gepest worden door de ettertjes 2) door buitenstaanders er soms mee verward worden en zo wel eens op hun kop krijgen voor dingen die ze niet gedaan hebben Voor deze ouders en kinderen vind ik het dus dubbel erg. Wat me dan zo tegen de borst stoot, is dat ik de indruk krijg dat men de ettertjes maar laat begaan, omdat zelfs hun ouders er schrik van hebben en ze nergens terecht kunnen. Ik heb allochtone ouders geweten, die echt correct waren en goed geïntegreerd, wiens puberzonen verkeerde vrienden kregen en die doodsangsten moesten doorstaan, als hij thuiskwam. En het stoot nog erger tegen de borst dat deze mensen dikwijls afgewimpeld worden, als ze hulp zoeken. Daar hapert volgens mij ook iets in ons systeem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beste middel tegen pestkinderen: verscheep ze naar Indië - Waar kinderen nog fijn gebruikt worden!
Pret gegarandeerd voor iedereen! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
|
![]() Kinderen die zomaar op je voordeur en ramen zitten te kloppen?? Dit lijkt me een erg straf verhaal. Niemand heeft zomaar het recht om aan uw eigendom (huis) te zitten dacht ik zo.
![]() Kijk eens waar die kinderen wonen en ga er eens langs als dat kan. Indien dit geen soelaas brengt of niet kan: wijkagent verwittigen. Dit is een jobje voor hem.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2008 om 18:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
|
![]() Citaat:
't Is in Antwerpen hoor ik: http://www.antwerpen.be/eCache/BTH/3...jPTE5NTk0.html dus.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2008 om 19:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
Ik zou zeggen dat je desnoods al kan beginnen met het verzamelen van bewijsmateriaal (foto's?), opletten wanneer het gebeurt (zodat je de politie eventueel kan vragen om dan eens door de buurt te rijden), ...
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 3 mei 2008 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]()
![]() |