![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er was maar EEN (1) UN (1) ONE (1) persoon die dit kind wenste, die zijn eigen genetisch materiaal ervoor had afgestaan, die betaald had voor de ongemakken en het genetisch materiaal (eicel) van de baarmoeder, maar net DIE persoon mag het kind zelfs niet ZIEN. Het kind mag worden opgevoed door de personen die het gekocht hebben tegen de zin van de genetische vader. KOOP kinderen, is in Nederland blijkbaar een standaard uitdrukking
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die man behoort natuurlijk zijn geld terug te krijgen en een schadevergoeding er boven op. Maar ik zie niet in waarom die nu nog 'recht' zou hebben op het kind. Kinderen zijn geen eigendom, ik snap niet waarom jij het als dusdanig wenst te behandelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik hoop gewoon dat de baby terug naar Belgie komt bij de genetische vader en dat de baarmoeder serieus gestraft wordt.
Kinderen verkopen per opbod... |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Biologische vaders hebben dus idd geen rechten, zoveel is weeral duidelijk. Als ze niets willen weten van een kind moeten ze ervoor betalen, willen ze er wel contact mee dan mag het nog niet eens.
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hij is eigenaar over zijn kind? Zoiets? ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daarom dat ik al een aantal posten geleden schreef: "wat denk je van 50.000 euro? mijnheer de rechter?"
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Jij hebt er toch geen problemen mee om kinderen te verkopen ? Aangezien hij eerst betaald heeft is hij dan toch de eigenaar nee ?
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Zijn geld' terug en een 'schadevergoeding'. Maar het kind is echt wel een quod non, me dunkt. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tevens ben ik steeds voorstander geweest van abortus indien "prongeluk", van eigen verantwoordelijkheid van de moeder indien "ik wil wel, en ik heb gewoon gesmost", maar logischerwijze vind ik dan ook dat in dit geval waarbij de spermaleverancier de nodige middelen had voorzien om zijn genetisch materiaal te laten uitgroeien, er 100% moet van verzekerd zijn dat mensen die zijn kind KOPEN nu gestraft moeten worden. Je KOOPT geen kinderen. blijkbaar vond de rechter dat niet. Daarom dat ik dit een ontzettend belangrijk vonnis vindt! Ik ben meisje, feminine, ik heb eieren! Not my problem dus..; als mannetje met spermadinges zou ik me toch zorgen maken!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 7 mei 2008 om 16:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Bla bla, dit komt niet overeen met mijn definitie van materialisme, bla bla,... Als we ons aan uw definities moesten houden, dan bestond het liberalisme niet eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat je aan anderen kan geven (imo), is het voogdijschap over een kind: de plichten die komen met het opvoeden van een kind. En voor dit geven kan je gerust, in mijn ogen, een monetaire prijs krijgen. Maar dat is natuurlijk iets anders dan een 'kind verkopen' ind e strikte zin van het woord. (Dat kan je enkel met slaven, me dunkt.) In ieder geval; het is waar dat de vader in eerste instantie het voogdijschap al had 'gekocht'. (Door de transactie met de draagmoeder en door het doneren van zijn genetisch materiaal.) Echter; doorheen de tijd heeft die draagmoederschap dan een onrechtmatige daad gedaan, i.e. het voogdijschap over het kind aan anderen gegeven ('verkocht'). Het kind zit nu bij die anderen, die daar het voogdijschap over hebben. In mijn ogen hebben zij het rechtmatige voogdijschap daarover en heeft die biologische vader daar geen claim (meer) over. De enige die fundamenteel in fout is, is de draagmoeder die terecht vervolgd mag worden. De reden waarom ik vind dat die nieuwe ouders de rechtmatige pleegouders zijn, is simpelweg omdat een kind geen eigendom is. (Als iemand een horloge zou kopen, dat gestolen is, mag de oorspronkelijke eigenaar in mijn ogen dat horologe terugvorderen van de 'nieuwe' eigenaar.) Maar het gaat hier over een kind, waarbij er geen sprake is van 'eigenaarschap' in de strikte zin van het woord. Voogdijschap (de plichten tov het kind) is iets dat je weliswaar kan (proberen te) verkopen, maar als iemand 3 jaar voor een kind heeft gezorgd, heeft in mijn ogen daar voogdijschap over.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Verder: de enige die kinderen als waar beschouwt, zijn zij die wensen dat het kind terug naar de vader gaat. Zij zijn de enigen die geen enkele rekening houden met de verwantschap van dat knd met de huidige ouders. Het enige wat zij zien is iets wat ze niet leuk vinden en willen de situatie dan 'herstellen', zonder enige vorm van rekening te houden met dat kind. Kinderen zijn inderdaad geen koopwaar. Dat beweer ik ook helemaal niet. Als je geen gevoel voor nuance hebt, is het nogal wiedes dat je er niets van begrijpt.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke rechten heeft mijn vader dan over mij?
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die zijn kind wilt verkopen/verkoopt is dat waarschijnlijk ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men verhandelt in ieder geval toch het voogdijschap, en dat maakt van die kinderen de facto koopwaar. Iemand die er nog maar aan denkt dat zoiets toegelaten mag zijn, zou wat mij betreft meteen uit zijn ouderrechten ontzet moeten worden. Om te beginnen.
|
![]() |
![]() |