Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2008, 11:28   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het enige positieve dat ik van boeboetje vind is dat het een wreed slim venteke is.
duidelijk... Uit zijn relaas hoe fier hij was dat hij als negentien jarige zijn illegaal statuut had kunnen omzeilen en hoe fier hij daar over was kan je dat uitmaken. Een handvol joden is niet welkom bij hem maar meneer heeft wel de ballen om ons te wijzen op de fout die we maken door het hele afrikaanse continent niet te aanvaarden als burgers
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 11:30   #62
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Een handvol joden is niet welkom bij hem
U heeft niet goed geluisterd
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 11:30   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
en die Frans van Cauwelaert lijkt me overigens de enige ordentelijke ondervrager die we hebben
Ik dacht dat Frans al sinds 1961 het tijdelijke voor het eeuwige gewisseld had.
Bijgevoegde afbeelding(e)

The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 11:34   #64
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
correctie ik denk wa verder...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 12 mei 2008, 11:47   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
correctie ik denk wa verder...
ik ook! Misschien dat Steven eens wat beter had moeten luisteren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 13:19   #66
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
dit geldt niet enkel voor de Noordafrikanen, maar evenveel voor de turken.

Recent nog : een kennis van me wiens nichtje (uiteraard zijn het de dochters) huwde met een turkse partner. Alhoewel al derde generatie turken en alhoewel we in BELGIE wonen en niet in Turkije, MOEST het huwelijksfeest traditioneel turks zijn, en werd de nieuwe autochtone schoonvader verplicht om zijn schoonzoon op z'n turks te accepteren (blijkbaar moet die schoonzoon dan in zijn blootje bij zijn schoonvader aankloppen en moet de schoonvader hem van top tot teen aankleden).

Uiteraard was op heel het huwelijksfeest geen lekje alcohol te verkrijgen. De belgische (autochtone) genodigden zijn het dus afgebold en hebben een glaasje gaan drinken in één of ander café.

Ondertussen is de bruid natuurlijk stante pede zwanger gemaakt. Het laden en lossen kan gaan beginnen.
Een nichtje van een kennis... het begint al goed...
Nu zou ik graag eens weten hoeveel Vlaamse mannen hier zich zouden laten VERPLICHTEN tot het aankleden van zijn spiernaakte toekomstige schoonzoon. Dat die man zich daartoe laten verplichten heeft zegt veel over die man. Ik geloof niet veel van dat VERPLICHTEN met andere woorden. Ik zeg niet dat die traditie gelogen is want ik ken een Belgische die uit eigen beweging en respect haar Turkse schoonmoeder wast telkens ze naar België komt (ik zal mij gaan haasten).

Als die Belgische genodigden zich niet kunnen amuseren zonder zich eerst vol te gieten met alcohol zijn dat toch maar triestige mensen, die zouden het van mij ook gerust moen afbollen.

Hoezo die bruid is stante pede zwanger gemaakt? Was het tegen haar zin misschien? Wat zeg je dan van jonge Belgische meisjes die zich binnen de kortste keren (zonder medeweten van hun vrijer) laten 'volsteken' in de hoop hem aan zich te kunnen binden? Allé, jong moeten ze daarom niet zijn, ik ken zo'n vrouwen ook.

Erg hoe jij praat over mensen die je van haar noch pluim kent enkel 'van horen zeggen'
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 13:25   #67
Sheyema
Gouverneur

Sheyema's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie doet er nu eigenlijk de moeite om te luisteren naar dienen onnozelaar??
Bannen die kerel!! Naar LiBANon!!!!!
Sheyema is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 13:28   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Een nichtje van een kennis... het begint al goed...
Nu zou ik graag eens weten hoeveel Vlaamse mannen hier zich zouden laten VERPLICHTEN tot het aankleden van zijn spiernaakte toekomstige schoonzoon. Dat die man zich daartoe laten verplichten heeft zegt veel over die man. Ik geloof niet veel van dat VERPLICHTEN met andere woorden. Ik zeg niet dat die traditie gelogen is want ik ken een Belgische die uit eigen beweging en respect haar Turkse schoonmoeder wast telkens ze naar België komt (ik zal mij gaan haasten).

Als die Belgische genodigden zich niet kunnen amuseren zonder zich eerst vol te gieten met alcohol zijn dat toch maar triestige mensen, die zouden het van mij ook gerust moen afbollen.

Hoezo die bruid is stante pede zwanger gemaakt? Was het tegen haar zin misschien? Wat zeg je dan van jonge Belgische meisjes die zich binnen de kortste keren (zonder medeweten van hun vrijer) laten 'volsteken' in de hoop hem aan zich te kunnen binden? Allé, jong moeten ze daarom niet zijn, ik ken zo'n vrouwen ook.

Erg hoe jij praat over mensen die je van haar noch pluim kent enkel 'van horen zeggen'
blijkbaar heeft u geen close-friends? een nichtje van een kennis ja, een vriend, buurman, die verleden week samen met mij op een huwelijksfeest zat en daar het verhaal deed. het zwangere nichtje ja, dat ik deze week ontmoette.

en neen: het ging niet over VOLGIETEN ! het ging over EIGEN CULTUUR IN EIGEN LAND! Dit m�*g al niet meer! WIJ moeten ons aanpassen aan de kolonisten, die we nog eens moeten betalen ook! De wetten zijn al aangepast zodat we er geen commentaar meer mogen op leveren, en ja! de schoonvader moest de schoonzoon aankleden. Dat die mensen dat deden wil enkel zeggen dat ze voor hun dochter geen gezever wensten op haar huwelijksdag. Dat de ooms en tantes er de brui aan gaven wil zeggen dat die laatsten rasxsiesten zijn volgens layla _ of anderzijds zuivere alcoholiekers die geen feest zonder gezuip kunnen verdragen.

ter info: de buurman waar ik het over heb drinkt geen alcohol, zijn vrouw drinkt wijn, de hoer! nietwaar?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 13:32.
Oud 12 mei 2008, 14:49   #69
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
blijkbaar heeft u geen close-friends? een nichtje van een kennis ja, een vriend, buurman, die verleden week samen met mij op een huwelijksfeest zat en daar het verhaal deed. het zwangere nichtje ja, dat ik deze week ontmoette.

en neen: het ging niet over VOLGIETEN ! het ging over EIGEN CULTUUR IN EIGEN LAND! Dit m�*g al niet meer! WIJ moeten ons aanpassen aan de kolonisten, die we nog eens moeten betalen ook! De wetten zijn al aangepast zodat we er geen commentaar meer mogen op leveren, en ja! de schoonvader moest de schoonzoon aankleden. Dat die mensen dat deden wil enkel zeggen dat ze voor hun dochter geen gezever wensten op haar huwelijksdag. Dat de ooms en tantes er de brui aan gaven wil zeggen dat die laatsten rasxsiesten zijn volgens layla _ of anderzijds zuivere alcoholiekers die geen feest zonder gezuip kunnen verdragen.

ter info: de buurman waar ik het over heb drinkt geen alcohol, zijn vrouw drinkt wijn, de hoer! nietwaar?
Een nichtje van een kennis noem ik geen close-friend nee. De vader van een nichtje van een kennis ook niet. En iemand die een feest verlaat OMDAT er geen alcohol is noem ik zielig. Mag ik? Of vind jij het normaal dat je alcohol in je buurt moet hebben? Ik heb trouwens altijd al een hekel gehad aan zatte mensen in mijn buurt en dat heeft NIETS met religie of allochtonen te maken. Verkracht ik nu mijn eigen cultuur? Als dat mijn cultuur is mag je ze hebben.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 15:00   #70
largo_w

Standaard

Citaat:
Tsjah ik snap wel wat je bedoeld maar ik denk niet dat dat het punt is. X en Y trouwen is het dan niet zo dat beiden toegevingen moeten doen? Vb. als de papa van X staat op zijn glaasje wijn bij zijn diner...? Is het dan niet een vorm van beleefdheid en acceptatie dat Y dan ook zijn schoonvaders wil accepteert op diens dochters huwelijk?

Ik snap circe wel. Maar Laya ook...
Citaat:

Laatst gewijzigd door largo_w : 12 mei 2008 om 15:01.
Oud 12 mei 2008, 15:04   #71
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Abou Jahjah pleit ook tegen sektarisme (dat zij hij mbt de Libanese politiek) en vindt dus niet dat de politiek een etnische of religieuze opdeling moet weerspiegelen.
Ah, vandaar die Arabisch Europese Liga.

Consequent man, die Abu.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2008, 15:19   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsjah ik snap wel wat je bedoeld maar ik denk niet dat dat het punt is. X en Y trouwen is het dan niet zo dat beiden toegevingen moeten doen? Vb. als de papa van X staat op zijn glaasje wijn bij zijn diner...? Is het dan niet een vorm van beleefdheid en acceptatie dat Y dan ook zijn schoonvaders wil accepteert op diens dochters huwelijk?

Ik snap circe wel. Maar Laya ook...
blijkbaar is de vlaamse Laya, die persé moest trouwen omdat haar islamitische echtgenoot het zogezegd niet kon verkroppen om sex te hebben buiten het huwelijk (niks persoonlijks bedoeld Laya, je schreef het zelf), ondertussen al zodanig geindoctrineerd dat de westerse gewoonte om op een feest alcoholische dranken te schenken, al sowieso moet vertaald worden in "zich lazarus zuipen".

lk denk dat mijn punt meer dan duidelijk gemaakt is. Net zoals mijn buurman en de rest van de vlaamse familie hun punt gemaakt hebben toen ze het turkse trouwfeest tussen een BELGISCH meisje en een BELGISCHE Dubbelnationaliteit turk van de derde generatie, dat IN BELGIE plaatsvond ostentatief verlieten om dan zelf een vlaams huwelijksfeest te vieren - zelfs al was de vlaamse bruid ondertussen al volledig in het turks geassimileerd.

Toch raar dat geen enkele turk eraan denkt dat niemand VERPLICHT is om alcohol te drinken op een Vlaams trouwfeest.

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 15:21.
Oud 12 mei 2008, 15:26   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een nichtje van een kennis noem ik geen close-friend nee. De vader van een nichtje van een kennis ook niet. En iemand die een feest verlaat OMDAT er geen alcohol is noem ik zielig. Mag ik? Of vind jij het normaal dat je alcohol in je buurt moet hebben? Ik heb trouwens altijd al een hekel gehad aan zatte mensen in mijn buurt en dat heeft NIETS met religie of allochtonen te maken. Verkracht ik nu mijn eigen cultuur? Als dat mijn cultuur is mag je ze hebben.
natuurlijk verkracht jij je eigen cultuur! als je dat nog niet wist. Moesten morgen de nazi's terug binnenvallen dat was jij ook het moffenliefje waarschijnlijk. Ook betere cultuur dan de jouwe waarschijnlijk. Heb je je rechterarmpje nog onder controle? De jihadstrijders van de door jou zo geprezen cultuur van je echtgenoot hebben namelijk ook de gewoonte er nogal mee te staan zwieren. Daar heb je vast evenmin een probleem mee.

trouwens: de vrouw van de kennis is mijn close-friend. Alleen heb ik het verhaal via haar echtgenoot gehoord en niet via haarzelf. Haar zus is namelijk de moeder van de bruid die persé op z'n turks moest huwen van de turkse schoonfamilie. Zij (mijn close friend en haar familie) zwijgen er liever over. Uw familie misschien ook.

Laatst gewijzigd door circe : 12 mei 2008 om 15:28.
Oud 12 mei 2008, 22:46   #74
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Daar is mijn beeld over deze man veranderd. Vroeger was ik fervent anti-Jahjah, maar nu vind ik dat het de man siert dat hij zijn volk en land steunt in de strijd tegen de zionistische agressor. Ik heb zelf ook sympathieën voor Hezbollah, omdat het religie combineert met nationalisme, uiteraard van mij wel in een Vlaams-katholieke context.

Maar ik heb zeker niets tegen nationalistische moslims, maar dan moeten ze wel in hun eigen land blijven. Laat de terugkeer van Jahjah naar Libanon een voorbeeld zijn voor andere vreemdelingen hier in ons land.
Ik zou het met u eens zijn, moest Jahjah werkelijk een nationalist zijn. Aan de openingspost te zien schaart hij zich echter onbeschaamd achter het vaandel van het multiculturalisme. Een multiculturele staat als oplossing voor het Israëlisch-Palestijns conflict? Geen assimilatie of zelfs maar integratie van moslims in Vlaanderen (over terugkeer wordt natuurlijk helemaal niet gesproken)? Sorry, maar iemand met zo'n denkbeelden kan onmogelijk een consequent nationalist zijn.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 11:21   #75
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beweert er nu nog iemand dat die mens niets zinnigs te vertellen heeft, dat het de Arabische Dewinter is? Of kijken we eindelijk eens voorbij de leugens die eerder in de media over hem verschenen en luisteren we eens naar wat hij te zeggen heeft (zonder het altijd met hem eens te zijn waarschijnlijk) ?

Sterke punten van hem:
- één multiculturele, democratische staat als oplossing voor het probleem Israël-Palestina
- integratie betekent in België assimilatie en dat kan niet de bedoeling zijn
- ... (vul aan)
Geen assimilatie? Dus als wij een moskee binnengaan moeten we onze schoenen ook niet meer uit doen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 11:24   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Geen assimilatie? Dus als wij een moskee binnengaan moeten we onze schoenen ook niet meer uit doen?
Dat weet ik niet, alleszins, als ik beelden zie vanuit een moskee, dan denk ik gewoonlijk:

Waar zijn die vrouwen? Ik zie daar geen vrouwen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 11:28   #77
StevenNr1

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ah, vandaar die Arabisch Europese Liga.

Consequent man, die Abu.
Hm ja, good point, kan ik niet meteen iets tegen inbrengen.
Oud 13 mei 2008, 11:34   #78
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Wat AJ zegt is dat men in België met integratie eigenlijk bedoelt dat de migrant zijn cultuur, achtergrond, identiteit moet verloochenen terwijl dat net assimilatie is, wat hij (en ik ook) niet wil. Daartegenover staat integratie als zijnde het opnemen van iedereen (zonder een probleem te maken van de individuele eigenheid) in het onderwijs, op de werkvloer, in de politiek, in de maatschappelijke instellingen, wat natuurlijk wel gewenst is.
A.J. vindt veel zaken heel gewoon in zijn Palestina, voor ons onaanvaardbaar. Hij is wel sterk in debat en overtuigend als Dewinter.

Ja, multikul, dat kan gedeeltelijk volgens onze normen, maar dan moeten ze hen niet hun cultuur en godsdienst enz komen opdringen en de onze beknotten. Daar loopt het fout.

vb De kerk van Dendermonde met een beeld uit 1642 ?!
de moord op de Gentse Turkse vrouw waarbij de imam niet tussenbeide kwam...
de eremoord in Charlerloi deelgemeente Chatelineau dacht ik...
dragen van hooddoeken, gescheiden zwemlessen, de tientallen (illustere of soms niet gekende of bekende moskees) in Antwerpen Brussel enz... enz...

Lees eens de mening van de Australische premier Humphrey...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 11:35   #79
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Abou is een eerlijke mens,wat is het probleem hier?
eerder recht voor de raap...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2008, 20:36   #80
StevenNr1

Standaard

Hij zit blijkbaar vanavond ook in Phara, samen met iemand van Forum van Joodse organisaties die er is naar aanleiding van de 60ste verjaardag van Israël. Dat gaat vonken geven en dat weten ze op de redactie daar ook, denk ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be