Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2008, 04:26   #61
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
NEEN IK BEN HELEMAAL NIET BESCHAAMD.
Waarom kunnen zij in Spanje wel werken en hier niet ?
Jij zou beschaamd moeten zijn door die fraudeurs te beschermen.
Je weet toch, dat zij met geld weg zijn van een echte invalide die op een wachtlijst staat - mensen die moeten eten van de voedselbank van het OCMW ??
Neen HAMC, hou je aan BHV aub - we zullen mekaar later nog eens klappen, indien je zelf in dat zelfde bootje bent terecht gekomen ( ik hoop voor jezelf dat dit niet gebeurd - mij kon dit vroeger ook niet overkomen en ik dacht ook anders over invaliditeit -eigenlijk ik dacht daar niet aan omdat mij dat niet interesseerde - TOTDAT HET NOODLOT TOESLAAT)

Nu begrijp ik eigenlijk de uitdrukking bij Nieuwjaarswensen " en een goede gezondheid " Dit is niet bedoeld voor een griepje, maar voor echte catastrofes
Eigenlijk ben ik beu: dat gehak en gekap op de zwakke mens in de maatschappij.
Ik ben het wel eens dat er profiteurs zullen zijn maar die vind je overal....

Het kan ook zijn dat hier gasten zitten die men "trollen" heet.
Gasten die hopen dat je reageert op hun onzin omdat ze daar gewoon plezier aan beleven.
En er bestaan ook slechte mensen, geloof me vrij
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2008, 10:22   #62
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NEEN IK BEN HELEMAAL NIET BESCHAAMD.
Waarom kunnen zij in Spanje wel werken en hier niet ?
Jij zou beschaamd moeten zijn door die fraudeurs te beschermen.
Je weet toch, dat zij met geld weg zijn van een echte invalide die op een wachtlijst staat - mensen die moeten eten van de voedselbank van het OCMW ??
Neen HAMC, hou je aan BHV aub - we zullen mekaar later nog eens klappen, indien je zelf in dat zelfde bootje bent terecht gekomen ( ik hoop voor jezelf dat dit niet gebeurd - mij kon dit vroeger ook niet overkomen en ik dacht ook anders over invaliditeit -eigenlijk ik dacht daar niet aan omdat mij dat niet interesseerde - TOTDAT HET NOODLOT TOESLAAT)

Nu begrijp ik eigenlijk de uitdrukking bij Nieuwjaarswensen " en een goede gezondheid " Dit is niet bedoeld voor een griepje, maar voor echte catastrofes
Ja, legt u het maar uit. Ik zeg u mensen aangeven - erbij lappen, aan een rotstaat als Belgie is het laagste van het laagste.

Belgie zou uw vijand moeten zijn, niet uw vriend.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 12:41   #63
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Geen leugens!

Denk jij nu echt dat die profiteurs ff gaan vertellen dat ze op vakantie gaan ?
De controlles van de ziekenkas worden slechts op zeer korte termijn aangekondigd, waardoor je er vanop je vakantiebestemming niet aan kan voldoen. De uitbetaling van je uitkering kan dan niet meer worden hervat. Elke uitkering wordt namelijk bij voorbaat geschrapt op datum van die oproep. Zonder voorafgaande toelating van je controllearts, aangaande de datums van vertrek en terugkomst en van de vakantiebestemming, kan je dus niet op vakantie. Die arts zal je trouwens geen toelating geven voor de hier gesugereerde lange periodes, en zal je juist net in de periodes waarvan hij kan vermoeden dat je gezin op vakantie gaat een oproep sturen, kwestie van de pakkans te verhogen.
Als je door een vakantie aan te vragen hebt toeggeven dat je in staat bent op vakatie te gaan sta je binnen de kortste keren op den dop: gene zever, zelf meegemaakt.

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 mei 2008 om 12:47.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 12:44   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder voorafgaande toelating van je controllearts, aangaande de datums van vertrek en terugkomst en van de vakantiebestemming, kan je dus niet op vakantie. Die arts zal je trouwens geen toelating geven voor de hier gesugereerde lange periodes, en zal je juist net in de periodes waarvan hij kan vermoeden dat je gezin op vakantie gaat een oproep sturen, kwestie van de pakkans te verhogen.
dit is niet helemaal correct hoor.

Indien een arbeidsongeschikte persoon reeds door het RIZIV als zodanig werd erkend, dan krijgt men enkel nog sporadische controles.
Wel is het zo dat indien men naar het buitenland wil gaan dit moet gemeld worden.

Iemand die arbeidsongeschikt verklaard werd mag maximum zes maanden aan één stuk in het buitenland verblijven.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 12:58   #65
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dit is niet helemaal correct hoor.

Indien een arbeidsongeschikte persoon reeds door het RIZIV als zodanig werd erkend, dan krijgt men enkel nog sporadische controles.
Wel is het zo dat indien men naar het buitenland wil gaan dit moet gemeld worden.

Iemand die arbeidsongeschikt verklaard werd mag maximum zes maanden aan één stuk in het buitenland verblijven.
Ik ben niet "een arbeidsongeschikt persoon", maar een uitkeringsgerechte die ze liever kwijt dan rijk zijn. Mijn ervaring is dat ze elke maand opnieuw proberen je uitkering af te pakken, of zich te vergissen aangaande de hoogte van het bedrag. De controleartsen ondertekenen normaal je oproepingsbrief om te dienen als bewijs dat je je hebt gemeld. Ze gooien die brief echter ostentatief in hun papierkorf, waardoor het telkens bang afwachten is of je nog in hun geunst bent. Je zal ook opmerken dat er tijdens zo'n controle heel veel aandacht is voor je naam, die niet echt Vlaams klinkt.
Oud 23 mei 2008, 13:19   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
Ik ben niet "een arbeidsongeschikt persoon", maar een uitkeringsgerechte die ze liever kwijt dan rijk zijn. Mijn ervaring is dat ze elke maand opnieuw proberen je uitkering af te pakken, of zich te vergissen aangaande de hoogte van het bedrag. De controleartsen ondertekenen normaal je oproepingsbrief om te dienen als bewijs dat je je hebt gemeld. Ze gooien die brief echter ostentatief in hun papierkorf, waardoor het telkens bang afwachten is of je nog in hun geunst bent. Je zal ook opmerken dat er tijdens zo'n controle heel veel aandacht is voor je naam, die niet echt Vlaams klinkt.
Na 18 maanden (ik mag er naast zitten, kan ook 12 maanden zijn of 24... ik ben het vergeten) ga je wèl automatisch van de ziekenkas naar de Rijksdienst voor Invaliditeit en Ziekte. (RIZIV)

Indien ze je daar niet als arbeidsongeschikt wensen te accepteren dan moet je naar de VDAB en werk zoeken.

Bij een volgende controle door dat RIZIV kan je steeds je statuut als arbeidsongeschikte verliezen en ben je verondersteld om werkzoekend te worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2008 om 13:20.
Oud 23 mei 2008, 13:24   #67
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hopelijk dat ik het verkeerd begrijp..
maar bedoelt u datzelfde "juiste front" met die partij die voor euthanasie was van zwaar handicapten?

Met alle respect,maar als U mij een bewijs (bron) kan leveren dat dit werkelijk waar is - verwijder ik onmiddelijk die slagzin.
Hier heb ik nog nooit iets van gehoord
Groeten
Zeer eenvoudig toch:
http://www.google.com/search?sourcei...andicap+people
http://www.google.com/search?hl=en&r...andicap+people
http://www.google.com/search?hl=en&r...andicap+people

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 13:29.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 13:34   #68
filosoof
Banneling

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 13:37.
Oud 23 mei 2008, 13:41   #69
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik krijg hier meer en meer de indruk, dat velen het onterecht vinden, dat invalieden en chronisch zieken een vervangingsinkomen krijgen (leefloon) omdat ze op een of andere wijze tijdens hun leven dit hebben opgelopen.

Vinden jullie dat zij maar voor zichzelf moeten zorgen of dat ze terecht een peulschil van +- 680€/maand krijgen

Ik ben benieuwd
Bedankt ( een lid met 82% invaliditeit)
Mij zul je in elk geval zoiets nooit weten denken, fluisteren, zeggen of schrijven.

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 mei 2008 om 13:42.
Oud 23 mei 2008, 13:44   #70
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Want volgens jou zijn gehandicapten "profiteurs"? Zeg me dat 't niet waar is, dat ik je verkeerd begreep!! Zou je willen ruilen?
Ik had het over deze personen beste filosoof.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Er zijn ook veel schijn-invalieden, dankzij deze profiteurs zijn er veel echte invalieden de dupe.

Ik ken een tiental Belgische invalieden ( met een uitkering van +- 1000 a 1250 € per maand ) die hier te Spanje 5 a 6 maanden vertoeven per jaar en fulltime zwart werken in bars, restaurants en bouw, straf he met een versleten rug ? Eenmaal terug in België nemen ze hun krukken en rolstoelen weer ter hand en cinema spelen.
En ik kan het niet genoeg zeggen, de echte invalieden ( geen comedianten en profiteurs dus ) zijn daar de dupe van.
Oud 23 mei 2008, 13:46   #71
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Na 18 maanden (ik mag er naast zitten, kan ook 12 maanden zijn of 24... ik ben het vergeten) ga je wèl automatisch van de ziekenkas naar de Rijksdienst voor Invaliditeit en Ziekte. (RIZIV)

Indien ze je daar niet als arbeidsongeschikt wensen te accepteren dan moet je naar de VDAB en werk zoeken.

Bij een volgende controle door dat RIZIV kan je steeds je statuut als arbeidsongeschikte verliezen en ben je verondersteld om werkzoekend te worden.
Na 12 maanden volgen er inderdaad controles door het RIZIV zelf. Dat betekent echter geen einde aan die van de ziekenkas. Die ziekenkas blijft ook de betalingen verzorgen. Vraag hun echter niet je tegenover het RIZIV te verdedigen! Want dan gaan naar eigen zeggen "de poppen aan het dansen". Ik begreep hieruit dat de controlearts in dat geval voor zijn eigen postje moet vrezen.
Oud 23 mei 2008, 14:45   #72
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Wel wordt de integratiepremie van het Vlaams fons niet mee gerekend bij het toekennen van een W.I.G.W statuut
Dat statuut wordt al bijna een jaar niet meer toegekend, ondanks de informatie die hierover nog op het internet te vinden is, bij De Lijn o.a.
De vervangende regeling heet OMNIO-statuut. Er waren hiervan op 1 april 147.508 rechthebbenden. Dat betekent dat die een brutto gezinsinkomen hadden van minder dan 16 051,- euro (+ 2507 per ander gezinslid), per jaar.

Wat zijn de enorme bedragen die deze mensen krijgen toegeworpen?:
Voor een gewone verzekerde is de terugbetaling van een bezoek bij geaccrediteerde huisarts 16,02 EUR of 17,68 (met globaal medisch dossier), maar voor een verzekerde die het OMNIO-statuut heeft of die geniet van de verhoogde tegemoetkoming is de terugbetaling 20,11 EUR of 20,54 EUR(met globaal medisch dossier) . Die laatste moet dus 4,03 EUR of 2,86 EUR minder betalen.
De enige juiste informatie over dit statuut staat hier: RIZIV - Het Omnio-statuut
Oud 23 mei 2008, 15:38   #73
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Invaliden hun geld wordt afgenomen door de staat.

Wie snapt hem?
De meeste invaliden verliezen een groot deel van hun inkomen door in het huwelijksbootje te stappen. De staat onderzoekt bij het bepalen van bijvoorbeeld je rechten inzake hulp van derden of integratie namelijk o.a. het inkomen van de andere gezinsleden. Het gaat niet op dat je echtgenoot veel overhoudt terwijl je ook nog eens een aannemelijke uitkering krijgt, hé! Bij dit systeem van ontrading om met een gehandicapte te huwen spreken we gewoonlijk over "de prijs van de liefde".
Oud 23 mei 2008, 16:07   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Dat zijn voorbeelden van sociale vallen. Ik vind persoonlijk dat een invaliditeits loon zou moeten gesplitst worden in verschillende vergoedingen

1° een werkloosheidsvergoeding = het vervanginkomen uit uw arbeid die bvb nooit ter duscussie staat zolang je invaliditeit krijgt.

2° een invaliditeitsuitkering = voor de extra kosten die je hebt dankzij uw invaliditeit

En als je dan huwt wordt de werkloosheidsvergoeding volgens de regels herzien, maar niet de invaliditeitsuitkering;

Dus ergens zou het systeem modulairder moeten zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 16:10   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat zijn voorbeelden van sociale vallen. Ik vind persoonlijk dat een invaliditeits loon zou moeten gesplitst worden in verschillende vergoedingen

1° een werkloosheidsvergoeding = het vervanginkomen uit uw arbeid die bvb nooit ter duscussie staat zolang je invaliditeit krijgt.

2° een invaliditeitsuitkering = voor de extra kosten die je hebt dankzij uw invaliditeit

En als je dan huwt wordt de werkloosheidsvergoeding volgens de regels herzien, maar niet de invaliditeitsuitkering;

er schort inderdaad iets niet aan de achterliggende gedachtengang bij invaliditeitsuitkeringen.

Zo ken ik een koppel die beiden werkten. Nadat de man een ongeval had gehad werd hij arbeidsongeschikt, alleen wou men dat niet erkennen dus zonder job werkloos. Vermits zijn vrouw werkte was hij werkloze ten laste. Mevrouw is dus gestopt met haar karig loontje, werkt part time en dat blijkt voor hen lucratiever.
De man zelf kan amper lopen.

Oud 23 mei 2008, 16:19   #76
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Het minimumbedrag van een invaliditeitsuitkering is reeds hoger dan wat een langdurige werloze krijgt. Je bent namelijk pas invalide na een jaar ziekte.
Het verschil is m.i. dat je een invalde niet zonder meer als werkonwillige zou mogen behandelen. De zogenaamde werkloosheidsval speelt toch geen rol als je niet kunt werken.

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 mei 2008 om 16:31.
Oud 23 mei 2008, 16:42   #77
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat zijn voorbeelden van sociale vallen.
Dat geldt voor echtgenotes die meer dan 16000 brutto (+2500 van mijn uitkering) per jaar hebben, voor bijna allemaal dus. De invalide mag dus gewoonweg niet huwen, tenzij met een sociaal geval. Willen jullie dus het geld van mijn hardwerkende echtgenote in verband met mijn gebreken wel eens ff met rust laten, ja! Die heeft al last genoeg van mijn fysieke ongemakken dan dat ze daar ook nog eens geldelijk moet voor opdraaien. Dank u.

Laatst gewijzigd door DannyS : 23 mei 2008 om 16:50.
Oud 23 mei 2008, 17:47   #78
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik krijg hier meer en meer de indruk, dat velen het onterecht vinden, dat invalieden en chronisch zieken een vervangingsinkomen krijgen (leefloon) omdat ze op een of andere wijze tijdens hun leven dit hebben opgelopen.

Vinden jullie dat zij maar voor zichzelf moeten zorgen of dat ze terecht een peulschil van +- 680€/maand krijgen

Ik ben benieuwd
Bedankt ( een lid met 82% invaliditeit)
Ik hoop dat hier niemand zit die dat vervangingsinkomen onterecht vind.
Wat er wel wordt aangeklaagd, terecht, is dat er veel mensen profiteren van deze invaliditeitsuitkering. Er is blijkbaar een groot percentage dat het klaarkrijgt om voor een bepaald percentage als werkonbekwaam verklaard te worden om vervolgens dan toch weer zeer bekwaam te blijken in zwart-werken.
Dat percentage maakt het systeem natuurlijk kapot en verbrod het voor degenen die echt ziek of andersvalide zijn.
Het mes snijdt natuurlijk langs twee kanten want als er veel mensen zijn die zichzelf invalide kunnen laten verklaren terwijl ze het niet zijn, moet de taart in meer stukken verdeeld worden en krijgt iedereen minder. Zo krijgen mensen die echt invalide zijn zo weinig dat ze soms verplicht zijn om, ondanks hun toestand, ergens iets bij te gaan verdienen omdat ze anders gewoonweg niet menswaardig kunnen leven...

Anderzijds denk ik dat er op het gebied van (niet-erfelijke) ziekten nog veel terrein te winnen is door ziektes te bekijken vanuit een biopsychosociaal model. Veel lijden kan immers voorkomen worden, door op de juiste manier met een ziekte om te gaan, ook de omgeving speelt hierbij een rol.
Daarom zou psychologische hulp bv. terugbetaalbaar gemaakt worden. Waarschijnlijk zullen er zo ook heel wat minder mensen tijdelijk werkonbekwaam zijn tengevolge van psyschische problemen. Het is een grote investering dus, maar eentje die op termijn zeker zal lonen.

De gezondheidsuitgaven, met name hetgeen wat terugbetaald wordt en wat niet, mag ook eens herzien worden door iemand met kennis van zaken. Dat betekent door middel van een feedbacksysteem door betrokkenen patiënten. Ondanks ons zogenaamde geweldige zorgsysteem maakt een ziekte als kanker namelijk nog steeds arm, en ze is zeker geen unicum daarin.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 23 mei 2008 om 17:50.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2008, 17:56   #79
Groentje-18

Standaard

Citaat:
IN een breeddenkende bui kun je iedereen als invalid beschouwen die niet meekan in de huidig hektisch maatschappij.

In elk geval onze maatschappij probeert de sociale problemen uit de maatschappij te bannen: zieken en invaliden worden opgevangen in diverse instellingen en alleen normale mensen lopen elkaar nog zenuwachtig te maken en op te jagen op elkaars werk.

Het is toch een beetje hetzelfde als hitler doen hoor, we stoppen ze in een instelling en ze zijn onzichtbaar geworden. Ons kinderen zien geen manke kreupele invalide mensen rondtjaffelen zoals op de breugelschilderijtjes. We verbranden ze gewoon niet meer, maar die klinische instellingen zijn bijna palliatieve instellingen. Dus echt veel verschil is dat niet al dat sociaal gedoe.

Je koopt uw probleem weg, je hebt uw middeleeuwse vrijlaat en bent verlost van alle schuldvragen, de machtige overheid heeft al uw sociale problemen opgelost. En zorgt voor de vrijheid van de werkende mens, die verlost van alle zonden zich 100% kan focussen op zijn werk.

Als je het probleem niet meer ziet, wil je er ook niet meer voor betalen. Je wilt wel betalen om die vreemdelingen weg te krijgen, want die lopen onder uw auto als je naar den aldi gaat. Maar die invaliden zie je quasi niet meer. Dus daar kan het schoentje nijpen, de VRT moet meer invalide soaps maken.
Ik kan me voor een stuk vinden in uw post.
Grof gezegd wordt in het westen iedereen die niet meer in staat is voor zichzelf te zorgen weggestopt. Dat zijn kinderen tot een jaar of 12, bejaarden en zieken of gehandicapten. Zelfs de zorg voor de medemens wordt met andere woorden uitbesteed. Dat geeft niet echt een menselijk beeld van onze samenleving.

Maar je moet je ook eens in de plaats van de ander stellen. De zorgende partij. Ik denk dat het heel veel moed en energie vergt om dag in dag uit te zorgen voor een zieke partner die hiervoor geen herkenning geeft (omdat hij of zij dat niet kan). Ik denk ook dat zo'n beslissing om iemand te plaatsen niet over één nacht ijs gaat en dat men veelal eerst de persoon zelf probeert op te vangen. En daarna denk ik dat het kan dat men zich levenslang slecht voelt, net omdat men de persoon 'heeft weggestopt'...
Zo eenvoudig is het dus allemaal niet.
Oud 23 mei 2008, 18:03   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grof gezegd wordt in het westen iedereen die niet meer in staat is voor zichzelf te zorgen weggestopt. Dat zijn kinderen tot een jaar of 12, bejaarden en zieken of gehandicapten. Zelfs de zorg voor de medemens wordt met andere woorden uitbesteed. Dat geeft niet echt een menselijk beeld van onze samenleving.
dikke zever natuurlijk.

als jij kan kiezen tussen verzorgd te worden door een professioneel opgeleide verpleegkundige of verzorgd te worden tussen iemand die totaal geen idee heeft wat hij of zij moet doen, wat kies je dan?

Volgens mij verwar je "liefde en aandacht" met "verzorging". Het een hoeft het ander niet uit te sluiten, maar is daarom niet gelijk.

En hoe komt het dat ik je niet hoor klagen over het feit dat je dagelijkse brood niet door je moeder zelf manueel werd gekneed en gebakken maar door de bakker? Waarom heb je er geen probleem mee dat je gewoon een koteletje gaat kopen bij de beenhouwer terwijl je niet zeurt dat het een vorm van ontmenselijking is dat je vader zijn eigen gekweekt varken niet zelf in stukjes heeft gesneden?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be