![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
“Met Wallonië als het kan, zonder België als het moet”. Als ik het goed begrijp, weten ze het zelf nog niet zo goed. Laatst gewijzigd door system : 21 mei 2008 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() Maar wat u zegt hoeft nog niet waar te zijn. We moeten ons houden aan meetbare gegevens. En aan vage gegevens van mogelijke separatisten die in andere partijen zouden zitten, daar kunnen we niets mee.
Ik zou bijvoorbeeld ook kunnen zeggen dat er in het VB relatief veel mensen zijn die royalisten zijn, die dus het voor het huidig koningshuis zijn. Tenminste volgens die fameuze enquête. En dat dus niet alle mensen die op het VB stemmen, separatisten zijn. En in die redenering zouden we dan het VB moeten debiteren van enkele mandaten en dan komen we niet eens meer aan de 30% separatisten. Maar met zo'n redeneringen komen we nergens. We moeten ons houden aan verkiezingsuitslagen en aan de mandaten van de separatistische partijen. En dan komen we ruwweg tot een 30% separatisten. Maw, aan 70% niet-separatisten volgens de cijfers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Neen, u zegt wat andere mensen in niet-separatistische partijen politiek denken. Hoe u aan die informatie komt, mag joost weten.
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2008 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() neen ik zeg dat ik er zo een ben. En ik kan met honderd procent zekerheid zeggen dat er nog zijn, want ik ken ze. En je gaat mij niet vertellen dat wij toevallig de enigen zouden zijn, want dan mag jij dat wel eens bewijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Is LDD seperatistisch?
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() separatistisch wel, Vlaams-nationalistisch niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als BHV niet gesplitst geraakt en er komt geen staatshervorming, zou de publieke opinie wel eens definitief kunnen kantelen. maar dat is wat de Franstaligen willen, dat is duidelijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
2) afschaffen provincies 3) invoeren stads en streekgewesten, ter grote van het Waasland, Vlamse kuststrook, Groot-gent, etc 4) ongedaan maken van de gemeentefusies Laatst gewijzigd door flamingant : 22 mei 2008 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik ken immers alleen maar studies waarin mensen die speratistisch denken op en rond de 10 procent zitten en blijven. Die studies zijn uiteraard niet van een momentopname maar van jarenlang onderzoek op éénzelfde datum...
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
actie/reactie hé.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() En zo zullen er kiezers zijn in het VB en zeker in LDD die niet separatistisch zijn. Dat is ook een quasi-zekerheid.
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2008 om 11:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() Kun jij ook nog een antwoord geven zonder dat een koninklijk personage uit Nederland erbij gesleept wordt? Of gaat je kennis van Nederland niet verder dan deze personen? Probeer ze..en ik weet dat ik iets heel moeilijks vraag...eventjes d'rbuiten te laten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementslid
|
![]() Stelt u vaak domme onnutige vragen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() Dit is toch een relevante vraag. Vele Nederlanders (lang niet allemaal meer gelukkig, want de Oranje-aanhang kalft elk jaar af) identificeren zich nog steeds met het koningshuis van Oranje.
Laatst gewijzigd door system : 22 mei 2008 om 12:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Want een wetenschappelijke studie die zich niet op trend s baseert maar op de gevevns van één moment , lis niet direct betrouwbaar...
![]() |