![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Burgemeester
|
![]() Das pas diefstal.
![]() |
#62 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() en wettelijk is dat uiteraard allemaal niet maar om te procederen heb ik ten eerste geen geld
ten tweede is het in de realiteit helemaal niet de wet die telt maar wel de verhouding vd onderhandelingsposties ik mocht namelijk ergens blij zijn dat ik "maar" 300 euro moest betalen voor een krot waar het water binnen sijpelde - als ik mijn opzeg kreeg dan was iets anders betaalbaar vinden niet zomaar evident uiteindelijk kreeg ik bovendien ook mijn opzeg vd nieuwe eigenaar en ik ben dan een jaar dakloos geweest voor ik terug iets gevonden heb - en dan heb ik heel veel geluk gehad dat ik nu terug iets heb ( een studio ) aan 270 euro
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
King. Zoek een andere woonst, of dien klacht in. Aan indexering van huurprijzen zijn grenzen. Informeer je toch maar eens goed. Recht op warm water kan niet het voorwerp zijn van substantiële huuraanpassing. Je weet wel beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() en 'friends'-achtig hip dat ge ineens zijt als ge alleen kunt wonen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
het feit dat je zomaar alsof het niets is zegt "zoek dan gewoon een andere woonst" illustreert heel treffend de maatschappelijke kloof tss jouw klasse en de mijne in deze zogenaamd klasseloze maatschappij ben je nu echt zo kortzichtig om te denken dat ik geen ander huis met warm water gehuurd zou hebben indien dit mogelijk zou zijn wil je in het vervolg aub wat minder lui zijn en eerst mijn postings lezen alvorens erop te antwoorden ? dankuwel ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 18:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() zoals sommigen ( maar gelukkig een minderheid ) hier redeneren komt het erop neer dat als ik morgen maar genoeg kapitaal zou cumuleren en daarmee alle grond op de ganse planeet zou kopen ik dan het recht zou hebben om van jullie allemaal te eisen om naar een andere planeet te verhuizen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 18:41. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() en bedenk eens wat een volwaardige en sociaal acceptabele identiteit ge aan zo'n onroerend bezit kunt ontlenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
bij burgerlijke ongehoorzaamheid overtreed je bewust een wet die je onrechtvaardig vind teneinde deze zodoende aan te klagen ik heb in die zin gedurende jaren leegstaande huizen vd gemeenschap gekraakt - maar er zijn er maar weinig die conseqiuent burgerlijk ongehoorzaam durven te zijn - als je ideeen hebt voor een lekker militante die hard actie ofzo laat het dan gerust weten - ik heb er wel zin in en heb hier onder andere nog een paar lock-ons liggen die ik al veel te lang niet meer gebruikt heb
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weet trouwens dat begin de jaren 1980 de intrest 12 �* 14% was... Reken eens uit wat verschil dit geeft tov 5%... ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 28 mei 2008 om 19:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() het vierde wereld syndicaat zoekt bovendien ook mensen die gerechtelijk uit hun huis worden uitgedreven - om daartegen verzet te plegen en zo de praktijjk vd gedwongen ontruiming in beeld te brengen en aan te klagen
moest je iemand kennen die de moed en de kracht en de mogelijkheid heeft om zich te verzetten laat het ons dan gerust weten - uitgedrevenen zijn er genoeg en dagelijks - maar degenen die zich ook durven en kunnen verzetten zijn heel dun gezaaid
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
het enige land (taiwan ) waar men dit bovendien toepaste daar is de armoede op geen tien jaar tijd na de invoering van deze waarheid geheel verdwenen dat communisme meer armoede veroorzaakt dan welk systeem ook daarin ben ik het overigens volkomen met je eens - maar het herverdelen van de natuurlijke rijkdom heeft niks met communisme of solidariteit te maken - wanneer morgen eenieders aardeaandeel wordt erkend dan heeft niemand immers iets van een ander gekregen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 19:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() ik ga nog iets vertellen over het monopoliespel want weinigen weten hoe dat eigenlijk ontstaan is
de eerste versie heette lords and landgrab ( of zoiets ) en het was de bedoeling om hiermee op eenvoudige en speelse wijze het echte liberalisme aan de mensen uit te leggen en te laten ondervinden deze eerste versie van het monopoliespel was aan de ene kant van het speelbord hetzelfde als het huidige monopoliespel en komt overeen met onze huidige realiteit waarbij er dan uiteindelijk één winnaar overblijft en de rest allemaal failliet is maar aan de andere kant vh speelbord golden andere regels - daar kon men geen straten kopen maar enkel huren - het huurgeld moest in de pot worden gelegd elke ronde en elke ronde werd de pot ook onder alle spelers herverdeeld en zodoende waren er wel spelers met meer straten dan de anderen maar toch geen verliezers en gefailleerden - wanneer een speler teveel straten huurde dan viel hij uiteiindelijk ook terug omdat hij de huur niet meer kon ophoesten en dus een aantal straten terug vd hand moest doen het patent van deze eerste versie werd door een rijke amerikaan opgekocht en die heeft deze versie zodoende verboden - en zo kennen we dan het huidige monopoliespel met slechts aan één zijde een speelbord
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 19:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoe het ook wordt berekend is me eigenlijk om het even en ik maak enkel mijn eigen rekening. Ik betaalde destijds 600.000 Bfr. voor de grond (200 vierk. meter) plus rente plus inflatie. Met "huishuur" zal het ietwat gecompliceerder zijn om de juiste "terugbetaling" te berekenen natuurlijk. Soit ... ik ben niet sowieso tegen je denkpiste maar vind wel dat er open kaart moet worden gespeeld als het ooit zo ver mocht komen. Ik betwijfel ook of de huizen daardoor "goedkoper" zouden worden. De prijzen van de huizen op zich (dus zonder de grond) zou, denk ik enorm omhoog gaan al was het maar om het "verlies" te compenseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
|
![]() Citaat:
1. je hebt gedurende jaren toch zo goed als gratis gewoond ( de periode na je afbetaling ) 2. je huis zelf zal nog steeds verkoopbaar blijven Citaat:
mimenteel heb ik hier geburen die een heeeel grote tuin hebben maar die daar niks mee doen - en hun tuin is dan ook nog voor het grootste gedeelte bouwgrond wanneer ze hiervoor maandelijks pacht moeten gaan betalen ben ik zeker dat ze ervoor gaan kiezen om wat grond van de hand te doen in plaats van die zoals nu onbenut te laten - zo wordt er momenteel veel grond gekocht of niet verkocht puur als belegging - wanneer je periodiek pacht moet betalen zal zoiets geen rendabele belegging meer zijn en dus zal er veel grond vrijkomen - minder schaarste dus en dus zullen de prijzen zakken verder is het ook zo dat in ons voorstel de sz voor een zo groot mogelijk gedeelte zou moeten worden gefinancierd vanuit deze pachtinkomsten gevolg zal zijn dat de belasting op arbeid kan worden afgebouwt - gevolg daarvan zal zijn dat de bouwvakkers met minder brutoloon tevredener zullen zijn dan dat ze nu zijn - en minder brutouurloon zal ook zijn weerslag hebben op de prijzen van nieuwbouw en ook renovatie
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 28 mei 2008 om 20:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Vreemdeling
|
![]() Vooreerst bedankt voor je reacties op mijn startbericht hier Montalcino, al zal je zien dat ik het niet met je eens ben op bepaalde standpunten.
Toch nog eens bedankt ervoor. Citaat:
Je ziet dat aan de vele folders die de laatste maanden op de markt gegooid worden met daarin een enorm aanbod van huizen. Sorry, maar feiten hoef ik niet te hebben, mijn ogen zijn nog steeds goed genoeg. Trouwens, dit is al op het nieuws geweest. Citaat:
Wat stond er in de krant? Een makelaar werdt geschorst omdat hij een vaste barema vroeg en geen percent op de verkoop van een huis. Bewijst dit dan niet heel veel???? Mij alleszins wel. Zij weten heel goed dat zij dan moeten werken voor minder geld, niet schandalig rijk worden. Van mij mag ieder rijk worden, maar nooit op de kap van anderen en zeker niet met weinig of niets te doen i v m anderen. Er zit zelfs een makelaar in de kamer om hun belangen te verdedigen. Ik zou wel eens willen weten wie dit is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als je niet koopt moet je huren en betaal je je ook blauw. kan je mij een ander alternatief bieden?? Kom niet af met bij ouders blijven wonen he? Citaat:
Een voordeel zal de regering er niet mee doen. Maar zij laten het wel betijen omdat er andere belangen ook nog zijn ( uitbouw, centralisatie Belgie in europa,...) En, ik vind dit wel echt een spijtige liberale evolutie waarbij alleen de sterkeren het goed mogen hebben. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() Soory, dubbel bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door Noodles_ : 28 mei 2008 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Vreemdeling
|
![]() Allen bedankt voor het reageren.
Maar kan er iemand zeggen wat de regering hier juist nog aan doet: Betaalbaar wonen? Staat dit in het regeerakkoord? Of zijn er groepen die zich hier voor inzetten? Alleszins heel veel respect voor Renaat Landyuit (verkeerd gespeld??) Ik hoop dat er meer zoals hem opstaan en hier ten gronde iets aan verhelpen. Lezen politiekers ook dit forum??? Laatst gewijzigd door Noodles_ : 28 mei 2008 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Rond gratis wonen na de afbetaling ..... ik beschouw het eerder als "afbetaald gewoond hebben" (of welke benaming je er ook aan geeft). Ik had namelijk ook kunnen kiezen voor een lening van twintig jaar en dan zou het momenteel net achter de rug zijn geweest of ik zou voor een lening van dertig jaar kunnen hebben gekozen en dan zou ik nog tien jaar moeten afbetalen (op iets dat ondertussen zou "onteigend" worden) Citaat:
Ik bedoel maar dat men niet zo maar van het ene systeem in het andere kan stappen zonder met al deze toestanden rekening te houden. Een "terugbetaling" lijkt me dus op zijn minst aangewezen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |