Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 juni 2008, 23:24   #61
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
trouwens; Vlaams Belangers zouden hetzelfde doen met FDF'ers moesten ze het kunnen.
die verdienen niet beter

persoonlijk vind ik achter slot en grendel ook een mooie optie

Laatst gewijzigd door born2bewild : 5 juni 2008 om 23:30.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2008, 23:36   #62
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

De minister ging zijn boekje te buiten; daarover kan geen twijfel bestaan.
Het Parlement doet er ook goed aan deze zaak met gepaste ernst te behandelen, en zo te vermijden dat een precedent wordt geschapen.
Ik wil niet verstoppen dat ik het tegelijk erg vervelend vind dat VB hier gratis propaganda 'van overheidswege' krijgt.
Of zou de minister ècht zo naïef zijn?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 00:14   #63
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het Parlement doet er ook goed aan deze zaak met gepaste ernst te behandelen, en zo te vermijden dat een precedent wordt geschapen.
Ik wil niet verstoppen dat ik het tegelijk erg vervelend vind dat VB hier gratis propaganda 'van overheidswege' krijgt.
Michel is nochtans lang niet de enige die deze 'fout' maakte.

En als het van Leterme afhangt gebeurt er met deze 'naiëveling' hetzelfde als met al de andere onder Verhofstadt: niets.
Oud 6 juni 2008, 02:33   #64
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
Tegen zulk een ondemocratisch optreden moeten toch stappen mogelijk zijn?

Grondwettelijk Hof, Raad van State?
Hey, als je uzelf laat buiten trappen door zo'n janet, wat ben je dan waard?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 02:35   #65
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Allee djimi, laten we dan toch recht zegevieren? Of zetten we je waarden opzij omdat het over een blokker gaat?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 05:09   #66
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Toon Van Overstraeten kwam op een Volksunielijst op in het arrondissement Nijvel.

Er bestond toen een systeem van lijstkoppeling. De reststemmen, de stemmen dus die overblijven na het toekennen van de zetels, worden doorgegeven aan een ander arrondissement om daar eventueel een tekort aan te vullen en zo een extra zetel te bemachtigen.

Door dergelijke lijstverbinding en dus een stemmenoverdracht vanuit een ander arrondissement werd hij verkozen.
Hij moest dus als Vlaming in het Waals parlement zetelen maar mocht daar van de Franstaligen niet binnen.
Je vergeet er bij te zeggen dat het al dateert uit 1985 en dat hij dat enkel deed om te provoceren.
Hij wilde volksvertegenwoordiger zijn voor Waals-Brabant; maar hij woonde er niet eens. Hij vertegenwoordigde dus niemand.
Hij maakte enkel misbruik van een achterpoortje.
Volgens de letter van de wet kon hij die zetel opeisen; maar wie de democratie genegen is houdt ook rekening met de geest van de wet en provoceert niet onnodig.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 05:54   #67
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Je vergeet er bij te zeggen dat het al dateert uit 1985 en dat hij dat enkel deed om te provoceren.
Hij wilde volksvertegenwoordiger zijn voor Waals-Brabant; maar hij woonde er niet eens. Hij vertegenwoordigde dus niemand.
Hij maakte enkel misbruik van een achterpoortje.
Volgens de letter van de wet kon hij die zetel opeisen; maar wie de democratie genegen is houdt ook rekening met de geest van de wet en provoceert niet onnodig.
tututut
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 06:07   #68
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Allee djimi, laten we dan toch recht zegevieren? Of zetten we je waarden opzij omdat het over een blokker gaat?
HAMC, ik hoop dat je goed kunt lezen:

'De minister ging zijn boekje te buiten; daarover kan geen twijfel bestaan.
Het parlement doet er ook goed aan deze zaak met de gepaste ernst te behandelen, en zo te vermijden dat een precedent wordt geschapen.'

Of het nu een 'blokker' is, of een 'tsjeef', of een 'rooie', ... : een minister mag een parlementair niet verhinderen zijn/haar werk te doen.

De minister moet dus teruggefloten worden, en dat is een absoluut minimum. Ik vrees tegelijk dat er niet veel meer in zit dan dit, tenzij een motie van wantrouwen - ingediend door het VB - toch door een parlementaire meerderheid zou worden gesteund. Dat lijkt mij toch een beetje onrealistisch.

De minister zou beter de eer aan zichzelf houden en vrijwillig opstappen, maar dat zie ik eerlijk gezegd nog veel minder gebeuren.

In deze zaak gaat mijn steun naar de parlementaire fractie van het VB, en 'leuk' vind ik dat niet. Ik vind het vervelend dat ik door een heer Minister in dergelijk positie gemaneuvreerd word.

Maar om op je vraag terug te komen : recht moet geschieden, ja, tenzij ik mijn waarden opzij zou willen (laten) schuiven. In dat laatste heb ik geen zin. Gisteren niet, vandaag niet, morgen niet.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 07:34   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De parlementairen, en vooral de Waalse, gaan moeten beslissen wat voor "gewoontes en zeden" ze gaan hanteren.
Als ze mekaar met zo'n spellekes gaan koeieneren, dan gaan ze er rekening mee moeten houden dat "wie kaatst, de bal moet verwachten".

Als ze dus dat ministerke niet nu tot de orde gaan roepen, dan hebben ze wel degelijk een overwinning op korte termijn, maar niet op lange termijn.

Persoonlijk hoop ik op een andere ingesteldheid in het toekomstig onafhankelijk Vlaanderen. Waar men liefst mekaar politiek bestrijdt zonder mekaar te behandelen als behorend tot een minderwaardig ras.
(en dat geldt ook voor de Blokkers, waarvan ik bepaalde elementen van de leiding nog minder vertrouw dan sommige van die Walenkoppen)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 07:40   #70
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
[
Ik heb je de koude statistische conclusie gegeven mijn beste en dat was alles waar het mij in deze studie over te doen was
Wil je citaten?
Doe uw werk zelf hé...
Ok
Citaat:
Levensbeschouwelijke en politiek-ideologische opvattingen
Net als in andere landen beoordelen de beroepsjournalisten in Vlaanderen zichzelf als vrij progressief. Meer dan driekwart van de Vlaamse journalisten (77,3%) typeert zichzelf als eerder tot zeer progressief, 16% plaatst zichzelf in het centrum en slechts 7% vindt zichzelf eerder conservatief. In vergelijking met 20 jaar geleden betekent dit overigens een forse toename van het percentage dat zichzelf als ‘progressief tot zeer progressief’ ziet (toen
ongeveer de helft), terwijl het percentage dat zichzelf in het centrum situeert is afgenomen (toen ruim een derde). Eveneens een constante, zowel voor Vlaanderen als in het buitenland, is dat journalisten zichzelf progressiever inschatten dan het medium waar ze voor werken: naar eigen zeggen vindt meer dan de helft (53%) zichzelf progressiever dan hun medium,
terwijl 42% een ‘gelijkaardige’ positie inneemt als zijn of haar medium.
Gevraagd naar hun levensbeschouwing, noemt een kwart van de Vlaamse beroepsjournalisten zich ‘christelijk gelovig, maar niet katholiek’ en 12% is katholiek. Een grote groep omschrijft
zichzelf als ongelovig (22%) of vrijzinnig (20%) of heeft ‘geen enkele’ levensbeschouwelijke opvatting (18%). Onder alle respondenten telden we amper drie protestanten en twee moslims.
Bron:
Het profiel van de Vlaamse beroepsjournalist (deel 1)
Els De Bens, Mieke De Clercq & Steve Paulussen
Vakgroep Communicatiewetenschappen Universiteit Gent.
Artikel verschenen op 27 mei 2003 in De Journalist (Magazine van de VVJ) nr. 59: p.4-7

Els De bens spreekt hier over "progressief" en "eerder progressief".
Nu mag jij je werk doen en zeggen waar ze stelt dat 72% tot 80% links of extreem linksis.

Citaat:
Een links semantische shuffle voor "de pijnlijke waarheid waar we nog argumantatief nog emotioneel mee willen worden geconfronteerd"...vrij afgezaagd ondertussen...
QED; gebrabbel.

Citaat:
Ik weet het...het staat zoveel "sjieker" als je een anderstalige kan quoten...Quot linguas quis callet, tot homines valet....
nochthans was de wijsheid van Gaston als analfabete Vlaamse landbouwer van een gans andere orde...
Inderdaad; van een gans andere orde.
De verkeerde.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 07:47   #71
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

fout

Laatst gewijzigd door Fieseler : 6 juni 2008 om 07:48.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 08:01   #72
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maes_P Bekijk bericht
Ok

Bron:
Het profiel van de Vlaamse beroepsjournalist (deel 1)
Els De Bens, Mieke De Clercq & Steve Paulussen
Vakgroep Communicatiewetenschappen Universiteit Gent.
Artikel verschenen op 27 mei 2003 in De Journalist (Magazine van de VVJ) nr. 59: p.4-7

Els De bens spreekt hier over "progressief" en "eerder progressief".
Nu mag jij je werk doen en zeggen waar ze stelt dat 72% tot 80% links of extreem linksis.
Ik had van Els De Bens (die overigens heeft toegegeven dat ze de thesis van Freya heeft geschrevenn of toch minstens haar pen heeft vastgehouden)niks anders verwacht...progressief is sos (links dus) en zeer progressief is groen (extreem links dus)...kijk er de statistieken maar op na mijn beste...zelfs de meest extreme semantische hoogstandjes (progressief..hahaha) konden de uitslag niet versluieren...

Citaat:
QED; gebrabbel.
en pijnlijk voor de linkse kerk...

Citaat:
Inderdaad; van een gans andere orde.
De verkeerde.
Pectus est quod disertos facit et nulla nomen ...
Oud 6 juni 2008, 08:01   #73
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je vergeet er bij te zeggen dat het al dateert uit 1985 en dat hij dat enkel deed om te provoceren. Hij wilde volksvertegenwoordiger zijn voor Waals-Brabant; maar hij woonde er niet eens. Hij vertegenwoordigde dus niemand. Hij maakte enkel misbruik van een achterpoortje. Volgens de letter van de wet kon hij die zetel opeisen; maar wie de democratie genegen is houdt ook rekening met de geest van de wet en provoceert niet onnodig.
Hmm!... nog beter. Uw soort gaat wel veel verder terug dan 1985 om verwijten naar Vlamingen te sturen. Volgens u is een Vlaming die verkozen wordt en de regels toepast van een democratie een provocateur? Zeg Azert, hebt ge nog zo van die ideeën?...

Laatst gewijzigd door Jean-Pierre : 6 juni 2008 om 08:03.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 08:09   #74
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Persoonlijk hoop ik op een andere ingesteldheid in het toekomstig onafhankelijk Vlaanderen. Waar men liefst mekaar politiek bestrijdt zonder mekaar te behandelen als behorend tot een minderwaardig ras. ... (en dat geldt ook voor de Blokkers, waarvan ik bepaalde elementen van de leiding nog minder vertrouw dan sommige van die Walenkoppen)
Oh!... nu wordt de discussie herleid tot deze van de gelijkwaardigheid van rassen? Kunt ge mij eens vertellen wie bij de Blokkers zich over een minderwaardig ras heeft uitgesproken? ... Kwestie van dat ook eens te weten?
Oud 6 juni 2008, 08:09   #75
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Hmm!... nog beter. Uw soort gaat wel veel verder terug dan 1985 om verwijten naar Vlamingen te sturen. Volgens u is een Vlaming die verkozen wordt en de regels toepast van een democratie een provocateur? Zeg Azert, hebt ge nog zo van die ideeën?...
Welke soort?

Van Overstraeten was een kompaan van Karel Dillen en wilde met zijn stunt de regels van de democratie toepassen.

Wie had gedacht dat we het onderstreepte ooit samen in 1 zin zouden krijgen.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Toon_Van_Overstraeten
Oud 6 juni 2008, 08:13   #76
Maes_P
Staatssecretaris

Maes_P's schermafbeelding

Standaard

[quote=Fieseler;3476226]
Citaat:
Ik had van Els De Bens (die overigens heeft toegegeven dat ze de thesis van Freya heeft geschrevenn of toch minstens haar pen heeft vastgehouden)niks anders verwacht...progressief is sos (links dus) en zeer progressief is groen (extreem links dus)...kijk er de statistieken maar op na mijn beste...zelfs de meest extreme semantische hoogstandjes (progressief..hahaha) konden de uitslag niet versluieren...
Goeie analyse.
Het probleem is natuurlijk dat Els De Bens spreekt over 'progressief' en 'eerder progressief'.
Niet over extreem progressief.
Zo semantisch hoogstaande conclusie is dat nu ook weer niet hoor.
Eerder "begrijpend-lezen-van-het-1e-lager-niveau"
Ik zal nog eens herhalen: het gaat over de kwantificatie en niet de kwalificatie die je gebruikte.

Citaat:
en pijnlijk voor de linkse kerk...
QED. gebrabbel.

Citaat:
Pectus est quod disertos facit et nulla nomen ...
Dat verrast me eerlijk gezegd NIET van iemand die als nick de naam van de fabrikant van de V1-bommen gebruikt.

Laatst gewijzigd door Maes_P : 6 juni 2008 om 08:16.
Maes_P is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 08:19   #77
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Welke soort? Van Overstraeten was een kompaan van Karel Dillen en wilde met zijn stunt de regels van de democratie toepassen.
Volgens u is het toepassen van de wet ...een stunt? Allé, zeg het nog eens. Ik ben werkelijk verwonderd over de vindingrijkheid waarmee ge uw visie tracht op te dringen.
Oud 6 juni 2008, 08:20   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Hey, als je uzelf laat buiten trappen door zo'n janet, wat ben je dan waard?

dat is idd een nog niet opgehelderd aspect van de zaak

nu Bart L is wel enorm legalistisch ingesteld, dus ik vermoed dat hij gegokt heeft dat hij het op deze manier best kan uitspelen

aan de andere kant hij is KRO geweest, hij zou zich niet zomaar laten opzijduwen ook als t moet hoor ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2008, 08:28   #79
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Volgens u is het toepassen van de wet ...een stunt? Allé, zeg het nog eens. Ik ben werkelijk verwonderd over de vindingrijkheid waarmee ge uw visie tracht op te dringen.
Achteraf waren alle partijen het trouwens eens om te zeggen dat er daar een oneigenlijk gebruik was van de wet en men heeft de wet aangepast.
Wie in Limburg woont moet ook niet proberen om in naam van de Gentenaars in het parlement te gaan zitten.

En wie rakelt nu nog den Toon op; de helft van het forum weet niet meer wie dat was.
Oud 6 juni 2008, 08:30   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Zeg nu nog dat dit ( land ) niet meer en meer op een dictatuur begindt te lijken.

Ik denk dat De Klucht niet zo dikwijls naar de gongo gaat om ze daar de les te gaan spellen maar om af te kijken hoe je een dictatoriaal bewind moet creëeren.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be