![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd Boudewijn had mij in de hemel deze toewijzing gedaan
![]()
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk , wat met studenten die examens missen doordat het openbaar vervoer in't honderd loopt ? Of werknemers die door deze aktie niet (of niet op tijd) op hun werk raken ?
Zijn die dan gedekt ? Mogen die hun examen later afleggen of hebben ze een buis en/of herexamen ? ![]() Aangezien de staking niet algemeen is (1100 van de 1800 chauffeurs zou staken) zal het niet als wettig excuus kunnen tellen .
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat een ramp als de bus eens niet wil rijden.
Gans het land is ontredderd. oh oh wat nu gedaan?
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kleine rampen kunnen grote gevolgen hebben ...
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mja ik weet niet.
Het zal wel zo een vaart niet lopen zeker?
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Xal het morgen laten weten , 'k moet aardig wat kilometertjes stappen om m'n kinderen naar hun scholen te krijgen ![]()
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hou ze eens thuis anders.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Erger zal het zijn voor degenen die dagelijks met een voiture of een buggy met de kleindere kinderen op de tram of bus moeten , die zullen mogen duwen ... (oef , 'k ben daar al vanaf ![]() 't Zou toch een pak handiger zijn moest men een volledige staking uitroepen , zodat de mensen tenminste zekerheid hebben . En als het dan gaat over de koopkracht , gooi dan de transportsector plat , dan liggen de winkels binnen een week leeg , en dan kunnen transporteurs ineens klagen over de verminderde inkomsten door de hoge dieselprijs ...
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja nochtans moeten die mannen van de lijn niet echt klagen over hun loon. Maar ja..het knaagt overal tegenwoordig. Idd men zou beter ineens alles eens platleggen..dan zou de regering misschien eens wakker schieten in plaats van enkel met zichzelf bezig te zijn.
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga dan maar eens te voet aan een tocht van 7 km beginnen
![]() ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 9 juni 2008 om 04:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ik blijf erbij dat het lafaards zijn die stakers
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat is't hem juist. Dat van die koopkracht is een algemeen maatschappelijk probleem dat dringend oplossingen behoeft, dat is niet alleen een specifiek probleem van die tram- en busbestuurders. Zij hebben echter de 'wapens' en het 'machtsmisbruik' om de 'gewone man' te treffen, namelijk hem zijn mobiliteit af te nemen. Waar die kortzichtige chauffeurs echter te weinig bij nadenken is dat ze niet degenen treffen die ze willen raken, namelijk de distributeurs, toppolitici, financiers, grote industriëlen, ... enz. die verantwoordelijk worden geacht voor de daling van de koopkracht of tenminste niets aan het probleem willen doen. Deze personen maken echter zelf geen gebruik van het openbaar vervoer, zij laten zich liever rondrijden in luxe-wagen met privé-chauffeur of met een privé-jet rondvliegen. Wie treft men nu?: mensen die mobiel het zwakst zijn en ook sociaal-economisch het nog eens het zwaarste hebben of onderaan de ladder staan: scholieren, studenten, ouderen, vierde wereld, vreemdelingen, ... kortom mensen die door de band al veel te lijden hebben van de stijgende levensduurte (net zoals ongetwijfeld enkele buschauffeurs zelf). De staking heeft echter totaal geen zin, is onrechtvaardig en treft degenen nog eens extra die sowieso al getroffen zijn. Bovendien zijn zulke acties een ecologische ramp, zeker op een zwoele dag als vandaag, degenen die kunnen zullen hun auto extra van stal halen met alle gevolgen van dien. De vakbonden van de bestuurders laten zich leiden door plat populisme en ze denken te 'scoren' door hun achterban voortdurend stakingen en prikacties toe te zeggen. Wanneer gaan we een einde maken aan dit profitariaat en al die profiteurkes met hun syndicale postjes buitengooien? En dan maar verbazen dat steeds meer mensen (ja, ook hoe langer hoe meer autochtone Belgen/Vlamingen !!!) de Lijnchauffeurs als uitschot behandelen. Om maar te eindigen met de 'wijsheid' 'You get what you deserved' Laatst gewijzigd door freespirit : 9 juni 2008 om 09:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Burger
|
![]() Citaat:
die staking moet je zien in het licht van verschillende provinciale acties die de vakorganisaties willen houden om meer de druk uit te oefenen op de politiek (staatshervorming die er moet komen) dus voor meer koopkracht enzo
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Laat me je verklaring even 'ver-talen': voor hun eigen profijt (enkel hun loonsopslag is van tel) gijzelen de chauffeurs honderduizenden reizigers en bezorgen hen een leuke lange werkdag of schooldag. Maar het is waar, welke studenten/scholieren leren er nu in de examentijd? De chauffeurs in alle geval niet, anders hadden ze wel een ander jobke gehad (laat deze zin maar eens goed venijnig sarcastisch klinken !). Het feit dat ik mensen kan die totaal niet mobiel zijn en hun heil moeten zoeken in een (dure) taxi, en daardoor hun concrete koopkracht nog eens zien dalen, daar zullen de chauffeurs hun slaap niet voor laten. Ik dank ze van harte, gelukkig ben ik wel 'mobiel' en ben ik maar 2 uur extra vandaag kwijt omdat de heren/mevrouwen chauffeurs het werk wensen neer te leggen voor een algemeen probleem dat bredere aandacht behoeft. Maar ja, ik heb toch de godganse dag niets anders te doen zekers dan heksentoeren te verrichten om van punt A naar punt B te geraken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Iedereen mag staken, maar niet de buschauffeurs! Die vuile hypcocrieten moeten godverdomme dag en nacht voor mij rijden, anders hadden ze maar beter moeten studeren. Dat het nog niet eens in het belang is van zichzelf, maar in het belang van iedereen, dat maakt het nog erger. Ik verdien genoeg, en dat een ander misschien iets te weinig heeft is hun probleem. Ik ben zelf te lui om iets op poten te zetten, en verwijt liever anderen die wel van zich willen laten horen. Dat ik een dagje wat hinder heb is schandalig, mijn wereld vergaat net niet, en de buschauffeurs zouden allemaal opgehangen mogen worden. Weer iets typisch Belgisch zeker... Mensen klagen dat de koopkracht daalt, mensen klagen dat er niemand op reageert, maar gaan zelf beslissen op welke manier er moet gereageerd worden. En wie dit MAG doen. En nog iets typisch. Als alle chauffeurs staken zijn het smeerlappen en zouden ze een minimum dienstverlening moeten voorzien. Als er slechts een deel niet gaat werken, en daardoor een soort van minimum dienstverlening overblijft, dan zijn het ook smeerlappen, want het zou duidelijker zijn als heel de boel plat ligt.
Ik zeg wat op mijn tong ligt. Laatst gewijzigd door Abiogenesis : 9 juni 2008 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Dat dit echter niet te lang mag duren met zo'n prikacties is duidelijk, beter zou een gezamelijke actie zijn van de spoorbonden, de bonden van de lijn, de ambtenaren (zowel op gemeetelijk als gewestelijk vlak) Met maar één eis, 10% netto loonsopslag voor ieder werkend individu. En niet zoals vorige stakingen met 5% de boel al laten sussen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En van ongelijkheid gesproken: ikzelf als academicus in beursstatuut heb niet eens het recht om te staken, en als ik het toch zou doen, zou ik een werkachterstand oplopen. Maar ook dat zal de chauffeurs worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kon het ook niet snappen dat zoveel mensen kwaad waren op die 40 veiligheidsmensen die in Zaventem 26.000 onschuldige passagiers gijzelden voor dubbel maaltijdcheques... |
|
![]() |
![]() |