![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Mag ik even uw geheugen opfrissen ? Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Vreemdeling
|
![]() even proberen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Vreemdeling
|
![]() Over een onderwerp gelijk daklozen voelde ik me geroepen om te reageren. heb ermee gewerkt en doe er nu onderzoek naar.
Jongens wat een vooroordelen,jullie staren je blind op het beeld dat door de media wordt voorgehouden. Als ze eens iets uitzenden over dak-en thuislozen,dan kiezen ze juist de stereotypen eruit. sensatie!! Er zijn duizendend daklozen in vlaanderen, niet enkel in grootsteden. Daar is het natuurlijk wel het meest zichtbaar en het zijn heus niet allemaal alcoholiekers. dat zijn de oude daklozen, die wat vroeger vooral in de landloperkolonies zaten zoals wortel. nu is er een nieuwe trend, meer vrouwen door partnergeweld en gescheiden mannen. als je in een huis woont en kinderen hebt, wordt het huis eerst toegewezen aan de vrouw, waar gaat de man naartoe?? hopelijk verwijst het OCMW hem naar een opvangcentrum, als er nog plaats is, heeft hij geluk. in limburg zijn er momenteel 200 opvangplaatsen,allemaal bezet. bijna allemaal belgen. zoiets gelijk een vestigingspremie bestaat reeds, met name installatiepremie. er zijn in 1993 maatregelen genomen toen de landloperkolonies gesloten werden, ze zouden die beter eens evalueren. hoeveel daklozen hebben voorrang aangevraagd bij sociale huisvesting, hoeveel burgemeesters hebben een leegstaand pand opgeist??? Er staan zoveel huizen leeg, ze zouden er beter sociale huisvesting van maken, is goed voor dak-en thuislozen en voor mensen uit de lagere sociaal-economische klassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opvangtehuizen lijken mij nuttiger dan een huisvestingspremie, als er geen geschikte woning voorhanden is haalt die premie weinig uit. Ik denk dat dakloos zijn in veel gevallen een tijdelijke toestand is tot een definitieve oplossing gevonden wordt. Voor mensen die onvoldoende inkomen hebben voor zelfstandig wonen is de premie trouwens een pleister op een houten been. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anders komen alle daklozen van Nederland, Duitsland, Frankrijk en wellicht nog verder in België in een kartonnen doos slapen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Lies is ongetwijfeld een heel erg gemotiveerde sociale werkster. Maar ook nog jong en novice in de materie.
Met wat meer ervaring zal ze wel inzien dat 99% van de daklozen 'professionelen' zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We weten nog eens niet wat het precies inhoud dus kunnen we er niet over oordelen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Burgemeester
|
![]() Eigen ik Rood Valkje heeft zonder twijfel een huis e nee ncomputer met internetaansluiting. Je had dat geld beter aan ee ndakloze gegeven, jufrouw, maar dat raakt natuurlijk in je eigen portemonnee.
Dat vraag ik me dus altijd af, als je toch zo belerend wil doen, waarom geef je dan zelf niet het goede voorbeeld? Computer met internet is luxe, weet je wel. *KNIP* Niet schelden: zie forumreglement waar u akkoord mee ging. Peter Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg eens uit wat dan het verschil zal zijn. Iets wat reeds bestaat hoeft toch niet met veel blabla als een nieuw wetsvoorstel aangekondigd te worden ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burgemeester
|
![]() Och, schenk dan uw pcke en uw internet-aansluiting aan de daklozen, he. Maar nee, de held uithangen en ondertussen er zelf niks voor overhebben.
Betaal er dan zelf voor, als je zo sociaal bent, waarom ga je dan zelf niet werken om het aan de daklozen te geven. Maar nee, laat een ander er maar voor opdraaien. Typisch. Mooie praatjes verkopen, maar het mag zelf niet pijn doen, he Rood Valkje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb anders wel een mooie deal voor een dakloze.
Onze zolder-die geisoleerd,redelijk groot en voorzien is van de basis behoeften om rustig te leven.De badkamer zal maar gedeeld moeten worden met ons vrees ik. Deze kan dus bewoond worden, niet gratis ,maar gewoon in ruil voor de gewone dagelijke beslommeringen, oftewel het kuisen.Babeth is ziek en ik werk meer dan voltijds, op rare uren. En we kunnen ons, desondanks alles, toch geen "kuisvrouw" veroorloven. Zien hoe snel er reactie op komt. Oh ik zie een ambetantenaar al afkomen... ons beboeten voor het illegaal -zwart- tewerkstellen van een werkloze. Of een andere die stelt dat deze zonevreemde woning niet geschikt is om verbouwd te worden tot 2 gezins woning. En dan de belastingen nog eens appart, die denken dat we een extra inkomen hebben wegens een huurder. Iemand een oplossing hiervoor?En ook, effe en passant, ons uitleggen hoe we onze eigen spullen kunnen beschermen tegen misbruiken?
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |