Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2004, 17:55   #61
boer_bavo
Europees Commissaris

boer_bavo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Andev,
Daarmee weiger je in elk geval elke vorm van sociale politiek...
gefeliciteerd!
Zou het dan in jouw ogen door de beugel kunnen die mensen [size=5](want het gaat hier om mensen!)[/size] gratis kartonnen dozen te geven om op straat te leven? ( In de metro kan sowieso niet omwille van het onveiligheidsgevoel, neem ik aan)
Van onveiligheidsgevoel gesproken: zul jij geen onveiligheidsgevoel krijgen in een maatschappij waar het een grote groep mensen aan zéér veel, zoniet alles tekort komt? Zouden die niet in de verleiding komen asociale middelen te gebruiken om te overleven?
't is maar dat je weet waaraan je begint...
Ik zou tegen die dozen zijn, omdat ze door de privésector gratis aangeleverd zouden worden, terwijl als de overheid ervoor zou moeten zorgen dat minstens 100 euro zou kosten.
Oud 21 maart 2004, 19:16   #62
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Neen, de discussie ging over daklozen die een vestigingspremie krijgen.
Klopt. Maar krijg wel moeite om mijn stelling "deze 800€ zullen de echte daklozen ook niet veel helpen" duidelijk te maken. Echte daklozen (landlopers) hebben andere dingen nodig. Zoals bvb. een opvangcenter, gelijk Merksplas indertijd.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2004, 21:32   #63
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Als hij geld krijgt voor het betalen van zijn huur woont hij gratis.
De discussie ging over vreemdelingen die jij hier gratis huisvesting wilt geven weet je nog.

Mag ik even uw geheugen opfrissen ?
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
gezien ik een solidair mens ben met een goed hart juich ik dit initiatief toe.
maar ook hier geldt m.i. het principe: hulp voor eigen volk eerst.
Juist... De dakloze die je uit een kartonnen doos haalt en die Vlaming blijkt te zijn, geef je een woning en een vestigingspremie; de dakloze vreemdeling die in de kartonnen doos ernaast ligt, laat je netjes liggen...

Solidair mens? Goed hart? Misschien... Weinig verstand? Zeker!
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 11:04   #64
lies
Vreemdeling

Standaard

even proberen
lies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 11:19   #65
lies
Vreemdeling

Standaard

Over een onderwerp gelijk daklozen voelde ik me geroepen om te reageren. heb ermee gewerkt en doe er nu onderzoek naar.
Jongens wat een vooroordelen,jullie staren je blind op het beeld dat door de media wordt voorgehouden.
Als ze eens iets uitzenden over dak-en thuislozen,dan kiezen ze juist de stereotypen eruit. sensatie!!
Er zijn duizendend daklozen in vlaanderen, niet enkel in grootsteden. Daar is het natuurlijk wel het meest zichtbaar en het zijn heus niet allemaal alcoholiekers. dat zijn de oude daklozen, die wat vroeger vooral in de landloperkolonies zaten zoals wortel. nu is er een nieuwe trend, meer vrouwen door partnergeweld en gescheiden mannen.
als je in een huis woont en kinderen hebt, wordt het huis eerst toegewezen aan de vrouw, waar gaat de man naartoe?? hopelijk verwijst het OCMW hem naar een opvangcentrum, als er nog plaats is, heeft hij geluk. in limburg zijn er momenteel 200 opvangplaatsen,allemaal bezet.
bijna allemaal belgen.

zoiets gelijk een vestigingspremie bestaat reeds, met name installatiepremie. er zijn in 1993 maatregelen genomen toen de landloperkolonies gesloten werden, ze zouden die beter eens evalueren. hoeveel daklozen hebben voorrang aangevraagd bij sociale huisvesting, hoeveel burgemeesters hebben een leegstaand pand opgeist???

Er staan zoveel huizen leeg, ze zouden er beter sociale huisvesting van maken, is goed voor dak-en thuislozen en voor mensen uit de lagere sociaal-economische klassen.
lies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 11:28   #66
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Proficiat! Nu heb je erop gewezen dat iemand de discussie probeerde af te buigen naar vreemdelingen, niet naar het oorspronkelijk discussieonderwerp...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 11:48   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Miele
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Arena geeft woonpremie aan daklozen 8)

07:38:47

BRUSSEL - Minister van Sociale Integratie Marie Arena (PS) wil het aantal daklozen aanzienlijk naar beneden brengen. Ze biedt daklozen die voor het eerst op een vast adres willen gaan wonen een vestigingspremie van 800 euro aan. Arena kondigt dat aan in een gesprek met de krant De Morgen.

Tegelijk wil ze dat OCMW's indien nodig de huurwaarborg voorschieten, die betrokkenen binnen de drie jaar terug moeten betalen. Arena legt haar plan dit weekend voor op de superministerraad.

PS kiest voor de kansarmen 8) Respect voor de PS !!!
En wie gaat dat weer grotendeels mogen betalen? Juist ja.

Jij natuurlijk. 8)
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 14:25   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies
Over een onderwerp gelijk daklozen voelde ik me geroepen om te reageren. heb ermee gewerkt en doe er nu onderzoek naar.
Jongens wat een vooroordelen,jullie staren je blind op het beeld dat door de media wordt voorgehouden.
Als ze eens iets uitzenden over dak-en thuislozen,dan kiezen ze juist de stereotypen eruit. sensatie!!
Er zijn duizendend daklozen in vlaanderen, niet enkel in grootsteden. Daar is het natuurlijk wel het meest zichtbaar en het zijn heus niet allemaal alcoholiekers. dat zijn de oude daklozen, die wat vroeger vooral in de landloperkolonies zaten zoals wortel. nu is er een nieuwe trend, meer vrouwen door partnergeweld en gescheiden mannen.
als je in een huis woont en kinderen hebt, wordt het huis eerst toegewezen aan de vrouw, waar gaat de man naartoe?? hopelijk verwijst het OCMW hem naar een opvangcentrum, als er nog plaats is, heeft hij geluk. in limburg zijn er momenteel 200 opvangplaatsen,allemaal bezet.
bijna allemaal belgen.

zoiets gelijk een vestigingspremie bestaat reeds, met name installatiepremie. er zijn in 1993 maatregelen genomen toen de landloperkolonies gesloten werden, ze zouden die beter eens evalueren. hoeveel daklozen hebben voorrang aangevraagd bij sociale huisvesting, hoeveel burgemeesters hebben een leegstaand pand opgeist???

Er staan zoveel huizen leeg, ze zouden er beter sociale huisvesting van maken, is goed voor dak-en thuislozen en voor mensen uit de lagere sociaal-economische klassen.
Akkoord, ik ken ook wel iemand die uit het huis gezet is door zijn vrouw en geen opvang kon krijgen van het OCMW.
Opvangtehuizen lijken mij nuttiger dan een huisvestingspremie, als er geen geschikte woning voorhanden is haalt die premie weinig uit.
Ik denk dat dakloos zijn in veel gevallen een tijdelijke toestand is tot een definitieve oplossing gevonden wordt.

Voor mensen die onvoldoende inkomen hebben voor zelfstandig wonen is de premie trouwens een pleister op een houten been.
Oud 22 maart 2004, 14:28   #69
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Proficiat! Nu heb je erop gewezen dat iemand de discussie probeerde af te buigen naar vreemdelingen, niet naar het oorspronkelijk discussieonderwerp...
Niet echt, hij stelde alleen een voorwaarde en terecht.
Anders komen alle daklozen van Nederland, Duitsland, Frankrijk en wellicht nog verder in België in een kartonnen doos slapen.
Oud 22 maart 2004, 15:30   #70
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Lies is ongetwijfeld een heel erg gemotiveerde sociale werkster. Maar ook nog jong en novice in de materie.
Met wat meer ervaring zal ze wel inzien dat 99% van de daklozen 'professionelen' zijn.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 15:34   #71
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Anders komen alle daklozen van Nederland, Duitsland, Frankrijk en wellicht nog verder in België in een kartonnen doos slapen.
Heb jij de laatste tijd nog massale invasies van daklozen vanuit het buitenland waargenomen?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 22 maart 2004, 17:05   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lies
Maar zeg dan eens duidelijk wat ge vindt van de maatregelen (800€ installatiepremie, plus voorschieten borg door het OCMW) die met zoveel tamtam zijn afgekondigd, alszijnde de oplossing voor alle daklozen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 19:53   #73
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heb jij de laatste tijd nog massale invasies van daklozen vanuit het buitenland waargenomen?
Natuurlijk niet, het voorstel is héél recent en nog niet van kracht.
We weten nog eens niet wat het precies inhoud dus kunnen we er niet over oordelen.
Oud 22 maart 2004, 23:26   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

We weten nog eens niet wat het precies inhoud dus kunnen we er niet over oordelen.
Flauwe truut. Die installatiepremies en het betalen van de huurwaarborg bestaan nu ook al bij OCMW's.

Citaat:
Oud 22 maart 2004, 23:33   #75
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Eigen ik Rood Valkje heeft zonder twijfel een huis e nee ncomputer met internetaansluiting. Je had dat geld beter aan ee ndakloze gegeven, jufrouw, maar dat raakt natuurlijk in je eigen portemonnee.

Dat vraag ik me dus altijd af, als je toch zo belerend wil doen, waarom geef je dan zelf niet het goede voorbeeld? Computer met internet is luxe, weet je wel.

*KNIP*

Niet schelden: zie forumreglement waar u akkoord mee ging.
Peter Johan
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2004, 23:39   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Flauwe truut. Die installatiepremies en het betalen van de huurwaarborg bestaan nu ook al bij OCMW's.
Daarover waren we het toch al eens?
Leg eens uit wat dan het verschil zal zijn.
Iets wat reeds bestaat hoeft toch niet met veel blabla als een nieuw wetsvoorstel aangekondigd te worden ?
Oud 22 maart 2004, 23:40   #77
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Daarover waren we het toch al eens?
Leg eens uit wat dan het verschil zal zijn.
Iets wat reeds bestaat hoeft toch niet met veel blabla als een nieuw wetsvoorstel aangekondigd te worden ?
Inderdaad... Ik vond dat ook al vreemd. Zouden de nakende verkiezingen er niet voor iets tussen zitten?

Citaat:
Oud 22 maart 2004, 23:56   #78
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard

Och, schenk dan uw pcke en uw internet-aansluiting aan de daklozen, he. Maar nee, de held uithangen en ondertussen er zelf niks voor overhebben.

Betaal er dan zelf voor, als je zo sociaal bent, waarom ga je dan zelf niet werken om het aan de daklozen te geven.

Maar nee, laat een ander er maar voor opdraaien. Typisch. Mooie praatjes verkopen, maar het mag zelf niet pijn doen, he Rood Valkje.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2004, 06:51   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik heb anders wel een mooie deal voor een dakloze.

Onze zolder-die geisoleerd,redelijk groot en voorzien is van de basis behoeften om rustig te leven.De badkamer zal maar gedeeld moeten worden met ons vrees ik.
Deze kan dus bewoond worden, niet gratis ,maar gewoon in ruil voor de gewone dagelijke beslommeringen, oftewel het kuisen.Babeth is ziek en ik werk meer dan voltijds, op rare uren.
En we kunnen ons, desondanks alles, toch geen "kuisvrouw" veroorloven.

Zien hoe snel er reactie op komt.

Oh ik zie een ambetantenaar al afkomen... ons beboeten voor het illegaal -zwart- tewerkstellen van een werkloze.
Of een andere die stelt dat deze zonevreemde woning niet geschikt is om verbouwd te worden tot 2 gezins woning.
En dan de belastingen nog eens appart, die denken dat we een extra inkomen hebben wegens een huurder.

Iemand een oplossing hiervoor?En ook, effe en passant, ons uitleggen hoe we onze eigen spullen kunnen beschermen tegen misbruiken?
Oud 23 maart 2004, 15:11   #80
Smegol
Vreemdeling

Smegol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Arena geeft woonpremie aan daklozen 8)

07:38:47

BRUSSEL - Minister van Sociale Integratie Marie Arena (PS) wil het aantal daklozen aanzienlijk naar beneden brengen. Ze biedt daklozen die voor het eerst op een vast adres willen gaan wonen een vestigingspremie van 800 euro aan. Arena kondigt dat aan in een gesprek met de krant De Morgen.

Tegelijk wil ze dat OCMW's indien nodig de huurwaarborg voorschieten, die betrokkenen binnen de drie jaar terug moeten betalen. Arena legt haar plan dit weekend voor op de superministerraad.

PS kiest voor de kansarmen 8) Respect voor de PS !!!
Steek ze allemaal in dat OCMW-huis van je !
Smegol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be