Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2008, 13:47   #61
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
En als u mijn mening wil over de intifada, natuurlijk steun ik de eerste en tweede intifada. Ze zijn heroïsch.
Ik steun eerder de bitsige en bij momenten bloedige strijd tussen Hamas en Fatah. Op die manier lost het probleem zichzelf op.

Deze mensen zijn elk gevoel voor redelijkheid verloren en willen enkel nog vechten, beschieten, afmaken... En als er even geen Israelische vijand voorhanden is beginnen ze hun kunstjes maar op elkaar uit te oefenen.

Mij niet gelaten.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 14:02   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een paternalistisch gezeik. Je hebt geen benul wat het betekent als je grond wordt afgenomen, je vader of familie vermoord wordt, als je dorp vernietigd wordt, als je gedwongen wordt te vluchten, in een kamp terecht komt en zelfs daar niet veilig bent.
Met je kleinburgerlijke moraal komen zeiken over een ploeg vasthouden terwijl je er in je hele leven waarschijnlijk zelf nog nooit één van dichtbij gezien hebt.

Toen de nazi's hier binnenvielen, waren er moedige mensen die in het verzet gingen en de wapens opnamen. Ze lieten hun ploeg of hun machine en hun eigenbelang achter om op te staan voor de principes waarin ze geloofden en de belangen te verdedigen van de generaties na hen. Mensen wier land bezet wordt hebben de neiging, het instinct en het goed recht zich daar tegen te verzetten. Ook als het Palestijnen zijn.
De klavierrevolutionair zal zijn 'pravda' weer eens komen spuien.

Ik heb als tiener graag op het veld gewerkt, extreemlinks lawaai ben ik er nooit tegengekomen, tot zo ver jullie 'hamer-en sikkel gelul'.

Later heb ik onder andere wapens leren hanteren, ook daar geen spoor van extreemlinkse ministers van weet ik veel...

Noch ploeg, noch wapen hebt u volgens mij in uw hele leven gehanteerd.

Weet waarover je spreekt: ga op een kibboets werken dan leer je misschien je waarden om te zetten in daden. En kun je de verwezenlijkingen zien van zij die met de ploeg werken.
En ga daarna Gaza bezoeken, kijken hoelang jij met een AK-47 (hoe werkt dat meneer?) zult rondlopen.

Pretentieuze gek.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 juni 2008 om 14:02.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 14:04   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat een paternalistisch gezeik. Je hebt geen benul wat het betekent als je grond wordt afgenomen, je vader of familie vermoord wordt, als je dorp vernietigd wordt, als je gedwongen wordt te vluchten, in een kamp terecht komt en zelfs daar niet veilig bent.
Met je kleinburgerlijke moraal komen zeiken over een ploeg vasthouden terwijl je er in je hele leven waarschijnlijk zelf nog nooit één van dichtbij gezien hebt.

Toen de nazi's hier binnenvielen, waren er moedige mensen die in het verzet gingen en de wapens opnamen. Ze lieten hun ploeg of hun machine en hun eigenbelang achter om op te staan voor de principes waarin ze geloofden en de belangen te verdedigen van de generaties na hen. Mensen wier land bezet wordt hebben de neiging, het instinct en het goed recht zich daar tegen te verzetten. Ook als het Palestijnen zijn.
Is grond bezitten zowiezo geen misdaad in jullie kringen, trouwens?
Oud 18 juni 2008, 14:10   #64
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht

Ik heb als tiener graag op het veld gewerkt, extreemlinks lawaai ben ik er nooit tegengekomen, tot zo ver jullie 'hamer-en sikkel gelul'.

Later heb ik onder andere wapens leren hanteren, ook daar geen spoor van extreemlinkse ministers van weet ik veel...

Weet waarover je spreekt: ga op een kibboets werken dan leer je misschien je waarden om te zetten in daden. En kun je de verwezenlijkingen zien van zij die met de ploeg werken.
En ga daarna Gaza bezoeken, kijken hoelang jij met een AK-47 (hoe werkt dat meneer?) zult rondlopen.

Pretentieuze gek.
Tja, als de argumenten op zijn... begint men te schelden. typisch
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 14:13   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Tja, als de argumenten op zijn... begint men te schelden. typisch
*knip*

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 18 juni 2008 om 21:32.
Oud 18 juni 2008, 14:22   #66
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
*knip*
heel kinderachtig.

In plaats van het voorgekauwde verhaaltje te herhalen kan je beter je wat meer informeren over de situatie ter plaatse.

Laatst gewijzigd door Rudy_The_Mod : 18 juni 2008 om 21:32.
Oud 18 juni 2008, 14:23   #67
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Pretentieuze gek.
's allemaal nogal off-topic, nee?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 15:04   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
's allemaal nogal off-topic, nee?

helemaal niet off-topic.

Altijd leuk anderen eerst het werk te laten doen en dan gaan claimen dat "de grond van uw overgrootvader " is.

Driekwart van de "palestijnen" zijn inwijkelingen die er als gastarbeiders zijn komen aanwaaien omdat de JODEN het land wilden ontginnen vanaf begin vorige eeuw.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 15:16   #69
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

"Another Jack" heeft met de ploeg gewerkt (GEWERKT), op extreem-links vrije landbouwgrond, en een filmpje bekeken op het internet dus het spreekt boekdelen dat deze man het monopolie op waarheid heeft in dit soort discussies.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2008, 15:35   #70
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
helemaal niet off-topic.

Altijd leuk anderen eerst het werk te laten doen en dan gaan claimen dat "de grond van uw overgrootvader " is.

Driekwart van de "palestijnen" zijn inwijkelingen die er als gastarbeiders zijn komen aanwaaien omdat de JODEN het land wilden ontginnen vanaf begin vorige eeuw.
Allemaal goed en wel, maar kan je dit hard maken ?
Oud 18 juni 2008, 16:00   #71
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Moet dat? Verwacht jij feiten en argumenten?

Oud 18 juni 2008, 16:03   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
koop het boek: DE KERN VAN DE ZAAK door Wim Kortenhoeven

http://www.nnbh.com/maatsch.htm#9059113497

of vraag aan je bib dat ze het bestellen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 18 juni 2008 om 16:03.
Oud 18 juni 2008, 16:08   #73
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Moet dat? Verwacht jij feiten en argumenten?
het is het beste om iedereen een kans te geven zijn/haar versie te verdedigen.
Oud 18 juni 2008, 16:12   #74
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan u nog op een andere manier discussiëren dan dit infantiele kleutergedoe?

Citaat:
Slaat totaal nergens op.

Begin vorige eeuw:

Citaat:
Between 1882 and 1903, approximately 35,000 Jews immigrated to Palestine

Between 1904 and 1914, 40,000 Jews immigrated mainly from Russia to Palestine

Between 1919 and 1923, 40,000 Jews, mainly from the Russian Empire arrived in the wake of World War I, the British conquest of Palestine; the establishment of the Mandate, and the Balfour Declaration. Many of these were pioneers, known as halutzim, trained in agriculture and capable of establishing self sustaining economies. In spite of immigration quotas established by the British administration, the population of Jews reached 90,000 by the end of this period.

Between 1924 and 1929, 82,000 Jews arrived, many as a result of anti-semitism in Poland and Hungary. The immigration quotas of the United States kept Jews out. This group contained many middle class families that moved to the growing towns, establishing small businesses and light industry. FBB

Of these approximately 23,000 left the country.
Het aantal Palestijnen dat door de Zionisten via ethnische zuivering verdreven werd, wordt geschat op 800.000.

De grond van de zaak is dat de Palestijnse vluchtelingen een recht hebben om terug te keren, dat dat recht werd vastgelegd door de VN en dat zowel Israël als de VS onder die resolutie hun handtekening hebben geplaatst. Het is dezelfde resolutie die Israël verplicht zich terug te trekken tot haar grenzen van voor de oorlog van 1967.

Zolang beide gerechtvaardigde eisen niet worden ingewilligd kan er geen begin van vrede gemaakt worden.

Oud 18 juni 2008, 16:19   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De grond van de zaak is dat de Palestijnse vluchtelingen een recht hebben om terug te keren, dat dat recht werd vastgelegd door de VN en dat zowel Israël als de VS onder die resolutie hun handtekening hebben geplaatst. Het is dezelfde resolutie die Israël verplicht zich terug te trekken tot haar grenzen van voor de oorlog van 1967.
de grond van de zaak is dat er nergens ter wereld de vluchtelingenstatus kan worden overgedragen van generatie op generatie, waarbij elke generatie onderhouden wordt door de VN.

Verder neem ik aan dat U ook voorstander bent voor de terugkeer van de verdreven JOODSE VLUCHTELINGEN uit Arabische landen, inclusief de teruggave van hun gronden en goederen die ze VERPLICHT moesten achterlaten? (dit in tegenstelling tot de palestijnse vluchtelingen die vluchtten omdat hun arabische broertjes het hen aanraden met de belofte dat ze konden terugkeren nadat ze de joden in zee hadden gedreven).
en o ja, waarom werden die joodse vluchtelingen wèl opgenomen in de Israelische maatschappij en de palestijnse vluchtelingen NIET opgenomen in de arabische buurlanden?

Oud 18 juni 2008, 16:25   #76
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
koop het boek: DE KERN VAN DE ZAAK door Wim Kortenhoeven
Wim Kortenoeven is directeur van het NIPAC (Netherlands-Israel Public Affairs Committee), dat is de Nederlandse tegenhanger van AIPAC die zichzelf omschrijven als "de pro-Israëlische lobby". Wie pro-Israël is, kan nooit onafhankelijk en kritisch zijn. JE BENT NAMELIJK OF HET ENE OF HET ANDERE.

Hij publiceert o.m. op http://www.likud.nl

De reclametekst zegt:

Citaat:
Het ‘Arabisch-Israelisch conflict’ moet eigenlijk worden betiteld als het ‘islamitisch-Joods conflict over (West-) Palestina’ - de enkele tientallen kilometers brede landstrook tussen de Jordaan en de Middellandse Zee.
Dat is al een flagrante leugen en verdraaiing van de waarheid. Au fond heeft het conflict weinig met godsdienst te maken. Aanvaankelijk waren de Israelis voor seculiere Joden, geen godsdienstwaanzinnigen en aan Palestijnse kant had je voornamelijk links-progressie organisaties die doorgaans ook bepaald niet Islamitisch fundamentalistisch geting zijn.

Verder gaat het conflict niet over West-Palestina maar over het gehele grondgebied en vooral over de gebieden die sinds 1967 onrechtmatig bezet zijn.

Citaat:
Al een eeuw wordt het Joodse recht bestreden op een vreedzaam bestaan in een levensvatbare staat in het historische Joodse land.
Ook hier opnieuw de gekende vervalsingen "vreedzaam bestaan" ... "historische Joodse land"... Voor Mozes daar aankwam woonden er al andere volkeren. Dat historische aspect is dus meer dan betwistbaar. Verder mogen we hopen dat rationele mensen internationale politiek niet gaan baseren op de vraag wie waar woonde zo'n 2.000 jaar geleden. Dat is dus een religieus, waanzinnig en ongeldig argument.

Ik zou - als ik u was - op zoek gaan naar minder propagandistische en meer objectieve bronnen. Als u enkel daar uw informatie van AIPAC en NIPAC haalt, verbaast het me niets dat u tjokvol propagandapraatjes zit.

Oud 18 juni 2008, 16:28   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mozes daar aankwam woonden er al andere volkeren. Dat historische aspect is dus meer dan betwistbaar. Verder mogen we hopen dat rationele mensen internationale politiek niet gaan baseren op de vraag wie waar woonde zo'n 2.000 jaar geleden.
ho nee? Welke datum stel je dan voor? ik stel voor 1947.

Oud 18 juni 2008, 16:31   #78
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
de grond van de zaak is dat er nergens ter wereld de vluchtelingenstatus kan worden overgedragen van generatie op generatie, waarbij elke generatie onderhouden wordt door de VN.
U vindt dat de 'echte' vluchtelingen mogen terugkeren, maar dat hun kinderen moeten blijven waar ze zitten? Als Israël hen had laten terugkeren op het moment dat ze de VN-resolutie ondertekenden, had daarover vandaag niet meer gezeverd moeten worden.

Citaat:
Verder neem ik aan dat U ook voorstander bent voor de terugkeer van de verdreven JOODSE VLUCHTELINGEN uit Arabische landen, inclusief de teruggave van hun gronden en goederen die ze VERPLICHT moesten achterlaten?
Het gros van die Joden is bijzonder vrijwillig gemigreerd, het zijn geen vluchtelingen en ze hebben nooit die status gehad.
Maar als ze terug willen naar hun land van herkomst, dan vind ik natuurlijk dat dat moet kunnen.
Citaat:
(dit in tegenstelling tot de palestijnse vluchtelingen die vluchtten omdat hun arabische broertjes het hen aanraden met de belofte dat ze konden terugkeren nadat ze de joden in zee hadden gedreven).
Lees eens iets anders dan propaganda. Zelfs Israëlische historici zijn het er over eens dat die oproepen van Arabische landen niet meer dan 2% van de vluchtelingen hebben veroorzaakt.
Citaat:
waarom werden die joodse vluchtelingen wèl opgenomen in de Israelische maatschappij en de palestijnse vluchtelingen NIET opgenomen in de arabische buurlanden?
Stomme vraag:

1) Omdat Israël bestaat bij gratie van Joodse migratie natuurlijk
2) Omdat Palestijnen geen Jordaniërs zijn en evenmin Egyptenaren en daar helemaal niet wìllen wonen maar wel in het dorp waar hun ouders en voorouders begraven liggen. Omdat hun olijfgaarden daar staan, omdat ze er altijd gewoond hebben.
3) Omdat Israel beloofd heeft hun Recht op Terugkeer te garanderen. Door ondertekening van de VN-resolutie.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 18 juni 2008 om 16:34.
Oud 18 juni 2008, 16:34   #79
Another Jack
Banneling

Standaard

Door massaal op Hamas te stemmen (die de vernietiging van de staat Israel hoog in het vaandel dragen) hebben de Palestijnen in Gaza zichzelf in die puinhoop gewerkt.

Het zal een onderhandelde oplossing moeten worden, maar extremisten (aan beide zijden!) hebben hier geen boodschap aan. Hoe meer ellende, hoe meer stemmen.

Wanneer zijn trouwens de volgende verkiezingen in de Gaza-strook? Misschien liggen de politieke kaarten er dan anders en beter voor een duurzame oplossing.

Op de westelijke jordaanoever herleeft de economie en een streepje hoop op een toekomst. Maar dat is natuurlijk niet spectaculair genoeg voor onze toogrevolutionairen.

Oh ja, over die 'kleinburgerlijke moraal' nog: enkel 2% van de universiteitsstudenten komen uit een arbeidersgezin.
De kans is dus groot dus dat de 'minister' tenminste uit zo'n 'bourgeois' milieu komt, en al zoveel weet van de proletarische moraal als een varken Lingala spreekt.
Oud 18 juni 2008, 16:37   #80
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Door massaal op Hamas te stemmen (die de vernietiging van de staat Israel hoog in het vaandel dragen) hebben de Palestijnen in Gaza zichzelf in die puinhoop gewerkt.
U bent zoals de VS voorstander van democratie zolang men op de 'juiste' partij stemt. Jezelf al eens afgevraagd waaròm mensen op Hamas stemmen? Waarom Palestijnen de indruk hebben dat de Fatah hen niet vooruit helpt? Waar Hamas vandaan komt?
Citaat:
Oh ja, over die 'kleinburgerlijke moraal' nog: enkel 2% van de universiteitsstudenten komen uit een arbeidersgezin.
De kans is dus groot dus dat de 'minister' tenminste uit zo'n 'bourgeois' milieu komt, en al zoveel weet van de proletarische moraal als een varken Lingala spreekt.
Ik ben geen universiteitsstudent en ik kom niet uit een burgerlijk nest. Ik heb zelf aan beiden geen verdienste.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be