Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Geen loonindexering meer voor hoogstverdieners?
een goed idee 24 34,29%
wat is dat nu voor zever? 34 48,57%
een beter idee is dit (specifieer) 10 14,29%
ik begrijp geen ideeën 2 2,86%
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2008, 17:03   #61
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Dat het wettelijk pensioen maar minnetjes zal zijn in de toekomst omdat de kassen van de RVP leeg zullen zijn dat is een vaststelling die men veel te laat heeft gemaakt en die als eerste zijn weerslag zal hebben op de armsten van de maatschappij. Dit alles is natuurlijk te danken aan de oer-conservatieve krachten die alle hervormingen in dit 'land' tegenhouden.Ik denk dan aan de eerste plaats aan de vakbonden, vakbondspartijen en hun bevriende organisaties. De verzuiling zal ons dus ook in de toekomst nog een pak geld gaan kosten.
Oud 13 juni 2008, 17:05   #62
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De overbetaalden, zoals jij ze zo vooringenomen noemt, zijn vaak niet zo stom om enkel op een wettelijk pensioen te wachten... Gezien de return die je hier krijgt in België, in vergelijking met wat je ervoor moet afdragen, heb je er alle baat bij om bijdragen hier in België te reduceren tot 0, en het gewonnen geld zelf te investeren in degelijke pensioensfondsen...
De meeste Belgen willen de langbevochten solidariteit echter niet afbouwen. We rekenen ons graag nog tussen de beschaafden. Hoog tijd dus om jouw egoistisch pensioenfonds fiscaal wat minder aantrekkelijk te maken.
DannyS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 17:06   #63
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juni 2008 om 17:08.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 17:08   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
Dat het wettelijk pensioen maar minnetjes zal zijn in de toekomst omdat de kassen van de RVP leeg zullen zijn dat is een vaststelling die men veel te laat heeft gemaakt en die als eerste zijn weerslag zal hebben op de armsten van de maatschappij. Dit alles is natuurlijk te danken aan de oer-conservatieve krachten die alle hervormingen in dit 'land' tegenhouden.Ik denk dan aan de eerste plaats aan de vakbonden, vakbondspartijen en hun bevriende organisaties. De verzuiling zal ons dus ook in de toekomst nog een pak geld gaan kosten.
Juist de rampzalige hervorming van kapitalizatie- naar repartitiestelsel is één van die "hervormingen" geweest...Niet aan de vakbonden te wijten!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 17:11   #65
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De indexatie is nooit, herlees: nooit bedoeld als middel om een kloof weg te werken.
Ze is vooral (en ik zeg het maar één keer) niet bedoeld om er een te maken. En dat is wat er gebeurd: het mechanisme wordt misbruikt. Dat van die kloof wegwerken is een hersenspinsel op een forum, meer niet.
Oud 13 juni 2008, 17:19   #66
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DannyS Bekijk bericht
De meeste Belgen willen de langbevochten solidariteit echter niet afbouwen. We rekenen ons graag nog tussen de beschaafden. Hoog tijd dus om jouw egoistisch pensioenfonds fiscaal wat minder aantrekkelijk te maken.
Egoistisch kan je een hardwerkend mens dat sowieso al 50% van zijn inkomen afstaat om een ganse hoop parasieten te ondersteunen moeilijk noemen.

Als je dan ook nog eens vindt dat eerder genoemde parasieten het recht hebben om ook nog eens "de oude dag" van die hardwerkende mens te mogen afromen...

Ongelofelijk hoeveel er hier in Belgie zijn die in een "geef mij geef mij geef mij"-modus zitten.

Zucht.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 17:40   #67
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
Wie werkt in godsnaam 70 uur? En als er zo van die zotten zijn wat heb je dan aan een loon van 10000 euro of 5000 euro of 50 miljoen euro want dan heb je toch geen tijd om van je leven en je geld te genieten.

24h X 7 dagen = 168h - 70h (werkweek) = 98h - 42h (6h slaap X 7) = 56h - 14h (elke dag spendeer je gemiddeld 2h aan eten) = 42h - 7h (elke dag moet men zich toch wassen en verzorgen) = 35h - 7h (elke dag 1h om van en naar het werk te gaan) = 28h - 7h ( elke dag 1h voor televisie kijken) = 21h /7 = 3h per dag om 322 euro op te doen (10000/31)
sukkelke, ik heb nog nooit minder gewerkt, en voel mij perfect gelukkig, en heb een gezinsleven. Misschien lopen sommige mensen minder depri rond dan anderen, en kan de een wel meer werken dan de andere ??? Nooit bij u opgekomen zeker ?

Misschien is 70u werken voor de een een last, en voor de andere een hobby.En ik ben zeker niet zot, ik ken tientallen mensen die 38u werken en een weekendjob combineren en rustig hun 50u kloppen;..

Misschien is er een switch in het gesyndiceerd incestmilieu die eens moet verzet worden
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 18:01   #68
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dan heb je nog steeds niets door wat inflatie is; zoek dat even op wil je...
De inflatie is slechts een voorwendsel om onze "indexaanpassingen" door te voeren. De fout zat hem in de wegingen van de producten. Ze gingen ervan uit dat iedereen maar een fractie van zijn inkomen uitgeeft aan huur, eten en verwarming, om dan de armsten maar een deel te geven van wat hun toekomt. Dat deel wordt met deze maatregel niet groter.
Oud 13 juni 2008, 18:08   #69
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Uit het reglement van zowat elk pensioenfonds:
"De rendementen uit het verleden geven geen waarborg voor toekomstige rendementen."
Het rendement van een levensverzekering is ook gekoppeld aan de rente vd spaarrekening en wordt regelmatig bijgesteld, als de rentevoeten dalen(minder regelmatig als de rente stijgt)
Again, ik heb het over degelijke fondsen. Als je de samenstellingen van de korven niet kan wijzigen, dan is het niet degelijk...
Maar als jij een wettelijk pensioen verkiest, dan houdt niets je tegen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 18:13   #70
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste Belgen willen de langbevochten solidariteit echter niet afbouwen.
Jouw solidariteit is een "iedereen arm" solidariteit, en daar bedanken veel mensen met graagte voor. Langs zal het dan ook niet duren vooraleer dat systeem hier volkomen onder druk komt te staan...

Citaat:
We rekenen ons graag nog tussen de beschaafden. Hoog tijd dus om jouw egoistisch pensioenfonds fiscaal wat minder aantrekkelijk te maken.
Lol; want het is uiteraard ongeoorloofd dat iemand voor zichzelf zorgt, en dat die opphet einde van de rit wél met een deftig pensioen overblijft... Egoistisch zei je...

Maar probeer gerust en neem gerust maatregelen om pensioensparen fiscaal onaatrekkelijker te maken; d�*t is uiteraard wat men hier nodig heeft in een land dat niet eens in staat is degelijke wettelijke pensioenen uit te keren.
Ik zal er hoegenaamd geen last van hebben.

Laatst gewijzigd door Sfax : 13 juni 2008 om 18:13.
Oud 13 juni 2008, 18:19   #71
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze is vooral (en ik zeg het maar één keer) niet bedoeld om er een te maken. En dat is wat er gebeurd: het mechanisme wordt misbruikt. Dat van die kloof wegwerken is een hersenspinsel op een forum, meer niet.
Ook dat is irrelevant; die indexatie heeft geen barst met kloven te maken; sterker nog, ze heeft er geen impact op.
Oud 13 juni 2008, 18:21   #72
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De inflatie is slechts een voorwendsel om onze "indexaanpassingen" door te voeren. De fout zat hem in de wegingen van de producten. Ze gingen ervan uit dat iedereen maar een fractie van zijn inkomen uitgeeft aan huur, eten en verwarming, om dan de armsten maar een deel te geven van wat hun toekomt. Dat deel wordt met deze maatregel niet groter.
Again, bullshit; de verdeling spreekt je tegen; erger nog, het feit dat indexaties op het volledige loon worden toegepast, halen je stelling helemaal onderuit.
Oud 13 juni 2008, 19:04   #73
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik denk als de loonspanning maar 10% bedraagt dat er geen ruimte is voor loonindexeringen van de lage lonen en tegelijkertijd geen loonindexeringen van de hogere lonen.

De consequentie zou zijn dat je bvb de werkloosheid terug doet stijgen... Alleen al om logische economische redenen en quality of life moet je zot zijn om nog te werken voor 200euro meer, en in de dichte toekomst voor 150euro mere
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 19:09   #74
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Again, bullshit; de verdeling spreekt je tegen; erger nog, het feit dat indexaties op het volledige loon worden toegepast, halen je stelling helemaal onderuit.
Welke verdeling? Dat de wegingen van de producten in de korf volledig verkracht zijn kan iedereen nagaan die zijn uitgaven legt naast wat daar wordt beweert.
Als mijn aardappel niet meer kost dan de jouwe hoef jij in tijden van crisis ook niet meer opslag te krijgen dan ik. Voor de rest kan je je loon steken waar het licht niet schijnt.
Oud 13 juni 2008, 19:20   #75
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke verdeling? Dat de wegingen van de producten in de korf volledig verkracht zijn kan iedereen nagaan die zijn uitgaven legt naast wat daar wordt beweert.
Als mijn aardappel niet meer kost dan de jouwe hoef jij in tijden van crisis ook niet meer opslag te krijgen dan ik. Voor de rest kan je je loon steken waar het licht niet schijnt.
En je blijft rond de pot draaien; indexaties zijn niet bedoeld om enkel de gestegen prijs van een aardappel te compenseren. Je standpunt is dus irrelevant.
Oud 13 juni 2008, 19:36   #76
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik denk als de loonspanning maar 10% bedraagt dat er geen ruimte is voor loonindexeringen van de lage lonen en tegelijkertijd geen loonindexeringen van de hogere lonen.

De consequentie zou zijn dat je bvb de werkloosheid terug doet stijgen... Alleen al om logische economische redenen en quality of life moet je zot zijn om nog te werken voor 200euro meer, en in de dichte toekomst voor 150euro mere
De stakers van De Lijn vedienen drie keer mijn uitkering, als je het over loonspannig wilt hebben. De werkloosheidsval klapt dicht na anderhalf jaar doppen. Vanaf dan is tweehonderd euro het verschil tussen wel en geen honger,... én kou.
Oud 13 juni 2008, 19:41   #77
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En je blijft rond de pot draaien; indexaties zijn niet bedoeld om enkel de gestegen prijs van een aardappel te compenseren. Je standpunt is dus irrelevant.
De indexaties worden uitsluitend gebruikt om de koek in het voordeel van de rijken te herverdelen. Inflatie is slechts de aanleiding. De oorspronkelijke bedoeling van de indexaties, ... zijn een ver verleden, en zelfs uit jouw uitleg niet eens meer af te leiden.
Oud 13 juni 2008, 19:42   #78
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
De stakers van De Lijn vedienen drie keer mijn uitkering, als je het over loonspannig wilt hebben. De werkloosheidsval klapt dicht na anderhalf jaar doppen. Vanaf dan is tweehonderd euro het verschil tussen wel en geen honger,... én kou.
Misschien een heel wild idee, maar dan kan je misschien voor die 200 euro meer (en eten, geen kou etc...) gaan WERKEN ?

Ongelofelijk ! Hoe kom ik er bij ! Maar ja, blijkbaar liever slachtoffer dan moe he.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2008, 20:02   #79
DannyS
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Misschien een heel wild idee, maar dan kan je misschien voor die 200 euro meer (en eten, geen kou etc...) gaan WERKEN ?

Ongelofelijk ! Hoe kom ik er bij ! Maar ja, blijkbaar liever slachtoffer dan moe he.
Jij hebt je met mijn werkonbekwaamheid niet te moeien. Dat is aan artsen voorbehouden die me hebben onderzocht of die van de RIZIV God mogen spelen.
Een werkbekwame komt niet door de controles van de RIZIV. Ook dat was misschien in het verleden anders. Toen waren er noch veel nonnekes, hé.

Terzake: De rijke dopper waar brother paul het over heeft bestaat niet, toch niet door het dopgeld. Want dan heb je honger en kou. Dat was mijn punt.

Laatst gewijzigd door DannyS : 13 juni 2008 om 20:11.
Oud 13 juni 2008, 21:12   #80
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
De indexaties worden uitsluitend gebruikt om de koek in het voordeel van de rijken te herverdelen. Inflatie is slechts de aanleiding. De oorspronkelijke bedoeling van de indexaties, ... zijn een ver verleden, en zelfs uit jouw uitleg niet eens meer af te leiden.
Zever, je snapt inflatie dus niet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be