![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Geen loonindexering meer voor hoogstverdieners? | |||
een goed idee |
![]() ![]() ![]() |
24 | 34,29% |
wat is dat nu voor zever? |
![]() ![]() ![]() |
34 | 48,57% |
een beter idee is dit (specifieer) |
![]() ![]() ![]() |
10 | 14,29% |
ik begrijp geen ideeën |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,86% |
Aantal stemmers: 70. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Dat het wettelijk pensioen maar minnetjes zal zijn in de toekomst omdat de kassen van de RVP leeg zullen zijn dat is een vaststelling die men veel te laat heeft gemaakt en die als eerste zijn weerslag zal hebben op de armsten van de maatschappij. Dit alles is natuurlijk te danken aan de oer-conservatieve krachten die alle hervormingen in dit 'land' tegenhouden.Ik denk dan aan de eerste plaats aan de vakbonden, vakbondspartijen en hun bevriende organisaties. De verzuiling zal ons dus ook in de toekomst nog een pak geld gaan kosten.
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 juni 2008 om 17:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Staatssecretaris
|
![]() Ze is vooral (en ik zeg het maar één keer) niet bedoeld om er een te maken. En dat is wat er gebeurd: het mechanisme wordt misbruikt. Dat van die kloof wegwerken is een hersenspinsel op een forum, meer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan ook nog eens vindt dat eerder genoemde parasieten het recht hebben om ook nog eens "de oude dag" van die hardwerkende mens te mogen afromen... Ongelofelijk hoeveel er hier in Belgie zijn die in een "geef mij geef mij geef mij"-modus zitten. Zucht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien is 70u werken voor de een een last, en voor de andere een hobby.En ik ben zeker niet zot, ik ken tientallen mensen die 38u werken en een weekendjob combineren en rustig hun 50u kloppen;.. Misschien is er een switch in het gesyndiceerd incestmilieu die eens moet verzet worden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() De inflatie is slechts een voorwendsel om onze "indexaanpassingen" door te voeren. De fout zat hem in de wegingen van de producten. Ze gingen ervan uit dat iedereen maar een fractie van zijn inkomen uitgeeft aan huur, eten en verwarming, om dan de armsten maar een deel te geven van wat hun toekomt. Dat deel wordt met deze maatregel niet groter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar als jij een wettelijk pensioen verkiest, dan houdt niets je tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maar probeer gerust en neem gerust maatregelen om pensioensparen fiscaal onaatrekkelijker te maken; d�*t is uiteraard wat men hier nodig heeft in een land dat niet eens in staat is degelijke wettelijke pensioenen uit te keren. Ik zal er hoegenaamd geen last van hebben. Laatst gewijzigd door Sfax : 13 juni 2008 om 18:13. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ook dat is irrelevant; die indexatie heeft geen barst met kloven te maken; sterker nog, ze heeft er geen impact op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk als de loonspanning maar 10% bedraagt dat er geen ruimte is voor loonindexeringen van de lage lonen en tegelijkertijd geen loonindexeringen van de hogere lonen.
De consequentie zou zijn dat je bvb de werkloosheid terug doet stijgen... Alleen al om logische economische redenen en quality of life moet je zot zijn om nog te werken voor 200euro meer, en in de dichte toekomst voor 150euro mere |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als mijn aardappel niet meer kost dan de jouwe hoef jij in tijden van crisis ook niet meer opslag te krijgen dan ik. Voor de rest kan je je loon steken waar het licht niet schijnt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Staatssecretaris
|
![]() De indexaties worden uitsluitend gebruikt om de koek in het voordeel van de rijken te herverdelen. Inflatie is slechts de aanleiding. De oorspronkelijke bedoeling van de indexaties, ... zijn een ver verleden, en zelfs uit jouw uitleg niet eens meer af te leiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ongelofelijk ! Hoe kom ik er bij ! Maar ja, blijkbaar liever slachtoffer dan moe he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een werkbekwame komt niet door de controles van de RIZIV. Ook dat was misschien in het verleden anders. Toen waren er noch veel nonnekes, hé. Terzake: De rijke dopper waar brother paul het over heeft bestaat niet, toch niet door het dopgeld. Want dan heb je honger en kou. Dat was mijn punt. Laatst gewijzigd door DannyS : 13 juni 2008 om 20:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |