Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2008, 09:57   #61
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Vlaanderen... heerlijk om te wonen...
Vlaanderen populairst'

Eén Nederlander op vijf wil liever in Vlaanderen wonen dan in Nederland. Maar de liefde is niet wederzijds, want amper één Vlaming op 20 wil liever emigreren naar onze noorderburen.
Vlamingen klagen wel, maar als puntje bij paaltje komt, willen ze toch het liefst hier blijven wonen. En Nederlanders hebben misschien wel de naam zich superieur te voelen tegenover Vlaanderen, maar toch willen heel wat Noorderburen definitief afzakken naar het Zuiden.

Op de vraag welk land de voorkeur geniet om te wonen, antwoordde 20 procent van de Nederlands Vlaanderen, 5 procent van de Vlamingen antwoordde Nederland. De belangrijkste reden waarom Vlamingen voor Vlaanderen kiezen en Nederlanders toch voor Vlaanderen is een cliché zo hoog als een huis: lekker eten (zie grafiek). Dat je in Nederland niét lekker kunt eten, dateert al van een ver verleden maar is nog niet doorgedrongen bij de Vlamingen en eigenaardig genoeg ook niet bij de Nederlanders want 65 procent denkt dat hij beter in Vlaanderen kan eten.
Lees verder

De Nederlanders hebben duidelijk een grotere dunk over de Vlaming dan de doorsnee Bekende Vlaming...'

kzou nen 'ollander zijn me wa centen kzou ook antwoorden dak in vlaanderen wil gaan leven hoor .
Maar laat ons duidelijk zijn tis ier uiteraard beter wonen dan in nederland
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 10:03   #62
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
kzou nen 'ollander zijn me wa centen kzou ook antwoorden dak in vlaanderen wil gaan leven hoor .
Maar laat ons duidelijk zijn tis ier uiteraard beter wonen dan in nederland
Vooral de Wilders-aanhang gaat liever in Belgie wonen.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 10:16   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Vooral de Wilders-aanhang gaat liever in Belgie wonen.
Volgens de enquête:

Opmerkelijk is dat Vlamingen voor bijna allen liever in Vlaanderen zouden willen wonen. Vlamingen en Nederlanders werden over 16 categoriëen ondervraagd. Alleen om te fietsen kiezen wij massaal voor het Noorden en allochtoon kun je volgens de Vlamingen ook maar beter in Nederland zijn. Ook om te winkelen kijken veel Vlamingen naar de buren. Maar Nederlanders zijn over bijna alles ontevreden. Eten, wonen, verplaatsen naar het werk, naar school gaan, hogere studies doen, een onderneming beginnen, kinderopvang, uitgaan, ziek zijn. De Nederlander vindt het in eigen land maar niks.

Maar ik voeg er een uitzondering aan toe: het voetballen. Daar zijn de Nederlanders tevreden over. En terecht. Voor de rest: miserie troef.

Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2008 om 10:33.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 12:38   #64
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Het is fijn in België te zijn en er te wonen. En veel Nederlanders beseffen dit en komen dan ook in België wonen.
Nederlanders zijn imo wat meer geëngageerd op het vlak van hun inboedel pakken en verhuizen naar andere oorden, dan Vlamingen dat doen. Ik zie niet in waarom het hier in België beter zou zijn dan in Nederland.

Citaat:
Alleen klaagbalken hebben kritiek. Maar kankeraars hebt ge nu eenmaal overal. Geef hun een paradijselijk eiland en dan klagen ze dat er teveel zon is.
Dat is ook wel erg simplistisch gesteld. Ik zie mijzelf in de toekomst ook niet in België blijven hangen, omwille van de hoge belastingen en (veel) te hoge vastgoedprijzen in West-Europa. Daarmee zeg ik niet dat hier slecht vertoeven is, maar elders is het gewoon (naar mijn normen) beter vertoeven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:46   #65
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de enquête:

Opmerkelijk is dat Vlamingen voor bijna allen liever in Vlaanderen zouden willen wonen. Vlamingen en Nederlanders werden over 16 categoriëen ondervraagd. Alleen om te fietsen kiezen wij massaal voor het Noorden en allochtoon kun je volgens de Vlamingen ook maar beter in Nederland zijn. Ook om te winkelen kijken veel Vlamingen naar de buren. Maar Nederlanders zijn over bijna alles ontevreden. Eten, wonen, verplaatsen naar het werk, naar school gaan, hogere studies doen, een onderneming beginnen, kinderopvang, uitgaan, ziek zijn. De Nederlander vindt het in eigen land maar niks.

Maar ik voeg er een uitzondering aan toe: het voetballen. Daar zijn de Nederlanders tevreden over. En terecht. Voor de rest: miserie troef.
Wees blij dat de Belgen massaal zo tevreden zijn over hun land en de Nederlanders zo ontevreden.
De afgelopen 400 jaar hebben we wel meer verschillen gezien tussen Nederland en Belgie
Laten we het vooral zo houden.

Naast het voetballen heeft Nederland nog verschillende toppers, alleen Nederlanders willen altijd meer en beter,percee de beste willen zijn.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:49   #66
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Wees blij dat de Belgen massaal zo tevreden zijn over hun land en de Nederlanders zo ontevreden.
De afgelopen 400 jaar hebben we wel meer verschillen gezien tussen Nederland en Belgie
Laten we het vooral zo houden.

Naast het voetballen heeft Nederland nog verschillende toppers, alleen Nederlanders willen altijd meer en beter,percee de beste willen zijn.
U bent op goede weg. Ik zie dat u al begint te beseffen dat er wel degelijke verschillen zijn tussen ons en Nederland. En inderdaad: laten we het vooral zo houden.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 13:55   #67
Don Quichote
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent op goede weg. Ik zie dat u al begint te beseffen dat er wel degelijke verschillen zijn tussen ons en Nederland. En inderdaad: laten we het vooral zo houden.
Er zijn afschuwelijke verschillen tussen Vlamingen en Franstaligen.

Laten we dat vooral niet houden.
Laat dit kankerland barsten.

Laatst gewijzigd door Don Quichote : 14 juni 2008 om 13:56.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 14:00   #68
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders zijn klein bier in vergelijking met deze tussen Vlamingen en Franstaligen. Feitelijk zie ik geen enkele overeenkomst, noch cultureel, noch maatschappelijk, vooral niet politiek. Eén jaar impasse spreekt voor zich.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 14:12   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
Er zijn afschuwelijke verschillen tussen Vlamingen en Franstaligen.

Laten we dat vooral niet houden.
Laat dit kankerland barsten.
We kennen elkaar niet , ja. En dan? In Zwitserland is het ook zo, toch vraag niemand in Zwitserland de splitising van hun land.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 14:21   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
De verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders zijn klein bier in vergelijking met deze tussen Vlamingen en Franstaligen. Feitelijk zie ik geen enkele overeenkomst, noch cultureel, noch maatschappelijk, vooral niet politiek. Eén jaar impasse spreekt voor zich.
Op het culturele vlak is het duidelijk alhoewel enkele Vlaamse artiesten ook bij ons scoren maar dat blijft een minderheid. Soms hoor ik Vlamingen op het werk komen met TV-uitzendingen die ik helemaal niet ken : die "Restaurant" of die "Dansvloer" en "Zo is er maar een" of zoiets. Nooit van gehoord daarvoor. Ik vind dat toch grappig en typisch Belgisch : als men op de Franstalige kant het hebt over de Franse artiesten of TV-vedetten of uitzendingen, kennen we alles of bijna alles daarover. Komt u nu met die Vlaamse TV-uitzendingen of artiesten, is het meestal : "C'est qui?" of "C'est quoi?".
Oud 14 juni 2008, 14:27   #71
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En het maakt deel uit van onze vrolijke manier van leven. Zonder regeltjes, zonder franje. Frietenkoten zijn zoals de kapelletjes op het veld: volks en charmant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza
Nederlanders hebben een geromantiseerd beeld van Vlaanderen. Zo is het echt een mythe dat onderwijs en gezondheidszorg in Vlaanderen beter zijn. Omgekeerd demoniseren Vlamingen Nederland een beetje. Alleen qua wonen hebben de Vlamingen het beter getroffen. Maar de keerzijde daarvan is dat Vlaanderen vol, vies en vuil aandoet.

Zo percipiëren de Nederlanders het anders niet, vermits heel veel Nederlanders hier zouden willen wonen. Het is hier wat 'anarchistischer' op vele punten in vergelijking met de regelneverij in Nederland. Maar wij zijn niet zo voor regeltje hier en regeltje daar. U bent daar meesters in, dat is waar.{QUOTE= System]

Nu ge toch over die regelkes bezig zijt heb ik ff uit die gesloten draad dit gehaald om te reageren. Vermits ik in NL Limburg werk zit ik vast aan het arbosysteem daar. Ben tuurlijk in Mezeik ooit geopereerd (der moet gene hollandse dokter aan mij komen) en nu zit diene arbo-dokter daar al een half jaar ambetant over te doen.
Ik floepte er laatst uit toen ik bij hem moest kome: Zeg het papier is hier belangrijker dan de mens zekers..
Hij: jamaar de nederlandse arbowet..bla bla
En ik er weer teegenin..zo een welles-nietes discussie.
Hij is er nog nie goe van da ik er tegenin blijf gaan omdat ik mijn gezondheid belangrijker vind dan zijn formaliteiten.
Laat op dat terrein Vlaanderen en Nederland voor altijd gescheiden blijven, astenblief zeg..
Oud 14 juni 2008, 15:32   #72
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
We kennen elkaar niet , ja. En dan? In Zwitserland is het ook zo, toch vraag niemand in Zwitserland de splitising van hun land.
Je gaat een democratische en goed geordende staat als Zwitserland toch niet vergelijken met een apenland als België?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 15:59   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Je gaat een democratische en goed geordende staat als Zwitserland toch niet vergelijken met een apenland als België?
^2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 16:06   #74
born2bewild
Banneling

Standaard

In Amsterdam zou ik nochtans wel willen wonen.
Veel liever dan in Brussel toch, waar ze mij met geen stokken naartoe krijgen.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 juni 2008 om 16:09.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 16:09   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Daarover ga ik met u gelijk.
Oud 14 juni 2008, 16:15   #76
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
In Amsterdam zou ik nochtans wel willen wonen.
Veel liever dan in Brussel toch.
Ik in Parijs : iedereen spreekt er Frans, geen Nederlands meer nodig en dus geen communautaire problemen meer. Natuurlijk zijn die niet de enige redenen. Parijs heeft een zekere prestige, het is een zeer toffe stad maar een zeer dure stad. De Franse nationaliteit aanvragen is natuurlijk ook een wil : buiten sprake dat ik nog voor Belgische partijen stem als ik in het buitenland woon. Als ik naar Frankrijk verhuis, heb ik dan niets meer te maken met België.
Oud 14 juni 2008, 16:35   #77
il grillo
Vreemdeling

il grillo's schermafbeelding

Standaard

in deze tijden van groot nationaal gevoel zou je van een nationaliteitscrisis spreken in plaats van een identiteitscrisis. Als we zelfs al niet meer graag frieten eten, MaGNiFiCaT ...
il grillo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 16:59   #78
Kazan
Minister-President

Kazan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door il grillo Bekijk bericht
in deze tijden van groot nationaal gevoel zou je van een nationaliteitscrisis spreken in plaats van een identiteitscrisis. Als we zelfs al niet meer graag frieten eten, MaGNiFiCaT ...
Ik vind frieten nog steeds lekker hoor
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 21:08   #79
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik in Parijs : iedereen spreekt er Frans, geen Nederlands meer nodig en dus geen communautaire problemen meer. Natuurlijk zijn die niet de enige redenen. Parijs heeft een zekere prestige, het is een zeer toffe stad maar een zeer dure stad. De Franse nationaliteit aanvragen is natuurlijk ook een wil : buiten sprake dat ik nog voor Belgische partijen stem als ik in het buitenland woon. Als ik naar Frankrijk verhuis, heb ik dan niets meer te maken met België.
Waar wacht U op mijn beste....
Ga in Uw prestigieuze stad van Uw dromen wonen,wij houden U alvast niet tegen...Eerder zien wij hier U nog liever vandaag dan morgen Uw droom waarmaken.....
Go for it, make your dreams come true......
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2008, 22:05   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Waar wacht U op mijn beste....
Ga in Uw prestigieuze stad van Uw dromen wonen,wij houden U alvast niet tegen...Eerder zien wij hier U nog liever vandaag dan morgen Uw droom waarmaken.....
Go for it, make your dreams come true......
Waarom zo vijandig doen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be