![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
kzou nen 'ollander zijn me wa centen kzou ook antwoorden dak in vlaanderen wil gaan leven hoor ![]() Maar laat ons duidelijk zijn tis ier uiteraard beter wonen dan in nederland ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Opmerkelijk is dat Vlamingen voor bijna allen liever in Vlaanderen zouden willen wonen. Vlamingen en Nederlanders werden over 16 categoriëen ondervraagd. Alleen om te fietsen kiezen wij massaal voor het Noorden en allochtoon kun je volgens de Vlamingen ook maar beter in Nederland zijn. Ook om te winkelen kijken veel Vlamingen naar de buren. Maar Nederlanders zijn over bijna alles ontevreden. Eten, wonen, verplaatsen naar het werk, naar school gaan, hogere studies doen, een onderneming beginnen, kinderopvang, uitgaan, ziek zijn. De Nederlander vindt het in eigen land maar niks. Maar ik voeg er een uitzondering aan toe: het voetballen. Daar zijn de Nederlanders tevreden over. En terecht. Voor de rest: miserie troef. Laatst gewijzigd door system : 14 juni 2008 om 10:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De afgelopen 400 jaar hebben we wel meer verschillen gezien tussen Nederland en Belgie Laten we het vooral zo houden. Naast het voetballen heeft Nederland nog verschillende toppers, alleen Nederlanders willen altijd meer en beter,percee de beste willen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laten we dat vooral niet houden. Laat dit kankerland barsten. Laatst gewijzigd door Don Quichote : 14 juni 2008 om 13:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() De verschillen tussen Vlamingen en Nederlanders zijn klein bier in vergelijking met deze tussen Vlamingen en Franstaligen. Feitelijk zie ik geen enkele overeenkomst, noch cultureel, noch maatschappelijk, vooral niet politiek. Eén jaar impasse spreekt voor zich.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We kennen elkaar niet , ja. En dan? In Zwitserland is het ook zo, toch vraag niemand in Zwitserland de splitising van hun land.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat: Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Nederlanders hebben een geromantiseerd beeld van Vlaanderen. Zo is het echt een mythe dat onderwijs en gezondheidszorg in Vlaanderen beter zijn. Omgekeerd demoniseren Vlamingen Nederland een beetje. Alleen qua wonen hebben de Vlamingen het beter getroffen. Maar de keerzijde daarvan is dat Vlaanderen vol, vies en vuil aandoet. Zo percipiëren de Nederlanders het anders niet, vermits heel veel Nederlanders hier zouden willen wonen. Het is hier wat 'anarchistischer' op vele punten in vergelijking met de regelneverij in Nederland. Maar wij zijn niet zo voor regeltje hier en regeltje daar. U bent daar meesters in, dat is waar.{QUOTE= System] Nu ge toch over die regelkes bezig zijt heb ik ff uit die gesloten draad dit gehaald om te reageren. Vermits ik in NL Limburg werk zit ik vast aan het arbosysteem daar. Ben tuurlijk in Mezeik ooit geopereerd (der moet gene hollandse dokter aan mij komen) en nu zit diene arbo-dokter daar al een half jaar ambetant over te doen. Ik floepte er laatst uit toen ik bij hem moest kome: Zeg het papier is hier belangrijker dan de mens zekers.. Hij: jamaar de nederlandse arbowet..bla bla En ik er weer teegenin..zo een welles-nietes discussie. Hij is er nog nie goe van da ik er tegenin blijf gaan omdat ik mijn gezondheid belangrijker vind dan zijn formaliteiten. Laat op dat terrein Vlaanderen en Nederland voor altijd gescheiden blijven, astenblief zeg..
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ^2
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() In Amsterdam zou ik nochtans wel willen wonen.
Veel liever dan in Brussel toch, waar ze mij met geen stokken naartoe krijgen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 14 juni 2008 om 16:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik in Parijs : iedereen spreekt er Frans, geen Nederlands meer nodig en dus geen communautaire problemen meer. Natuurlijk zijn die niet de enige redenen. Parijs heeft een zekere prestige, het is een zeer toffe stad maar een zeer dure stad. De Franse nationaliteit aanvragen is natuurlijk ook een wil : buiten sprake dat ik nog voor Belgische partijen stem als ik in het buitenland woon. Als ik naar Frankrijk verhuis, heb ik dan niets meer te maken met België.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() in deze tijden van groot nationaal gevoel zou je van een nationaliteitscrisis spreken in plaats van een identiteitscrisis. Als we zelfs al niet meer graag frieten eten, MaGNiFiCaT ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga in Uw prestigieuze stad van Uw dromen wonen,wij houden U alvast niet tegen...Eerder zien wij hier U nog liever vandaag dan morgen Uw droom waarmaken..... Go for it, make your dreams come true...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zo vijandig doen?
|
![]() |
![]() |