![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() Welke diplomas heb je allemaal?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb even op Wikipedia lopen zoeken op welke Vlaamse schoolsoort mijn middelbare schoolopleiding het meeste lijkt. Ik heb de mavo gedaan. Ik vermoed dat dit het meest overeenkomt met BSO, theoretische leerweg of zoiets maar ik kom er niet helemaal uit. Verder heb ik een mbo-opleiding economie/administratie niveau 4 (A2-opleiding bij jullie, die weet ik toevallig
![]() Ook heb ik vroeger aan reddingszwemmen gedaan en bijgevolg een hele resem zwemdiploma's en nog een diploma excel voor gevorderden (hoe ik die in vredesnaam gehaald heb...).
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() theologie
cool! kan je dan ook zo grieks en sanskriet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Grieks (en Hebreeuws) kan ik lezen ja. Sanskriet niet.
![]() |
![]() |
#65 |
Burgemeester
|
![]() Zeeuws-Vlaanderen ;
is dat Zeeland of is dat Vlaanderen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Burgemeester
|
![]() Liefkenshoek of Westerscheldetunnel ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Burgemeester
|
![]() heb je veel last van de drugsrunners in Terneuzen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Zeeuws-Vlaanderen. dat is Zeeland en Vlaanderen! Zeeuws-Vlaanderen (of Zeeuwsch, zoals mijn leraar Nederlands ons altijd plachtte bij te brengen) is niet echt homogeen. Je hebt drie delen, gemeente Sluis, Terneuzen en Hulst en de onderlinge animositeit is vrij groot. West Zeeuws-Vlaanderen (gemeente Sluis) is zeker na het verdwijnen van de veerdiensten georienteerd op regio Maldegem/Brugge. Het dialect lijkt ook meer op West-Vlaams dan op Zeeuws. Je spreekt elkaar ook aan met hie (W-Vl voor gij) Oost Zeeuws-Vlaanderen (gemeente Hulst) is katholiek van aard en meer georienteerd op het Waasland. Ze spreken er ook een Waaslands dialect, je zegt gij ipv jij en je hebt het bijvoorbeeld over aaw aawers (uw ouders, fonetisch schrijven valt niet mee)Hulst profileert zich ook als meest Vlaamse gemeente van Nederland. Het midden, de kanaalzone (Terneuzen) waar ik woon is een beetje een mengelmoes. De dorpen aan de grens spreken een Vlaams dialect, maar de dialecten van Terneuzen en Axel en de dorpen eromheen zijn de meest Zeeuwse van Z-Vl. Wij spreken elkaar aan met jie (jij, 'u' kennen we niet in het dialect), net als de rest van Zeeland. De volksaard is hier ook wat meer calvinistisch, net zoals aan 'de overkant'. We hebben graag wat te klagen hier en voelen ons ook vaak achtergesteld bij de rest. Die rest is trouwens heel overzichtelijk: Het Zeeland aan de andere kant van de Westerschelde is den overkant en de rest van het land is allemaal Holland, van Limburg tot de Waddeneilanden. Alles ten zuiden van de grens is Belhen. We eten hier frieten in plaats van patat, het liefst ook nog uit een puntzak, waarschijnlijk wel met hollandse mayonaise. Kleren kopen, naar de bioscoop of een gezellig avondje uit doe je in Antwerpen of Gent. Voor medische zorg zijn we ook op Gent aangewezen. Tevens kijken we hier ws. vaker naar de VRT dan in de rest van het land. Aan de andere kant juicht hier ook iedereen voor Oranje, voelt de overgrote meerderheid zich Nederlander, doen we net zo debie met Koninginnedag als iedereen en snappen we vaak net zomin wat van de Belgische politiek als de rest van Nederland. En, tenslotte, qua landschap (en dan bedoel ik vooral de ruimtelijke ordening)kan je het verschil direct zien als je vanuit bijvoorbeeld Zelzate of Stekene de grens overrijdt. En daar mogen we Nederland best dankbaar voor zijn. Is dat een beetje een antwoord op je vraag?
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Westerscheldetunnel, ondanks dat die belachelijk duur is
![]()
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 15 juni 2008 om 22:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Drugsrunners heb je hier niet zoveel. De grootste overlast had je hier van wildplassers en foutparkeerders. Vergeleken met steden als Maastricht mogen we ons hier gelukkig prijzen. Sinds vorige week heeft Checkpoint, (een van) de grootste coffeshop(s) van Nederland de deuren moeten sluiten na een inval. Sindsdien zijn de drugstoeristen wonder boven wonder verdwenen. Er kwamen duizenden drugsteristen per week en dat zijn er de laatste 2 weken 85% minder. De meesten rijden nu (denk ik) door naar Bergen op Zoom of nemen genoegen met mindere kwaliteit uit andere landen.
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom ben je nog wakker?
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 15 juni 2008 om 23:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In dat geval gaat de fles nog leeg! (komt overeen met ongeveer nog een glas) Proost, skol of sante!
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() Is het goede wijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Rode wijn waarvan er dertien in een dozijn gaan, goed te drinken maar niks bijzonders. De Jupliler onder de wijnen zeg maar ![]()
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() edit: hoewel ik het pluche al vergeven het is het toch best jammer, die spelfout in de topictitel... Jep. Kaapse Pracht of zoiets, uit 2006.
The problem with quotes on the Internet is that it is hard to verify their authenticity - Abraham Lincoln Laatst gewijzigd door Weezer : 16 juni 2008 om 00:13. |
![]() |
![]() |