![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Het voorstel voor een Brabants Gewest lijkt me goed doordacht en evenwichtig: het probleem BHV wordt opgelost, geen uitbreiding van Brussel, faciliteitengemeenten voor Nederlandstaligen. Zijn hier ernstige tegenargumenten op te geven?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Minister-President
|
![]() Telt het feit dat het een uitbreiding van brussel is in alles buiten naam?
PS: is er op dit forum geen regel tegen doubelnicks? Doet me verdacht veel denken aan eerdere posts die ik al gelezen heb. Laatst gewijzigd door Gwyndion : 17 juni 2008 om 16:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Bovendien maakt het nog eens duidelijk waarom Engels te verkiezen valt boven het Frans. In het dagelijks leven komt Engels veel meer voor dan het Frans, je kan die evolutie niet kunstmatig proberen tegen te houden door het Frans op te dringen in de klas. Persoonlijk kom ik nooit in aanraking met Frans en meerdere malen per dag met Engels. Ik heb Engelse handboeken, ik lees allerlei Engelse sites, ik zit ook op Engelstalige fora, ... Dit in tegenstelling tot mijn Frans dat zich tot nu toe beperkt heeft in heel mijn leven om op vakantie in Frankrijk aan de receptie van een camping een sleutel te gaan afhalen (wat dan ook niet bijzonder vlot ging). Ik heb ASO gedaan, haalde altijd meer dan 80% op het vak gedurende heel mijn middelbaar en toch ben ik nu na een jaar alles vergeten wat ik geleerd heb. Omdat ik het nooit gebruik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Ah nee, want de ééntaligheid blijft gewaarborgd... Zo heb ik het toch begrepen uit het B.U.B.-voorstel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Van heel mijn jaar in de humaniora heeft niemand zijn kennis van Frans nog nodig (buiten een enkeling die voor leerkracht studeert). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() Doedelzak, Larissa en nog iemand wiens naam met een C begint ... 3 nieuwe leden die binnen een tijdsspanne van 3 dagen geregistreerd zijn en heimelijk exact dezelfde sympathieën koesteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Minister-President
|
![]() En jij beseft zeker niet hoeveel mensen Engels gebruiken om handel te drijven met de rest van de wereld. Kijk eens rond Azert, het frans is niet meer de economische taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Die contacten verlopen meestal allemaal in het Engels. Het Engels is de lingua franca, niet het Frans. Ik pleit ook niet voor het totaal afschaffen van het Frans. Het moet enkel een optie worden, net zoals het Duits. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Handel moeten drijven met een tussentaal, het Engels, is minder handig. Maar ja, Frans is verwerpelijk; maar Engels spreken dat is het symbool van beschaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Maar ik zeg toch niet om Frans volledig af te schaffen in het onderwijs? Degenen die later het Frans zullen nodig hebben om de Franstaligen zich koning te laten voelen zullen Frans leren. De meerderheid heeft echter meer aan Engels, dus is het niet meer dan normaal dat ze dan ook Engels onderwezen krijgen. Het onderwijs moet in functie staan van het dagelijks leven later, het moet niet proberen de werkelijkheid tegen te werken.
Laatst gewijzigd door Insano : 17 juni 2008 om 16:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() Amaai, is DAT je fameuze argument? STOP DE DRUKPERS: "We moeten Frans leren om later de sleutels van de campings te halen in Frankrijk (veel campigns in Wallonië worden uitgebaat door Nederlanders)", een kleine moeite? Ze steken er minstens 2 lesuren per week in gedurende 6 jaar (middelbaar, lager is afhankelijk per school) voor een taal die de meeste zeer zelden gebruiken tegenover 5 jaar aan 2 uur voor het Engels, een veel belangrijkere taal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Burger
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Zou het niet eerder zo zijn, dat Frans weinig wordt gebruikt omdat de opleiding zo gebrekkig is?
Dat leerlingen met goede scores toch erbarmelijk slecht Frans kennen, kan toch alleen maar liggen aan het feit dat zoveel jaren van twee uur Frans per week slecht worden aangewend? Hoor ik daar toch weer iemand van de inrichtende macht gillen dat het ASO er niet is om praktische kennis door te geven? Maar daar staan ze dan later in het eerste jaar bachelor met allemaal buitenlandse cursusboeken en ze begrijpen geen woord van al dat Frans, Engels en Duits... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Minister-President
|
![]() Insano niet proberen, Azert kijkt alleen zwart en wit, voor hem is het of het Frans primeert of je wilt het Frans bannen. Azert een tussentaal is idnerdaad niet ideaal maar het Engels is wel de tussentaal voor een zeer grote hoeveelheid mensen. Ik heb je post gelezen, of ik de inhoud zinnig vind is wat anders.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 17 juni 2008 om 17:01. |
![]() |
![]() |