![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stel dat je werkelijk de keuze zou kunnen maken, welke keuze zou de jouwe zijn | |||
Ik kies voor een stabilisatie tot lichte daling van de wereldbevolking als dit een aantal dier- en plantensoorten van de ondergang kan redden |
![]() ![]() ![]() |
22 | 88,00% |
Ik kies voor een toename van de wereldbevolking zelfs als dit ten koste gaat van een groot aantal dier- en plantensoorten. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 12,00% |
Aantal stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De derde wereld heeft niet genoeg geld voor anticonceptie maar wel voor oorlogstuig. Men moet z'n prioriteiten kennen natuurlijk ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() als het zo doorgaat zal er nog een tijd komen dat we kogels op onze boterham smeren
![]() ![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Volgens een VN rapport telt de wereldwijde bevolking tegen 2050 tussen de 9 en 12 miljard zielen. Tegen +/-6.5 miljard nu, bijna een verdubbeling. links: - http://www.hoesnel.nl/demografie_wer...king-2050.html - http://www.standaard.be/Artikel/Deta...lc07112001_002 Dit is hoe dan ook onhoudbaar er zijn nu al grote voedselproblemen omtrent capaciteitsgebrek door biobrandstoffen en daarbovenop klimaatproblemen die slechte oogsten meebrengt. In Azië zijn ze overgeschakelt op een vleesrijk voedselpatroon en daarvoor is er veel meer energie en grondstoffen voor nodig. Ook zijn er talloze vissoorten bedreigt door overbevissing. links: (deze twee zaken hebben verband met elkaar) - http://www.biteback.be/news/detail.php?news_id=4367 - http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...evissing.dhtml De industrie zal zich radicaal moeten hernemen en er zijn tekenen aan de wand dat er licht op het einde van de tunnel is. Maar deze nieuwe ontwikkelingen zullen op zijn minst nog 2 tot 5 jaar duren eer het werkelijk betaalbaar en op grote schaal zal toegepast worden. Nog een beetje geduld. Dit geld voor zonnepanelen, hybride wagens, passiv woningen enz... Laatst gewijzigd door Buyck Ruben : 22 juni 2008 om 22:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mooi dat er licht aan het eind van de tunnel is, ik ben daar oprecht blij mee. Als dat licht aan het eind van de tunnel echter een alibi is ons vrolijk verder te laten voortplanten, hebben we de les toch niet helemaal begrepen. Als we op beide vlakken vooruitgang kunnen boeken is er mss nog wel kans dat de gevolgen niet al te desastreus zullen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Gelukkig kunnen we hier geen vuurwapens in elke supermarkt kopen. En dat moeten we houden zo! Hoe minder vuurwapens in omloop hoe minder slachtoffers ervan kunnen komen. Die wapens worden toch alleen maar verkeerd aangewend op het moment dat de oliegebaseerde economie crasht en totale willekeur dood en vernieling zaait. Nochtans is zo'n periode volledig te vermijden als ze meer waren overgeschakeld op de alternatieve economie (=de niet zo oliegebaseerde economie), MAAR het is misschien nog niet te laat! Het point of no return hebben we nog niet bereikt, denk ik... Ik blijf dus hopen dat de mensen hun verstand zullen gebruiken en niet hun wapens ![]() Maar ik vrees wel dat hoe harder de olieverslaving is van de mensen, hoe harder de ontwenningsverschijnselen zullen zijn. Het doet me een beetje denken aan mensen laten ontwaken zoals in "The Matrix", alleen zal iedereen een rode pil moeten innemen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |