![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() "ga op vakantie in eigen land"
lijkt me economisch gezien veel meer steek te houden (geld blijft dan binnen eigen land) of: "speel enkel op de Bel20" of: "luister alleen naar nederlandstalige artiesten bij een Belgisch platenlabel" ... maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dergelijke oproepen iets minder enthousiast door de blok-boys onthaald worden ![]()
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Als ik op mijn vlaamse grond zelf wat vlaamse ingridienten groenten en aardappels zet zal ik alvast niet verhongeren , en er gaat niks boven ne vlaamse patat met rode kool bloemkool spruiten of noem maar op en daar een goe stuk vlees bij van een goed vlaams beesteke.En voor degene die op een flatje wonen die kunnen misschien bij de vlaamse boeren groenten kopen en bij de vlaamse handelaars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Eigenlijk nog niet zo'n dwaze gedachte... Waarom kopen niet meer mensen hun etenswaren rechtstreeks bij de boer? Wij doen dat al vele jaren, maar mijn schoonouders (+ schoonbroers) zijn dan ook landbouwers. De marchandise is stukken beter en goedkoper en vooral... ge weet tenminste wat ge op uw bord krijgt.
Ooit die reportage over "plofkippen" gezien? En uiteindelijk betaalt ge dan niet die gekke winstmarges die de supermarkten en talloze tussenpersonen er nog eens bovenop doen. ...tja, het kost natuurlijk wel een klein beetje moeite én ge moet natuurlijk bereid zijn om terug echt te koken in plaats van een synthetisch prakje op te warmen in de microgolf.
![]() |
#64 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Wij woonde vroeger in hoboken en der was in de verste verte geen boer te bespeuren.Maar iedere dag kwam de jos met paard en kar door de straten met de verse groenten en onderin de schuif snoep.De kinderen stonden hem op te wachten voor de snoep en de ouders waren blij dat nadat ze beide gewerkt hadden ze niet eerst nog langs winkel moesten.De winkeliers kunnen zelf een soort kleine marktwagen gebruiken om de klanten te benaderen.Al was het degene die slecht te been zijn.Of degene die met twee uit werken gaan.Zo krijgt iedereen verse groenten op zen bord en in de wagen kun je ook andere levensmiddelen te koop aanbieden of zelfs schoonmaakproducten.De boeren kunnen desnoods zelf langskomen of een kontrakt afsluiten met bepaalde winkels.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Vreemdeling
|
![]() Ik wens aan ieder van jullie een supermarkt naast je deur toe met alleen maar buitenlandse producten!!! Of nee...Ik hoop dat alle "belgische" supermarkten alleen nog maar buitenlandse produkten indoen!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Koop daar waar de prijs/kwaliteitsverhouding volgens u het best is!
Het Blok dat zich zo graag op gezond verstand laat voorstaan, zou beter daartoe oproepen. 't Bekt niet zo lekker als slogan, dat moet ik wel toegeven.
![]() |
#69 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De reaktie van degene die zoveel kritiek hebben op deze uitspraak is een teken van domheid.FD bedoeld dus niet en heeft ook niet gezegd koop enkel produkten van vlaamse makelij of koop enkel producten in een vlaamse winkel.Koop vlaams bedoeld wel , koop producten in een winkel waar men vlaamsgezind is , waar men je taal spreekt en waar je de prijzen in het vlaams hebt staan.Stel jij gaat in turkije wonen kun je ook niet verwachten dat alle winkels plots alleen vlaamse producten gaan verkopen omdat jij er gaat wonen.De handelaars kunnen ook niet ineens al hun prijzen in het vlaams gaan zetten en vlaams gaan spreken.Een vlaming zou zoiets zelfs niet verwachten.En dat is net wat hier wel gebeurd , ze openen hun winkeltje alles in het arabisch en spreken dan ook nog arabisch.Maar dat dringd waarschijnlijk bij de tegenstanders wel niet door , zal het misschien laten vertalen door een tolk en in het arabisch laten zetten dan verstaan ze het waarschijnlijk wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() @ twijfelgeval:
LOL Prijzen staan meestal in Euro's btw, niet in 't Vlaamsch ![]() Maar als wij Phillippe De Winter verkeerd begrijpen, dan ligt dat aan hem en hoe hij zijn woorden formuleert, niet aan ons ![]() O ja, die allochtoonse commercanten die ik ken spreken trouwens even goed Nederlands als hun Vlaamsche collega's, dus ik ben er gerust in ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Toch raar dat het alleen de woorden van FD zijn die jullie verkeerd begrijpen.Kwestie van onwil mss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Als ie dan bedoeld: koop niet daar waar ze geen Nederlands spreken, dan moet ie dat zo zeggen, en niet zeggen: koop alleen bij Vlamingen. Ik vind het trouwens wel goed van hem - nu ik hem begrepen zou hebben - dat ie de allochtonen ook gewoon Vlaming durft te noemen.
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Vreemdeling
|
![]() Helemaal mee eens! en wat FD betreft: dat hij eerst naar de "lere-klapschool gaat.Want als het op zijn taal neerkomt...
En nu ga ik om een bakske Chinees!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ga gewoon waar je het meest plezier aan hebt voor het minste geld. Dat is economisch gezien het beste.
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() zeg mensen! als ik mij niet vergis is er reeds een campagne geweest over "koop Belgisch" en loop er momenteel een reclamespot om vlees te kopen met een erkende kwaliteitslabel! Is dat dan ook "racistisch" zoals sommige nitwits hier proberen te beweren?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant wil ik wel zien dat al het voedsel dat ik hier koop enigszins een gegarandeerde kwaliteit heeft. Ze mogen wel eens wat leukere reclamespots bedenken... ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je vergeet dat export = import. Elke cent die je buiten de EU uitgeeft komt terug. Met dat verschil dat er meer meerwaarde mee gecreëerd is dan wanneer hij verplicht in eigen land uitgegeven werd. Handel creëert welvaart. David Ricardo remember?
![]() |