Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2008, 19:33   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
2 Je weet toch ook wel dat een moslima niet uit onbeleefdheid een hoofddoek draagt.
waarom hoef ik (of de rechter) weten wat de beleefdheidsnormen zijn overal ter wereld?

Indien ik hier iemand weiger een hand te geven dan is dat een belediging. Doet een moslim hetzelfde dan moet IK maar weten dat het (zogezegd) uit respect is (wat niet waar is natuurlijk, het is gewoon omdat hij zich dan eerst moet gaan wassen als hij zo'n onreine vrouw heeft aangeraakt - maar soit).

Als ik in een islamitisch land voor de rechtbank moet verschijnen dan zorg ik ervoor dat ik me houd aan de daar geldende beleefdheidsnormen. Is het nu zo moeilijk voor een islamiet om HIER hetzelfde te doen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 19:34   #62
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
1 Ik denk niet dat dit een afkeer is voor onze wetten. De vorige keer verliet ze de rechtszaal.

2 Je weet toch ook wel dat een moslima niet uit onbeleefdheid een hoofddoek draagt.
Ze draagt dat of om te provoceren, of omdat ze zo dom was zich te laten hersenspoelen met religieuze onzin.

Op dit moment loopt een interessante reportage in Terzake, over een Turks jurist die de AKP wil laten verbieden omdat deze islamistische partij o.a. de hoofddoek misbruikt.
Uitspraak volgende week.
Pick Nick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 19:34   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door «ProudToBeWhatIAm» Bekijk bericht
ga weg kleintje
ouders voogd over kinderen of werkgevers over werknemers of staat over burger is een realiteit .. maar wat is dan het probleem ???!!!

maar zo gaan we echt offtopic

laten wij ontopic blijven

meisjes mogen sexy lopen in hier en in daar en overal maar een moslimvrouw mag haar doekje niet aandoen !!!

is dit geen dwang in de westerse manieren ??

laat mij dan jou geen voorbeeld laten zien van meisjes (een 16 jarige amerikaans meisje) die hoofdoek wilt maar haar ouders niet !!

maar zoals ik zei

wij blijven ontopic!
jij kent het woord BELEEFDHEIDSNORM niet hé? Ken je het woord ETIQUETTE? ook niet zekers? ken je het woord: goed gedrag? nee?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 juni 2008, 19:35   #64
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Artisjok.
1) Het verlaten van de rechtzaal is een duidelijke demonstratie van gebrek aan vertrouwen in het gerecht (niet geheel onterecht).

2) Neen, een Moslima draagt een hoofdoek voor verscheidene mogelijkheden.
-Ze is een echte moslima en ze is bang dat als een man haar haren ziet, dat ze gewoon ter plekke massaverkracht word.
-Ze is echte moslima is is bang van de wraak van Allah- die de vorm van een massaverkrachting kan hebben
-Ze is gewoon bang voor de gevolgen , kwestie van groepsdruk.
-Ze is gewoon koppig en wil haar gelijk halen, zelfs al moet ze er goddelijke hulp bij inroepen.
-Het is koud in de rechtzaal.
Oud 25 juni 2008, 19:36   #65
«ProudToBeWhatIAm»
Provinciaal Gedeputeerde

«ProudToBeWhatIAm»'s schermafbeelding

Locatie: In een wereld waarin ze terrorisme veroorzaken om het te bestrijden met als doel = DUIDELIJK !!
Standaard

circe

niet offtopic gaan want hand geven is een andere zaak en als een man geen hand wilt geven .. wa is dan het probleem ???!!!

jullie haten toch de islamietjes en jullie willen da ze geen hoofddoekjes en ramdaan doen en bidden en moskee bouwen en betogen en en en ..

en toch willen jullie hun handen??

hahahahhah

dit kan echt niet waar zijn

Laatst gewijzigd door «ProudToBeWhatIAm» : 25 juni 2008 om 19:37.
«ProudToBeWhatIAm» is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 19:39   #66
«ProudToBeWhatIAm»
Provinciaal Gedeputeerde

Locatie: In een wereld waarin ze terrorisme veroorzaken om het te bestrijden met als doel = DUIDELIJK !!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Artisjok.
1) Het verlaten van de rechtzaal is een duidelijke demonstratie van gebrek aan vertrouwen in het gerecht (niet geheel onterecht).

-Ze is een echte moslima en ze is bang dat als een man haar haren ziet, dat ze gewoon ter plekke massaverkracht word.
-Ze is echte moslima is is bang van de wraak van Allah- die de vorm van een massaverkrachting kan hebben
-Ze is gewoon koppig en wil haar gelijk halen, zelfs al moet ze er goddelijke hulp bij inroepen.

een arme meisje die denkt en wilt leven volgens haar regeltjes van haar geloof en met haar doekje op haar hoofd doet ze niemand pijn en valt ze niemand lastig !!

doe je doekje uit!!

waarom zegt hij dan ni gewoon doe alles uit en kom naakt binnen ??

het is zeer duidelijk da het om dwang in westerse manieren gaat !!! maar gelukkig doen ze niet overal zo en toen de islamietjes naar hier kwamen als arbeiders dachten de mensen hier dat ze gingen assimileren en bekeren tot westerisme of christendom maar in de loop van de tijd blijkt het anders te zijn en dat duizenden duizenden europeanen bekeren zich tot de islam en daarom willen ze gewoon de plan veranderen .. is dit niet waar?

Laatst gewijzigd door «ProudToBeWhatIAm» : 25 juni 2008 om 19:41.
«ProudToBeWhatIAm» is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 19:40   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik in het buitenland toch naar de rechtzaal moet gaan, zal ik me ter dege op de hoogte brengen van de geldende LOKALE beleefdheidsnormen, en die voldoen binnen mijn eigen cultureel kader.

Is dat nu teveel verwacht van mensen die hier wensen te wonen om hetzelfde te doen, lokale waarden en normen hanteren?
Oud 25 juni 2008, 19:41   #68
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
circe

niet offtopic gaan want hand geven is een andere zaak en als een man geen hand wilt geven .. wa is dan het probleem ???!!!

jullie haten toch de islamietjes en jullie willen da ze geen hoofddoekjes en ramdaan doen en bidden en moskee bouwen en betogen en en en ..

en toch willen jullie hun handen??

hahahahhah

dit kan echt niet waar zijn
Logica op zijn islamitisch. Volgens mij hebben ze in het jaar 230899 nog geen Nobelprijs binnen.
Oud 25 juni 2008, 19:42   #69
«ProudToBeWhatIAm»
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pick Nick Bekijk bericht
Logica op zijn islamitisch. Volgens mij hebben ze in het jaar 230899 nog geen Nobelprijs binnen.
kleintje

nobelprijs in logica bestaat niet !!

kleintje!
vervuil mijn topic niet en ga niet steeds offtopic aub
Oud 25 juni 2008, 19:45   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een arme meisje die denkt en wilt leven volgens haar regeltjes van haar geloof en met haar doekje op haar hoofd doet ze niemand pijn en valt ze niemand lastig !!
Met die hoofdoek demonstreert ze een duidelijk gebrek aan respect voor de lokale zeden en normen.
Doet ze dit nu uit angst voor goddelijke wraak omdat ze diepgelovig is, of uit angst voor haar mannelijke voogden, het blijft een teken van gebrek aan respect tegenover de lokale zeden en normen.

Citaat:
doe je doekje uit!!
Wilt U als het U Beliefd uw hoofdoek verwijderen.

Citaat:
waarom zegt hij dan ni gewoon doe alles weg en kom naakt binnen ??
Bij mijn weten is naaktheid geen lokale zeden of norm.Maar word naaktheid toegelaten in andere lokaties. een rechtzaal is geen nudistenkamp, en nudisten krijgen ook niet de toestemming naakt te verschijnen, zelfs al vinden ze het dragen van kledij een perversie tegen de natuur.

Waar is de tijd dat de wetsvrezende burger in zijn/haar zondagse kledij naar de rechtzaal ging?
Oud 25 juni 2008, 19:47   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
kleintje

nobelprijs in logica bestaat niet !!

kleintje!
vervuil mijn topic niet en ga niet steeds offtopic aub
De nobelprijs voor Islamietisme ook niet. Of men zou de nobelprijs voor Literatuur aan Mohammed moete uitreiken.

Mare, off topic? Deze hele draad is off topic volgens jou, want het is nog steeds niet uitgemaakt dat een Moslima nu wel of niet haar hoofdoek mag dragen in de Belgische rechtzalen.
Oud 25 juni 2008, 19:51   #72
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
waarom hoef ik (of de rechter) weten wat de beleefdheidsnormen zijn overal ter wereld?

Indien ik hier iemand weiger een hand te geven dan is dat een belediging. Doet een moslim hetzelfde dan moet IK maar weten dat het (zogezegd) uit respect is (wat niet waar is natuurlijk, het is gewoon omdat hij zich dan eerst moet gaan wassen als hij zo'n onreine vrouw heeft aangeraakt - maar soit).

Als ik in een islamitisch land voor de rechtbank moet verschijnen dan zorg ik ervoor dat ik me houd aan de daar geldende beleefdheidsnormen. Is het nu zo moeilijk voor een islamiet om HIER hetzelfde te doen?
Jij hoeft dit niet te weten, maar in dit geval wist de rechter dit wil.
De rechter liet toe dat deze vrouw, die burgerlijke partij is in een zaak rond de dood van haar broer, in de rechtszaal aanwezig was met hoofddoek.

(Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een moslim weigerde om mij de hand te geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet gebeurd. Ik vrees dat jij de zaken een beetje veralgemeent en uitvergroot)
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 19:56   #73
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze draagt dat of om te provoceren, of omdat ze zo dom was zich te laten hersenspoelen met religieuze onzin.

Op dit moment loopt een interessante reportage in Terzake, over een Turks jurist die de AKP wil laten verbieden omdat deze islamistische partij o.a. de hoofddoek misbruikt.
Uitspraak volgende week.
Waarom zij een hoofddoek draagt zal je haar moeten vragen. Dat weet jij niet.

Wil die jurist de AKP verbieden omdat die de hoofddoek misbruikt, of omdat het een islamitische partij is?

Pleit je dan ook om een christelijke partij te verbieden?
Oud 25 juni 2008, 19:58   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hoeft dit niet te weten, maar in dit geval wist de rechter dit wil.
De rechter liet toe dat deze vrouw, die burgerlijke partij is in een zaak rond de dood van haar broer, in de rechtszaal aanwezig was met hoofddoek.
correct.
ik had eerst begrepen dat het proces over het al of niet dragen van haar hoofddoek ging.

In deze heeft de rechter aan MIJ dus duidelijk gemaakt dat ik de hier gangbare beleefdheidsnormen niét hoef te volgen, noch hoef ik respect te betonen voor de rechtbank, zolang mijn onzichtbaar vriendje vindt dat ik iets anders moet doen.

Citaat:
(Ik heb het nog nooit meegemaakt dat een moslim weigerde om mij de hand te geven. Waarmee ik niet wil zeggen dat dit niet gebeurd. Ik vrees dat jij de zaken een beetje veralgemeent en uitvergroot)
Ik volg geregeld het nieuws in Nederland en daar zijn al verschillende rechtszaken geweest in verband met personeel dat weigert om personen van het andere geslacht een hand te geven. Zo was er een leerkracht die weigerde de ouders een hand te geven en een soort van VDAB begeleider (voor zover ik me herinner) die eveneens weigerde om de door hem begeleide personen een hand te geven.
Van de leerkracht weet ik het niet meer zeker, maar de tweede persoon heeft zijn job niet kunnen behouden.
Blijkbaar hecht men in Nederland meer belang aan beleefdheidsnormen dan onze belgische rechters.

Oud 25 juni 2008, 20:25   #75
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

doe je doekje uit!!

waarom zegt hij dan ni gewoon doe alles uit en kom naakt binnen ??

het is zeer duidelijk da het om dwang in westerse manieren gaat !!! maar gelukkig doen ze niet overal zo en toen de islamietjes naar hier kwamen als arbeiders dachten de mensen hier dat ze gingen assimileren en bekeren tot westerisme of christendom maar in de loop van de tijd blijkt het anders te zijn en dat duizenden duizenden europeanen bekeren zich tot de islam en daarom willen ze gewoon de plan veranderen .. is dit niet waar?
Ik ga akkoord dat er ook een dwang is op onze meisjes/vrouwen. Wij moeten er mooi, jong, slank,... uitzien. Kijk naar de enquête van joepie.
Ik denk niet dat de westerse en/of christelijke europeanen schrik hebben dat er teveel bekeerlingen zijn.
Volgens mij is de hetze tegen de islam begonnen met de veroordeling voor racisme van het VB.
Zij moesten opletten, en hebben in hun discours de "vreemdeling" vervangen door de "moslim".
Het VB heeft nu eenmaal een zondebok nodig.
Oud 25 juni 2008, 20:28   #76
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Artisjok.

1 Het verlaten van de rechtszaal kan een teken zijn van gebrek aan vertrouwen in het gerecht.
Zij had de keuze om de rechtszaal te verlaten of om haar hoofddoek af te doen. Dat ze vandaag terug in de rechtszaal komt, bewijst dan dat ze vertrouwen heeft?
2 Wat jij hier beschrijft getuigt van weinig respect.
Waarom deze vrouw een hoofddoek draagt weet jij niet.

Laatst gewijzigd door artisjok : 25 juni 2008 om 20:28.
Oud 25 juni 2008, 20:28   #77
DiedS
Vreemdeling

Standaard

Hoe zit het met de nonnentjes die in een rechtbank kwamen ?

Ik denk trouwens niet dat zij er zo'n drama van zouden maken om hun kapje af te zetten ..
DiedS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2008, 20:31   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
2 Wat jij hier beschrijft getuigt van weinig respect.
Waarom deze vrouw een hoofddoek draagt weet jij niet.
Moet ik dan respect hebben voor vrouwen die ofwel bang zijn van hun onzichtbare vriend, of van haar mannelijke religiegenoten?

Ik dacht het niet he. Ik heb respect voor vrouwen die het juk van die dwang durven af te werpen.
Oud 25 juni 2008, 20:37   #79
Pick Nick
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga akkoord dat er ook een dwang is op onze meisjes/vrouwen. Wij moeten er mooi, jong, slank,... uitzien. Kijk naar de enquête van joepie.
Ik denk niet dat de westerse en/of christelijke europeanen schrik hebben dat er teveel bekeerlingen zijn.
Volgens mij is de hetze tegen de islam begonnen met de veroordeling voor racisme van het VB.
Zij moesten opletten, en hebben in hun discours de "vreemdeling" vervangen door de "moslim".
Het VB heeft nu eenmaal een zondebok nodig.
De islam heeft geen geënsceneerde hetze nodig. De islam heeft haar ware gelaat getoond met 9/11, Madrid, London, Bali, de dagelijkse zelfmoordaanslagen door islamitische terroristen, vrouwenondedrukking (geen eigen wilsbeschikking), ziekelijk religieus fanatisme, achterstand op elk vlak (economisch, cultureel, etc), overvolle gevangenissen met moslims in alle europese landen, etc, etc.
Oud 25 juni 2008, 20:51   #80
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De islam heeft geen geënsceneerde hetze nodig. De islam heeft haar ware gelaat getoond met 9/11, Madrid, London, Bali, de dagelijkse zelfmoordaanslagen door islamitische terroristen, vrouwenondedrukking (geen eigen wilsbeschikking), ziekelijk religieus fanatisme, achterstand op elk vlak (economisch, cultureel, etc), overvolle gevangenissen met moslims in alle europese landen, etc, etc.
Ik denk niet dat de terroristische aanslagen het ware gelaat is van DE islam.
De meeste slachtoffers van de aanslagen zijn moslims.
Wat je hier allemaal opnoemt gebeurt ook door moslims, maar niet enkel door moslims.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be