Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2008, 19:06   #61
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
Dit is toch hilarisch!!! Aftrekposten in de belastingen verdwijnen BEHALVE VOOR DE ZELFSTANDIGEN!!!! De grootste fraudeurs worden godverdomme nog beloond!!! Want het zijn vooral de zelfstandigen die zeer kleine inkomens aangeven en zowat alles dat maar denkbaar is in hun aftrekposten gooien. De Vlaktaks op zich is al asociaal, maar dit achterdeurtje voor de zelfstandigen nog eens openlaten is wel helemaal te gortig.

Frauderen is dan "het risico niet meer waard" klinkt het. Geloven jullie nog in Sinterklaas misschien? Wie de mogelijkheid gelaten wordt om de gemeenschap te bestelen, zal dit ook doen. Als liberaal-extremist zou je toch op de hoogte moeten zijn van de "free rider-theorie"?!?

"Ontslagtermijnen te lang"? Te kort nog zul je bedoelen! Een kennis van mij werd onlangs op straat gezet vlak voor de verlofperiode zodat de baas minder vakantiegeld moest betalen. Hij had zelf aangekondigd in september van werk te veranderen. Op zijn C4 stond vermeld: "voldoet niet meer aan de eisen van de job"!!!! Een pertinente leugen! De bazen kunnen nog veel te veel vrijheden permitteren in dat ontslagrecht.

Na drie jaar stopt een werkloosheidsuitkering. Blijkbaar zijn jullie niet opd e hoogte van praktijk en theorie van jullie verderfelijk kapitalistisch systeem dat een constante werkloosheid uitlokt en nodig heeft, kortom er zal steeds in een kapitalistisch systeem een werkloosheid van minstens 3% bestaan. Die mensen kunnen de pot op of zo?

Godverdomse vuile klootzakken. Ik garandeer u, als er hier een LDD'er aan onze deurbel hangt, heb ik hem bij zijn keel.
Sjonge sjonge...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 19:09   #62
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavolini Bekijk bericht
AAAaach ja de eeuwige dooddoener. Kijk, niemand heeft hen verplicht zelfstandige te worden en ik ben ook niet jaloers ervan. Wie hard werkt, mag inderdaad meer verdienen. Maar NIEMAND heeft het recht of mag het recht bezitten om de volksgemeenschap te bestelen of foert te zeggen tegen de sukkelaars van de gemeenschap waarvan hij deel uitmaakt. Want ook die zelfstandige goedverdiener was twee keer niets geweest zonder de gemeenschap die hem de mogelijkheden heeft gegeven te worden wat hij is (scholing, infrastructuur, werknemers aantrekken, lenen, ...)
.

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 juni 2008 om 19:20.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 19:18   #63
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door garfield Bekijk bericht

Deze week nog verschijn in de dagbladpers dat deze véél te laag is om rond te komen. Een laag leefloon maakt armen alleen maar armer.
Kijk...Niet iedereen is gelijk... Sommige mensen zullen arm zijn, zij het door luiheid of incompetentie...

Het is echter niet eerlijk om een hele middenmoot van mensen die wel hard werken onmenselijk te belasten om die onderbuik van de samenleving te blijven financieren (en dan liefst nog in die mate dat ze allemaal de laatste nieuwe gsm kunnen hebben en 1 keer per jaar op vakantie kunnen gaan...).

We moeten terug naar een situatie waar mensen die WERKEN heel goed hun boterham kunnen verdienen, en zij die dit niet doen moeten hun plan maar trekken.

Er zullen altijd armen zijn.... So be it.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 19:22   #64
LastMohican
Banneling

Standaard

Daarbij...de "armen" hebben hier niet te klagen... Sociale woning... Studiebeurzen... Stookoliecheques... 10000 voordelen...

De rest van ons die werken mogen alleen afdragen... Zonder aanspraak te kunnen maken op deze voordelen.

Hoeveel sociale woningen ik al gezien heb waar een mooie BMW op de oprit staat... Oh ja maar ze zijn ARM...

Bullshit.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2008, 22:08   #65
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lddekeren Bekijk bericht
Wat bedoeld u met "bazenpartij"?
De gewone man zal beter af zijn met een vlaktax van 30% dan dat hij nu de helft van zijn loon moet zien verdwijnen.
Ik begrijp niet dat een intelligent man als JMDD in die 30% vlaktax-onzin kan geloven. Hij gaat die fantast van Vivant achterna: Iedereen een gewaarborgd minimumloon en de zaak is opgelost.
Om zich te profileren vinden die partijleiders iets uit waarin ze zelf niet geloven.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 01:44   #66
d24e
Partijlid

d24e's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit komt uit het LDD programma. U zal het wellicht wel ontkennen, maar dat is uw recht.

Eerlijk en sociaal
Een sociale vlaktaks van 30% verdeelt de lasten rechtvaardig over alle inkomens. De fiscale aftrekken verdwijnen, behalve voor zelfstandigen. Wie onder het leefloon zit, betaalt niets.
Ik ben zelfstandige/liberaal/LDD stemmer maar dat moet je me toch eens uitleggen. Waarom heb ik nog aftrekposten nodig als er een simpele flat tax is?

Of bedoel je met aftrekposten dan de kosten die mijn zaak heeft zoals electriciteit, brandstof, aankopen van hardware, etc?
d24e is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 02:59   #67
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Daarbij...de "armen" hebben hier niet te klagen... Sociale woning... Studiebeurzen... Stookoliecheques... 10000 voordelen...

De rest van ons die werken mogen alleen afdragen... Zonder aanspraak te kunnen maken op deze voordelen.

Hoeveel sociale woningen ik al gezien heb waar een mooie BMW op de oprit staat... Oh ja maar ze zijn ARM...

Bullshit.
Van echte armoede heb jij schijnbaar nog niet veel gehoord, en ik heb het dan nog over werkende armen, die helemaal geen sociale wonigen kunnen krijgen, geen beurzen, geen stookoliecheques, geen huursubsidies
Wel ik ben zo een arme alleenstaande die zich krom betaald aan allerlei belasting, die af gezet wordt door huisjesmelkers en overal uit de boot valt als er prijzen te rapen vallen
Dus kom nu niet zeggen hier dat alle armen het goed hebben hé
Oud 30 juni 2008, 06:24   #68
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Garfield & Pavolini, zijn jullie blind of iets dergelijks?
LDD stelt nergens dat ze de sociale zekerheid - het collectief verzekeren van risico's en opvangen van problemen* - willen ontmantelen. Zij doen enkel voorstellen om het betaalbaar te houden. Dat dit betekent dat er (net iets) meer risico's op individueel/vrijwillige basis gaan verzekerd moeten worden, is een visie die niet alleen 'liberale' partijen hebben. De sociaal-democraten in Zweden, Denemarken & al die landen hebben die veranderingen ook doorgevoerd, hoor.
Welk onderdeel van de sociale zekerheid was het dat ze wilden privatiseren?
De gezondheidszorg?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 06:38   #69
lddekeren
Vreemdeling

lddekeren's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Van echte armoede heb jij schijnbaar nog niet veel gehoord, en ik heb het dan nog over werkende armen, die helemaal geen sociale wonigen kunnen krijgen, geen beurzen, geen stookoliecheques, geen huursubsidies
Wel ik ben zo een arme alleenstaande die zich krom betaald aan allerlei belasting, die af gezet wordt door huisjesmelkers en overal uit de boot valt als er prijzen te rapen vallen
Dus kom nu niet zeggen hier dat alle armen het goed hebben hé
Ge kunt u toch een pc veroorloven en een internet verbinding.
lddekeren is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 07:00   #70
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge kunt u toch een pc veroorloven en een internet verbinding.
Een typische LDD'er antwoord. Heb je je al eens afgevraagd wat sommigen daarvoor moeten laten? Je kunt zeggen dat niemand verplicht is een pc te kopen en op internet aan te sluiten. Heel juist, maar iemand die moet kiezen tussen dat genoemde en bijvoorbeeld een uitstapje naar zee, is niet te benijden. Ik denk dat bij alle LDD-militanten zowel de bakker als de brouwer aanbelt.
Oud 30 juni 2008, 07:04   #71
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Een typische LDD'er antwoord. Heb je je al eens afgevraagd wat sommigen daarvoor moeten laten? Je kunt zeggen dat niemand verplicht is een pc te kopen en op internet aan te sluiten. Heel juist, maar iemand die moet kiezen tussen dat genoemde en bijvoorbeeld een uitstapje naar zee, is niet te benijden. Ik denk dat bij alle LDD-militanten zowel de bakker als de brouwer aanbelt.
Ik denk dat u er serieus naast zit. Ik ben ook maar arbeider hoor.
Oud 30 juni 2008, 07:13   #72
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Duym : 30 juni 2008 om 07:13.
Oud 30 juni 2008, 07:14   #73
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u er serieus naast zit. Ik ben ook maar arbeider hoor.

Weer zo'n typisch, verdwaasd LDD antwoord. En dan? Wat heeft dat ermee te maken? Ik ken arbeiders-tweeverdieners van wie de kinderen uit huis zijn (of die nooit kinderen hebben gehad), en die bovendien geërfd hebben (geen zeldzaamheid in deze tijd).
Ik ken bedienden van het middenkader van wie de vrouw thuis voor de kinderen zorgt, die voor hun ouders moeten opbrengen en zich alles moeten ontzeggen.
LDD'ers, hallo van welke planeet komen jullie?
Oud 30 juni 2008, 07:22   #74
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Weer zo'n typisch, verdwaasd LDD antwoord. En dan? Wat heeft dat ermee te maken? Ik ken arbeiders-tweeverdieners van wie de kinderen uit huis zijn (of die nooit kinderen hebben gehad), en die bovendien geërfd hebben (geen zeldzaamheid in deze tijd).
Ik ken bedienden van het middenkader van wie de vrouw thuis voor de kinderen zorgt, die voor hun ouders moeten opbrengen en zich alles moeten ontzeggen.
LDD'ers, hallo van welke planeet komen jullie?
Ik begrijp u niet. U bent degene die hier misnoegd is en wat aandacht zoekt omdat je niet bij de rijkere klasse zit. Als ik dan zeg dat ik dat ook niet ben, dan begin je te schelden.
Wij zijn trouwens van de planeet aarde.
Oud 30 juni 2008, 07:42   #75
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij zijn trouwens van de planeet aarde.
Van de planeet verover de aarde, zeker?
Oud 30 juni 2008, 07:53   #76
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Van de planeet verover de aarde, zeker?
Idd, dat moet ik toegeven.
Oud 30 juni 2008, 08:23   #77
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Nadenken vooraleer men gaat stemmen lijkt me toch redelijk cruciaal, nee?
ja, even misschien, maar tis niet dat een stem zoveel verschil gaat uitmaken
en alle partijen zijn toch allemaal hetzelfde eens ze hun stem hebben ze
Oud 30 juni 2008, 08:47   #78
lddekeren
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
ja, even misschien, maar tis niet dat een stem zoveel verschil gaat uitmaken
en alle partijen zijn toch allemaal hetzelfde eens ze hun stem hebben ze
Als dat echt zo moest zijn, dan zat u hier wellicht uw tijd niet nutteloos te verdoen.
Oud 30 juni 2008, 12:51   #79
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Iemand die kan kiezen tussen een uitstapje naar zee, of een internetverbinding, kan je bezwaarlijk arm noemen. Iemand die moet kiezen tussen een pot choco of een pak spaghetti om toch maar iets te eten te hebben, die kan je arm noemen.
Iemand met internetverbinding die komt klagen dat hij niet genoeg overhoudt om eten te kopen, moet in de eerste plaats eens prioriteiten leren stellen.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2008, 13:08   #80
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Iemand met internetverbinding die komt klagen dat hij niet genoeg overhoudt om eten te kopen, moet in de eerste plaats eens prioriteiten leren stellen.
Je raaskalt man. Wie komt hier klagen dat hij geen eten kan kopen? Alweer typisch LDD.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Iemand die kan kiezen tussen een uitstapje naar zee, of een internetverbinding, kan je bezwaarlijk arm noemen.
Het masker van LDD is gevallen! Rijkaards, geen compassie met het voetvolk: Zolang ze kunnen kiezen tussen een uitstapje naar zee of een internetverbinding moeten ze hun domme smoel houden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be