Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juli 2008, 14:17   #61
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Op welke manier dient VB 1.000.000 mensen hier in Vlaanderen?
Het VB opent de ogen van de Vlamingen voor het voortdurend bedrog in deze staat.

azert, d�*t zou je toch moeten weten.

Laatst gewijzigd door luc broes : 3 juli 2008 om 14:22.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 14:20   #62
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dat de koning regeringstoestellen mag gebruiken om op reis te gaan daar kan ik nog inkomen, hij is per slot van rekening staatshoofd en een president zou dat ook mogen. Maar 105 keer op 3 jaar tijd? Dat is 35 keer per jaar, oftewel bijna één vlucht voor privé-doeleinden alle 10 dagen.
Dat zou alleen mogen als hij in dienst van het land als koning optreedt.
Maar vermits het hof reeds beschikt over een onmetelijk fortuin, en vermits het hof reeds een zeer koninklijk onderhoudsgeld krijgt en geen belastingen betaalt, is ook d�*t zeer betwistbaar.
Oud 3 juli 2008, 14:21   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat de koning regeringstoestellen mag gebruiken om op reis te gaan daar kan ik nog inkomen, hij is per slot van rekening staatshoofd en een president zou dat ook mogen. Maar 105 keer op 3 jaar tijd? Dat is 35 keer per jaar, oftewel bijna één vlucht voor privé-doeleinden alle 10 dagen.
draai het even om. Om de 10 dagen bezoekt hij gewoon even het palais in Laeken om de nodige documenten te ondertekenen of "audientie" te geven. En dan gaat hij gewoon terug op verlof.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 14:35   #64
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

De Crem verdedigt regeling

MInister van Defensie De Crem zegt dat de koning gebruik maakt van legervliegtuigen omdat het land altijd verantwoordelijk is voor de veiligheid van het staatshoofd. Dat is ook zo bij privévluchten. In het buitenland bestaan gelijkaardige regelingen voor staatshoofden, zegt De Crem.

Voor koningin Fabiola bestaat er een regeling dat ze drie keer per jaar naar haar buitenverblijf in het Spaanse Motril kan vliegen met een legertoestel. Dat gebeurt uit erkentelijkheid voor de koninginweduwe.

Voor prinsen is er een afspraak dat ze sinds 2005 geen gebruik meer maken van legervliegtuigen voor privéverplaatsingen, aldus nog De Crem.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...0703_legerjets

Alweer een storm in een glas water.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 14:38   #65
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Het VB opent de ogen van de Vlamingen voor het voortdurend bedrog in deze staat.

azert, d�*t zou je toch moeten weten.
Ik denk meer aan "Open je ogen voor VB ze sluit"

azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 14:42   #66
luc broes

Standaard

Citaat:

MInister van Defensie De Crem zegt dat de koning gebruik maakt van legervliegtuigen omdat het land altijd verantwoordelijk is voor de veiligheid van het staatshoofd. Dat is ook zo bij privévluchten. In het buitenland bestaan gelijkaardige regelingen voor staatshoofden, zegt De Crem.

Voor koningin Fabiola bestaat er een regeling dat ze drie keer per jaar naar haar buitenverblijf in het Spaanse Motril kan vliegen met een legertoestel. Dat gebeurt uit erkentelijkheid voor de koninginweduwe.

Voor prinsen is er een afspraak dat ze sinds 2005 geen gebruik meer maken van legervliegtuigen voor privéverplaatsingen, aldus nog De Crem..
Wat wil je? De koning benoemt en ontslaat ministers!
Oud 3 juli 2008, 14:43   #67
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik denk meer aan "Open je ogen voor VB ze sluit"
[/IMG]
Zoals je ziet: het VB heeft nog veel werk!
Oud 3 juli 2008, 15:08   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor prinsen is er een afspraak dat ze sinds 2005 geen gebruik meer maken van legervliegtuigen voor privéverplaatsingen, aldus nog De Crem.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...0703_legerjets

Alweer een storm in een glas water.
Misschien dat Alberreke zijn privéreisjes dan een zouden kunnen beperkt worden?

En anders koopt de arme sukkel zelf zijn eigen privéjet (hij krijgt toch centjes van ons hé?) en dan kan hij altijd naar huis komen als hij een papierke moet tekenen terwijl hij in één van zijn buitenverblijfkes woont.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 3 juli 2008, 15:19   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zou alleen mogen als hij in dienst van het land als koning optreedt.
Maar vermits het hof reeds beschikt over een onmetelijk fortuin, en vermits het hof reeds een zeer koninklijk onderhoudsgeld krijgt en geen belastingen betaalt, is ook d�*t zeer betwistbaar.

ik vraag mij af of dat transport eigenlijk niet zou moeten lopen via openbare aanbestedingen

kwestie van de privé sector geen valse concurrentie aan te doen hé (cfr de Buchenwaldbussen van Decrem)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 15:21   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Misschien dat Alberreke zijn privéreisjes dan een zouden kunnen beperkt worden?

En anders koopt de arme sukkel zelf zijn eigen privéjet (hij krijgt toch centjes van ons hé?) en dan kan hij altijd naar huis komen als hij een papierke moet tekenen terwijl hij in één van zijn buitenverblijfkes woont.
ik denk aan 21 dagen wettelijk verlof. de rest in functie zijn in t binnenland uiteraard
Oud 3 juli 2008, 15:26   #71
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk aan 21 dagen wettelijk verlof. de rest in functie zijn in t binnenland uiteraard
komkom anna, ik had zelf al 45 dagen verlof.

We laten hem gewoon vier keer over en weer vliegen, mag hij zelf kiezen wanneer en voor hoelang. En als zijn privé vluchten opgebruikt zijn, dat vliegt de secretaresse van leterme wel met een chartervlucht even naar ginder met de nodige klasseurkes die moeten getekend worden hé.

(Zouden ze tenandere al email hebben ontdekt in de koninklijke hallen van Laeken?)

Oud 3 juli 2008, 15:28   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
komkom anna, ik had zelf al 45 dagen verlof.

We laten hem gewoon vier keer over en weer vliegen, mag hij zelf kiezen wanneer en voor hoelang. En als zijn privé vluchten opgebruikt zijn, dat vliegt de secretaresse van leterme wel met een chartervlucht even naar ginder met de nodige klasseurkes die moeten getekend worden hé.

(Zouden ze tenandere al email hebben ontdekt in de koninklijke hallen van Laeken?)

45 dagen verlof ?

ik zit aan 24 en daar zitten al 3 dagen ancienniteit bij ...
Oud 3 juli 2008, 15:29   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
45 dagen verlof ?

ik zit aan 24 en daar zitten al 3 dagen ancienniteit bij ...
geen werktijdverkorting? wij spaarden die dus allemaal op hoor. En ja 5 dagen ancienniteit of zo, ik mag ervan af zijn.

Laatst gewijzigd door circe : 3 juli 2008 om 15:30.
Oud 3 juli 2008, 15:30   #74
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de Franstalige media wordt alles doodgezwegen.
Dat verbaasd mij niet.
Die vinden dat de normaalste zaak van de wereld - profiteren van anderen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 15:39   #75
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Dat verbaasd mij niet.
Die vinden dat de normaalste zaak van de wereld - profiteren van anderen.
Eigenlijk is het zo vreemd niet, hé. Mocht het hier nu nog gaan over voordelen die een president niet zou hebben, dan zou het een schande zijn. Dat is het geval bij die privé-reizen van de prinsen, maar die zijn er dus sinds 2005 niet meer geweest. Ik vind persoonlijk het feit dat dit gebeurt niet schokkend, zoals reeds gezegd zou een president dit namelijk ook mogen, maar ik vind dat het aantal privé-verplaatsingen hoog ligt. 35 per jaar... dan zou het voor het milieu misschien nog beter zijn als we een "koninklijke trein" invoerden.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 15:41   #76
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
geen werktijdverkorting? wij spaarden die dus allemaal op hoor. En ja 5 dagen ancienniteit of zo, ik mag ervan af zijn.

arbeidsduurvermindering

da's compensatie voor gewerkte uren hé ...

daar heb ik er ook nog twaalf van, maar dan kom ik nog maar aan 35 hoor waar haalde jij er nog 10 ???
Oud 3 juli 2008, 16:37   #77
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is het zo vreemd niet, hé. Mocht het hier nu nog gaan over voordelen die een president niet zou hebben, dan zou het een schande zijn. Dat is het geval bij die privé-reizen van de prinsen, maar die zijn er dus sinds 2005 niet meer geweest. Ik vind persoonlijk het feit dat dit gebeurt niet schokkend, zoals reeds gezegd zou een president dit namelijk ook mogen, maar ik vind dat het aantal privé-verplaatsingen hoog ligt. 35 per jaar... dan zou het voor het milieu misschien nog beter zijn als we een "koninklijke trein" invoerden.
Maar Geert, je weet toch dat dit bijlange niet zo evident is:

-de Vorst zal niet meer kunnen vertrekken op het moment wanneer hij wilt, maar er zal rekening moeten gehouden worden of het mogelijk is langs dat spoor te gaan, gelet op de uurregelingen,
-met de trein gaat het véél trager,
-met de trein zijn bijlange niet zoveel mogelijkheden dan in de lucht,

kortom, het is onmogelijk om met de trein te gaan.

Enja, het is veel, erg veel, maar daar zal vast en zeker een verklaring voor zijn.

Trouwens, ik vind die hele affaire weer een typische domme en vooral achterbakse, laffe, onberedeneerde zet van het VB. Wie een hond wilt slaan vindt altijd een stok, maar deze keer was het zelfs gewoon een rietstengel.

En dat wordt dan au serieus genomen door het Vlaamse volk. Intriest!
Oud 3 juli 2008, 16:48   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, ik vind die hele affaire weer een typische domme en vooral achterbakse, laffe, onberedeneerde zet van het VB. Wie een hond wilt slaan vindt altijd een stok, maar deze keer was het zelfs gewoon een rietstengel.
een beetje koning zit verdomme in zijn paleis! Een beetje koning die waakt in zijn paleis over de veiligheid van zijn volk. En een beetje koning gaat niet op congé in la douce france op het moment dat zijn volk in een totale crisissituatie zit.

Gisteren naar Tristan en Isolde gekeken? Die koningen gingen niet op congé zenne! Niet met het legervliegtuig en niet met de trein! De mannen vochten voor volk en heerd... of zoiets.... maar ze bleven in elk geval thuis!

Laatst gewijzigd door circe : 3 juli 2008 om 16:49.
Oud 3 juli 2008, 16:51   #79
floppy
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht

En dat wordt dan au serieus genomen door het Vlaamse volk. Intriest!
Triestig volkske hé, die Vlamingen? Hoe Vibrator II daar wil over regeren.... God alleen weet het
floppy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2008, 16:54   #80
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Het VB heeft hier niets mee te maken, het is terechtd at men dit aanklaagt. Dit bewijst gewoon eens te meer dat het koningshuis ons teveel geld kost en totaal geen nut heeft, nietd at ik verwacht dat een royalist dit ziet. Zijne Majesteit de Koning der idioten met als enig gevolg de bubers en een paar anderen, als deze de koning willen behouden dan mogen ze dat egrust doen, ik erken hem alvast niet als deze koning, trouwens, België heeft geen wettelijke koning vermits Leopold II een bastaard was vermits Leopold I nooit egscheiden is van zijn 1ste vrouw en polygamie verboden is .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be