Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2008, 19:24   #61
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
de dalende koopkracht, de stijging van de benzineprijzen, dieselprijzen, etc
onveiligheid op bus en tram
de kwestie van 't fijn stof
betaalbare wonen
werkzekerheid

enfin, 't is maar een greep.
Moet je echt weer met dat soort goedkope chantage afkomen? Allemaal om uit te leggen dat de franstalige PS-hangmatstaat tot in het oneindige moet verder gekweekt worden door de Vlamingen?
Hopelijk barst er een bom in 2009 tijdens de verkiezingen. De NVA+LDD+VB moeten vanaf nu de moed hebben om samen een streep onder die rekening te trekken.
Dat we met de "leiders" van nu geen stap verder komen dan het geleuter dat hier al tientallen jaren bezig is, met jou refreintje op het einde van elk opgevoerd stukje politiek drama... om toch niets te veranderen: dat moeten de Vlamingen nu maar eens door hebben!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:24   #62
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Nu nog wel, maar aangezien België geblokkeerd is, gaat dat niet al te lang meer duren.
en zonder Brussel zal het beter gaan met VL.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:26   #63
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik ben er wel vrijwel zeker van dat hij de zwatepiet zal proberen door te schuiven naar Peeters.
Ik vrees veeleer dat Leterme het in de schoenen van de nva tracht te schuiven.

Er is een akkoord voor uitstel als zowel nva als cdv daarmee akkoord gaan, dat eerste zal ( denk ik ) niet gebeuren. Waarom denk je dat het cdv partijcongres is uitgesteld ? Om zich niet openlijk voor te moeten uitspreken. Als nva het afschiet moet cdv niks meer zeggen en hoeft cdv zijn eigen premier niet meer af te schieten.

Het is nu verworden tot een pokerspelletje waar elke partij tracht de schuld aan de ander door te geven.

mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:31   #64
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ik vrees veeleer dat Leterme het in de schoenen van de nva tracht te schuiven.

Er is een akkoord voor uitstel als zowel nva als cdv daarmee akkoord gaan, dat eerste zal ( denk ik ) niet gebeuren. Waarom denk je dat het cdv partijcongres is uitgesteld ? Om zich niet openlijk voor te moeten uitspreken. Als nva het afschiet moet cdv niks meer zeggen en hoeft cdv zijn eigen premier niet meer af te schieten.

Het is nu verworden tot een pokerspelletje waar elke partij tracht de schuld aan de ander door te geven.

mvg. sint ignacius
Ik snap dat dus niet zo goed eigenlijk want als CD&V de zwarte piet doorschuift naar NVA, dan breekt het kartel en zijn zij eigenlijk nog meer slachtoffer want CD&V was (nadruk op "was") toch de machtspartij voor het kartel en na het kartel is dat terug verleden tijd.

Ik zou eerder verwachten dat het kartel een gezamelijk standpunt inneemt.
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:32   #65
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Ik snap dat dus niet zo goed eigenlijk want als CD&V de zwarte piet doorschuift naar NVA, dan breekt het kartel en zijn zij eigenlijk nog meer slachtoffer want CD&V was (nadruk op "was") toch de machtspartij voor het kartel en na het kartel is dat terug verleden tijd.

Dat zou je eerder verwachten maar aangezien Leterme al openlijk een oproep heeft gelanceerd om zijn baan te behouden zetten ze hem dan wel in de wind.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:34   #66
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Brussel is Vlaanderen.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:35   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Brussel is Vlaanderen.

Kosovo is Servië.
Oud 14 juli 2008, 19:35   #68
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Kosovo is Servië.
Zo is dat.
Oud 14 juli 2008, 19:41   #69
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Dat zou je eerder verwachten maar aangezien Leterme al openlijk een oproep heeft gelanceerd om zijn baan te behouden zetten ze hem dan wel in de wind.
Mja, als een partij/kartel al 1 man moet volgen die dan nog uitspraken doet enkel en alleen om zijn baantje te behouden dan is het wel erg gesteld.

Ik denk ook niet dat hem "offeren" veel kartel-stemmen gaat kosten. Hij haalde (volgens mij) zoveel voorkeurstemmen omdat vooral de media een soort premier-verkiezingen gemaakt hebben van vorige verkiezingen.
Oud 14 juli 2008, 19:44   #70
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht

Kijk, indien mogelijk zal cdv natuurlijk trachten om de nva te sparen, maar als 't niet lukt is het de schuld van anderen : de franstaligen, van de vld, van de spa , ...

De cdv treft geen schuld.

Het is steeds de schuld van de anderen, kijk maar naar 2004 , op dit moment echter zitten ze op een punt dat er nog maar één andere overblijft om de zwarte piet naar door te schuiven, en het is DAT ( nva droppen ) of toegeven dat ze 't zelf verknoeid hebben.

Dit zou natuurlijk niet nodig zijn indien nva ja zou zeggen tegen een verder uitstel , maar de kans daarop is toch al erg klein.

Indien nva nu neen zegt , zal cdv alles doen om zichzelf als redelijk en de nva als separatisten af te schilderen. In de zin van " het zou gelukt zijn met meer tijd, maar ja die ongeduldigen ... " en zo hopen dat de kiezers niet op de cdv zullen schieten.

Als nva morgen het kartel opblaast zal cdv alles doen om een zo groot mogelijk aandeel van de kartel stemmers bij zich te houden, en dit impliceert natuurlijk de nva zwartmaken.

mvg. Sint ignacius

EDIT , iets vergeten : Leterme zal trachten cdv op zijn kant te krijgen , als dat lukt en nva zegt neen is de breuk een feit.
Als dat niet lukt en nva zegt neen blijft het kartel overeind, maar dan zonder leterme
Als 't leterme enorm meezit zeggen zowel cdv als nva ja tegen uitstel, maar daar geloof ik echt niet meer in.

Trouwens, waarom zou het cdv partijkransje uitgesteld zijn ? zodat leterme één voor één de cdv parlementariers onder 4 ogen kan bewerken en trachten te vermijden dat ze en masse ageren tegen hem ?
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 14 juli 2008 om 19:49.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:55   #71
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet of het correct is om zo op Leterme's kap te zitten. Als zijn Franstalige onderhandelingspartners koppig weigeren om water bij de wijn te doen, dan lijkt het eerder dat zij de ware schuldigen zijn. En welke Vlaamse politicus zou het wel klaargespeeld hebben? Nee, het land zit vast en ik zou bijgod nie weten hoe het nu verder moet. Misschien wat politiek lef vanwege de Vlamingen en hun numerieke meerderheid democratisch aanwenden?

Verder blijf ik wel genieten vanop verre afstand van dit circus.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 19:58   #72
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Leterme is een verrader van het ergste soort. Er is geen verschil tussen Leterme en Verhofstadt. Alles voor het postje. De maskers zijn vandaag gevallen.

De forumleden die erg sceptisch waren tov Leterme krijgen gelijk over de ganse lijn. Geen probleem om dit toe te geven. Alleen het is een erg spijtige zaak voor Vlaanderen. Geen enkele "oplossing" is zo erg als het status quo. Immers de verfransing in de Rand rond Brussel gaat nu lekker voort. De Franstaligen willen niets liever. Zij hebben weer gewonnen over de ganse lijn.
Ik reken op het gezond verstand van de CD&V en NVA achterban. Zij kunnen vanavond nog die verrader terug naar Ieper sturen.

Voor CD&V wordt het een definitieve keuze, die van het verleden CVP of die van de toekomst. Kiezen tussen premier of kartel. Het wordt spannend.
Blij dat ge toch nog tot het inzicht bent gekomen . Bij mij heeft Leterme alle krediet verloren toen hij de fakkel doorgaf aan Verhofstadt, en daarmee aan een hele reeks van uitstellingsprocedures begon (alhoewel ik soms terug begon te twijfelen, maar dat was steeds van korte duur). Zoals u zegt: nu is het hopen dat CD&V en N-VA Leterme onderuithalen (anders worden ze zélf onderuitgehaald bij de volgende verkiezingen, de verdienste van het VB).
Oud 14 juli 2008, 20:00   #73
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik weet niet of het correct is om zo op Leterme's kap te zitten. Als zijn Franstalige onderhandelingspartners koppig weigeren om water bij de wijn te doen, dan lijkt het eerder dat zij de ware schuldigen zijn. En welke Vlaamse politicus zou het wel klaargespeeld hebben? Nee, het land zit vast en ik zou bijgod nie weten hoe het nu verder moet. Misschien wat politiek lef vanwege de Vlamingen en hun numerieke meerderheid democratisch aanwenden?

Verder blijf ik wel genieten vanop verre afstand van dit circus.
Ik denk niet dat er veel op Leterme zijn kap zitten omdat hij niets voor mekaar gekregen heeft, maar wel omdat hij zich daar niets van aantrekt en gewoon wil doorgaan en bijgevolg zijn postje belangrijker vindt dan zijn beloftes aan 800.000 mensen die op hem gestemd hebben
Oud 14 juli 2008, 20:05   #74
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
n-va is begonnen met de verrotting; maar in Humo van deze week zegt prof Vermeersch: die strategie kunnen de Franstaligen veel langer volhouden.
Alé, nu is Vermeersch ineens wel ne goeie.
Oud 14 juli 2008, 20:07   #75
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Alé, nu is Vermeersch ineens wel ne goeie.
Dit heeft hij inderdaad goed gezien.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:10   #76
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral zonder Wallonie zal het beter gaan met Vlaanderen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:16   #77
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Vooral zonder Wallonie zal het beter gaan met Vlaanderen.
Inderdaad,en of het brussel beter zal vergaan met een waals blok aan het been valt nog af te wachten ....
Twee failliete gewesten bij elkaar,kunnen ze jaarlijks met elkaar wedijveren om ter grootste begrotingstekort....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:16   #78
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

om hoe laat denken jullie dat er meer geweten zal zijn van de nva & cd&v??
kenzo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:23   #79
BHV
Burger

BHV's schermafbeelding

Standaard

Stadsgewest Brussel?

Men kan zich de vraag stellen of de 11-juli denkpiste om van Brussel een stadsgewest te maken iets te maken heeft met plan B of C.

Ch. Picqué zei toen op TV wel: "Stadsgewest ? Dat is een zaak van de brusselaars! Ik weiger dat Vlamingen en de Walen zeggen dat ... jullie moeten Brussel op die manier besturen. Maar dat is de zaak van de brusselaars."

Nu wordt inderdaad plots Peeters en Demotte naar voor geschoven. (Reynders wordt later wel opzij geschoven).

De staatshervorming wordt dan in een "hogere" dimensie gebracht.

Vraag is dan of de randgemeenten (± 75000 Vlaamse inwoners) toch nog naar Brussel zullen getransfereerd worden, en er toch weer veel Vlaams geld in het Brussels stadgewest gepompd wordt. Trouwens ... Big fun voor franstalige immobiliën speculanten.
In dat geval zullen dan heel wat Vlamingen tegen hun zin onder andere en onvoorspelbare Brusselse (franstalige) regels en wetgeving gebracht worden, en ... Vlamingen uit de rand komen onder het juk van francofonen machinaties, bevoordelingen en lokale potentaten etc..

OK ... dit is wat speculatie.
BHV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2008, 20:27   #80
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
om hoe laat denken jullie dat er meer geweten zal zijn van de nva & cd&v??

Als je Leterme met een mes naar buiten ziet komen in zijn rug mag je zeggen dat ze er uit zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be