![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Links Dit forum is voorbestemd voor een beperkte groep die wil discussieren rond linkse thema's. Om deel te nemen aan de discussies moet u zich hier aanmelden. |
Bekijk resultaten enquête: Republiek of monarchie | |||
Republiek met beperkte macht voor president (vb. Duitsland) |
![]() ![]() ![]() |
32 | 84,21% |
Republiek met veel macht voor president (vb. USA) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Erfelijke monarchie met politieke macht (vb. Nederland) |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,26% |
Erfelijke monarchie met louter cerimoniële functie (vb. Zweden) |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,53% |
Aantal stemmers: 38. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Neen, maar een systeem van ministers en parlementariers is democratischer dan een presidentssysteem. Los van loonmatiging.
![]() |
#62 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarnaast vind ik een koning zonder functie geen enkel probleem. Het is een stukje folklore, dat blijkbaar nog heel wat mensen kan bekoren. Iets zoals volksdansen ![]() ![]() Van het bewijs dat de monacrhie goedkoper is kan ik u geen bron geven. ik heb het ooit gelezen in een studie die een vergelijking maakte tussen de kost van republieken en monarchien. Ik dien eerlijk toe te geven niet meer te weten waardat gelezen te hebben. Mischien moet er nog maar eens verbniuewd onderzoek naar gebeuren ![]() 2 Ik stelde niet dat wat de coburgs nu krjgen een ambtenaren loon is. Ik stel net dat wat zij zouden dienen te krijgen een ambtenarenloon dient te zijn. hetzelfde als de gewone werknemer. net zoals dat jij in alle waarschijlijheid niet stelt dat wij vandaag in een socialitishe samenleving leven, maar wel voorstander bent van een socialitische samebnleving. hopenlijk is het verschil nu duidelijk.
![]() |
![]() |
#63 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
echt, als ik op een kinderachtige manier wil discussiëren, dan moei ik me wel in een thread in binnenland. kan je in dit subforum mss van die achterlijke opmerkingen achterwege laten? ![]() Citaat:
er zijn tal van redenen waarom mensen dakloos worden. we hebben hier een uitgebreide sociale zekerheid en je valt niet zomaar door de mazen van het net. de daklozenproblematiek is zeer complex en dat los je niet op door hamburgers uit te delen en sociale woningen te voorzien. dus, ik herhaal mijn vraag: hoe ga jij er met het geld van de dotatie voor zorgen dat er geen daklozen meer zijn? Citaat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
![]() het is wel een maatschappelijke realiteit. één waar ik me tegen verzet. maar ik vind het lot van heel wat mensen die in armoede geboren worden net iets zinniger om over te discussiëren en om me er voor in te zetten dan het lot van één familie die chance heeft. ik kan me niet opwinden in een stukje folklore, net als er zoveel daklozen en armen zijn in onze maatschappij. dit is een discussie in de marge. het koningshuis afschaffen zal geen maatschappelijke verandering brengen en is dus een non-issue. hooguit is het een principeskwestie. maar daar verspil ik liever geen tijd aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() ik laat mijn stem niet afhangen van een non-issue. en ik ben geen republikein.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementslid
|
![]() In de huidige maatschappelijke situatie en uit de keuzes die blijken, kies ik gewoon voor een parlementaire democratie zonder koning. Het is zo belachelijk dat het koningshuis zoooveel geld geschonken wordt.
Maar dan toch met drastische veranderingen hoor... Ten eerste afschaffing van het systeem Imperali ten voordele van De Hondt bij de gemeenteraadsverkiezingen, die verdomde kiesdrempel overal in België WEG. Er moet ook wat veranderen met de slechte subsidiëring aan partijen... EN nog zoveel meer...
![]() |
#67 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Eigenlijk is die discussie over koning of president �* la frace et états-unis naast de kwestie. Als je mij vraagt waar ben ik voor dan verwerp ik beide. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Er staat mij iets bij van AGALEV en 5% kiesdrempels... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||
|
![]() opmerkingen. die opmerkingen waarbij je insinueert dat ik niet inzit met daklozen en die mensen geen dak boven het hoofd en eten gun.
Citaat:
Citaat:
daklozen zijn niet gewoon mensen die geen geld hebben voor eten of een huis. dat zijn vaak mensen met psychische problemen. of drugsproblemen. mensen die niet meer meekunnen met de maatschappij. en dat los je niet op door ze een hamburger te geven en onderdak te voorzien. ik vind dat dit probleem structureel moet worden opgelost. dit heeft echter niets met het koningshuis te maken, want dat is een discussie in de marge. Citaat:
maar goed, als jij mij er liever van beschuldigt dat ik graag mensen op straat zie honger lijden, dan is deze discussie ten einde. ik doe niet mee aan zulke laag-bij-de-grondse discussies. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) die dotatie is peanuts voor de staatskas en kan niet voor structurele oplossingen zorgen, daar moet je elders geld voor zoeken 3) dakloos zijn is meer dan geen dak boven je hoofd hebben. uit 1, 2 en 3 volgt dat stellen dat het koningshuis afschaffen populisme is. maar goed, ik denk niet dat we het enigszins eens gaan worden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel. Met dat geld kunnen al heel wat mensen vooruit geholpen worden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoewel de monarchie een geldverslindend instituut is voor de enkele betreffende personen, levert afschaffing veel te weinig op om er echte problemen mee aan te pakken. Laatst gewijzigd door Sjaax : 31 juli 2008 om 06:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wie een vaste verblijfsplaats heeft hoeft niet de hele dag op zoek te gaan naar een slaapplaats, maar kan zoeken naar werk en ondertussen kan hij beroep doen op het leefloon of werkloosheidsuitkering (mensen zonder vaste verblijfsplaats krijgen dit immers niet). Ruw geschat zouden er 500 daklozen kunnen geholpen worden als die bende parasieten van Laken zelfs zouden moeten zorgen voor hun woonst en inkomen.
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 31 juli 2008 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een koning afschaffen, impliceert geen president.
Dat als 'onvermijdbaar' voorstellen, is ook populisme.
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |