![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hou ons op de hoogte.
Laatst gewijzigd door azert : 23 juli 2008 om 18:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar 'tweetaligheid' wordt in het Brusselse Gewest wel vaker 'ruim' geïnterpreteerd. Het FDF heeft niet voor niets in haar programma de 'tweetaligheid van de dienst' opgenomen, niet 'tweetaligheid van het individuele personeelslid' ! Volgens mij zullen ze die 'apartheid' in de speelpleinwerking wel op die manier proberen te verdedigen. Zoals ik al zei: een knoeiboel blijft het hoedanook.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De praktijk is spijtig genoeg anders. Vooral in een gemeente als Sint-Lambrechts-Woluwe hoef je echt niet verwonderd te zijn dat het met de 'tweetaligheid' maar pover gesteld is. Het is wel zo dat er daar nog maar bitter weinig Nederlandstaligen overgebleven zijn. Al zou dat eigenlijk geen excuus mogen zijn.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het is een vicieuze cirkel hé. Vlamingen die er wonen of er komen wonen voelen zich er niet welkom en omdat ze wegtrekken vinden de Franstalige bestuurders het niet nodig om de tweetaligheid effectief door te voeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In bepaalde gemeenten van het Brussels Gewest is de situatie beter of aan het verbeteren, maar er wonen nog steeds te weinig Vlamingen hier. Méér Vlamingen in Brussel zou wellicht ook helpen om mensen die het Frans niet als moedertaal hebben gemakkelijker te laten 'overstappen' op het Nederlands als 'lingua franca', en misschien zelfs naar het 'Vlaamse' kamp. Eén ding is alleszins zeker: de avond- en weekend-cursussen 'Nederlands' (voor volwassenen) zitten stampvol, en de vraag blijft stijgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij volstaat het dat een goeie 200.000 Vlamingen zich in Brussel komen vestigen (bij voorkeur éérst in het eigenlijke stadscentrum, en dan geleidelijk aan de omiggende gemeenten - die met de meeste 'vreemdelingen', jawel -) om die stad 'in handen te krijgen'. Het liefst zie ik onbevooroordeelde, dynamische en avontuurlijk ingestelde mensen hier carrière komen maken of ondernemingen op poten zetten (goede bakkers zijn absoluut prioritair ![]() Voor competente doorzetters is het hier een 'land of opportunity', en als je op zoek bent naar een 'challenge' is Brussel gevonden vreten ![]() Mits de nodige 'offers' is Brussel binnen twee generaties ècht de Vlaamse Hoofdstad, met een belangrijke Franstalige minderheid, en een hele resem �*ndere minderheden die samen weliswaar de meerderheid hebben, maar elk apart niet groter zijn dan de Franstalige of de Nederlandstalige minderheid (die tegen dan misschien de grootste minderheidsgroep gaat zijn). Die minderheden zijn de sleutel tot de macht in het Gewest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
|
![]() Helaas is voor veel Vlamingen de grote stad nog altijd een verdorven plek.
De kerktoren is al ver genoeg. Een keer naar "den dominikaansen" gaan voor 2 weken; oké; maar dan weer veilig thuis in het dorp. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() Inderdaad, in een veilig dorp... iets wat men van de Brusselse stad niet kan zeggen waar misdaad schering en inslag is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat azert zelf eens het goede voorbeeld geeft en naar de bruisende wereldstad Bruxelles trekt. Maar neen, de Vlamingen schofferen en hen verwijten dat ze er niet meer willen wonen is nu eenmaal gemakkelijker, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een reden te meer om hier dynamische, avontuurlijk ingestelde doorzetters heen te sturen. Als de kandidaat-overnemers van de stad zich haasten, kunnen ze wellicht bij de eerstvolgende regionale verkiezingen nog komen meestemmen over die misdaadbestrijding en andere zaken. En in Brussel wordt dan naar alle waarschijnlijkheid op papier gestemd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Iemand van mijn familie is ook al bestolen geweest in een stil dorpje in West-Vlaanderen. Ook erg vervelend. En de dochter van een collega zat op kot in Gent. Komt terug van haar les en hop... computer was gestolen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 2. Zo zijn er inderdaad vele trieste verhalen. Ik vind dat erg voor je moedertje, al is dat natuurlijk gemakkelijk gezegd, hé. Denk desondanks toch maar eens goed na over wat ik schrijf: méér Vlamingen, dat is wat de stad nodig heeft. O.a. omdat die ook mogen stemmen! Als het op 'Vlaams houden' aankomt, zijn er 2 prioriteiten: Sint-Genesius-Rode en Brussel-centrum. De rest kan wachten. 3. Als azert hier komt wonen, zou ik hem wel willen vragen zoveel mogelijk Nederlands te spreken. De taal van de minderheid, hier. 4. Hoe rapper, hoe liever.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
ik werk daar wel, in Brussel. Mijn Vaderskant is van Brussel. Wacht maar !!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Staatssecretaris
|
![]() Dat vraag ik me ook af
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De versoepeling of "modernisering" van de taalwetgeving in Brussel is al heel lang een eis van de Franstalige politieke partijen. Vorig jaar, op Hertoginnendal, was het 1 van de Franstalige tegeneisen. |
|
![]() |
![]() |