Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2008, 08:08   #61
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik ben er praktisch zeker van dat er aliëns bestaan zijn, die onze aarde bezoeken. Maar ik kan het niet staven op basis van feiten. Dus, is dit voor mij, noodgedwongen, een 'geloof in aliëns'. Maar, vroeg of laat, zullen we met deze feiten worden geconfronteerd. Daar heb ik niet de minste twijfels over.
Als de 3-dimensionale wereld inderdaad bestaat zoals wij ze menen waar te nemen, dan volg ik u in de waarschijnlijkheid dat er dan in het oneindige universum wel ander intelligent leven moet bestaan. En in dat geval is bezoek niet zo onwaarschijnlijk.
Als de kenmerken die wij waarnemen van onze wereld bepaald worden door ons waarnemingssysteem, dan is heel die 'waarschijnlijkheid' op niets gebaseerd. En helaas zijn er wel wat zaken die in die richting wijzen. In dat geval kunnen we er niets zinnigs over vertellen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 08:54   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik heb geen probleem met het aanvaarden dat er (intelligent) buitenaards leven bestaat. Evenmin een probleem dat ze ons zouden komen bezoeken.

Wel heb ik er mijn grootste twijfels bij dat ze dan ineens wel zouden weten dat "nasa" de baas is van al wat er van buitenaf binnenkomt, en nog grotere vraagtekens bij het feit dat die wezens dan zéér toevallig rechtop lopen, één hoofd hebben, twee armen en twee benen. Dat lijkt me toch wel heel ver gezocht.

Waarom zouden ze er niet uit kunnen zien als een grote mier? een spinnenkop? een centaurus? maar nee, hé kijk, het zijn net kleine menskes....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 09:40   #63
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Als de 3-dimensionale wereld inderdaad bestaat zoals wij ze menen waar te nemen, dan volg ik u in de waarschijnlijkheid dat er dan in het oneindige universum wel ander intelligent leven moet bestaan. En in dat geval is bezoek niet zo onwaarschijnlijk.
Als de kenmerken die wij waarnemen van onze wereld bepaald worden door ons waarnemingssysteem, dan is heel die 'waarschijnlijkheid' op niets gebaseerd. En helaas zijn er wel wat zaken die in die richting wijzen. In dat geval kunnen we er niets zinnigs over vertellen.
Ik kan zeker akkoord gaan met hetgene wat u stelt. Daarom zeg ik ook dat het 'een geloof in aliens' is. En 'geloof' is in deze context: aannemen zonder echt te weten.

Laatst gewijzigd door system : 2 augustus 2008 om 09:41.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 09:55   #64
cor
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik kan zeker akkoord gaan met hetgene wat u stelt. Daarom zeg ik ook dat het 'een geloof in aliens' is. En 'geloof' is in deze context: aannemen zonder echt te weten.
Ik begreep wel wat je bedoelde.

En zelfs in het geval van mijn tweede hypothese, kunnen er 'bezoekers' te voorschijn komen.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 10:01   #65
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cor Bekijk bericht
Het is m.i. inderdaad waarschijnlijk er in het universum nog leven bestaat maar ik zie geen mogelijkheid om de afstanden die ons onvermijdelijk scheiden te overbruggen.

Het is natuurlijk simpel in SF : 'Hawking propulsion', 'buigen van de ruimte', 'stargates' etc.
De realiteit is dat de afgelegde afstand steeds een evenredige hoeveelheid energie vraagt, welke manier of tijdspanne je ook gebruikt.
Onvoorstelbare afstanden vragen steeds onvoorstelbare hoeveelheden energie.

Dat maakt het onwaarschijnlijk.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 12:26   #66
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wel heb ik er mijn grootste twijfels bij dat ze dan ineens wel zouden weten dat "nasa" de baas is van al wat er van buitenaf binnenkomt, en nog grotere vraagtekens bij het feit dat die wezens dan zéér toevallig rechtop lopen, één hoofd hebben, twee armen en twee benen. Dat lijkt me toch wel heel ver gezocht.

Waarom zouden ze er niet uit kunnen zien als een grote mier? een spinnenkop? een centaurus? maar nee, hé kijk, het zijn net kleine menskes....
Iemand die bij de disclosure project zit claimde te weten dat men al weet heeft van 47 verschillende soorten humanoide aliens... dat blijkt de gangbare vorm te zijn.
Oud 2 augustus 2008, 12:51   #67
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Iemand die bij de disclosure project zit claimde te weten dat men al weet heeft van 47 verschillende soorten humanoide aliens... dat blijkt de gangbare vorm te zijn.
In dat geval vrees ik dat Von Däniken ook gelijk heeft en dat we afstammelingen zijn van half-aap/half alien.....

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 2 augustus 2008, 15:10   #68
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is m.i. inderdaad waarschijnlijk er in het universum nog leven bestaat maar ik zie geen mogelijkheid om de afstanden die ons onvermijdelijk scheiden te overbruggen.

Het is natuurlijk simpel in SF : 'Hawking propulsion', 'buigen van de ruimte', 'stargates' etc.
De realiteit is dat de afgelegde afstand steeds een evenredige hoeveelheid energie vraagt, welke manier of tijdspanne je ook gebruikt.
Onvoorstelbare afstanden vragen steeds onvoorstelbare hoeveelheden energie.

Dat maakt het onwaarschijnlijk.
"In one cubic centimeter of empty space time there is so much energy that if you convert it to mass, the amount is larger than that which is visible to the hubble telescope."
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 17:03   #69
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Ik acht het best mogelijk dat de mensheid niet de enige levensvorm is binnen het hele Universum.
Oud 2 augustus 2008, 17:06   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Ik acht het best mogelijk dat de mensheid niet de enige levensvorm is binnen het hele Universum.

ondertussen ook ontdekt dat er zoiets als "muggen" bestaan?

Oud 2 augustus 2008, 17:14   #71
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
"In one cubic centimeter of empty space time there is so much energy that if you convert it to mass, the amount is larger than that which is visible to the hubble telescope."
Van wie is die quote?
En zeg eens hoe we die energie dan UIT die kubieke centimeter lege ruimte-tijd gaan persen?
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 17:29   #72
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

LOL!
Oud 2 augustus 2008, 17:33   #73
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:

funny post
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2008, 17:39   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://video.google.com/videoplay?do...0project&hl=en
http://video.google.com/videoplay?do...HqTqigKz-tDGCA

http://akufen.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc

Uit die paar video's kan je je perfect een beeld vormen hoe het er aan toegaat op het gebied van UFO's.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Van wie is die quote?
En zeg eens hoe we die energie dan UIT die kubieke centimeter lege ruimte-tijd gaan persen?
komt uit één van de 7 aangeboden video's in bovenstaande link: http://akufen.blip.tv/posts?view=archive&nsfw=dc en met name deze:

http://akufen.blip.tv/file/1116777/ = Dr Paul Czysz - McDonnell Douglas Engineer

Nochtans allemaal zijn ze het beluisteren waard.

Laatst gewijzigd door circe : 2 augustus 2008 om 17:40.
Oud 2 augustus 2008, 18:13   #75
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Van wie is die quote?
De zogenaamde 'free-energy' devices werken op die manier vermoed ik. Daarom ook dat ze, integenstelling tot wat velen beweren, niet de wet van het behoud van energie zouden overtreden.

Volgens Tom Bearden is dit de eenvoudige manier van energie "winnen". Vergelijkbaar met een kraan opendraaien, in tegenstelling tot wat we nu doen, een emmer vullen, een berg opdragen en dan naar beneden laten vallen om vervolgens energie uit te winnen.
Oud 2 augustus 2008, 18:21   #76
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
De zogenaamde 'free-energy' devices werken op die manier vermoed ik. Daarom ook dat ze, integenstelling tot wat velen beweren, niet de wet van het behoud van energie zouden overtreden.

Volgens Tom Bearden is dit de eenvoudige manier van energie "winnen". Vergelijkbaar met een kraan opendraaien, in tegenstelling tot wat we nu doen, een emmer vullen, een berg opdragen en dan naar beneden laten vallen om vervolgens energie uit te winnen.
Er bestaat geen werkend "free energy device".
Oud 2 augustus 2008, 18:27   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
volgens die persoon in de video die ik plaatste heeft iemand het weldegelijk gevonden.

Oud 2 augustus 2008, 18:28   #78
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
volgens die persoon in de video die ik plaatste heeft iemand het weldegelijk gevonden.
Vast wel, maar het werkt niet.
Oud 2 augustus 2008, 18:59   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vast wel, maar het werkt niet.
ha! jij bent dus die persoon in kwestie! Ze waren hem al kwijtgeraakt.

Oud 2 augustus 2008, 19:30   #80
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Waarom niet?

Windmolens en zonnepanelen zijn evengoed "free energy devices".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be