Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2008, 14:29   #61
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie Bekijk bericht
1)Stel je maar eens voor wat een impact het zou hebben dat de god die tot mozes sprak een wezen van vlees en bloed was en tevens ook bekend ging onder de naam ishkur en niet zo vredelievend was als men denkt?

De vragen die men zich stelt indien we er vanuit gaan dat onze beschavingen of onze soort ontworpen is door goden van vlees en bloed waar zijn dan deze wezens heen gegaan?
Of zijn ze nog in ons midden?

Hoewel we geen van beide kunnen bewijzen totdat ze zichzelf laten zien en dit laatste is misschien nooit!

Het blijft dus bij speculaties van verschillende auteurs die al dan niet met sterke feiten af komen.
Niettemin mag men gerust zeggen dat de mainstream van evolutie en al de andere archeologische feiten in onze geschiedenis langzaam maar zeker gaten vertonen die het geheel onstabiel hebben gemaakt.

Maar ik denk moest men morgen effectief bewijs vinden van het bestaan van goden van vlees en bloed (bijvoorbeeld een ufo met levensvormen in) dan nog zouden grote groepen mensen het niet willen of kunnen geloven en dit afdoen als een leugen als men het uberhaupt bekend maakt.

Religies zijn nu eenmaal ook een sterk onderdrukkingsmiddel om mensen te manipuleren, controleren en te besturen en 2)we mogen blij zijn dat gij en ik en vele anderen hier dikwijls zo open minded mogen discussies voeren over het wel dan niet bestaan van god(en) en het nut van religies
1) Dat zou idd een bom zijn.
Toch lijken de 10 geboden me wel bevorderlijk voor een pretigge manier van samenleven, ongeacht van wie ze kwamen.
Aleen bij het eerste en derde gebod weet ik niet goed wat er precies verwacht wordt, van de rest kan ik het nut wel inzien.

2) Volledig akkoord
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be