![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij gaat het erom dat u schijnbaar behept bent met een ziekelijk individualisme als weggebruiker waarbij u de grootste moeite heeft de voorschriften te volgen, juist omdat u meent zelf te kunnen bepalen met welke snelheid u hier en nu rijdt. En zo werkt het niet. Mobiliteit is een gemeenschapszaak waar men het ik-gerichte moet thuis laten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het is nog steeds uit eigen wil dat u dan meedoet met die "geldzakkerij". U beslist immers zelf de snelheidsborden te negeren. Aan u dan ook de gevolgen te dragen. De afgelopen tien jaar heb ik nog geen enkele bekeuring of boete voor overdreven snelheid gekregen. Ik hou me dan ook steeds en overal aan de voorgeschreven snelheden. Bijgevolg zie ik niet in waar de "geldzakkerij" zit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus, verkeerde conclusie. Volgende keer beter. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En bij mijn weten wordt er weldegelijk jacht gemaakt op onverzekerde wagens. En ook al de rest wordt beboet als het vastgesteld wordt (daarom mag men gerust bij ieder rood licht een flitspaal zetten). Mijn verwijzing naar de VS en Canada is bedoeld voor een welbepaald element in de discussie die u niet schijnt te vatten. Daar denkt men niet zoals de ik-gerichte Belg die bij zichzelf denkt "Ach, de straat ziet er leeg uit, dus ga ik maar eens goed op het gaspedaal staan" of "Jamaar, hier vijftig? Neen, dat is een 'baan' waar men zeker 90 km". In de VS kan je kilometerslang door een onbewoonde vlakte rijden, maar de automobilisten houden zich ook daar netjes aan de snelheid. Men redeneert immers veel meer vanuit een gemeenschapsbesef. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat één element wat strenger wordt opgevolgd, ach ik geen enkel probleem. Alleen de moedwillige overtreder heeft er moeite mee. Alleen wie erop uit is de wet te omzeilen, protesteert er tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Als ze gewoon de mensen die te rap rijden hun rijbewijs voor lange tijd zouden afnemen, dan zou al dat gezever over geldklopperij stoppen en zouden die kwibusen ook niet meer op de baan zijn.
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allé, ge gaat toch niet zeggen dat men een doelgericht kontrole doet op het rijden zonder verzekering. En dat de wegcode voor fietsers amper bestaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen enkel probleem. Op voorwaarde dat men de andere gedeelten van de wet even konsekwent toepast.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En trouwens, dat alles is geen argument om vervolgens de snelheidsvoorschriften te negeren en doelbewust te overtreden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toepassen? De burger hoort de verkeersreglementering toe te passen. Indien hij dat nalaat, kan hij bestraft en beboet worden. Daarnaast is het niet aan de burger te bepalen welke prioriteit de politie opneemt. Te allen tijde hoort hij zich immers aan ALLE aspecten en elementen van de verkeerswet te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar om dit te vergelijken met flitspalen, moet men hier gewoon, via database, een simpel opvolgsysteem voorzien (of gewoonweg een sticker op de voorruit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast is het zo dat uw zienswijze ontrecht is: ook andere aspecten van de wet worden gecontroleerd. 't Ene misschien wat minder dan het andere, maar dat is nog steeds geen excuus om uw eigengereide rijstijl goed te praten. U hoort zich als burger aan alle aspecten van de wet te houden. U hoort voor het rood licht te stoppen, net als u zich aan de 30 km/u op bepaalde plaatsen hoort te houden (zelfs al vindt u dat niet zo leuk). Ongeacht of daar nu een legertje politieagenten bij staat of niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen moet men de wet niet verdedigen met argumenten als het redden van mensenlevens, terwijl men daar op andere vlakken wel losser mee omspringt. Maar kom, hier zitten we dan ook weer met een verschil in behandeling, een franken en centiemen probleem (flitspalen brengen geld op, algehele kontrole op bvb darmkanker kost geld...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn stelling is heel eenvoudig: mobiliteit is een gemeenschapsgebeuren dat slechts goed kan plaats vinden als iedereen zich aan de voorgeschreven regels houdt. Een van die regels is de voorgeschreven snelheid opvolgen. Indien dit voor u te moeilijk is, verkoopt u beter uw wagen. En geen enkele flitspaal genereert geld als iedereen zich netjes aan de richtlijnen houdt. Zo hebben mijn vrouw en ik de afgelopen tien jaar geen enkele verkeersboete gekregen, alhoewel er toch flink wat kilometers gereden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar bij de canabiswet heeft groen toch uitdrukkelijk geeist dat overtredingen hiertegen, niet zouden vervolgd worden. Bij mijn weten word er ook heel wat parlementstijd gestoken, in interpellaties, die enkel als doel hebben, om erop te wijzen dat bepaalde aspecten van de wet onvoldoende worden opgevolgd. Zefls om meer kontrole te eisen. Of in het tegengestelde, om minder kontrole te eisen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Groen! zetelt trouwens bij mijn weten niet in de vorige of huidige regering. |
|
![]() |
![]() |