Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2008, 13:48   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DarkSoul Bekijk bericht
En het topic is nog steeds: Woning huren bijna onbetaalbaar.

voor al jullie andere neoliberale ideetjes zijn er andere topics gestart...
...met als conclusie dat het neocommunisme waarin we leven, er wel voor iets zal tussenzitten, daar het de verhuurders wegjaagt en alzo de markt verstoort...
Als ge zegt dat de huren te hoog zijn, is het wel interressant om te weten waarom ze te hoog zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:49   #62
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Nee hoor; 't is me de laatste tijd ook al wel een aantal keer opgevallen. 't Is niet de eerste keer dat iemand hier een "je moet mij onderhouden want anders komen ik of mijn kinderen bij u pikken"-statement maakt.
Das een zwaktebod in mijn ogen. Dreigen is altijd de laatste, helaas zinloze, optie. Velen zullen het bij dreigementen laten, sommigen doen het toch en spenderen dan de rest van hun natuurlijke leven op doortocht van de ene gevangenis naar de andere.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:53   #63
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
...of pardoef een sociale woning krijgen... ja, zo slecht is het in Belgie nog niet
Mijn moeder heeft 7 jaar gewacht voor een sociale woning, uiteindelijk heeft ze er de brui maar aan gegeven, nu woont ze op een kamertje van 25m2, huur is 360€ euro + bijkomende kosten zoals verwarming, electriciteit, water en andere onkosten komt ze al gauw aan 460 € dan is ze nog niet eens naar de winkel geweest. Haar pensioentje bedraagt 760 €, ze kan het nog net beredden.

Laatst gewijzigd door Andro : 29 juli 2008 om 13:55.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 13:57   #64
DarkSoul
Partijlid

DarkSoul's schermafbeelding

Standaard

Méér werken, en wat met de kinderen???
Wat gebeurt er met een kind van pakweg 5 jaar als de moeder of vader gaan werken is?

volgens mij ben je een zelfstandige, en dan wel een zéér kortzichtige, want het zijn meestal de kids van alleenstaande, hardwerkende (en veel overuren kloppende om rond te komen) ouders, die door de verwaarlozing (mama of papa moet steeds werken, maar opvang is te duur) de school laten vallen, in bendes terechtkomen, jou bezittingen beschadigen, en later nooit werk vinden omdat ze niet geschoold zijn...

De kinderen van nu zijn je toekomstige klanten, verzorg ze goed, geef ze kansen, opdat ze zouden mogen bijdragen aan de maatschappij...

Elke euro die je als maatschappij bijdraagt aan een kind, zal in veelvoud terugstromen, Elke euro die je liever oppott, zal dat kind je duizendvoudig kosten...
DarkSoul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 14:01   #65
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Jaman, Darksoul, uw kennis van de samenleving is treffend!
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 14:01   #66
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Mijn moeder heeft 7 jaar gewacht voor een sociale woning, uiteindelijk heeft ze er de brui aan gegeven, nu woont ze op een kamertje van 25m2, huur is 360€ euro + bijkomende kosten zoals verwarming, electriciteit, water en andere onkosten komt ze al gauw aan 460 € dan is ze nog niet eens naar de winkel geweest. Haar pensioentje bedraagt 760 €, ze kan het nog net beredden.
Vraag mij ook af wie er in al die sociale woningen wel terecht komt. Heb soms zelfs het idee, dat als Keulen zegt dat hij de volgende vijf jaar 50000 sociale woningen gaat bijbouwen, dat hij 50000 laaggeschoolde migranten verwacht.
Maar kan er in komen wat ge hierboven schrijft. In Belgie zijn de pensioenen (ambtenaren daargelaten) nu eenmaal (zeer) laag.
Oud 29 juli 2008, 14:02   #67
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat gebeurt er met een kind van pakweg 5 jaar als de moeder of vader gaan werken is?

volgens mij ben je een zelfstandige, en dan wel een zéér kortzichtige, want het zijn meestal de kids van alleenstaande, hardwerkende (en veel overuren kloppende om rond te komen) ouders, die door de verwaarlozing (mama of papa moet steeds werken, maar opvang is te duur) de school laten vallen, in bendes terechtkomen, jou bezittingen beschadigen, en later nooit werk vinden omdat ze niet geschoold zijn...

De kinderen van nu zijn je toekomstige klanten, verzorg ze goed, geef ze kansen, opdat ze zouden mogen bijdragen aan de maatschappij...

Elke euro die je als maatschappij bijdraagt aan een kind, zal in veelvoud terugstromen, Elke euro die je liever oppott, zal dat kind je duizendvoudig kosten...

Als je een auto koopt, kijk je best eerst of je je die kan veroorloven. Zoniet moet je maar opdraaien voor de gevolgen van boven je stand te leven. Waarom zou het anders zijn met een kind, dat een veelvoud kost van een wagen ?

Mensen kweken maar, zonder de middelen te hebben om hun kroost op te voeden & te onderhouden. Daar moet de gemeenschap dan maar voor opdraaien.

Wie zijn gat brandt....
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 14:10   #68
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waarmee ons probleem dan zal opgelost zijn. We maken het onderwijs gratis (wat het trouwens al is), we maken de kinderopvang gratis (wat het trouwens al is) en leren alle kids een nuttig beroep aan van metser, loodgieter..., zodat ze voor ons betaalbare huizen kunnen bouwen. Als dank voor het gratis onderwijs, en de gratis kinderopvang die ze gekregen hebben.
Oud 29 juli 2008, 14:11   #69
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Als je een auto koopt, kijk je best eerst of je je die kan veroorloven. Zoniet moet je maar opdraaien voor de gevolgen van boven je stand te leven. Waarom zou het anders zijn met een kind, dat een veelvoud kost van een wagen ?

Mensen kweken maar, zonder de middelen te hebben om hun kroost op te voeden & te onderhouden. Daar moet de gemeenschap dan maar voor opdraaien.

Wie zijn gat brandt....
De kinderen van nu zijn de gemeenschap van morgen...

Geen kinderen...
Dan zal er ook geen eten meer zijn als je oud bent, geen verpleegsters, geen economie, geen ...(vul zelf maar in)

Aprés moi le déluge... C'est comme ca que tu pense alors?
Oud 29 juli 2008, 14:13   #70
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Waarmee ons probleem dan zal opgelost zijn. We maken het onderwijs gratis (wat het trouwens al is), we maken de kinderopvang gratis (wat het trouwens al is) en leren alle kids een nuttig beroep aan van metser, loodgieter..., zodat ze voor ons betaalbare huizen kunnen bouwen. Als dank voor het gratis onderwijs, en de gratis kinderopvang die ze gekregen hebben.
Heb jij kinderen???

denk het niet...

Kinderopvang en school zijn in theorie wel gratis, maar in de praktijk?

werk eens op een feestdag, en betaal dan maar 50 euro aan opvang...
schiet er nog veel over van je dag werken hé...
Oud 29 juli 2008, 14:15   #71
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Niet onze schuld dat gij geen vrienden hebt, he Darksoul.

Wij hebben met de buren een wederzijds kinderopvangafspraak.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 29 juli 2008, 14:20   #72
DarkSoul
Partijlid

Standaard

mijn vrienden werken, mijn ouder (weduwe) woont te ver...
opvang kost mij geld, véél geld...

En heb jij geluk dat je in een schoon wijkje woont waar ze u al lang kennen...

Ik heb méér dan 100 kilometer moeten verhuizen om een redelijk betaalbare woning te vinden in redelijke staat...

zou jij je kind toevertrouwen aan complete vreemden? ik hou m'n hart vast voor je kind hoor...
Oud 29 juli 2008, 14:37   #73
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een schoon wijkje?
Centrum van't stad - zo 'mooi' is dat hier niet, hoor.

Pas op; ik klaag niet, hé. Ik woon hier graag. Auto gemakkelijk kunnen wegdoen, verwarming werkt niet, dus daar ook geen kosten aan, ...

Maar 't is niet da tik hier in een villawijk woon, ze.

Citaat:
zou jij je kind toevertrouwen aan complete vreemden? ik hou m'n hart vast voor je kind hoor...
Ik vertrouw mijzelf regelmatig toe aan compleet vreemden.
(Ik lift.)
Oud 29 juli 2008, 14:38   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb jij kinderen???

denk het niet...

Kinderopvang en school zijn in theorie wel gratis, maar in de praktijk?

werk eens op een feestdag, en betaal dan maar 50 euro aan opvang...
schiet er nog veel over van je dag werken hé...
Heb voldoende kinderen gehad, in den tijd dat er nog geen kinderopvang was, laat staan gratis. Deze taak werd toen voornamelijk door de grootmoeders uitgeoefend.
Oud 29 juli 2008, 14:53   #75
DarkSoul
Partijlid

Standaard

die grootmoeder woonde toen geen 100 km ver weg zeker?
Oud 29 juli 2008, 14:54   #76
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

VS.. waar de armoede torenhoog is, mensen twee jobs hebben om huur te kunnen betalen en er amper sociale zorg bestaat?
Goed voorbeeld!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 14:55   #77
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat zit op school, in de naschoolse opvang (die nota bene ook op school voorzien wordt), bij familie of vrienden...
Moeilijk eh.

Citaat:
Niet teveel veronderstellen; je schiet er toch maar naast.
(en als het je gerust kan stellen, ik ben geen zelfstandige en ik ben, ondanks een hardwerkende alleenstaande moeder, op enkele jaren tijd al verder geraakt dan vele anderen over hun hele leven - opvoeding weet je wel )

Citaat:
Bijdragen aan een maatschappij die ze amper iets terug geeft (buiten dan een schamel pensioen bijvoorbeeld)? Ik leer mijn eigen kinderen wel betere dingen aan

Citaat:
Ik zal heus wel in mijn eigen kinderen investeren. Maar waarom zou ik daarnaast dan nog eens extra in andermans kinderen moeten investeren?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2008, 15:03   #78
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Wel Sfax,

als al die egoisten hetzelfde geleerd werden als jij aan je kinderen leert, is het niet verwonderlijk dat de maatschappij minder en minder teruggeeft...

En duurt die naschoolse opvang tot 20.30u? betwijfel het.
Dat is namelijk het uur waarop ik gedaan had met werken bij mijn laatste job...
(te beginnen om 0800u bij de eerste klant... dwz opvang kind van 06.45u tot 20.45 a 21.15...)
Oud 29 juli 2008, 15:06   #79
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat doe jij dan nu op politics?
Moet jij niet werken dan?
Oud 29 juli 2008, 15:10   #80
DarkSoul
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat doe jij dan nu op politics?
Moet jij niet werken dan?
ooit gehoord van tijdelijke contracten???

de plaag vad de hedendaagse werkzoekende...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be