Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2008, 17:45   #61
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Beste Bob,

Er is in de geschiedenis geen enkele periode aan te wijzen die "migratrieloos" was. De mens is in wezen een "migreerder". Dat onze pensioenen nde laagste zijn van de ons omringende landen kan als gemiddelde kloppen, ik heb eerder de indruk dat wij hier de allerlaagste en de allerhoogste pensioenen hebben.. maar dat is een heel ander werk van studie en reformdat nog te doen is.

De enige relatie tussen migratie en pensioenen is het belgisch systeem waarbij de werkenden de pensioenen van de gepensioneerden betalen - of dat nu migranten of
niet-migranten zijn speelt geen enkele rol. Werkende migranten zijn dus in wezen welkom,
het probleem wordt gevormd door de "werklozen" en de "criminelen" - daar speelt het scheppen van werk in dun bevolkte steken van de EU een rol - de toevloed van migranten is nl. geen typisch belgisch maar wel een EU probleem, ik geloof dat in verhouding gezien het verenigd koninkrijk, de Duitse bondsrepubliek en Frankrijk een hoger % immigranten te verwerken heeft dan wij. Sarkozy stelde terecht voor om de "oplosszing" van dit probleem te zoeken niet alleen in het aktief bestrijden van mensenhandel maar ook in het invoeren van bona fide immigratie van elders naar de "EU"
met een gezamelijke aanpak van de huisvesting/werkverschaffing van deze bona fide migranten (die op die wijze geen gebruik zouden hoeven te maken van mensenhandelaars).
Migratie is inderdaad een constante door de geschiedenis, net zoals het verzet er tegen er altijd geweest is. Er zelden een migratie geweest zonder geweld. De mens is geen migreerder, maar trekt weg zodra de omstandigheden niet verbeterbaar blijken. Nu, in de globaliserende wereld van vandaag is dat relatief. Het is vooral een kwestie van de omstandigheden te organiseren waarbinnen dit kan.

Het Belgisch pensioensysteem is gewoon een ramp en een teken van kortzichtigheid. Dat systeem zal moeten wijzigen en je lost dat niet op door onderaan de pyramide te blijven importeren uit andere landen. Daarnaast is er de prijs die de samenleving daarvoor betaalt. Alleen al door gezinshereniging en de sociale kost er van. Want 't is leuk om een werkkracht er bij te hebben maar niet als daar nog eens een paar personen ten last bij komen.

En werkgelegenheid creëren in dunbevolkte streken in Europa? Je bedoelt in de landbouwgebieden? Je gaat die toch niet industrialiseren? Lang heeft de EU massa's geld gestoken in het braak leggen van landbouwgrond en nu zijn er tekorten. Dus: laat die gebieden met rust en geef de richtlijnen om terug te produceren.

En wat Sarkozy betreft: daar had Pim Fortuyn gelijk: los eerst eens de problemen van de banlieu op voor je nieuwe importeert. Volgens mij zit het 'racaille' daar nog altijd veilig.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:47   #62
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Hm, ik heb toch iets meer respect voor mensen die zo graag uit hun land willen vluchten dat ze vrijwillig honger lijden dan een paar bavianen met de empathische vermogens van een, euh, baviaan.
Respect, inderdaad, daar gaat het om. We gaan de verkiezingen drastisch vereenvoudigen. We zetten overal tenten neer voor een hongermarathon. Na één maand mogen de volhouders hun politieke voorkeur in een stemhokje uitbrengen.
Resultaat: een respectvoller kiespubliek (en dus ook respectvollere verkozenen).
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:48   #63
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Ik vind vooral dat er eindelijk werk moet gemaakt worden van duidelijke criteria voor een regularisatie.
Ik vind ook dat niet iedereen recht heeft op asiel, wat mij betreft enkel degene met een gegronde reden (vooral echte politiek vluchtelingen)
Hoe erg het ook is, we kunnen niet iedereen binnen laten, dat vernietigt ons systeem en dat van het land waaruit de migranten komen. We kunnen veel beter de landen waarvan veel migranten komen proberen te helpen zodat er geen reden meer is voor migratie.

Laatst gewijzigd door toccata : 30 juli 2008 om 17:56.
toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:50   #64
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoe meer de europese landen samenwerken hoe meer de EU er uit zal zien als een "staat" (om maar één pertinente eigenschap te noemen - een burger kan zich beroepend op een europees charter tegen zijn eigen staat keren dat is wel héél fundamenteeel).

Dat een braindrain ongunstig is voor de landen van herkomst is duidelijk, we maken het zelf dagelijks mee nl. dat hoog opgeleiden de weg naar diverse buitenlanden vinden waar hun brains meer gewaardeerd wordt dan hier :
we zijn vrije mensen nietwaar ? de mogelijkheden zijn er voor elk land om de brains thuis te houden & die zijn uiteraard financieel. Criminelen en werkloze luiaards moeten we uiteraard niet laten immigreren. Die mensen een speciaal status geven om ze optimaal in de arbeidsmarkt van eender welk EU land in te schakelen lijkt me wel een goed idee.
Er is overigens als Schengen. Maar om daar een Europees verhaal van te maken wil ik eerst democratische garanties en die zijn er eenvoudigweg niet. Ik wil geen linkse lobby die via Europa met allerlei verhaaltjes de sluizen terug openzetten. Dan heb ik liever het nationale beleid en een aantal verdragen.

En wat de 'brain drain' betreft: da's maar één deel van 't verhaal. Zo ontneem je die landen de kans om uit te bouwen - los van het bestuurlijke - wat voor ons nu geen gigantisch probleem is (voor mij is het grootste probleem dat alle bedrijven die patenten ontwikkelen in Vlaanderen stuk voor stuk naar het buitenland verkassen als onderdeel van een firma).

Nu, 'speciale' statuten en toestanden: kijk, in de jaren '60 was er eerst sectoriële immobiliteit, nadien niet meer en zo voorts en zo verder. 't Is altijd hetzelfde verhaal.
Oud 30 juli 2008, 17:52   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze zijn tevreden, ze hebben zich geamuseerd met hun kinderachtige actie. Niets zal veranderen maar dat weet iedereen natuurlijk...............behalve het Vlaams Belang.

Laatst gewijzigd door Everytime : 30 juli 2008 om 17:52.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 17:52   #66
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Ik vind vooral dat er eindelijk werk moet gemaakt worden van duidelijke criteria voor een regularisatie.
Ik vind ook dat niet iedereen recht heeft op asiel, wat mij betreft enkel degene met een gegronde reden (vooral echte politiek vluchtelingen)
Hoe erg het ook is, we kunnen niet iedereen binnen laten, dat vernietigt ons systeem en dat van het land waaruit de migranten komen. We kunnen veel beter de landen waar veel migranten komen proberen te helpen zodat er geen reden meer is voor migratie.
Er zijn criteria voor asielzoekers, ontheemden door oorlog,... en dat zijn internationale conventies. Daar is dus al wetgeving over. Degenen waar het nu over gaat zijn afgewezen asielzoekers en illegalen.

En wat dat laatste betreft: NATUURLIJK!
Oud 30 juli 2008, 18:14   #67
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Beste Bob,

Er is in de geschiedenis geen enkele periode aan te wijzen die "migratrieloos" was. De mens is in wezen een "migreerder". Dat onze pensioenen nde laagste zijn van de ons omringende landen kan als gemiddelde kloppen, ik heb eerder de indruk dat wij hier de allerlaagste en de allerhoogste pensioenen hebben.. maar dat is een heel ander werk van studie en reformdat nog te doen is.
Bedoelt ge met allerhoogste pensioenen deze van de ambtenaren. Uitzonderingen daargelaten, zou ik deze eerder normaal noemen. Maar als ge met allerhoogste pensioenen deze van sommige arbeiders/bedienden bedoelt, dan zit ge toch verkeerd. Deze pensioenen kunnen niet hoger zijn dan een 1700€ brutto per maand.
Citaat:
De enige relatie tussen migratie en pensioenen is het belgisch systeem waarbij de werkenden de pensioenen van de gepensioneerden betalen - of dat nu migranten of
niet-migranten zijn speelt geen enkele rol. Werkende migranten zijn dus in wezen welkom,
het probleem wordt gevormd door de "werklozen" en de "criminelen" - daar speelt het scheppen van werk in dun bevolkte steken van de EU een rol - de toevloed van migranten is nl. geen typisch belgisch maar wel een EU probleem, ik geloof dat in verhouding gezien het verenigd koninkrijk, de Duitse bondsrepubliek en Frankrijk een hoger % immigranten te verwerken heeft dan wij. Sarkozy stelde terecht voor om de "oplosszing" van dit probleem te zoeken niet alleen in het aktief bestrijden van mensenhandel maar ook in het invoeren van bona fide immigratie van elders naar de "EU"
met een gezamelijke aanpak van de huisvesting/werkverschaffing van deze bona fide migranten (die op die wijze geen gebruik zouden hoeven te maken van mensenhandelaars).
Ne hooggeschoolde migrant moet bij mijn weten geen gebruik maken van een mensenhandelaar.
Heb het hier al min of meer over gehad. De toestand, den dag van vandaag is dat Belgie, in Europa slechte punten scoort omdat ze slechts 2000 hooggeschoolde migranten wil opnemen. Het was de ps die zich verzette tegen meer. De ps (en de cdh) willen daarentegen het aantal laaggeschoolde migranten duchtig opvoeren. En de extreemlinkse kerk, die de kraanzittingen organiseert, wil gewoonweg open grenzen.
Maar inderdaad, de invoer van hooggeschoolde (denk zelfs dat geschoolde hier een betere uitdrukking is, want metsers, elektriciens... vallen hier bij mijn weten ook onder) migranten zal een niet te keren fenomeen zijn. Vraag zal alleen maar zijn of ze willen komen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:19   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoe erg het ook is, we kunnen niet iedereen binnen laten, dat vernietigt ons systeem en dat van het land waaruit de migranten komen. We kunnen veel beter de landen waarvan veel migranten komen proberen te helpen zodat er geen reden meer is voor migratie.
Dat is overigens een puntje uit het VB-programma.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:23   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu, de echte politieke vluchtingen hebben al asiel gekregen. Het gaat hier over criteria om de afgewezen asielzoekers in het verleden, die hier zijn blijven rondhangen, vooralsnog te regulariseren. Een regularisatie die vergelijkbaar is met de grote regularisatie van 2000, doch die wel aan bepaalde criteria zou gebonden zijn. Omdat de regering op dit punt duchtig ruziet blijft deze "algemene aan criteria gebonden regularisatie voor afgewezen asielzoekers die zijn blijven hangen", ook hangen.
Twistpunten. De ps en cdh willen niet dat punten als werk, en dacht ook integratie en taalkennis, er in worden opgenomen, of alleszins geen groot belang krijgen.
Oud 30 juli 2008, 18:28   #70
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

En, moeten de VBJ'ers nu ook terug naar eigen land?
Oud 30 juli 2008, 18:28   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nog. Ook een argument om mensen eerder in hun thuisland te helpen, is dat ge daar de echte armen ook gaat helpen. Nu is het eerder de middenklasse die het charisma hebben,het geld... om tot hier te komen, die hier geraken.
Oud 30 juli 2008, 18:35   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Ze kunnen ook asiel aanvragen, en als dat afgewezen wordt, kunnen ze blijven rondhangen, en wachten op de volgende algemene regularisatieronde. Probleem kan dan wel zijn dat ze hooggeschoold zijn (of toch geschoold) en dat de ps daarvan gruwelt.
Oud 30 juli 2008, 18:41   #73
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Zijn er niet minder problemen in verband met immigratie met landen waar we vrijheid van beweging mee hebben dan landen waar we ons hevig van proberen af te schermen?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:43   #74
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ze kunnen ook asiel aanvragen, en als dat afgewezen wordt, kunnen ze blijven rondhangen, en wachten op de volgende algemene regularisatieronde. Probleem kan dan wel zijn dat ze hooggeschoold zijn (of toch geschoold) en dat de ps daarvan gruwelt.
Pas op, ik ben ook voor strenge migratienormen. Maar de actie van het VBJ vind ik hilarisch.
Oud 30 juli 2008, 18:44   #75
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Eerst een eiland zoeken om hun "Onafhankelijke Vlaanderen" te creëren en de Belgen in vrede laten.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:52   #76
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Dweilen met de kraan open...
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 18:56   #77
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Eerst een eiland zoeken om hun "Onafhankelijke Vlaanderen" te creëren en de Belgen in vrede laten.
Het zou wel eens kunnen dat eens ge dit eiland hebt gevonden, het succes zo groot zal zijn dat enkel de asielzoekers achterblijven
Oud 30 juli 2008, 19:00   #78
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Waarom roep je hier op dit forum dan constant iedereen op om dit land te verlaten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:20   #79
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Een niet onbelangrijk deel van de Vlaamse publieke opinie zal het wel eens zijn met de stelling dat er nu eindelijk eens duidelijke criteria moeten opgesteld geraken om dit probleem uit de wereld te helpen. Als een kandidaat voor een verblijfsvergunning gedurende jaren achtereen de boodschap krijgt "misschien zullen we het morgen eens zeggen" is dat een toestand om de muren letterlijk op te lopen.
Beste Roger, je haalt hier 2 dingen door elkaar.
Enerzijds de asielprocedure, en regularisatie......2 totaal verschillende begrippen
De asielprocedure duurt ongeveer 3 tot 6 maanden, voor EU burgers 1 tot 2 maanden. Ik dacht toch dat dat heeeel kort was. Ofwel wordt je erkend als vluchteling ( 8 %) of wordt je asielaanvraag afgewezen en krijg je een uitwijzingsbevel. De mensen die in de kranen en Kerken zitten hebben dit bevel naast zich neergelegd.
Vanaf dat moment ben je illegaal in het land.

Regularisatie bestaat er in 2 vormen, humanitaire en medische. Ze is enerzijds vooral bedoeld voor mensen die in een lange asielprocedure zitten ( zijn er bitter weinig) of die vanuit medisch standpunt niet terug geleid kunnen worden naar het thuisland.

Iemand die dus zegt, ik ben al 8 jaar aan het wachten is eigenlijk maar 3 tot 6 maanden legaal ( in de nieuwe asielprocedure) in het land.....en de andere 7 jaar illegaal.
De minister zal dus voor de berekening van de regularisatie natuurlijk niet de periode in overweging nemen dat hij illegaal in het land is.......waarom niet......omdat er elke dag mensen zijn die wel een gevolg geven aan het uitwijzingsbevel, en het niet serieus zou zijn om al diegene die geen gevolg geven aan het uitwijzingsbevel te belonen. Dat zou de wereld op zijn kop zijn he.

Misschien hier ook eens over na denken
"Elke vluchteling is een asielzoeker.....maar niet elke asielzoeker is een vluchteling"

Laatst gewijzigd door Astar : 30 juli 2008 om 19:41.
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2008, 19:23   #80
Astar
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Nu, de echte politieke vluchtingen hebben al asiel gekregen. Het gaat hier over criteria om de afgewezen asielzoekers in het verleden, die hier zijn blijven rondhangen, vooralsnog te regulariseren. Een regularisatie die vergelijkbaar is met de grote regularisatie van 2000, doch die wel aan bepaalde criteria zou gebonden zijn. Omdat de regering op dit punt duchtig ruziet blijft deze "algemene aan criteria gebonden regularisatie voor afgewezen asielzoekers die zijn blijven hangen", ook hangen.
Twistpunten. De ps en cdh willen niet dat punten als werk, en dacht ook integratie en taalkennis, er in worden opgenomen, of alleszins geen groot belang krijgen.
Bob, wat je zegt is juist maar er zijn duidelijke criteria voor regularisatie. Het zou toch nogal straf zijn dat je uitgeprocedeerde asielzoekers die geen gevolg geven aan een uitwijzingsbevel gaat belonen???
Astar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be