Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Bekijk resultaten enquête: Bent u het eens met het voorstel om de groei van de Islam te stoppen?
Ja 45 62,50%
Nee 21 29,17%
Ja, maar... 3 4,17%
Nee, maar... 3 4,17%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2008, 15:57   #61
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Vrijheden opgeven om de vrijheid te verdedigen, waar heb ik dat nog gehoord?
Ik zou het niet weten. Vertel het eens. Waar heb jij dat nog gehoord?

Citaat:
En godsdiensten dwingen om "ondergronds" te gaan, lijkt me nu ook niet bepaald zo bevorderlijk...
Mij wel. Daar horen ze namelijk thuis.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 15:58   #62
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Mij wel. Daar horen ze namelijk thuis.
Als het een radicalisering van de islam is waar je bang voor bent, dan is de islam dwingen "ondergronds" te gaan zowat het stomste dat je kan doen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 16:01   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het openbaar uw mening uiten mag nu ook al niet meer?
Vrijheid van meningsuiting boven alles. Maar stel nu dat een iemand, zoals ambtenaar van de burgerlijke stand (iemand die mensen huwt), gelooft dat homoseksualiteit een abominatie t.o.v. God is, terwijl hij toch homo's zou moeten trouwen, dan is deze persoon niet geschikt.

Wat een bedrijf doet moet het zelf weten, maar een overheid is er voor alle burgers, en moet met het oog op iedereens vrijheid neutraal en seculier zijn; zeker in een diverse maatschappij.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2008, 16:02   #64
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Als het een radicalisering van de islam is waar je bang voor bent, dan is de islam dwingen "ondergronds" te gaan zowat het stomste dat je kan doen.
En die radicalisering van de islam is er nu niet, volgens jou?
Oud 1 augustus 2008, 16:02   #65
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Turkije is het redelijk ondergronds, zo ver wil ik nog niet eens gaan.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 1 augustus 2008 om 16:02.
Oud 1 augustus 2008, 16:20   #66
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vrijheid van meningsuiting boven alles. Maar stel nu dat een iemand, zoals ambtenaar van de burgerlijke stand (iemand die mensen huwt), gelooft dat homoseksualiteit een abominatie t.o.v. God is, terwijl hij toch homo's zou moeten trouwen, dan is deze persoon niet geschikt.

Wat een bedrijf doet moet het zelf weten, maar een overheid is er voor alle burgers, en moet met het oog op iedereens vrijheid neutraal en seculier zijn; zeker in een diverse maatschappij.
Volkomen mee eens, maar als je het openbaar belijden van geloven verbiedt, dan schiet je je doel toch wel fameus voorbij.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Oud 1 augustus 2008, 16:22   #67
Geert C

Standaard

Citaat:
En die radicalisering van de islam is er nu niet, volgens jou?
Ik ga niet ontkennen dat er in bepaalde kringen een radicalisering is, door imams die in achterkamertjes gaan preken en dergelijke... Maar jij stelt voor om de islam als religie volledig naar die achterkamertjes te verbannen, wat me met het oog op het voorkomen van meer radicalisering niet wenselijk lijkt. Trouwens, de voormalige Oostbloklanden tonen aan dat godsdiensten dwingen om "ondergronds" te gaan niet het gewenste effect zal bereiken.

Laatst gewijzigd door Geert C : 1 augustus 2008 om 16:24.
Oud 1 augustus 2008, 16:26   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volkomen mee eens, maar als je het openbaar belijden van geloven verbiedt, dan schiet je je doel toch wel fameus voorbij.
Wil ik dat?
Oud 1 augustus 2008, 16:31   #69
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ga niet ontkennen dat er in bepaalde kringen een radicalisering is, door imams die in achterkamertjes gaan preken en dergelijke... Maar jij stelt voor om de islam als religie volledig naar die achterkamertjes te verbannen, wat me met het oog op het voorkomen van meer radicalisering niet wenselijk lijkt. Trouwens, de voormalige Oostbloklanden tonen aan dat godsdiensten dwingen om "ondergronds" te gaan niet het gewenste effect zal bereiken.
"In bepaalde kringen"?!? Ik vrees dat jij op een andere planeet leeft.

Waarschijnlijk diezelfde planeet waar abortus geen recht is...

Laatst gewijzigd door Patsy Stone : 1 augustus 2008 om 16:32.
Oud 2 augustus 2008, 21:16   #70
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Sommige demografische voorspellingen laten zien dat binnen onaanzienlijke tijd het aantal moslims zal verdubbelen, en in grote Europese steden zelfs tot moslimmeerderheden zal leiden. Dit is zeer zorgelijk, met name voor de veiligheid van andere minderheden (zoals Joden en homoseksuelen), de stabiliteit van de economie en de maatschappij, en het vrije karakter van onze landen.

Persoonlijk leg ik de schuld van dit soort praktijken niet bij de gewone moslim, maar bij de hersenspoelende Imams uit Marokko, Saoedi-Arabië en andere schurkenstaten.

De volgende punten lijken mij essentieel om de maatschappij weer te stabiliseren:

- Deportatie van alle buitenlandse Imams zonder Europees paspoort

- Een strenge ontmoediging van moskeeënbouw door het afschaffen van privileges voor erkende religies. Met het oog op een neutrale seculiere staat wordt ook de erkenning ingetrokken.

- Indoctrinatie van kinderen met religieuze ideeën wordt verboden als kindermisbruik, zij mogen pas lid worden van een religieuze organisatie als zij 18 jaar of ouder zijn.

- Kinderbijslag wordt afgeschaft voor alle kinderen ná het tweede kind in een gezin; moslimgezinnen zullen dus economisch ontmoedigt worden om een hele legbatterij aan kinderen te hebben. Polygame huwelijken worden niet erkend, enkel de eerste vrouw in het huwelijk is rechtsgeldig.

Bent u dit met mij eens?
Welke waanzin heeft jullie geleid dat de moslims nu plots een probleem zijn geworden ?

De islaam zal niet stoppen en is niet te stoppen, het woord van allah is levend en heeft licht, de geschiedenis heeft dat meermaals bewezen ! Hetgeen wat ons als moslims overkomt is enkel een beproeving aan ons geloof ,indien wij echte moslims zijn ! anders zullen de leugenaars van het geloof uit de mand van het moslims zijn uitvallen, en dat is weer ook voor ons goed !

Maw, hoe je het keert of draait ,de wind speelt altijd in onze voordeel ! So, wees blij met wat god uit de hemel heeft laten vallen !
Oud 2 augustus 2008, 21:20   #71
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincoln Bekijk bericht
So, wees blij met wat god uit de hemel heeft laten vallen !
Zoals die twee vliegtuigen enkele jaren geleden zeker...
Oud 2 augustus 2008, 21:26   #72
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Zoals die twee vliegtuigen enkele jaren geleden zeker...
Dat zijn amerikaanse vliegtuigen !
en met dank aan made in US zelf !
Oud 2 augustus 2008, 21:29   #73
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat zijn amerikaanse vliegtuigen !
en met dank aan made in US zelf !
Jaja, maar het was toch maar mooi jouw Allah die ze in de Twin Towers parkeerde.
Oud 3 augustus 2008, 12:31   #74
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke waanzin heeft jullie geleid dat de moslims nu plots een probleem zijn geworden ?

De islaam zal niet stoppen en is niet te stoppen, het woord van allah is levend en heeft licht, de geschiedenis heeft dat meermaals bewezen ! Hetgeen wat ons als moslims overkomt is enkel een beproeving aan ons geloof ,indien wij echte moslims zijn ! anders zullen de leugenaars van het geloof uit de mand van het moslims zijn uitvallen, en dat is weer ook voor ons goed !

Maw, hoe je het keert of draait ,de wind speelt altijd in onze voordeel ! So, wees blij met wat god uit de hemel heeft laten vallen !
Het grootste probleem van de Islam - en dus van moslims - is dat het vindt dat niemand het recht heeft op een privéleven.
Oud 3 augustus 2008, 14:44   #75
Hakiminho
Banneling

Standaard

Het westen denkt dus dat ze ongestraft moslimlanden kunnen bestoken en onderdrukken? Het rijkdom van een onverweerbaar land kunnen stelen, en een gebied bombarderen onder het mom van terrorismebestrijding?

Trek je ogen open en bekijk het standpunt van beide kanten. Een land veroveren gaat niet zonder slag of stoot. Er zal altijd bloed langs beide kanten vloeien. Het enige verschil is; dat de westerlingen graag de schuld op de Islam willen schuiven. Wat een bekrompenheid seg....

Is het een Israëlische F16 die Gaza platgooit is't een Israel-Palestina kwestie. Een palestijn gaat dan als wraak zich in tel aviv opblazen ---> Woord van allah.

Bende hypocrieten die westerlingen als je't mij vraagt.

Groetjes van de snelst groeiende religie, met of tegen uw zin!
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 15:10   #76
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hakiminho Bekijk bericht
Is het een Israëlische F16 die Gaza platgooit is't een Israel-Palestina kwestie. Een palestijn gaat dan als wraak zich in tel aviv opblazen ---> Woord van allah.
En hoe krijgen die gekken de "martelaar" zo ver dat ie zichzelf opblaast ? Door hem te hersenspoelen met de islam, en zijn 72 maagden.

Islam is virulent en kwaadaardig, als een kanker. Straling helpt tegen kanker.

Een ideetje om de zelfmoordterroristen te ontmoedigen... Als er weer zo'n idioot zichzelf opblaast, gewoon het stoffelijk overschot in varkensvel inpakken en begraven. Zwaai maar dag met het handje naar de maagdjes.

Een ander ding waar ik over lig na te denken, is dat die moslimhemel nogal een hoerenkot moet zijn ? Als al die mannen daar liggen vossen met 72 wijven...

De islam is onverenigbaar met de Westerse cultuur van vrijheid, vooruitgang en privacy. En laat het nu net die vrijheid zijn die ons zal doen verliezen...

Maar de oogkleppen van meer en meer mensen vallen af... WW3 wordt een godsdienstoorlog. Zij met stenen (ze zitten nog 3000 jaar terug in de tijd) - wij met thermonucleaire wapens. Hey - daar is de straling die tegen de kanker van in het begin van mijn post werkt !
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 15:35   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het westen denkt dus dat ze ongestraft moslimlanden kunnen bestoken en onderdrukken? Het rijkdom van een onverweerbaar land kunnen stelen, en een gebied bombarderen onder het mom van terrorismebestrijding?

Trek je ogen open en bekijk het standpunt van beide kanten. Een land veroveren gaat niet zonder slag of stoot. Er zal altijd bloed langs beide kanten vloeien. Het enige verschil is; dat de westerlingen graag de schuld op de Islam willen schuiven. Wat een bekrompenheid seg....

Bende hypocrieten die westerlingen als je't mij vraagt.

Groetjes van de snelst groeiende religie, met of tegen uw zin!
Ik was tegen de inval van Irak en Afghanistan, sterker nog, ik ben tegen handelsbetrekkingen met Iran en Saoedi-Arabië. Overigens vind ik dat ''kant kiezen'' in de Palestijns-Israëlische kwestie van grote onwetendheid in de discussie getuigt.

Maar volgens mij groeit het atheïsme sterker in de wereld dan de Islam; weliswaar geen religie, maar het is maar waar je trots op wil zijn.
Oud 3 augustus 2008, 16:40   #78
Hakiminho
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
En hoe krijgen die gekken de "martelaar" zo ver dat ie zichzelf opblaast ? Door hem te hersenspoelen met de islam, en zijn 72 maagden.

Islam is virulent en kwaadaardig, als een kanker. Straling helpt tegen kanker.

Een ideetje om de zelfmoordterroristen te ontmoedigen... Als er weer zo'n idioot zichzelf opblaast, gewoon het stoffelijk overschot in varkensvel inpakken en begraven. Zwaai maar dag met het handje naar de maagdjes.

Een ander ding waar ik over lig na te denken, is dat die moslimhemel nogal een hoerenkot moet zijn ? Als al die mannen daar liggen vossen met 72 wijven...

De islam is onverenigbaar met de Westerse cultuur van vrijheid, vooruitgang en privacy. En laat het nu net die vrijheid zijn die ons zal doen verliezen...

Maar de oogkleppen van meer en meer mensen vallen af... WW3 wordt een godsdienstoorlog. Zij met stenen (ze zitten nog 3000 jaar terug in de tijd) - wij met thermonucleaire wapens. Hey - daar is de straling die tegen de kanker van in het begin van mijn post werkt !
Ocharme toch, het enige waar we ons mee kunnen verweren zijn stenen en nog krijgen jullie ons niet klein

Med lede ogen zul je toekijken het de Islam het westen zal domineren. Accepteer en erken werelds grootste en snelst groeiende godsdienst. Elke dag bekeren er duizenden mensen die de echte waarheid van de Islam hebben ontdekt. Het moet heel veel pijn doen om de harde waarheid te accepteren.

Blijf jij maar vooral geloven dat oprukking van de Islam kan tegengehouden worden door massavernietigingswapens. Velen gingen u voor, en liggen nu zeer diep onder de grond begraven.

groetjes,
Hakiminho is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 16:48   #79
LastMohican
Banneling

Standaard

Citaat:
snelst groeiende godsdienst.
Dit wil gewoon zeggen dat sukkelaars rapper kweken.

Maak u geen illusies. Dit *wordt* gestopt.
LastMohican is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2008, 17:44   #80
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ocharme toch, het enige waar we ons mee kunnen verweren zijn stenen en nog krijgen jullie ons niet klein

Med lede ogen zul je toekijken het de Islam het westen zal domineren. Accepteer en erken werelds grootste en snelst groeiende godsdienst. Elke dag bekeren er duizenden mensen die de echte waarheid van de Islam hebben ontdekt. Het moet heel veel pijn doen om de harde waarheid te accepteren.

Blijf jij maar vooral geloven dat oprukking van de Islam kan tegengehouden worden door massavernietigingswapens. Velen gingen u voor, en liggen nu zeer diep onder de grond begraven.

groetjes,
Dit is terrorisme.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be