Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2008, 21:43   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Jaani, ge zijt een grappig ventje.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 23:21   #62
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
...en en dronkaard
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 23:29   #63
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
...en en dronkaard
Beetje jaloers?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2008, 23:34   #64
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Beetje jaloers?
Nee hoor, ik had die naam al vele langer dan gij
Oud 9 augustus 2008, 01:06   #65
Preuße
Minister

Preuße's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn ook veel gewone burgers van tegenwoordig die vroeger (Ancien Régime) tot de adelstand behoorden, maar door armoede eruit ontheven werden. Ik ken een jongen die tot een héél oude familie behoorde, die totaal verarmd waren nog voor de aanvang van de 18de eeuw. En die was zich daar niet eens van bewust. En die heeft er nog minder intresse voor.
Adelsverlust kwam ook voor indien de titeldrager zich onwaardig gedragen had. Dit vind ik een uitstekende manier om de klasse ook moreel zuiver te houden. In Duitsland was zelfs een gerechtelijke veroordeling genoeg.

Citaat:
Nuja, eigelijk stoor ik me niet echt aan die nieuwe adel. Het overgrote deel heeft enkel een persoonlijke (en vooral lage) titel gekregen. Velen van hen hebben niet eens nakomelingen, dus zal met hun dood dat nieuwe adelijke 'geslacht' na één generatie al uitsterven. Ook rekening houden dat vrouwelijke edellieden wiens echtgenoot gewone burger is, geen adelijke kinderen zullen hebben.
Ja, het snelle uitsterven is een enorme opluchting maar het feit alleen al dat ze in de vakliteratuur zullen opduiken naast de ware adel doet mijn maag toch al omdraaien. Alsof delen uit de menu-kaart van de McDonalds tussen de Gotha ingeplakt werden. In sommige gevallen kan ik de recente adelsverheffingen wel nog appreciëren zoals in het geval van Burggraaf Eyskens.

Citaat:
Ivm 'oorspronkelijke adel'. Wat noem je oorspronkelijk? De adel van de 18-de eeuw? Van de 19-de eeuw? (Waar het leeuwendeel vd tegenwoordige adel zn adelijke oorsprong kent.) Of gewoon van de middeleeuwen.
Goede vraag. Ik zou zeggen dat de "klassieke adel" ten laatste vóór 1830 geschapen moet zijn. De omstandigheden zijn nu zo zeer gewijzigd dat ik een opname in de adelstand haast onverantwoord acht. Tot 1830 (in feite tot 1815 maar ik reken de "administratieve afwikkeling" erbij) deed zich de klassieke situatie voor: vorsten, graven en prinsenvorstendommen die op basis van grote verdienste voor het vaderland een verheffing toekenden. Na de revoluties vielen de voorrechten en de procedures weg samen met de omstandigheden. Er kwamen geen grote veldtochten meer. De twee Wereldoorlogen werden ook wel aangegrepen om zwaardadel te scheppen maar de glorie en eer waren verdwenen natuurlijk.

Citaat:
Mja, eigenlijk is er altijd een begin hé. Verschillende 19de eeuwse adellijke familie's hadden bij aanvang ook niet echt een heel glorieus verleden. Anderen hadden al een ver verleden als bankiersfamilie, magistratenfamilie, etc.
Lippens, Empain en Delwaide vind ik dan nog in zekere zin gerechtigd in hun adelsverheffing. Bestuursadel kan mij echter maar matig boeien maar dat is een persoonlijke subjectiviteit zal ik maar zeggen. De grote meerderheid van de Nederlandse adel bestaat daaruit, misschien vandaar mijn afkeer.

Citaat:
Ik kan er echt niet overheen: de Spaanse situatie. De Kroonprins, met bijna de beste kwartieren van de gehele Europese Gotha, trouwt met een simpel maar gescheiden burgermeisje.
Ook hier volledig mee akkoord. De verarming en verschraling van de Gotha en van Koningshuizen zijn een plaag geworden. Ook in België is het fenomeen al doorgedrongen: Claire Coombs. Alleen al dat burgerlijk gezicht ergert me. De Spaanse kroonprinses heeft ook helemaal geen gezicht om Koningin te worden. Het lijkt wel zo'n studente-serveuse in een wegrestaurant.

Citaat:
Kroonprins Filip heeft een uitstekende (nuja) bruidskeuze gemaakt. Maar héél, héél jammer dat Prinses Elisabeth de eerstgeborene is.
Het Belgische Huis zit eigenlijk al geruime tijd in slechte papieren. De erfopvolging is in feite rampzalig wegens uit koers gestuurd. Eerst en vooral omdat Leopold III niet meer mocht regeren omwille van politieke redenen. Volgende probleem: de goede Boudewijn ziet alle kinderen nog in de moederschoot sterven! Resultaat was dat men onverwacht een beroep moest gaan doen op diens broer, een flierefluiter die zich nooit had voorbereid om de Troon. Nog een probleem. Leopold III had langer moet regeren, Boudewijn had een zoon moeten hebben en vandaag hadden we geregeerd moeten worden door een Monarch zijn voorvaderen waardig: een zoon van Boudewijn en (liefst) gehuwd met een Beierse Prinses om weer bij de familietraditie aan te knopen. Nu zitten we met iemand die onverwacht en via een lange omweg op de troon zal komen. Zéér jammer!

Citaat:
Ik had eigenlijk wel graag Princess Astrid op de troon gezien, en daarna haar zoon: Amedeo. Die heeft een prachtige kwartierstaat.
Akkoord. Het opmerkelijke hier is dat Prins Amedeo via de vaderlijke lijn zelfs hoger staat dan Z.M. Albert II omdat hij in principe het predikaat Kaiserlich und Königlich mag gebruiken. Hij is zowaar een afstammeling van de laatste Oostenrijks-Hongaarse Keizer. Deze werd zelfs in 2004 door Z.H. JPII zalig verklaard. Het is inderdaad een kwartierstaat waar de twee Britse prinsen nog groen van jaloezie kunnen van zien. Het zal vele generaties vergen eer dat burgerlijk bloed naar de achtergrond verwezen is.

Citaat:
Veel beter dan Princesse Elisabethje. Haar mama behoorde tot de lage, weliswaar oude Vlaamse adel langs vaderszijde. Langs moeders zijde is het heel mooi: Gravin Patrick d'Udekem d'Acoz is geboren als Gravin, en haar moeder is wel Princesse. Een oud Pools Prinsengeslacht.
Het opvallende is inderdaad de titel van Prinses Mathilde: zij was maar een barones bij haar huwelijk. Allicht daarom heeft het Hof na het huwelijk de grafelijke titulatuur toegekend aan haar familie. Maar U heeft wel gelijk wat de lijn d'Udekem betreft: zéér oude en betrouwbare lijn, talrijke verdiensten en onbesproken - wel een laag profiel maar dat versterkt de betrouwbaarheid en herkenbaarheid. De familie de Croÿ is wel bekend maar er zijn zoveel takken dat de achternaam het gevaar heeft blasé te worden.
De ebengebürtigkeit werd hier wel niet gevolgd maar het is best aanvaardbaar. De lijn Komorowska ken ik minder. Ik dacht aanvankelijk een telg van de Poolse adel in België maar Gravin Komorowska werd geboren in 1946 te Belgrado, achter het ijzeren gordijn dus. De Poolse adel ziet men niet meer denk ik. Het ging om enkele telgen uit oude geslachten die dienst deden in het Russische leger toen de Tsaar troepen beval naar België in 1830 om de opstand neer te slaan. Vele Poolse officieren deserteerden echter en bleven in België. Ik vermoed dat ze nog wel zullen opduiken in kwartierstaten van families.

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 08:15   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

wat gebeurt er als men nu blauw bloed mixt met rood bloed? krijgen die kinderkes dan paars bloed?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 09:36   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wat gebeurt er als men nu blauw bloed mixt met rood bloed? krijgen die kinderkes dan paars bloed?
Het zou een en ander verklaren...

Paola?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 09:51   #68
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Het zou een en ander verklaren...

*censuur*

Paola?
Gaat gij ook al beginnen met gore foto's?
Oud 9 augustus 2008, 10:00   #69
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Gaat gij ook al beginnen met gore foto's?
I beat Duupje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 10:01   #70
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
I beat Duupje
Bijna toch
Oud 9 augustus 2008, 13:58   #71
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Goede vraag. Ik zou zeggen dat de "klassieke adel" ten laatste vóór 1830 geschapen moet zijn. De omstandigheden zijn nu zo zeer gewijzigd dat ik een opname in de adelstand haast onverantwoord acht.
Ik zou het ook niet erg vinden indien men zou ophouden om nieuwe adel te creëeren. Het is zoals je zegt verschraling voor de adel in het algemeen, en het is ook koren op de molen voor tegenhangers.
Enkel zou men buitenlandse adel mogen erkennen hier in België, vind ik een goede zaak. (Destijds gevluchte Russische edellieden, bv.)
Of oude Adel die tijdens het Ancien Régime door tegenslag en onmacht hun adelsbrieven verloren.

Citaat:
Ook hier volledig mee akkoord. De verarming en verschraling van de Gotha en van Koningshuizen zijn een plaag geworden. Ook in België is het fenomeen al doorgedrongen: Claire Coombs. Alleen al dat burgerlijk gezicht ergert me. De Spaanse kroonprinses heeft ook helemaal geen gezicht om Koningin te worden. Het lijkt wel zo'n studente-serveuse in een wegrestaurant.
Ik heb er geen echte problemen mee dat Prins Laurent met een burgermeisje huwde: hij zou toch nooit op de troon terechtkomen. De afstamming van Laurent behoort al van bij aanvang als zijtak, die niet meer echt een speciale rol zal spelen voor de monarchie. En persoonlijk denk ik dat Claire als mens veel meer voorstelt dan Laurent. Ik voel helemaal geen antipathie voor Claire.

Ik heb er wel héél grote problemen mee dat de hedendaagse KROONPRINSEN de kwartieren van de toekomstige vorsten serieus aan het verknoeien zijn. Die van Nederland (die zo al niet zo veel voorstelt) zullen later Argentijns bloed hebben, stel je voor.

Ook in Zweden is de ramp geschied. Ik hou mn hart vast wie Victoria als huwelijkspartij zal kiezen. Ze heeft een tijdje met een burger geweest, maar dat is -gelukkiglijk- afgesprongen. Nu, ze is al 31 en straks zit ze in de chapraai van Sint-Anna. Dan kunnen we meteen weer naar haar broer gaan.

Maar het geval vh Huis in Spanje, die tot voor kort onberispelijk was, vind ik echt zo schrijnend.

Citaat:
Het Belgische Huis zit eigenlijk al geruime tijd in slechte papieren. De erfopvolging is in feite rampzalig wegens uit koers gestuurd. Eerst en vooral omdat Leopold III niet meer mocht regeren omwille van politieke redenen. Volgende probleem: de goede Boudewijn ziet alle kinderen nog in de moederschoot sterven! Resultaat was dat men onverwacht een beroep moest gaan doen op diens broer, een flierefluiter die zich nooit had voorbereid om de Troon. Nog een probleem. Leopold III had langer moet regeren, Boudewijn had een zoon moeten hebben en vandaag hadden we geregeerd moeten worden door een Monarch zijn voorvaderen waardig: een zoon van Boudewijn en (liefst) gehuwd met een Beierse Prinses om weer bij de familietraditie aan te knopen. Nu zitten we met iemand die onverwacht en via een lange omweg op de troon zal komen. Zéér jammer!
Nu ja, deze zaken zijn gewoon gebeurd, en daar kon niemand wat aan doen. Het uitblijven van levende kinderen was een geval van onmacht. Het Koningspaar kon er niets aan doen. Dit is iets anders dan een slechte huwelijkspartij te kiezen. En wanneer Philippe Koning wordt, gebeurde dit toch niet via omweg? Het blijven leden van dezelfde y-chromosoonlijn, leden van de van Saksen-Coburgs. Dit zal straks veranderen met het kind van Elisabeth.

Citaat:
Akkoord. Het opmerkelijke hier is dat Prins Amedeo via de vaderlijke lijn zelfs hoger staat dan Z.M. Albert II omdat hij in principe het predikaat Kaiserlich und Königlich mag gebruiken. Hij is zowaar een afstammeling van de laatste Oostenrijks-Hongaarse Keizer. Deze werd zelfs in 2004 door Z.H. JPII zalig verklaard. Het is inderdaad een kwartierstaat waar de twee Britse prinsen nog groen van jaloezie kunnen van zien. Het zal vele generaties vergen eer dat burgerlijk bloed naar de achtergrond verwezen is.
Het is een euvel dat nooit meer verholpen zal kunnen worden. Het is gewoon het begin van het einde van de ondergang van de Gotha.

De Gotha zal niet eindigen door afschaffing (want de leden bestaan dan nog); ze zal gewoon eindigen door verschraling!

Citaat:
Het opvallende is inderdaad de titel van Prinses Mathilde: zij was maar een barones bij haar huwelijk. Allicht daarom heeft het Hof na het huwelijk de grafelijke titulatuur toegekend aan haar familie.
Zij was geen Barones, maar gewoon een Jonkvrouw: zij had géén titel. Haar familie was een Baronnengeslacht waarvan enkel het Hoofd de titel van Baron droeg. En na hem ging het naar zn oudste zoon, en bij uitblijven van zn zoon, zn broer, of bij vooroverlijden vd oudste broer: diens zoon.
En op de dag van het Huwelijk van Mathilde (enkele uren ervoor) werd de hele familie d'Udekem d'Acoz (te weten alle afstammelingen van de grootouders van Mathilde met naam d'Udekem d'Acoz) de titulatuur van 'Graaf' toegekent, dat doorgaat via de mannelijke leden op al hun kinderen.

Want ja, de toekomstige Koningin van België moet toch afstammen van degelijke adel eh. Eigenlijk mogen we nergens meer schrijven over het oorspronkelijke statuut van de d'Udekem's.

Citaat:
Maar U heeft wel gelijk wat de lijn d'Udekem betreft: zéér oude en betrouwbare lijn, talrijke verdiensten en onbesproken - wel een laag profiel maar dat versterkt de betrouwbaarheid en herkenbaarheid. De familie de Croÿ is wel bekend maar er zijn zoveel takken dat de achternaam het gevaar heeft blasé te worden.
de Croÿ blijft klinken als een klok.

Citaat:
De lijn Komorowska ken ik minder. Ik dacht aanvankelijk een telg van de Poolse adel in België maar Gravin Komorowska werd geboren in 1946 te Belgrado, achter het ijzeren gordijn dus. De Poolse adel ziet men niet meer denk ik. Het ging om enkele telgen uit oude geslachten die dienst deden in het Russische leger toen de Tsaar troepen beval naar België in 1830 om de opstand neer te slaan. Vele Poolse officieren deserteerden echter en bleven in België. Ik vermoed dat ze nog wel zullen opduiken in kwartierstaten van families.
De moeder van Princesse Mathilde stamt langs beide ouders van oude Poolse adelijke familie's. Echter, door de onlusten veroorzaakt door die smerige communisten zijn ze moeten vluchten. Velen vluchtten naar belgië en werden hier erkent. Parijs, USA, Afrikaanse landen,..........

De ouders van Gravin Patrick d'Udekem D'acoz, geboren Gravin Anne Komorowska hebben als het ware een zigeunersbestaan geleid. Ze hebben overal moeten vluchten, en dan weer verjaagd. Die mensen hebben echt een zwaar leven gehad. Ze hebben zeker nog ergens in Afrika geleefd ook. Uiteindelijk zijn ze in België beland. De Graaf overleed in 1992 en de Gravin die een Princesse Sapieha-Kodenka was wiens oom of grootoom Adam Saphieha, Aartsbischop was van Krakau, die de latere Paus Joannes PaulusII tot Priester wijdde, overleed -alsof het nog niet erg genoeg was- door de gevolgen van een verkeersongeluk, samen met haar kleindochter, het zusje van Mathilde. Spijtig voor haar heeft ze niet de glorieuze hoogdagen in de familie meegemaakt door het huwelijk van haar kleindochter Mathilde met de Kroonprins van België en daardoor de wetenschap gehad dat zij de grootmoeder was van de toekomstige Koningin van België.
Oud 9 augustus 2008, 15:39   #72
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kijk, de Adel onthoudt zich van alles: politiek.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2008, 15:45   #73
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Spiegeltje spiegeltje aan de wand

Oud 9 augustus 2008, 16:27   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die van Nederland (die zo al niet zo veel voorstelt) zullen later Argentijns bloed hebben, stel je voor.
Je weet toch wel dat er niks Oranje aan de huidige oranjes overschiet?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 9 augustus 2008, 16:59   #75
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die van Nederland (die zo al niet zo veel voorstelt)
Hoe dat zo, eigenlijk? Ik ben niet zo thuis in het royaltygebeuren...
Oud 9 augustus 2008, 17:23   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weezer Bekijk bericht
Hoe dat zo, eigenlijk? Ik ben niet zo thuis in het royaltygebeuren...
Citaat:
De Ranitz stierf in 1916 op 70-jarige leeftijd. Hij werd in brede kring als een zeer beminnelijk man gezien en trouw dienaar van het Huis van Oranje. Ook wordt hij door enkelen gezien als de biologische vader van Koningin Wilhelmina. Koning Willem III zou in 1879 ten tijde van de conceptie van Wilhelmina te oud zou zijn geweest en daarnaast leed hij aan syfilis. Volgens de geruchten heeft men toen in de directe omgeving van Willem III gezocht naar een geschikte kandidaat voor het verwekken van een troonopvolger bij Emma. De keuze zou op de adjudant van Koning Willem III, De Ranitz, gevallen zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Sebasti...mund_de_Ranitz

en

http://www.historiek.net/index.php/H...1858-1934.html

Oud 10 augustus 2008, 11:58   #77
Burkide
Europees Commissaris

Burkide's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Natuurlijk niet. Je kan een varken wel in een bruidsjurk steken, het zal echter blijven stinken. Trouwens die non-stop creatie van nieuwe adel is een farçe aan het worden. Ook de nieuwe adelslichtingen van dit jaar waren weer een grap. Die nieuwe adel dat is zoals de McDonalds die een kraam opent naast een middeleeuws kasteel. Of een hamburger serveren met een dure Franse wijn.
Je begrijpt me verkeerd; ik moet me niet goed uitgedrukt hebben. Ik bedoelde niet: "Stel dat Freyaatje een adellijke titel kreeg, zou ze dan zoveel beter zijn?", maar eerder "Is iemand die uit een oude adellijke familie komt dan per definitie bekwamer?". Neem een volbloed "royal" als dhr. Ernst August Prinz von Hannover - toch niet bepaald iets om naar huis over te schrijven?

En verder zie ik het verschil niet tussen nieuwe en oude adel. Driehonderd jaar geleden beloonde de keizer diegenen die hem nuttig waren geweest en in de toekomst nog zouden kunnen zijn met een titeltje; nu doet dhr. Coburg hetzelfde met de huidige financieel-economische elite (en af en toe een artiestje, kwestie van "pr").
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2008, 12:07   #78
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik kan er echt niet overheen: de Spaanse situatie. De Kroonprins, met bijna de beste kwartieren van de gehele Europese Gotha, trouwt met een simpel maar gescheiden burgermeisje. Ze krijgen dan nog een dochter als eerstgeborene, gelet op de Salische wet van tegenwoordig.
Ik volg je niet. In Spanje geldt de Salische wet toch al een tweehonderdtal jaar niet meer Carlistenoorlogen, weet je nog?

Citaat:
Kroonprins Filip heeft een uitstekende (nuja) bruidskeuze gemaakt.
Pakweg 75 jaar geleden zou het nochtans een morganatisch huwelijk geweest zijn... Een vulgaire jonkvrouw uit een baroniaal geslacht! Bah! Het is al begonnen toen ze zich verlaagden tot (niet eens al te mooie) doña's uit onbelangrijke Spaanse grafelijke geslachten.

Citaat:
oude Vlaamse adel langs vaderszijde. Langs moeders zijde is het heel mooi: Gravin Patrick d'Udekem d'Acoz is geboren als Gravin, en haar moeder is wel Princesse. Een oud Pools Prinsengeslacht.
Morganatisch blijft morganatisch!

Kortom: naar het schavot!
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Oud 10 augustus 2008, 12:20   #79
Burkide
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het blijven leden van dezelfde y-chromosoonlijn, leden van de van Saksen-Coburgs.
Hoe weet jij dat zo zeker? Al gehoord van overspelige echtgenotes? Wie zegt dat - pakweg - Albert Cobourg niet de zoon is van Astrid Bernadotte en haar stalknecht?

Citaat:
Het is een euvel dat nooit meer verholpen zal kunnen worden. Het is gewoon het begin van het einde van de ondergang van de Gotha.
Ik wou dat je gelijk had, dan kon ik doen.

Citaat:
En op de dag van het Huwelijk van Mathilde (enkele uren ervoor) werd de hele familie d'Udekem d'Acoz (te weten alle afstammelingen van de grootouders van Mathilde met naam d'Udekem d'Acoz) de titulatuur van 'Graaf' toegekent, dat doorgaat via de mannelijke leden op al hun kinderen.
En "toevallig" was noenkel Henri (als ik me niet vergis) voorzitter van de Raad van Adel, die Albert adviseert bij de adels"verheffingen", toen dat toekenning van de graventitel gebeurde...

Citaat:
de Croÿ blijft klinken als een klok.
Ik heb een hekel aan het geluid van klokken. Nu begrijp ik waarom.

Citaat:
Echter, door de onlusten veroorzaakt door die smerige communisten zijn ze moeten vluchten.

Citaat:
Die mensen hebben echt een zwaar leven gehad.
't Werd ook eens tijd; 't was hun beurt. De Poolse szlachta en aanverwanten heeft eeuwenlang geprofiteerd van de vruchten van de arbeid van de Poolse boeren.
Oud 10 augustus 2008, 12:28   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze zich verlaagden tot (niet eens al te mooie) doña's
zo'n lelijke doos was dat toch niet,

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be