Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Is een grootnederlandse partij levensvatbaar
Ja 22 62,86%
Nee 13 37,14%
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 augustus 2008, 18:42   #61
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

He system, ontwijk je weer de discussie?
Oud 21 augustus 2008, 18:46   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
He system, ontwijk je weer de discussie?
Niet dat ik weet. Maar verlicht mijn geest.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 19:14   #63
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik bejubel niemand. Ik zeg alleen dat deze historica zegt wat zij denkt te moeten zeggen als historica. Ook al is zij in de ogen van royalisten zoals u niet erg 'salonfähig'. Van royalisten kan men natuurlijk moeilijk obectiviteit verwachten als het gaat over de nazaten van de notoire warlord Wilhelm van Orarje.
Gretta Duisenberg een historica? Sinds wanneer? En wat heeft zij met royalisten te maken? We moeten dus vaststellen dat u alweer niet weet waarover u praat en gewoon maar wat roept.

Citaat:
Al uw argumenten die u aanhaalt mbt tot de joden kloppen en kloppen alweer niet. Nederlanders hebben zich niet erg ingespannen om joden te redden. Dat moeten we vaststellen.
Dát moeten we helemaal niet vaststellen, in tegenstelling tot de vaststelling hierboven. Het blijkt weeral dat u van de situatie niets begrijpt en dat u in uw afkeer van Nederlanders niet terzake doende argumenten probeert aan te halen teneinde de discussie voor de zoveelste keer te ontlopen.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2008, 19:33   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Gretta Duisenberg een historica? Sinds wanneer? En wat heeft zij met royalisten te maken? We moeten dus vaststellen dat u alweer niet weet waarover u praat en gewoon maar wat roept.
Inderdaad een verstrooidheid. Ik verwarde met Nanda van der Zee, waar u ook tegen fulmineert en waar we het ook eens over gehad hebben. Wat Gretta Duisenberg betreft, zij kwam op voor het verdrukte Palestijnse volk. En daarbij mag worden gezegd: ze had overschot van gelijk.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2008 om 19:33.
Oud 21 augustus 2008, 19:35   #65
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Inderdaad een verstrooidheid. Ik verwarde met Nanda van der Zee, waar u ook tegen fulmineert en waar we het ook eens over gehad hebben. Wat Gretta Duisenberg betreft, zij kwam op voor het verdrukte Palestijnse volk. En daarbij mag worden gezegd: ze had overschot van gelijk.
Geklets, u praat naast de kwestie.
Oud 21 augustus 2008, 19:44   #66
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Dát moeten we helemaal niet vaststellen, in tegenstelling tot de vaststelling hierboven. Het blijkt weeral dat u van de situatie niets begrijpt en dat u in uw afkeer van Nederlanders niet terzake doende argumenten probeert aan te halen teneinde de discussie voor de zoveelste keer te ontlopen.
De Nederlanders waren vaak niet wit noch zwart, maar grijs voor wat de jodenkwestie betreft. Dus onverschillig.Dit citaat van Weinreb over de Nederlandse onverschilligheid is een van de schrijnende ooggetuigenverslagen in een minder verkwikkend grijs Nederlands verleden:

"Zo zag ik ze vaak lopen, in groepen van acht, en soms ook in groepen van twintig. Met de rugzakken, vaak ook nog met extra koffers. Er liepen altijd tenminste twee agenten mee, achter hen aan. Soms waren het er drie of vier. En die stoeten bewogen zich dan door de volle binnenstad. Ik zie ze lopen, dwars door de talrijke winkelende dames heen. De eerste keer dacht ik: "dat kan niet, dat loopt mis." Doch er liep niets mis. De mensen winkelden rustig door, keken niet eens. Ja, soms keek een kind om, alsof het een vreemde bezienswaardigheid waarnam. Dan trok de moeder het gauw mee. Het winkelen was belangrijker. Het was alsof de joden gewoon lucht waren."

Duidelijker kan moeilijk. En dat was een ooggetuige van toen.

Verre van mij om te beweren dat Nederlanders antisemieten waren. Ik denk zelfs door de band verre van. Maar die onverschilligheid kostte veel joden het leven. Veel meer dan in andere landen. Ontieglijk meer zelfs, 30% meer in verglijking met andere landen (meer dan 70% van de joden werden weggevoerd in Nederland zoals ik reeds zei).

En dat is niet alleen te wijten aan 'de administratie', of dat er 'geen bossen waren om hen te verbergen' of, dat 'de joden geconcentreerd waren in steden' en zulke uitvluchten.

Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2008 om 20:12.
Oud 21 augustus 2008, 21:31   #67
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet dat ik weet. Maar verlicht mijn geest.
Dat zal hoognodig zijn, want dit gaat over een Grootnederlandse partij en jij begint over jodenvervolging in Nederland tijdens de 2e Wereldoorlog.

Begin hier maar eens mee:

Citaat:
Dat hoeft ook niet, hun uitslagen tonen aan dat uw redenering verkeerd is. Volgens uw redenering zou belgicisme op sterven na dood zijn en dat terwijl er nog genoeg belgicisten rondlopen.
Oud 22 augustus 2008, 00:44   #68
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Duidelijker kan moeilijk. En dat was een ooggetuige van toen.
Ja, en wát voor ooggetuige. System toch, Weinreb geciteerd door Chris van der Heijden...
Moet je je nu echt in dit soort bochten wringen om maar van het onderwerp te kunnen afwijken?

Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 augustus 2008 om 00:46.
Oud 22 augustus 2008, 06:18   #69
Leo
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja, en wát voor ooggetuige. System toch, Weinreb geciteerd door Chris van der Heijden...
Moet je je nu echt in dit soort bochten wringen om maar van het onderwerp te kunnen afwijken?
Voor wie de naam Weinreb niks zegt, zie:
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Proj...a/bwn4/weinreb
Leo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:05   #70
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre
Ik wring me helemaal niet in bochten. Ik zeg gewoon hoe anderen de houding van de Nederlanders tegenover de joden tijdens de oorlog hebben meegemaakt. Dat u zich in bochten wringt om dit te minimaliseren of te verdoezelen, dat is dan voor uw rekening.

Weinreb (zelf jood) mag dan een besproken figuur zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat hij wel degelijk én van kortbij heel die toestanden met de joden in Nederland in de jaren vanaf de eind jaren 1930 tot 1940 en volgende heeft meegemaakt.

En omdat men refereert naar een artikel in de vorige posting, licht ik er een stuk uit:

De historicus J. Presser had bij zijn onderzoeksopdracht de geschiedenis van de jodenvervolging in Nederland te schrijven ook Weinreb geïnterviewd en diens versie van zijn gedrag in bezettingstijd geheel aanvaard. In een paragraaf van zijn grote werk Ondergang. De vervolging en verdelging van het Nederlandse Jodendom 1940-1945 , in 1965 in twee delen verschenen, schetste Presser Weinreb als een redder van joden in oorlogstijd en als een onschuldig veroordeelde zondebok voor andermans falen na de bevrijding (II, 101-110).

Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2008 om 12:19.
Oud 22 augustus 2008, 12:25   #71
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wring me helemaal niet in bochten. Ik zeg gewoon hoe anderen de houding van de Nederlanders tegenover de joden tijdens de oorlog hebben meegemaakt. Dat u zich in bochten wringt om dit te minimaliseren of te verdoezelen, dat is dan voor uw rekening.

Weinreb (zelf jood) mag dan een besproken figuur zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat hij wel degelijk én van kortbij heel die toestanden met de joden in Nederland in de jaren vanaf de eind jaren 1930 tot 1940 en volgende heeft meegemaakt.

En omdat men refereert naar een artikel in de vorige posting, licht ik er een stuk uit:

De historicus J. Presser had bij zijn onderzoeksopdracht de geschiedenis van de jodenvervolging in Nederland te schrijven ook Weinreb geïnterviewd en diens versie van zijn gedrag in bezettingstijd geheel aanvaard. In een paragraaf van zijn grote werk Ondergang. De vervolging en verdelging van het Nederlandse Jodendom 1940-1945 , in 1965 in twee delen verschenen, schetste Presser Weinreb als een redder van joden in oorlogstijd en als een onschuldig veroordeelde zondebok voor andermans falen na de bevrijding (II, 101-110).

Wat begrijp je niet aan het onderwerp "Grootnederlandse partij"?

Grootnederlandse of partij?

Weet je dit doet er niet toe, open je eigen draad over de joden vervolging en laten we terugkeren naar het onderwerp "Grootnederlandse partij".
Oud 22 augustus 2008, 12:35   #72
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Wat begrijp je niet aan het onderwerp "Grootnederlandse partij"?

Grootnederlandse of partij?

Weet je dit doet er niet toe, open je eigen draad over de joden vervolging en laten we terugkeren naar het onderwerp "Grootnederlandse partij".
Oké. Discussieert u nu maar verder over uw 'grootnederlandse' partij.
Oud 22 augustus 2008, 12:38   #73
BenIsaac
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Greta Duisenberg: noemde een Hamasleider "erg vriendelijk" en had nogal iets met het getal "6 miljoen" ohjah en ze zei ook nog eens dat "zei [de Joden] niet alleen daar, maar ook Amsterdam annexeren".

Sure... zij heeft grotendeels gelijk. Die heks zou haarzelf goed doen door burgerschap aan te vragen in de Gaza, ze zullen de rode loper voor die antisemiet uitleggen.
-

EDIT: Wat betreft Groot-Nederlandse partij, ik kan nog steeds niet genoeg voordelen vinden hiervoor.

Laatst gewijzigd door BenIsaac : 22 augustus 2008 om 12:39.
BenIsaac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2008, 12:39   #74
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Alleen al voor de olympische medailles zou ik een echte 'grootnederlandse' partij willen hebben
Oud 22 augustus 2008, 12:45   #75
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BenIsaac Bekijk bericht
Greta Duisenberg: noemde een Hamasleider "erg vriendelijk" en had nogal iets met het getal "6 miljoen" ohjah en ze zei ook nog eens dat "zei [de Joden] niet alleen daar, maar ook Amsterdam annexeren".

Sure... zij heeft grotendeels gelijk. Die heks zou haarzelf goed doen door burgerschap aan te vragen in de Gaza, ze zullen de rode loper voor die antisemiet uitleggen.
Daar moeten we dan maar in een andere draad over discussiëren. Het enige wat hier nog over kwijt wil (en dan is dit eigenlijk off topic), dat is dat Greta, als echtenote van een belangrijk personnage van de EU, een van de weinigen is geweest toen om openlijk de schandalige behandeling aan te klagen van de Palestijnen door de Israeli's. Terwijl in die tijd nog iedereen geen kwaad wilde horen over Israel (en zeker in Nederland en België niet, maar nu weten we wel beter). En daar moet ik G Duisenberg gelijk in geven en verdient ze hier een pluim voor. Voor haar Hamas- standpunten verdient ze dus geen pluim.
Oud 22 augustus 2008, 13:51   #76
Renesse
Minister-President

Standaard

Ja hoor, system geeft weeral forfait...
Oud 22 augustus 2008, 14:05   #77
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja hoor, system geeft weeral forfait...
Wat een held ben jij provoceren na hij heeft ingezien heeft dat dit onderworp niet het juiste plek was om over de jodenvervolging te praten.

Naar mijn mening zie ik een grootnederlandse partij wel zitten mits deze niet bezaait is met bedenkelijke rechtse mensen en programma.
Oud 22 augustus 2008, 14:06   #78
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

een one-isue partij kan gewoon niet overleven.
Oud 22 augustus 2008, 15:03   #79
Renesse
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog Joost Bekijk bericht
Wat een held ben jij provoceren na hij heeft ingezien heeft dat dit onderworp niet het juiste plek was om over de jodenvervolging te praten.
Dit gaat niet over jodenvervolging, maar over zijn logica dat electoraal succes van gelijkgestemde partijen een goede vergelijkingsmaat is voor het succes van een communautair idee.
Oud 22 augustus 2008, 15:09   #80
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zo is dat. Deze discussie heeft niks vandoen met de tragische jodenververvolging in Nederland, die trouwens niet inherent is aan de Nederlandse bevolking, wel aan een heleboel andere factoren zoals je zo treffend hebt verwoord, ook al sleurt hij er nadien het Nederlandse Koningshuis bij, in een wanhopige poging om zijn gram te halen. Dit is "system" ten voeten uit. Slaagt hij er niet in op een sportieve manier zijn gelijk te halen, dan zijn de slagen onder de gordel nooit veraf. Triestige mentaliteit, maar wat doe je er aan?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be