![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Is een grootnederlandse partij levensvatbaar | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
22 | 62,86% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
13 | 37,14% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() He system, ontwijk je weer de discussie?
![]() |
#62 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dát moeten we helemaal niet vaststellen, in tegenstelling tot de vaststelling hierboven. Het blijkt weeral dat u van de situatie niets begrijpt en dat u in uw afkeer van Nederlanders niet terzake doende argumenten probeert aan te halen teneinde de discussie voor de zoveelste keer te ontlopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Inderdaad een verstrooidheid. Ik verwarde met Nanda van der Zee, waar u ook tegen fulmineert en waar we het ook eens over gehad hebben. Wat Gretta Duisenberg betreft, zij kwam op voor het verdrukte Palestijnse volk. En daarbij mag worden gezegd: ze had overschot van gelijk.
Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2008 om 19:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Zo zag ik ze vaak lopen, in groepen van acht, en soms ook in groepen van twintig. Met de rugzakken, vaak ook nog met extra koffers. Er liepen altijd tenminste twee agenten mee, achter hen aan. Soms waren het er drie of vier. En die stoeten bewogen zich dan door de volle binnenstad. Ik zie ze lopen, dwars door de talrijke winkelende dames heen. De eerste keer dacht ik: "dat kan niet, dat loopt mis." Doch er liep niets mis. De mensen winkelden rustig door, keken niet eens. Ja, soms keek een kind om, alsof het een vreemde bezienswaardigheid waarnam. Dan trok de moeder het gauw mee. Het winkelen was belangrijker. Het was alsof de joden gewoon lucht waren." Duidelijker kan moeilijk. En dat was een ooggetuige van toen. Verre van mij om te beweren dat Nederlanders antisemieten waren. Ik denk zelfs door de band verre van. Maar die onverschilligheid kostte veel joden het leven. Veel meer dan in andere landen. Ontieglijk meer zelfs, 30% meer in verglijking met andere landen (meer dan 70% van de joden werden weggevoerd in Nederland zoals ik reeds zei). En dat is niet alleen te wijten aan 'de administratie', of dat er 'geen bossen waren om hen te verbergen' of, dat 'de joden geconcentreerd waren in steden' en zulke uitvluchten. Laatst gewijzigd door system : 21 augustus 2008 om 20:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Dat zal hoognodig zijn, want dit gaat over een Grootnederlandse partij en jij begint over jodenvervolging in Nederland tijdens de 2e Wereldoorlog.
Begin hier maar eens mee:
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Moet je je nu echt in dit soort bochten wringen om maar van het onderwerp te kunnen afwijken? Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 22 augustus 2008 om 00:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://www.inghist.nl/Onderzoek/Proj...a/bwn4/weinreb
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Weinreb (zelf jood) mag dan een besproken figuur zijn, maar dat doet niets af aan het feit dat hij wel degelijk én van kortbij heel die toestanden met de joden in Nederland in de jaren vanaf de eind jaren 1930 tot 1940 en volgende heeft meegemaakt. En omdat men refereert naar een artikel in de vorige posting, licht ik er een stuk uit: De historicus J. Presser had bij zijn onderzoeksopdracht de geschiedenis van de jodenvervolging in Nederland te schrijven ook Weinreb geïnterviewd en diens versie van zijn gedrag in bezettingstijd geheel aanvaard. In een paragraaf van zijn grote werk Ondergang. De vervolging en verdelging van het Nederlandse Jodendom 1940-1945 , in 1965 in twee delen verschenen, schetste Presser Weinreb als een redder van joden in oorlogstijd en als een onschuldig veroordeelde zondebok voor andermans falen na de bevrijding (II, 101-110). Laatst gewijzigd door system : 22 augustus 2008 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wat begrijp je niet aan het onderwerp "Grootnederlandse partij"? Grootnederlandse of partij? Weet je dit doet er niet toe, open je eigen draad over de joden vervolging en laten we terugkeren naar het onderwerp "Grootnederlandse partij".
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Oké. Discussieert u nu maar verder over uw 'grootnederlandse' partij.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Greta Duisenberg: noemde een Hamasleider "erg vriendelijk" en had nogal iets met het getal "6 miljoen" ohjah en ze zei ook nog eens dat "zei [de Joden] niet alleen daar, maar ook Amsterdam annexeren".
Sure... zij heeft grotendeels gelijk. Die heks zou haarzelf goed doen door burgerschap aan te vragen in de Gaza, ze zullen de rode loper voor die antisemiet uitleggen. - EDIT: Wat betreft Groot-Nederlandse partij, ik kan nog steeds niet genoeg voordelen vinden hiervoor. Laatst gewijzigd door BenIsaac : 22 augustus 2008 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen al voor de olympische medailles zou ik een echte 'grootnederlandse' partij willen hebben
![]()
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister-President
|
![]() Ja hoor, system geeft weeral forfait...
![]() |
#77 |
Schepen
|
![]() Wat een held ben jij provoceren na hij heeft ingezien heeft dat dit onderworp niet het juiste plek was om over de jodenvervolging te praten.
Naar mijn mening zie ik een grootnederlandse partij wel zitten mits deze niet bezaait is met bedenkelijke rechtse mensen en programma.
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een one-isue partij kan gewoon niet overleven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Dit gaat niet over jodenvervolging, maar over zijn logica dat electoraal succes van gelijkgestemde partijen een goede vergelijkingsmaat is voor het succes van een communautair idee.
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |