Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2008, 15:14   #61
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
die databases zijn al lang gekoppeld hoor via de kruispuntbank en dit deed men om te zorgen dat er geen mensen twee uitkeringen kunnen trekken - iets dat door die koppeling nu sinds enkele jaren dus al niet meer kan. ik zie niet in welke controles je nog zou willen digitaliseren bovendien en al helemaal niet hoe je dat zou doen.

wat ik veel schandaliger vind dat is dat een pandjesmelker die bvb 300 huizen bezit in dit land kan doppen of leefloon kan trekken - dat zijn de echte sociale fraudeurs en niet mensen die gewoon trachten te overleven.
De vraag is dan wel, hoe het komt, dat het jaren duurt vooraleer ergens den frank valt, dat een werkgever wel zogezegd een werknemer te werk stelt, doch dat hiervoor geen bijdragen worden betaald.
Maw de werkloosheidsinstellingen de mogelijkheid geven, om te kontroleren dat de sociale bijdragen betaald zijn geweest, in het verleden, den tijd dat de man zogezegd werkte. Moet mogelijk zijn met een eenvoudige database, of een koppeling van reeds bestaande database.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 15:24   #62
Ramon djv
Lokaal Raadslid

Ramon djv's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschillende mensen werden in 2007 en begin 2008 in verdenking gesteld. De fraude kostte de begroting 7 miljoen euro. Dat schrijft La Libre Belgique.

Illegalen en uitgesloten werklozen kregen de valse documenten, ontslagbrieven of loonbriefjes, als ze een bedrag tussen de 500 en de 3.000 euro neertelden.

De hoofdverdachte in de zaak is een boekhouder uit Dour. Hij opereerde in Waals-Brabant en Molenbeek. In Molenbeek was er ook een Marokkaanse tak, in Schaarbeek een Turkse.
Dan integreren die mensen eens en dan is het ook weer niet goed.

Of hebben die te vlug begrepen hoe het systeem achterpoortje werkt?
Oud 30 augustus 2008, 16:17   #63
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ramon djv Bekijk bericht
Dan integreren die mensen eens en dan is het ook weer niet goed.

Of hebben die te vlug begrepen hoe het systeem achterpoortje werkt?
Brengt natuurlijk een andere discussie op gang. Integreren ze naar hier om te werken of om in een hangmatmaatschappij terecht te komen.
Mijn idee, hoeveel te meer ze van het noorden komen, hoeveel te meer ze komen om te werken. Deze die van het zuiden komen, dat is een ander paar mouwen.
Oud 30 augustus 2008, 16:36   #64
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN

King of beggars and fleas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Brengt natuurlijk een andere discussie op gang. Integreren ze naar hier om te werken of om in een hangmatmaatschappij terecht te komen.
Mijn idee, hoeveel te meer ze van het noorden komen, hoeveel te meer ze komen om te werken. Deze die van het zuiden komen, dat is een ander paar mouwen.
als de centraal afrikanen zo n slechte arbeiders zijn hoe komt het dan dat ze destijds zo populair waren als slaven ? hoe komt het dan dat men ze in de voorloper vd usa zelfs speciaal invoerde omdat ze met de noordelijke mensen ( indianen ) weinig konden aanvangen ?

btw allochtonen heeft men nooit naar hier gehaald uit altruistisch oogpunt doch louter om hier de arbeidsmarkt te komen verzadigen zodanig dat jobs schaars worden en zo op de duur de mensen liefst nog zelfs bereid zijn om te betalen om te mogen werken.

in de jaren zestig kon een werknemer eisen stellen aan de werkgever en hem onder druk zetten door te dreigen om van job te veranderen - en louter om die situatie te ontkrachten heeft men de turken en de marokkanen naar hier gehaald.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 16:43.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:46   #65

Standaard

blokkers en andere rechtse ballen die kwaad zijn op de allochtonen schieten dus in feite op de pianist

het zijn diegenen die hen naar hier hebben gehaald waar je je woede op moet richten

maar ja gezien de meesten zelf eten uit de hand van dezen durven ze dat natuurlijk niet en om de opgelopen frustratie af te reageren geven ze dan laffelijk maar wat af op allochtonen, doppers enz

intussen lachen de werkgevers zich natuurlijk een scheur met deze onderlinge verdeeldheid vd arbeider - die vermaken zich kostelijk met de domme vlaamse werkezel.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 16:49.
Oud 30 augustus 2008, 16:49   #66
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als de centraal afrikanen zo n slechte arbeiders zijn hoe komt het dan dat ze destijds zo populair waren als slaven ?
Omdat je er toen de zweep nog mocht opgebruiken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 16:50   #67

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Omdat je er toen de zweep nog mocht opgebruiken.
mja dat mochten ze op de indianen ook hoor

edit op de toenmalige vlaamse werkezel mocht men trouwens ook rustig kloppen

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 augustus 2008 om 16:51.
Oud 31 augustus 2008, 00:31   #68
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
er zijn er om heel concreet te zijn 420 000 waar er geen werk voor is - geef eens antwoord aangaande wat er volgens jouw met deze mensen dan moet gebeuren ? de gaskamers ofzo ?
Op korte termijn is er geen pasklare oplossing.

Op middellange en lange termijn denk ik oa aan:

- investeren in innovatie, het ondernemerschap aanmoedigen, de werklozen beter opleiden en activeren.

- Gezien wallonië na Brussel het grootst aantal werklozen telt zou ik zeggen dat Wallonië best werk maakt van het beloofde marshalplan.

- Verlagen van de loonkost. Die is momenteel veel te hoog. Waar het werk kan gedaan worden door 3 man onder hoge werkdruk zullen er zeker geen 4 worden tewerkgesteld. Die tijd is al enkel decennia voltooid verleden tijd.

- Arbeid die kan worden uitgevoerd door ongeschoolden verplicht laten uitvoeren door onze werklozen ipv tijdelijke immigranten. Bv: werklozen inschakelen om fruit te plukken. Hij wordt anders toch betaald om thuis te zitten. En zo zijn er zeker nog mogelijkheden om werklozen hun tijd nuttig te laten besteden te dienste van de gemeenschap.

- Betere controle op zwart werk
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 09:14   #69
maf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Fraude moet worden aangepakt. Meer valt er volgens mij niet over te zeggen.
En zelfs dat niet.
Fraude wordt immers allang aangepakt.

Laatst gewijzigd door maf : 1 september 2008 om 09:16.
maf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 13:34   #70

Standaard

Citaat:

- investeren in innovatie, het ondernemerschap aanmoedigen, de werklozen beter opleiden en activeren.

- Gezien wallonië na Brussel het grootst aantal werklozen telt zou ik zeggen dat Wallonië best werk maakt van het beloofde marshalplan.

- Verlagen van de loonkost. Die is momenteel veel te hoog. Waar het werk kan gedaan worden door 3 man onder hoge werkdruk zullen er zeker geen 4 worden tewerkgesteld. Die tijd is al enkel decennia voltooid verleden tijd.

- Arbeid die kan worden uitgevoerd door ongeschoolden verplicht laten uitvoeren door onze werklozen ipv tijdelijke immigranten. Bv: werklozen inschakelen om fruit te plukken. Hij wordt anders toch betaald om thuis te zitten. En zo zijn er zeker nog mogelijkheden om werklozen hun tijd nuttig te laten besteden te dienste van de gemeenschap.

in het woordenboek van een echt liberaal komen de woorden dwangarbeid, slavernij en controle gewoon niet voor.

een echt liberaal gelooft ook in de zelfdredzaamheid van alle mensen - mits ze daar de kans maar voor krijgen

een echt liberaal zoails ik zal trouwens ook nooit toegeven aan een maatschappij of individu die hem probeert te dwingen om te werken of te dwingen tot gelijk wat - nog liever is hij zelfs dood dan dat hij een slavenstatuut aanvaard.

wit versus zwart

koud versus warm

en zo heb je dan ook nog

liberaal ( vertaald de vrijheid vooropstellend als de hoogste deugd in het leven ) versus dwang

net zoals bvb bart somers en jean marie de decker ben jij absoluut geen liberaal rudy

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2008 om 13:36.
Oud 1 september 2008, 14:15   #71
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
als de centraal afrikanen zo n slechte arbeiders zijn hoe komt het dan dat ze destijds zo populair waren als slaven ? hoe komt het dan dat men ze in de voorloper vd usa zelfs speciaal invoerde omdat ze met de noordelijke mensen ( indianen ) weinig konden aanvangen ?

btw allochtonen heeft men nooit naar hier gehaald uit altruistisch oogpunt doch louter om hier de arbeidsmarkt te komen verzadigen zodanig dat jobs schaars worden en zo op de duur de mensen liefst nog zelfs bereid zijn om te betalen om te mogen werken.

in de jaren zestig kon een werknemer eisen stellen aan de werkgever en hem onder druk zetten door te dreigen om van job te veranderen - en louter om die situatie te ontkrachten heeft men de turken en de marokkanen naar hier gehaald.
Als ge het mij vraagt, verkeerde keuze van de amerikanen. Ze hadden beter
Polen ingevoerd.
BTW centraal afrikanen zijn nooit naar hier ingevoerd om te werken. Ze zijn vanzelf gekomen.
Oud 1 september 2008, 14:18   #72
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maf Bekijk bericht
En zelfs dat niet.
Fraude wordt immers allang aangepakt.
Er is gelukkig geen enkele wet, die dromen verbied.
Oud 1 september 2008, 14:19   #73

Standaard

jep en leopold 2 die hebben de afrikanen zelf gevraagd om naar daar te komen

en in de tijd sprongen ze zo spontaan in de bootjes van de slavenhandelaars om dan in de states te kunnen gaan profiteren zeker

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2008 om 14:20.
Oud 1 september 2008, 14:31   #74
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wel veel goede bedoelingen, die ik wel kan volgen, gedeeltelijk omschrijf.
Maar mi is er gewoonweg een soort revolutie nodig, een grote bing-bang, waar iedereen uit zijn hangmat tuimelt, en aan het werk schiet.
Konkreet. Belgie (heel het oude Europa trouwens) roept al jaren dat innovatie hun redding is. Doch in al die jaren is er weinig, zo niet, niets gebeurd. Onze "jongeren" hebben geen zin om voor ingenieur te studeren, met als gevolg dat het de Indiers zijn die deze leemte voor ons opvullen.
Trouwens het onderwijsniveau in Vlaanderen is licht dalend, terwijl dit in Wallonie zelf het niveau van een bananenrepubliek begint te benaderen.
Verder even konkreet. De belastingen moeten naar omlaag. Mi is de eenvoudigste manier om hiermede te beginnen, een reductie van het aantal ambtenaren. Ambtenarenkorps dat in Vlaanderen weinig efficient is, en in Wallonie helemaal niet efficient.
Oud 1 september 2008, 14:33   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jep en leopold 2 die hebben de afrikanen zelf gevraagd om naar daar te komen

en in de tijd sprongen ze zo spontaan in de bootjes van de slavenhandelaars om dan in de states te kunnen gaan profiteren zeker
De zin waar ge op moest antwoorden was:
"Centraal Afrikanen zijn nooit in Belgie ingevoerd om te werken. Ze zijn vanzelf gekomen"
Oud 1 september 2008, 14:40   #76

Standaard

Citaat:
De zin waar ge op moest antwoorden was:
"Centraal Afrikanen zijn nooit in Belgie ingevoerd om te werken. Ze zijn vanzelf gekomen"
op een niet ernstige post kan je geen ernstige reply verwachten

moeten wat is dat trouwens ? heb even gekeken in mijn liberaal woordenboek - en dat staat er nergens in hoor
Oud 1 september 2008, 14:47   #77

Standaard

Citaat:
- investeren in innovatie, het ondernemerschap aanmoedigen,
volledig eens met die doelstelling die je vooropsteld

Citaat:
de werklozen beter opleiden en activeren.
maar dit heeft totaal geen zin wanneer men net zoals nu die werklozen tegelijkertijd verbiedt om te ondernemen als werkloze

in feite zou men iedereen die werkloos wordt automatisch ook een zelfstandige statuut en btw nr enz moeten geven - of maw een concreet recht om te ondernemen in plaats van een uitgehold theoretisch recht.

als je wil dat mensen ondernemen dan moet je ze dus niet daartoe proberen dwingen en ze het tegelijkertijd verbieden

geef ze gewoon het recht om te ondernemen en dan zullen ze dat heus wel doen hoor - zelfs de werklozen in wallonie
Oud 1 september 2008, 14:54   #78
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
op een niet ernstige post kan je geen ernstige reply verwachten

moeten wat is dat trouwens ? heb even gekeken in mijn liberaal woordenboek - en dat staat er nergens in hoor
Zeer sterk.
Zal dan maar veronderstellen dat er in
"Mijn idee, hoeveel te meer ze van het noorden komen, hoeveel te meer ze komen om te werken. Deze die van het zuiden komen, dat is een ander paar mouwen"
meer waarheid zit, dan dat er op het eerste zicht blijkt.
Oud 1 september 2008, 15:01   #79
TypO
Gouverneur

TypO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fraude moet worden aangepakt. Meer valt er volgens mij niet over te zeggen.

natuurlijk niet.
zoals altijd.
Een onderdanig, godvruchtig en spuuglelijk kaboutervrouwtje aan de haak slaan, dat kan elke fundamentalist. Een uiterst aantrekkelijke, zelfstandige en razend intelligente vrouw overtuigen van islamitisch geïnspireerde zever is een heel ander verhaal.
TypO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2008, 15:02   #80

Standaard

Citaat:
Zeer sterk.
Zal dan maar veronderstellen dat er in
"Mijn idee, hoeveel te meer ze van het noorden komen, hoeveel te meer ze komen om te werken. Deze die van het zuiden komen, dat is een ander paar mouwen"
meer waarheid zit, dan dat er op het eerste zicht blijkt.
als we binnen europa kijken dan klopt dat idd

de spanjaarden zijn minder werk gericht dan bvb de nederlanders of de polen - de zuiderse romanen hebben meer een laissez faire mentaliteit en zijn minder uitsloverig dan wij - hetzelfde geldt voor de marokkanen net onder de middellandse zee

maar als je dan nog zuidelijker gaat dan draait dat weer om

jij bent geen werkgever en weet totaal niet waar je over spreekt - jij bent gewoon een racist die te lui is om verder te denken dan : hoe donkerder hoe luier, crimineler enz

laat maar eens tien werkgevers uit de bouwsector kiezen wie ze aannemen als werknemer

en laat ze kiezen tss marokkanen en zwarten - je zal dan wel zien dat zij die deze werkkrachten van verschillende origine vanuit hun dagelijkse ondernemingspraktijk kennen, het veel beter weten dan jij

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 september 2008 om 15:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be