![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||||||
Staatssecretaris
|
![]() dit is incorrect, nooit eerder in het holoceen stond het zo hoog als nu.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
kortom, een schijnargument. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.spiegelzee.nl/nrc-artikel.php Maar er is volgens de onderzoekers wel een verklaring. Tijdens het Krijt (144 - 65 miljoen jaar geleden) was de C02-concentratie in de atmosfeer tien keer zo hoog als nu. Daardoor was het veel warmer op aarde en groeiden er per vierkante kilometer veel en veel meer planten dan nu. Het zijn ook de plantenetende dinosaurussen die zo verschrikkelijk groot konden worden. http://scholieren.nrc.nl/weekkrant/2002/08/4.shtml Veel blablabla Jules, maar ik zie zelfs geen argumentatie in je weerwoord. Er is héél lange tijd veel meer water geweest, en heel lange tijd veel meer CO2 in de atmosfeer geweest dan nu. It's nature, stupid! Ge kunt het echt niet tegenhouden zulle, bangmakers!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat ist? Past het niet in je plaatje ventje? Nie negatief genoeg?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) Laatst gewijzigd door Nierika : 19 september 2008 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() Nierika :
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Dat is van belang omdat het bioticum zelf de aardatmosfeer beïnvloed heeft (in die zin is de antropogene factor dus zeker niet de eerste) en je dus bovenal appelen met citroenen aan het vergelijken bent. Citaat:
een "natuurlijke" schommeling impliceert niet dat er géén antropogene factor is. Dat is vooral een redeneerfout. Citaat:
Laatst gewijzigd door jules : 19 september 2008 om 21:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik heb niemand zien schrijven dat de natuur zich daar iets van aan zal trekken. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 september 2008 om 21:52. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat wil niet zeggen dat menselijk handelen géén invloed heeft. Citaat:
als er 70m. bijkomt zitten we dik in de problemen. Dat is dan ook een non-argument om het menselijk handelen onbelangrijk te noemen. los daarvan ben ik benieuwd op welke grond, behalve je bias dan en het feit dat ik het waag oneens met je te zijn, je me een onheilsprofeet noemt ? Citaat:
Dat het niet enkel om CO² draait, dat klopt dan weer wel. Citaat:
![]() de verschuiving van de kustlijn komt niet doordat de zeespiegel gedaald is (integendeel, die is gestegen), maar omdat er verzanding heeft opgetreden (boor maar eens met een Edelmanboor in de Kuststreek en kijk welke bodemlagen je bovenhaalt, en welke ouderdom ze hebben). De ligging van een kustlijn hangt van meer af dan alleen de zeespiegel. Schelpjes die in bergen op 1000m. hoogte aangetroffen worden, zitten daar ook niet omdat de zee vroeger zo hoog kwam... Citaat:
jij hoeft me niet te gaan vertellen hoe de Vlaamse bodem eruitziet en hoe de evolutie in Vlaanderen in het holoceen verliep, dat weet ik heus zelf wel. En véél beter dan jij. ik vind je gebruik van het woord meanderen vreemd. maar bon. Citaat:
Citaat:
2) nergens wordt door de klimaatwetenschap gesteld dat 'de mensheid' als soort in gevaar is. enkel dat AGW ernstige sociale en economische (en, maar in mindere mate, gezondheid gerelateerde) gevolgen heeft. 3) zoals ook al eerder aangehaald mag je geologische tijdvakken niet zomaar met elkaar vergelijken. 4) de hoeveelheid mensen as such is niet van belang, amar de totale emissie, los van het aantal koppen. toch wel "een aantal" fouten zou ik concluderen ... |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Nee, dat is het niet.
Kijk er de trend van de laatste half miljoen jaar maar op na op: http://en.wikipedia.org/wiki/Ice_age Daar kan je ook op zien (op basis van de vorige interglacialen) dat het redelijk waarschijnlijk is dat de temperatuur nog wel enkele graden zal stijgen vooraleer we uiteindelijk binnen dit en misschien nog enkele 1000'en jaren onherroepelijk naar een nieuwe ijstijd zullen gaan. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
sloeberke ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Je kan toch duidelijk in de grafieken zien dat de temperatuur vandaag de hoogste is in de voorbije 10-15000 jaar? En dat de temperatuur tijdens de voorbije interglacialen hoger is opgelopen dan wat ze vandaag is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Over de inbreng van de mens in het proces van global warming kan gediscuteerd worden, maar er zijn heel wat andere elementen waar we de natuur zwaar beïnvloeden.
De massale ontbossing werkt ontegensprekelijk woestijn vorming en overstromingen in de hand. De chemicaliën losgelaten op de natuur is een bedreiging voor de voortplanting van vele diersoorten. Vervuiling in het algemeen zorgt voor een achteruitgang in biodiversiteit. En dan spreken we nog niet over zaken waar we vermoedelijk een inbreng hebben. De mens is dus in staat een grote negatieve invloed te hebben op de natuur. Global warming is maar een "klein" element, waar beslist teveel de klemtoon wordt op gelegd. Naar mijn inziens zijn er veel zaken die door deze hype vergeten worden, waar we vrij snel tot positief resultaat kunnen komen. Hiermee wil ik niet zeggen dat het zever is, .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Dat we vaststellen dat de aarde reageert op die beheersingspogingen, is dat wel? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Niets nieuws onder de zon. In vroegere tijden werd mensen wijsgemaakt dat hun slechte gedrag de oorzaak was van allerlei natuurrampen zoals zonsverduisteringen en aardbevingen, en dat ze zich moesten bekeren om het onheil af te wenden. Laatst gewijzigd door PeterCC : 4 oktober 2008 om 21:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
Bomen vallen vanzelf om, tis zelfs zo erg dat er nagenoeg geen bos meer overblijft in Belgie, en dat het Amazonegebied de afgelopen tijd een gebied zo groot als Frankrijk heeft verloren. Beton en macadam, dat zijn beiden echt een onkruid, nagenoeg heel de bodem van Belgie is er mee bedekt, en niet uit te roeien Al die vissen uit de zee, de gooien zich zo massaal in de netten van vissers, een ware slachting, er wordt zelfs gefluisterd dat er problemen zijn met het voortbestaan van bepaalde soorten
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |