![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Banneling
|
Citaat:
alhoewel Engels als tweede een duidelijke signaal zou zijn ik heb wel bedenkingen bij je heel ruime keuze (hoe kan je dat aanbieden) maar uiteraard steun ik je helemaal in dat pleidooi voor een degelijke opleiding in het Nederlands. |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Volgens mij bestaat in geen enkel Europees land de verplichting om Frans als tweede taal aan te leren.
Enkel in Vlaanderen krijgen we dat door onze strot geduwd. Dan kom je op de arbeidsmarkt en iedereen spreekt ENGELS. en jij als Vlaming hinkt er dan wat achteraan met je Engels met liefst frans accent....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
En in dezelfde draad (eerder) een berichtje van ene rob roy.
|
|
|
|
#64 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
|
Luxemburg is nu wel een speciaal geval.
Ik heb me laten vertellen of gelezen dat er 1 dag in het Duits wordt lesgegeven , 1 in het Frans en de rest in het Luxemburgs.
|
|
|
#66 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bedankt voor de informatie. Ik ga ook even checken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#67 |
|
Minister-President
|
Opmerkelijk is ook dat er in de Vlaamse media met geen woord gerept wordt over dit voorval.
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben al eens in de "Horizon" te Oostende bediend geweest ik het Frans. Ik vroeg een cola en de kelner verstond dat zogezegd niet. Het moest waarschijnlijk coca zijn. Uiteraard zet ik daar nooit nog een voet binnen.
Hetzelfde op de Rodeberg aan de grens met Frankrijk. Ik vroeg er een warme wafel en dat verstond het meisje van dienst niet. Nochthans zijn we daar nog altijd in Vlaanderen. Iemand van ons gezelschap heeft het dan maar vertaald voor haar. Zonder dat gezelschap was ik zeker naar buiten geweest. Ook daar zet ik sowieso geen voet meer binnen. Over De Panne heb ik ook al dergelijke verhalen gehoord, maar daar was ik niet bij. Ik kom er dan ook niet zoveel. Maar als ik dan lees waarover hier in deze topic een drukte gemaakt wordt....?! Dat zet dat voor mij de Franstalige arrogantie nog maar eens in de verf. Als er een wet is overtreden, moeten ze klacht indienen. Zo simpel is dat. En als het hen niet aanstaat, dat ze dan elders gaan. Wij moeten dat ook doen als het ons niet aanstaat. Je kunt van een restaurant niet verwachten alle talen van de wereld te spreken. Je kunt het hopen en het restaurant er om prijzen als zij u in uw landstaal bedient, maar het is arrogant om dat te verwachten en het in feite via de media zelfs te eisen als zijnde een recht. Want uiteindelijk komt het daar op neer. Men voelt zich tekort gedaan, beledigd zeg maar om niet in de Franse taal bedient te worden in een stad zoals Brugge. Dat er Vlamingen zij die die Franstalige gast gelijk geven anno 2008 vind ik ronduit intriestig. Het is juist door deze mentaliteit van dat soort Vlamingen, dat Walen menen te mogen aanspraak maken op Vlaams grondgebied. Deze mentaliteit voedt de Waalse arrogantie. De meerderheid spreekt er toch Frans zeggen ze dan. Brussel is daar een schrijnend historisch bewijs van. Hoe is het toch mogelijk? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 5 september 2008 om 05:51. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stéphane Bern wil zogezegd 'geen olie op het vuur' gooien, en daarom verkiest hij over de zaak te zwijgen en de naam van het restaurant niet bekend maken.
Beseft hij dan niet dat het vuur net hoger oplaait precies omdat die naam niet gekend is, en er dus geen enkel bewijs is van de waarheid van zijn verhaal? Ik verkies géén geloof te hechten aan dat verhaal zolang de naam van dat restaurant niet wereldkundig wordt gemaakt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
|
Citaat:
Remember de klucht van de RTBF een aantal jaar geleden over de geweldadige splisting van België. Verscheidene media (waaronder CNN dacht ik) hebben dit thema voor waar aan de kijkers verkocht
|
|
|
|
#71 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aan de grensovergang met Frankrijk in De Panne, ter hoogte van Camping Le Perroquet, heb je aan Belgische kant een tankstation annex dranken- en sigarettenwinkel. Aan de overkant van de straat, op grondgebied van Bray-Dunes (en dus al in Frankrijk) is er een restaurant. Het grappige (nu ja...) is dat ze in dat tankstation in Vlaanderen geen Nederlands verstonden en in dat restaurant in Frankrijk wél.
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Europees Commissaris
|
Eens goed gelachen met je bewering, die kant noch wal raakt. Je dekt je wel aardig in om over "sommige Vlamingen" te spreken. Misschien zijn er paar tientallen. Je vergeet dat steden zoals Antwerpen, Gent, Brugge én de volledige Vlaamse kust een groot deel van hun inkomen genereren uit de buitenlandse toeristen, die er trouwens over het algemeen in keurig Frans, Duits en Engels onthaald worden. Eén incidentje links of rechts zal daar niks aan veranderen. En de toeristen zullen Vlaanderen heus niet vermijden, alhoewel dit misschien je natte droom is.
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
als ik op restaurant ga, gaat er ook altijd een journalist van Le Monde en Le soir mee. Bij U niet?
|
|
|
|
|
|
#78 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Als ik naar het buitenland ga, kan ik ook niet steeds communiceren in de autochtone taal (ondanks het feit dat ik mezelf duidelijk kan maken in 6 talen). Daarom verdien ik toch niet om uitgescholden te worden? Laatst gewijzigd door captain jack : 5 september 2008 om 12:20. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Minister-President
|
Misschien was Stéphane Bern, de grote idool uit de Franstalige wereld, wat gefrustreerd omdat hij niet herkend werd.
|
|
|
|