![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Minister-President
|
![]() Neen. We bieden hen een alternatief waarbij ze wat kunnen bijleren, staat goed op hun CV en bijgevolg wordt hun jobkans vergroot na bv. 1 jaar dienst. En ja, ik ken jonge, gezonde Belgische werklozen die 100% verantwoordelijk zijn voor hun werkloosheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar , er is net een militair gesneuveld bij zo'n humanitaire aktie , heel erg voor die man , maar ondertussen heeft die wel al honderden mensen hun benen gered door daar explosieven op te ruimen ... En da's dan toch ook een militair ... Ze doen wel andere dingen dan op mensen schieten ... ![]()
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Kijk, ik ken zelf mensen die waterputten gingen graven bij de negerkes. Heel nobel allemaal maar mij moeten ze er niet mee gaan lastigvallen omdat ik er niet voor heb gezorgd dat die negerkes in armoede leven. Ga mensen niet verplichten om rommel te gaan opkuisen die ze zelf niet hebben veroorzaakt.
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Minister
|
![]() Het leger om onze losbandige jongeren een moraal te schoppen. Goeie grap. De kunst en de oefening in het doden gebruiken als basis voor een moraal ? Dat kan niet serieus zijn. Het leger gebruiken als een preventieve alternatieve straf? Alle jongeren maar gelijk schakelen ? Ze zijn allemaal ettertjes meneer ? Hele goeie grap.
We hebben reeds een systeem om jongeren die niet in pas lopen aan te pakken. Alternatieve straffen is daar een onderdeel van. Het systeem moet gewoon consequent toegepast worden. Uitgevoerd zoals de wet voorziet. Ik heb er wel geen probleem mee dat legerdienst wordt opgenomen in het aanbod van alternatieve straffen. Voor zij die het door hun aanstootgevend gedrag over zich roepen heb ik weinig mededogen. Hup 't leger in.
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Goed, er zijn mannen te vinden die niet deugen, maar de meerderheid zijn gewoon heerlijke mensen (vrouwen ook, trouwens). In mijn ogen toch. Ik mag blij zijn dat ik introvert ben, en dus niet teveel mensen tegenkom, anders werd ik veel te vaak verliefd dan goed voor me is.
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() als googlend valt dat ook te leren hoor
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Typisch ouwe wijven gezeur vanwege klassiek-rechts"denkenden". Na de werklozen zijn nu ook de "jongeren" slecht, met dank aan de systeemmedia die "jongeren" gelijkgeschakeld hebben met jong vreemdelingencrapuul. In plaats van blindelings pro legerdienst te lallen, moet bourgeopis-rechts misschien eerst eens denken aan het aanpakken van het kwalijke (maar voor hen geliefde) kapitalisme dat van die geviseerde jongeren materialistische vetballen maakt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Het lijkt me niet verantwoord om dienstplichtigen te sturen naar conflictgebieden zoals Afghanistan, Libanon en Darfoer. Beter lijkt het mij om het defensiebudget te besteden aan verbeterde opleiding voor beroepsmilitairen, gesofisticeerde ontmijningsapparatuur, humanitaire hulp, gedegen professionele begeleiding bij post-traumatisch stress syndroom etc. Oorlog is sowieso al een spijtige zaak en zeker niets voor amateurs.
Een alternatieve dienst op maat van burgers vind ik dan wel kunnen. Zo zou bv. de civiele bescherming wel wat extra man- of vrouwkracht kunnen gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vroeg me al af wanneer er eens iemand daarover ging vallen. Kwestie van vooroordelen opbouwen lijkt me het gebruik van de de term "jongeren" voor schorem (als ze maar bruinachtig zien) ook wel een schande.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Idd , maar om dat te realiseren is een dienstplicht een goede oplossing . Het materiaal ervoor staat toch maar te roesten ... Hoog tijd dat het leger wordt gebruikt om de bevolking te beschermen ... Op alle manieren , niet enkel door wacht te lopen rond de lokale frituur ... ![]() REDEN EDIT: EEN TYPO WEGDOEN , NIET OM BELEDIGINGEN WEG TE WERKEN , ENKEL OM EEN TYPO WEG TE DOEN !!!('k zeg het maar hé , er zijn er anderen die anders editten ... ![]()
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details. Laatst gewijzigd door manta : 5 september 2008 om 18:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oké , ik verklaar de oorlog aan Israel en ga me wa krijgsgevangenen maken ...
![]()
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet zeker of u dit als een zwans beschouwde maar u haalt daar ook een nogal specifiek voorbeeld aan. Doordat Israël zich bijna steeds in een quasi-staat van oorlog bevindt moeten ze wel teruggrijpen naar de dienstplicht. Permanent een beroepsleger van 300.000 man op de been houden zou op den duur een geldverslindende bezigheid worden. En 10 % van de bevolking gedurig onder de wapens houden zou ook funest worden voor de economie. Het bijkomend voordeel van hun dienstplicht is dat ze in geval van oorlog kunnen rekenen op degelijk opgeleide reservisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() , de dienstplicht is er nog steeds 2 jaar minstens dacht ik ... En daar gaat iedereen onder de wapens ... Mannen en vrouwen ... Waarom zou het daar wel kunnen en hier niet ...
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
P.S. Dit laatste is een vrijblijvende opmerking waarbij ik mij niet wil uitspreken over het al dan niet oorlogszuchtig karakter van Israël. Dit zou ons geheel wegvoeren van het oorspronkelijke topic. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U niet? Ik had nochtans de indruk dat het sovjetleger en het mao leger toch zo graag rondhuppelde. Kim Il Jung of hoe heet hij nu weer in Korea houdt ook zoveel van zijn leger.
Ga je die nu allemaal verketteren?
![]() |
![]() |