![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Criminaliteit etnisch laten registreren | |||
Goed voorstel |
![]() ![]() ![]() |
25 | 71,43% |
Verwerpelijk! |
![]() ![]() ![]() |
10 | 28,57% |
Aantal stemmers: 35. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() Laat die registratie-ambtenaren gewoon alles noteren wat er te noteren valt: lengte, dikte, kleur ogen, etnie, nationaliteit, religie, sexuele voorkeur, vervolgens alles in een computer stoppen en kijken wat de scores zijn... Het zou bv weleens waar kunnen zijn dat kleine mensen vaker baldadig zijn dan grotere mensen gewoon omdat ze met hun gedrag meer willen imponeren... Of dat islamieten opvliegender zijn dan christenen... En of die vaststellingen dan iets gaan uithalen? tuurlijk wel! Nadat men decennia nodig had om te concluderen dat roken schadelijk is voor ons welbevinden is men het (grotendeels) wettelijk gaan verbieden... Eens men er achter komt dat de islam schadelijk is voor onze samenleveing zal niets nog beletten om de plannen van Wilders ten uitvoer te brengen... binnen enkele decennia is het zover als men het mij vraagt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zijn afleidingen daaruit zoals "de vorm van de schedel en de grootte van de neus die een criminogene factor zouden zijn" zijn de dag van vandaag idd. achterhaald maar zijn algemeen idee daarachter is vandaag nog heel wetenschappelijk.
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Frenologie http://wetenschap.infonu.nl/diversen...n-schedel.html Sommige opvattingen kunnen inderdaad nog relevant zijn vandaag de dag, maar ik gebruikte het opmeten van schedels in deze discussie als een analogie voor het opmeten van etnie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 september 2008 om 23:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Criminologen weten allang dat crimineel gedrag enkel samenvalt met social-economische factoren zoals armoede, werkloosheid, etc.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 september 2008 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 september 2008 om 23:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Staatssecretaris
|
![]() komt gij het hun dan eens zeggen want blijkbaar weten ze zelf niet dat ze het weten. Ook biologische factoren spelen een rol of waarom denkt ge dat mannen meer criminaliteit plegen dan vrouwen? Het is allang bewezen dat het hormoon "testosteron" hierin verantwoordelijk is sinds het een hormoon is dat oa agressie uitlokt.
![]() |
#68 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gaat u nu beweren dat sommige etnische groepen meer testosteron hebben ofzo en dus crimineler zijn? Er is inderdaad een link tussen testosteron en crimineel gedrag. Jonge mannen vertonen het meeste crimineel gedrag en bezitten ook het meeste testosteron. Maar dit is niets nieuws onder de zon. Maar wat zijn die andere biologische factoren volgens u? U maakt me nieuwsgierig.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 18 september 2008 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Men spreekt toch ook van verschillende mentaliteiten naargelang de geografische locatie: zoals Japanners die erom bekend staan zeer veel belang te hechten aan hun goede naam en eer, het Mediterraanse karakter zoals de typische opvliegende Spaanse furie vol passie, de relativerende Zwarte Afrikaan die niet begrijpt waarom de mensen hier altijd zo "gehaast" zijn,... Deze mentailiteiten zullen zowel cultureel als geografisch verklaard worden maar het zou ook goed kunnen dat sommige van deze mentaliteiten meer vatbaar zijn voor bepaalde vormen van criminaliteit dan andere waarmee ik niet wil zeggen dat sommige minderwaardig zijn dan andere.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 19 september 2008 om 00:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Hmmm Dan zit je weer op dezelfde gevaarlijke piste van de veralgemening. Op dezelfde manier kan men bijvoorbeeld zeggen dat zwaargebouwde mensen eerder roofovervallen 'zouden kunnen' plegen en dat tenger gebouwde mensen eerder fraude en kleine diefstallen 'zouden kunnen' plegen. Wat zegt dit. Niets. Moeten wij die groepen dan specifiek gaan viseren op die misdrijven. Nee. Beste methode is om iedereen voor alle misdrijven te viseren (u weet wel iedereen gelijk ![]()
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 september 2008 om 00:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dit terzijde wil het niet zeggen moest blijken dat bepaalde culturen meer criminaliteit plegen dat iedereen van deze cultuur criminaliteit pleegt. Net zoals sekse een rol speelt in het begaan van criminaliteit (algemeen dan) wil het niet zeggen dat iedere man crimineel is. En een theorie gelijk "zou kunnen" kan nooit worden bewezen/ontkracht indien er taboes op rusten. Van mijn part mogen ze bij elk misdrijf het geslacht, etniciteit, geaardheid, het al dan niet dragen van rode sokken,... registreren. Als idd. blijkt dat bepaalde kenmerken significant vaker voorkomen in de criminaliteitscijfers kan men juist gaan nagaan waarom dit zo is en er eventueel op een constructieve manier iets aan doen.
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Wat dit is meestal de denkpiste die de wetgevers volgen. Deze route is het gemakkelijkste en geeft het meest "profilatie" voor de betrokken minister. Mensen met rode sokken plegen meer misdrijven. Aha rode sokken VERBOTEN. Immers geen rode sokken meer: geen misdrijven met rode sokken meer. Recente voorbeeldjes van zulke kromme redeneringen zijn de wapenwetten in Belgie en vooral die in Engeland en Australië. Maar soit dat is een andere discussie.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 september 2008 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Om dit nu concreet toe te passen: links onderkent wel dat allochtonen oververtegenwoordigd zijn bij het plegen van bepaalde delicten maar volgens hun ligt dit niet aan het feit dat ze allochtoon zijn maar wel aan het feit dat veel allochtonen zich in een lage socaal-economische toestand (=SES) bevinden (zoals armoede, weinig scholing, etc...), die SES is hier volgens hun dus een storende derde variabele die ten onrechte laat uitschijnen dat allochtonen crimineler zouden zijn. Met een beetje degelijk onderzoek valt dit te bewijzen/ontkrachten, pak een steekproef van burgers van autochtone origine met een lage SES en vergelijk deze met burgers van allochtone origine met een lage SES op het plegen van criminaliteit. Als hier een significant verschil zou zijn dan kan het niet meer op hun sociaal-economische toestand worden geschoven sinds deze variabele bij beide groepen gelijk was. Indien niet, dan heeft links gelijk. Maar het feit dat ze dergelijke onderzoeken op voorhand al als racistisch/stigmatiserend bestempelen doet mij vermoeden dat ze ergens bang voor zijn, of dat ze liever hebben dat bepaalde feiten het daglicht niet mogen zien.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 19 september 2008 om 15:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens zulks onderzoek is reeds vele malen gedaan vanaf de 19de eeuw tot nu. De meest recente: http://en.wikipedia.org/wiki/Race_and_crime Immigration and Crime: Race, Ethnicity, and Violence Door Ramiro Martinez, Ramiro Martinez, Jr., Abel Valenzuela
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 19 september 2008 om 17:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Van mijn part mogen ze het surfgedrag van criminelen nagaan, alleen als ge dingen claimt moet ge ze ook kunnen bewijzen maar hier geldt precies een verbod om bepaalde dingen te bewijzen net zoals Galilei niet mocht bewijzen dat de Aarde rond de Zon draait want anders zou het heilig huisje van het katholicisme wel eens in twijfel kunnen worden getrokken.
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 20 september 2008 om 00:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() natuurlijk kun je een studie gebaseerd op schedelomtrek niet vergelijken met onderzoek waarbij gedrag wordt gekoppeld aan origine.
Veel criminologen willen wel onderzoek naar het verband tussen origine ( cultuur) en gedrag. Dat dat verband er is lijkt me dan ook logisch, gezien de culturele verschillen die er zijn over begrippen zoals rolpatronen mannen en vrouwen, gelijkheid, opvoedingstaken en strategie, overheid versus individuele verantwoordelijkheden. Tegenstanders zijn vaak mensen die vooral hun eigen begrippenkader niet in duigen willen zien vallen en bang zijn dat de dogma's van de multiculturele efteling in vraag worden gezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat me steeds blijft verbazen is dat de linkse goedmens er zomaar van uit blijkt te gaan dat criminaliteit en aggressiviteit zuiver een gevolg is van lagere sociale status. Alsof alle arme menskes crimineel zouden zijn.... daar hebben ze dan geen problemen mee.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jullie lezen mijn posts blijkbaar niet.
Het onderzoek dat jullie willen is al duizenden malen gedaan sinds de helft van de 19de eeuw. Waarom er nog één opstarten en duizenden euro's verspillen. Een zeer goede en volledige analyse van de situatie in de VS is dit boek: Immigration and Crime: Race, Ethnicity, and Violence Door Ramiro Martinez, Ramiro Martinez, Jr., Abel Valenzuela Of moest Galilei gedurende 100 jaar telkens opnieuw trachten te bewijzen dat de aarde rond was?
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 20 september 2008 om 12:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toch niet sinds Wouter van Bellingen als "zwarte" werd omschreven zeker?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als u over 'cultuur' en crimineel gedrag wilt discussieren start dan een nieuwe topic.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |