Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Politieke crisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Politieke crisis Hier kan je terecht met discussies over het ontslag van Yves Leterme, de crisis, de onderhandelaars en de deadlines.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2008, 16:04   #61
fransV
Gouverneur

Standaard by pass

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
Wat heeft de Vlaamse regering feitelijk te maken met problemen in de federale regering ?
Goed voor een regelmatige by pass

Laatst gewijzigd door fransV : 21 september 2008 om 16:04.
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 16:12   #62
fransV
Gouverneur

Standaard acv

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
is dit weer één van uw beruchte ontmoetingen met een zogenaamd iemand die het compleet met u eens is ?
Woorden van een acv-topman . Od stemmen die SPA ?
fransV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 16:25   #63
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder Bekijk bericht
En daarbij met mijn hernia mag ik (voorlopig) niet meer vendelzwaaien van de dokter.
Jammer dat de dokter niet ook dat infantiele VIRTUELE vendelzwaaien heeft verboden.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 16:31   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hallebarde Bekijk bericht
Volkomen mee eens, De Schoofzak.

Maar u weet ongetwijfeld dat de bal nu niet in het OpenVLD-kamp ligt, maar in uw CD&V-kamp.

Zeg eens, wat gaan die nu doen ?
Waar in hemelsnaam haalt gij het in uwen bol om mij in het cd en v kamp te duwen ?? Ik ben geen lid van een partij, maar wel al lang en fervent nva-stemmer, en eveneens bewonderaar van het kartel, omdat in dat kartel voor de allereerste keer een klassieke machtspartij innig samenwerkt met een Vlaams-Nationalistische partij.

Hebt gij iets verkeerd gegeten? Of hebt ge gisterenavond uw huiswerk "moeten" doen van uw echtgenote ??

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 16:33   #65
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wat Somers daarnet op de zevende dag zei is toch wel straf: de weigering van NVA moet als gevolg hebben dat Bourgeois uit de Vlaamse regering stapt en , als de CD&V tot dezelfde conclusie komt, dus ook de CD&V!!!!

Dus, als ik het goed begrijp, wil de open VLD, met een recordverlies op de laatste verkiezingen opnieuw de leiding krijgen in de regeringen!!

Je moet maar lef hebben!!!

Ze zijn door de MR in de regering geraakt , hebben de beste postjes bemachtigd in de federale, en willen nu ook Vlaanderen de dieperik induwen!!!

Hoe laag kan Bartje Somers ( nota bene ex -VU-er) vallen en zijn Vlaamse roots verloochenen !!!

Of willen ze VHS opnieuw als redder???
Een flagrante schending van de resoluties uit 2004 en het Vlaamse laagje vernis van de meest verderfelijke partij uit Vlaanderen ooit, is nu definitief weg.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 16:35   #66
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Volkomen mee eens, De Schoofzak.

Maar u weet ongetwijfeld dat de bal nu niet in het OpenVLD-kamp ligt, maar in uw CD&V-kamp.

Zeg eens, wat gaan die nu doen ?
CD&V zal de grootste keuze uit haar bestaan moeten maken en dit keer een definitieve keuze: voor of achter het cordon die de Belgicistische krachten hebben opgeworpen. NVA is vandaag achter het cordon gezet, volgt CD&V ?

U merkt ook dat het cordon sanitaire niet tegen racisme was, maar om België in stand te kunnen houden.

Als CD&V de kant kiest van paars, is ze geen haar beter en behoort ze ook tot paars !

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 21 september 2008 om 16:35.
Oud 21 september 2008, 17:15   #67
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
CD&V/N-VA zal het cordon moeten opblazen of door de modder moeten voor de Walen op federaal niveau, waarvoor ze daarna met de volgende federale verkiezingen zullen afgestraft worden. Verwacht niet dat Leterme zo laag zal vallen en Vlaanderen zal verraden na de vele moeilijkheden in de federale regeringsvorming en het willen bekomen van een staatshervorming.
Inderdaad de levensverzekering van dit onland is het cordon sanitaire. Het wordt tijd dat mensen dat nu eens onder ogen durven zien, dat het cordon is opgericht tegen Vlaanderen en niet tegen racisme zoals men stelt.

NVA valt vanaf vandaag definitief achter het cordon, wat hen absoluut tot eer strekt. De hetse was al maanden bezig bij de Franstaligen: Dewever is fascist, Dewever is negationist, Dewever is nazi, nu volgen de paarse systeemlakeien. Het is nu aan CD&V om voor één keer hun woord te houden en echt kant te kiezen voor Vlaanderen !

In feite hing deze keuze van CD&V al in de lucht vanaf het moment van de formatie van het kartel in 2004. CD&V heeft het tot vandaag kunnen uitstellen, zelfs op 15 juli was er nog even uitstel, maar nu zullen ze kleur moeten bekennen. En ik hoop echt dat ze de kant kiezen van Vlaanderen, dit zou een zware slag betekenen voor het Belgische ongedierte...

Oud 21 september 2008, 17:21   #68
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Waar in hemelsnaam haalt gij het in uwen bol om mij in het cd en v kamp te duwen ?? Ik ben geen lid van een partij, maar wel al lang en fervent nva-stemmer, en eveneens bewonderaar van het kartel, omdat in dat kartel voor de allereerste keer een klassieke machtspartij innig samenwerkt met een Vlaams-Nationalistische partij.

Hebt gij iets verkeerd gegeten? Of hebt ge gisterenavond uw huiswerk "moeten" doen van uw echtgenote ??
U bent momenteel een beetje zenuwachtig, hé, De Schoofzak ! Laat u maar eens goed gaan, in plaats van op de vragen te antwoorden.

Frustratie aflaten, heet dat.

Terzijde : over mijn eetgewoonten hoeft u zich geen zorgen te maken.

En w�*�*r hebt u plots het idee vandaan dat ik een man ben, en dus een echtgenote zou hebben ?

Enfin, voor mij niet gelaten. Neemt u gerust uw wensen voor werkelijkheid, als het u gelukkiger kan maken.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 17:26   #69
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Inderdaad de levensverzekering van dit onland is het cordon sanitaire. Het wordt tijd dat mensen dat nu eens onder ogen durven zien, dat het cordon is opgericht tegen Vlaanderen en niet tegen racisme zoals men stelt.

NVA valt vanaf vandaag definitief achter het cordon, wat hen absoluut tot eer strekt. De hetse was al maanden bezig bij de Franstaligen: Dewever is fascist, Dewever is negationist, Dewever is nazi, nu volgen de paarse systeemlakeien. Het is nu aan CD&V om voor één keer hun woord te houden en echt kant te kiezen voor Vlaanderen !

In feite hing deze keuze van CD&V al in de lucht vanaf het moment van de formatie van het kartel in 2004. CD&V heeft het tot vandaag kunnen uitstellen, zelfs op 15 juli was er nog even uitstel, maar nu zullen ze kleur moeten bekennen. En ik hoop echt dat ze de kant kiezen van Vlaanderen, dit zou een zware slag betekenen voor het Belgische ongedierte...
CD&V heeft reeds kleur bekend en de Vlaamse kaart getrokken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 17:27   #70
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En w�*�*r hebt u plots het idee vandaan dat ik een man ben, en dus een echtgenote zou hebben
Bedoel je hiermee dat je een vrouw bent?
Dacht anders ook dat je van het mannelijke geslacht bent.
Oud 21 september 2008, 17:44   #71
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Bedoel je hiermee dat je een vrouw bent?
Dacht anders ook dat je van het mannelijke geslacht bent.
Waarom dacht u dat dan ? Voor zover mijn geslacht iets terzake zou doen, overigens.

Er zijn nu eenmaal madammekes die van zich af kunnen bijten, als het er op aankomt. Ik hoop dat dit voor u geen onaangename verrassing is, geachte collega forummer.
Oud 21 september 2008, 17:56   #72
Pantoffeldiertje
Gouverneur

Pantoffeldiertje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
is dit weer één van uw beruchte ontmoetingen met een zogenaamd iemand die het compleet met u eens is ?
Van kuisvrouwen tot illegalen : iedereen die azert tegenkomt is het roerend met hem eens .
Oud 21 september 2008, 17:57   #73
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Man, vrouw, travestiet, homo, eunuch ... iedereen gelijk voor de Schoofzak: wie mij als cd & v-er bestempelt, krijgt van de lat.
Allez, zeg nu zelf ... cd&v'er ...!!!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 17:59   #74
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Man, vrouw, travestiet, homo, eunuch ... iedereen gelijk voor de Schoofzak: wie mij als cd & v-er bestempelt, krijgt van de lat.
Allez, zeg nu zelf ... cd&v'er ...!!!
Met de eunuchen zou ik toch een beetje voorzichtig zijn, met of zonder lat.
Oud 21 september 2008, 18:34   #75
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ik hoorde gisteravond een CD&V-kiezer zeggen: wie zoals Peeters, Geert Bourgeois en Anciaux in zijn onderhandelingsploeg steekt, geeft aan dat hij wil dat de onderhandelingen mislukken.
Leuk voor jou. En ik hoorde daarnet nog een CD&V-ster zeggen dat de VLD teveel noten op zijn zang heeft, en dat CD&V haar kartelpartner moet volgen.

Bon. Wat nu?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 18:35   #76
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Kan de Vld niet uit de Vlaamse regering gegooid worden?
VLD is perfect inwisselbaar voor Groen!.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 21 september 2008, 18:39   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Wat Somers daarnet op de zevende dag zei is toch wel straf: de weigering van NVA moet als gevolg hebben dat Bourgeois uit de Vlaamse regering stapt en , als de CD&V tot dezelfde conclusie komt, dus ook de CD&V!!!!

Dus, als ik het goed begrijp, wil de open VLD, met een recordverlies op de laatste verkiezingen opnieuw de leiding krijgen in de regeringen!!

Je moet maar lef hebben!!!

Ze zijn door de MR in de regering geraakt , hebben de beste postjes bemachtigd in de federale, en willen nu ook Vlaanderen de dieperik induwen!!!

Hoe laag kan Bartje Somers ( nota bene ex -VU-er) vallen en zijn Vlaamse roots verloochenen !!!

Of willen ze VHS opnieuw als redder???
goed dat zijn vader dit niet meer moet meemaken...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2008, 18:48   #78
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De tijd blijkt gekomen om de maskers af te zetten.

Het NVA van Dewever en Bourgeois heeft ogenschijnlijk duidelijk stelling genomen.

De reactie van Somers (en De Gucht, eerder in de franstalige pers), kan voor niemand een verrassing zijn. Zo kennen we de belgicisten en postjespakkers van OpenVLD immers al lang.

Nu is het aan de CD&V om kleur te bekennen.

Tsjeven zijnd en blijvend, zullen er ook d�*�*r geen verrassingen zijn, geloof mij.
Dat tsjeven tsjeven, daar kan ik inkomen. Een partij die alles zal doen voor de macht. Maar ze zal moeten kiezen tussen:
- ofwel vandaag in de federale regering blijven zitten, en bij de volgende verkiezingen een pandoering krijgen waardoor ze nog de 4e partij in Vlaanderen zijn.
- ofwel vandaag hun federale regering opgeven om zo de grootste partij van het land te blijven, en dus in de toekomst de macht te blijken behouden.
De oude CVP, met de seniele krokodillen Eyskens en Martens vanvoor, zal uiteraard voor het eerste kiezen. Maar de CD&V'ers die opgegroeid zijn met 8 jaar oppositie, zouden daar wel eens anders kunnen over denken.
Oud 21 september 2008, 19:05   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom dacht u dat dan ? Voor zover mijn geslacht iets terzake zou doen, overigens.

Er zijn nu eenmaal madammekes die van zich af kunnen bijten, als het er op aankomt. Ik hoop dat dit voor u geen onaangename verrassing is, geachte collega forummer.
Gewoon een gedachte, op het net verschijnt immers geen beeld van de andere
Oud 21 september 2008, 19:07   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat tsjeven tsjeven, daar kan ik inkomen. Een partij die alles zal doen voor de macht. Maar ze zal moeten kiezen tussen:
- ofwel vandaag in de federale regering blijven zitten, en bij de volgende verkiezingen een pandoering krijgen waardoor ze nog de 4e partij in Vlaanderen zijn.
- ofwel vandaag hun federale regering opgeven om zo de grootste partij van het land te blijven, en dus in de toekomst de macht te blijken behouden.
De oude CVP, met de seniele krokodillen Eyskens en Martens vanvoor, zal uiteraard voor het eerste kiezen. Maar de CD&V'ers die opgegroeid zijn met 8 jaar oppositie, zouden daar wel eens anders kunnen over denken.
De oude garde is uitgetelt, volgens mij stop de CD&V er ook mee en gaan zij met opgeheven hoofd naar de volgende verkiezingen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be