![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Burger
|
![]() Citaat:
U beweert dat -zonder het kartel i.h.b. NVA- CD&V nooit een dergelijke verkiezingsoverwinning zou behaald hebben. Dit is ongetwijfeld waar, maar dit is evenzeer en wellicht nog meer het geval voor het NVA. De waarheid is dat dit kartel voor beide partijen geen windeieren heeft gelegd althans op electoraal vlak. De kwestie is echter of een dergelijk kartel wel intellectueel "correct" is en kan stand houden. Een kartel als CD&V - NVA lijkt mij je reinste kiezersbedrog en aan dit bedrog hebben beide (ik leg de nadruk op beide) partijen hun medewerking verleend. Dat de kiezer -bij het uiteenspatten van een dergelijk kartel- zich ergens bedrogen voelt, is zeer begrijpelijk. Dit is echter geen reden, om de schuld van de kartelbreuk uitsluitend bij de ene of de andere partij te leggen. Mij stoort het ergens, dat men de CD&V in deze thread de "verradersrol" toekent, terwijl de NVA in geen geval vrij uitgaat.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
CD& heeft NVA misbruikt zo beter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Die netslet zit u blijkbaar hoog, zie ook
http://www.imageshack.us/ http://www.pbase.com/ http://www.flickr.com/ http://dougsimages.photopoints.com/ http://www.usefilm.com/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik zal wel weer de enige zijn , maar heel die cdv/nva-farce vind ik persoonlijk hilarisch en tekenend voor de infantiele mentaliteit waar deze samenleving de laatste tijd steeds meer aan lijdt. Zoals Pietje al eerder hier ergens zei, de Griekse tragedie die sommigen hiervan maken is pure humor. Dat dergelijke futiliteiten zoveel stof doen opwaaien en een land in een crisis of een "crisette" kan leggen is daarintegen wel verontrustend. Nu is het gewoon nog wachten op de schlemielige poging van de flaminganten om hun "forza intolerantia" te vormen , om de mop helemaal compleet te maken!
![]() Laatst gewijzigd door moser : 24 september 2008 om 20:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Pure, oude partijpolitiek. In de krant lees ik dat de "Plantentuin in Meise" in de "grote" staatshervorming 'zou' opgenomen worden. Ja, nu zijn we gered ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mis.... De NV-A heeft woord gehouden tot de laatste snik. De CD&V had het over vijf minuten politieke moed... en ook over een grote staatshervorming (de NV-A ook, ok.) Die grote staatshervorming zal er niet komen. Wel een nieuw akkoord over de Plantentuin in Meise waarvan gans België wakker ligt.... ![]() Die doorstart van de dialoog is alleen maar mogelijk geworden omdat gewoon de 'typisch' Vlaamse eisen een heel stuk zwakker zijn dan voordien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De oplossing, beter de verlossing , kan nooit op Belgisch niveau worden gevonden. Vier miljoen eendrachtige Frankofonen zullen wel altijd kunnen rekenen op een dikke miljoen in macht en aanzien door het Belgisch regime gesoepsidieerde lakei-Vlamingen om hun voorrechten te behouden. België is een democratie. Een meerderheid van Belgen gaat akkoord met de Franstalige bezetting van Vlaanderen.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 25 september 2008 om 06:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() het kan er natuurlijk nog altijd serieus hard aan toe gaan, zaterdag op het congres, de voorzitter van CD&V Knesselare belooft in ieder geval serieuze oppositie. hij verweet Leterme zelf van postjesjager. hij zou ontslag moeten nemen, maar denkt er niet aan.
bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=GTH20SO4H spijtig dat het geen grote vis is natuurlijk.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zeker niet in Vlaanderen ,waar collaboratie al 178 jaar hoogtij viert. Laatst gewijzigd door I amsterdam : 25 september 2008 om 10:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die rijke Vlaming wordt dan ook nog beloond met een mooie, adelijke titel ![]() Uw laatste zin is de nagel op de kop en u zou zelfs Belgen mogen vervangen door Vlamingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Staatssecretaris
|
![]() En de Vlamingen hebben het laten gebeuren tot op de dag van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Vreemdeling
|
![]() Zo zijn Vlamingen nu eenmaal, aard kan men niet verloochenen. Daarom ook zal er nooit iets veranderen. Daarbij komt dan nog dat de zogenaamde "leiders" steeds een bende opportunisten bleken te zijn. Dit is nu niet anders. Een volk krijgt de leiders die het verdiend. Als ik zie hoevelen nu de vorige premier als een "groot staatsman" en "redder in nood" zien dan kan ik alleen maar zeggen "arm en dom Vlaanderen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Ja wadde, ga ik een weekje op verlof, kom ik terug en is mij droom uitgekomen. Eindelijk is de CDENV verlost van de parasiet nva. Nu enkel hopen dat deze parasiet zijn gastheer niet besmet heeft met een of andere gevaarlijke ziekte.
Maanden heb ik gesteld dat het kartel kunstmatig is en dat de nva de cdenv heeft misbruikt. De CDENV is en mag geen one issue partij zijn zoals de nva, cdenv moet en heeft een veel breder sociaal draagvlak dan de nva en de cdenv kan in de toekomst de grootste partij blijven dat is een feit. Wat denk ik te kunnen besluiten uit het laatste 1.5 jaar. Ten eerste is er een fundamentele crisis voor wat het vlaams nationalistische gedachtengoed dat politiek gezien geen vertegenwoordiging meer heeft en aan zijn einde gekomen is. Kijk als je als vlaams nationalist op VB stemt ben je een dommerik want VB zal nooit deelnemen aan de politieke besluitvorming. Nva staat momenteel in de peilingen misschien op 10% maar halveer dat getal maar binnen een of twee jaar. Mogelijks en hopelijk halen ze de kiesdrempel niet meer en is het afgelopen met de vlaams nationalisme. Tweede conclusie het kartel is gesprongen omdat we geconfronteerd worden met een fenomenale economische crisis die alle Belgen zwaar zal treffen en een absolute prioriteit heeft. Nu zullen veel vlaams nationalisten zeggen dat we net daarvoor een staatshervorming nodig hebben. Wel dat gelooft niemand nog, want als dat de analyse zou zijn dan zou dit bv voor Frankrijk (dat momenteel zeer zwaar getroffen wordt) ook betekenen dat zij de economische crisis kunnen oplossen door hun land op te splitsen, dit voorbeeld toont mijns inzien toch het idiote van het vlaams nationalistische verhaal aan he. Voor de vlaams nationailsten spijt het mij maar zij hebben het laatste jaar in een soort van second life geleefd. België heeft al veel aanvallen vanuit vlaams nationalistische hoek overleefd, België zal blijven bestaan en krijgt van zijn onwoners nog veel steun, het vlaams nationalisme is op zijn retour, in verval da's een feit. De nva en dewever en co waren de laatste stuiptrekkingen van deze politieke strekking en ik ben er zeker van dat dit binnen een tiental jaar de conclusie zal zijn. Laatst gewijzigd door jbl : 28 september 2008 om 09:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Deze regering gaat er ook niets van bakken sociaal-economisch - ze is machteloos - ideologisch grondig verdeeld - ik zie de NVA nog terug botsen ... |
|
![]() |
![]() |