Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2008, 07:27   #61
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Over de kern van de zaak kan ik me niet uitspreken. Ik ken die fitness niet, en wat het CGKR uitspookt, neem ik toch vaak met een korreltje zout. Er is niets dat me ertoe brengt dat instituut eigenlijk enige legitimiteit toe te kennen.

Racisme en discriminatie zijn verwerpelijk, ongeacht wie zich eraan bezondigt. Wanneer ik dan lees dat de manier waarop vrouwen gekleed gaan als ze gaan fitnessen hen tot "sloeries" maakt, dan word ik toch wrevelig.

Er is immers nog ergens zo'n oosterse wijsheid die simpel zegt "respecteer de gewoonten van anderen, maar respecteer eerst die van jezelf"... Zeg nu zelf: hoe kan een volk dat zichzelf niet respecteert verwachten dat andere volkeren respect tonen?

Zo simpel ligt het natuurlijk allemaal niet, net zomin de hele "allochtonenkwestie" zo simpel zou liggen. Me dunkt dat er behoefte is aan meer direct debat, en directe actie, dan aan ontwijkingsmanoeuvres.

Waarmee ik maar wil zeggen dat het ene met het andere gelinkt is. Die vicieuze cirkel moet doorbroken worden.

Ik denk niet dat ik hoef te benadrukken dat ik geen VB-fan ben, ik ben immers geen fan van dogmatisch stigmatiseren. Wat uiteraard ook opgaat voor de vaak voorkomende houding van poco's.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 12:12   #62
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Uit het artikel in de openingspost:

En d�*�*r gaat 't over, niet over iets anders!
nice try
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...sszaak_Racisme
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 13:46   #63
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

politics begint inderdaad meer op een VB forum te gelijken. mensen die discriminiatie goed vinden en jammeren als dat aangeklaagd wordt .. zielige bedoening hier soms.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 13:59   #64
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
politics begint inderdaad meer op een VB forum te gelijken. mensen die discriminiatie goed vinden en jammeren als dat aangeklaagd wordt .. zielige bedoening hier soms.
En gij denkt dat ge het beste tegen racisme in kunt gaan door zomaar wat in het wilde weg te kwaken?
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 14:06   #65
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discriminatie heeft een oorsprong. Ik kom niet in bepaalde dancings omdat het er teveel bruin volk is. De reden daarvoor is vrij simpel, als je daar met vriendinnen bent dan worden ze er lastig gevallen door bruin volk. Vroeger waren ze niet welkom en was het er gezellig voor de vrouwen maar dat mag nu niet meer. Voor de politiek-correcten zijn vrouwen minderwaardig en moet het vruin volk alle vrijheid hebben om hen te bepotelen. In deze geval zou discriminatie tegenover het bruin volk gelegimiteerd zijn. Ze hebben met hun gedrag het zelf gezocht en spijtig voor degenen die zich wel aan de regels houden.

Dit net hetzelfde met de fitness-uitbater; ik begrijp zijn discriminatie want de oorzaak ligt niet aan hem.
Oud 25 maart 2011, 14:15   #66
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
En dan moet je integreren zeggen ze...

Dit forum begint hoe trouwens langer hoe meer op een VB-forum te lijken.
Wie durft er nog tegengas geven?
Citaat:
Hier is de reden:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Het recht op vrije meningsuiting is in dit land helaas al te zeer afgezwakt; er is een Centrum dat honderden miljoenen belastinggeld krijgt om politiek niet-correcte meningen voor de rechtbank te slepen. Een Vlaams Blok-forum zou dan ook door tegenstanders meteen misbruikt worden, waarna het Centrum het VB kan vervolgen wegens 'het toelaten van politiek niet-correcte uitingen via internet'.

Daarom dus geen VB-forum, maar zoals u merkt zijn we des te actiever in publieke fora.

Filip Dewinter
http://forum.politics.be/showpost.ph...04&postcount=1
Een doelbewuste politiek vh blok dus.

Verder, een door Vlaams rechts (bij welke partij hokt die thans?) bejubeld ideoloog *kuch*kuch*:

Citaat:
De fundamentele vrijheid om te discrimineren
zaterdag 05 februari 2005
© PDW - VUM
De vrijheid om te discrimineren is de fundamenteelste van alle vrijheden, vindt Matthias Storme.
Zonder die vrijheid bestaan de meeste andere fundamentele vrijheden volgens hem gewoonweg niet.
,,Zodra homofobie een misdrijf is, leven we in een totalitaire staat. Een discriminatieverbod voor burgers is een totalitaire aanslag op de democratie.''
http://webh01.ua.ac.be/storme/defund...crimineren.pdf

Laatst gewijzigd door filosoof : 25 maart 2011 om 14:41.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 15:51   #67
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Discriminatie heeft een oorsprong. Ik kom niet in bepaalde dancings omdat het er teveel bruin volk is. De reden daarvoor is vrij simpel, als je daar met vriendinnen bent dan worden ze er lastig gevallen door bruin volk. Vroeger waren ze niet welkom en was het er gezellig voor de vrouwen maar dat mag nu niet meer. Voor de politiek-correcten zijn vrouwen minderwaardig en moet het vruin volk alle vrijheid hebben om hen te bepotelen. In deze geval zou discriminatie tegenover het bruin volk gelegimiteerd zijn. Ze hebben met hun gedrag het zelf gezocht en spijtig voor degenen die zich wel aan de regels houden.

Dit net hetzelfde met de fitness-uitbater; ik begrijp zijn discriminatie want de oorzaak ligt niet aan hem.
"kwaak kwaak"

in mijn fitness zitten er veel turken en marokkanen.. geen problemen mee. er is gewoon geen goede reden om allochtonen te weigeren in een fitness!
Oud 25 maart 2011, 16:03   #68
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"kwaak kwaak"

in mijn fitness zitten er veel turken en marokkanen.. geen problemen mee. er is gewoon geen goede reden om allochtonen te weigeren in een fitness!
Eén: Ratatosk haat ze.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 16:10   #69
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
"kwaak kwaak"

Er is wel een reden om onruststokers te weigeren in een fitness, ongeacht of ze allochtoon of autochtoon zijn.
Enig verschil is dat we van autochtonen verwachten dat ze zich bij zo'n verbod neerleggen terwijl sommige allochtonen er blijkbaar onmiddellijk van uitgaan dat ze gediscrimineerd worden.
Waarop baseert u zich om te kunnen oordelen dat in casu sprake was van discriminatie nu de rechtbank, die perfect op de hoogte is van het dossier en de feiten, oordeelt dat hiervan geen sprake was?
Toch geen vooroordelen en vooringenomenheid zeker?

Laatst gewijzigd door Wimpeus : 25 maart 2011 om 16:11.
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 16:14   #70
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

"Islamisering : Antwerpse fitnesszaak geen baas in eigen zaak meer "

de titel van deze thread is gewoon de feiten verdraaien. mensen worden uitgesloten onder VALSE redenen én omdat ze geen Vlaming zijn.. en wie is er weer het slachtoffer van dit alles?

juist, ja, die arme fitnessuitbater die mensen uitsluit en ze dan nog onterecht beschuldigt van criminele feiten en liegt tegen de media.

dit nieuws heeft overigens niks met de islam te zien.. maar enig islamofoob geeft er uiteraard een "draai aan".

dit is 1 van de dieptepunten van de 8 jaar dat ik hier zit op politics. hopelijk verandert er wat met de mentaliteit, het denken en het niveau van bepaalde posters hier.
Oud 25 maart 2011, 16:20   #71
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Het gerecht heeft in ieder geval op basis van feiten geoordeeld dat er geen discriminatie was. Dat was dus dat.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 16:34   #72
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"kwaak kwaak"

Kwaak kwaak,

Turken en Marokkanen moeten met hun poten van van de vrouwen blijven en ze niet voor hoer uitschelden.

Reden genoeg om ze niet toe te laten.

Dat ze hun eigen vrouwen bepoetelen en als hoer behandelen.
Oud 25 maart 2011, 16:35   #73
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Kwaak kwaak,

Turken en Marokkanen moeten met hun poten van van de vrouwen blijven en ze niet voor hoer uitschelden.

Ik vind dat niemand vrouwen als hoer moet behandelen.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2011, 16:36   #74
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
"Islamisering : Antwerpse fitnesszaak geen baas in eigen zaak meer "

de titel van deze thread is gewoon de feiten verdraaien. mensen worden uitgesloten onder VALSE redenen én omdat ze geen Vlaming zijn.. en wie is er weer het slachtoffer van dit alles?

juist, ja, die arme fitnessuitbater die mensen uitsluit en ze dan nog onterecht beschuldigt van criminele feiten en liegt tegen de media.

dit nieuws heeft overigens niks met de islam te zien.. maar enig islamofoob geeft er uiteraard een "draai aan".

dit is 1 van de dieptepunten van de 8 jaar dat ik hier zit op politics. hopelijk verandert er wat met de mentaliteit, het denken en het niveau van bepaalde posters hier.
Onzin, men is de mentaliteit van bepaalde Turken en Marokkanen beu. Dat ze niet welkom zijn ligt aan hun eigen. Toch raar dat chinezen en Jappen wel welkom zijn. Misschien omdat die wel een opvoeding hebben gekregen.
Oud 25 maart 2011, 16:37   #75
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kwaak kwaak,

In mijn fitness worden vrouwen altijd met rust gelaten en merendeel van de mensen daar zijn allochtoon.
Oud 25 maart 2011, 16:39   #76
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik ook niet maar als ze het doen dat ze hun eigen vrouwelijke bevolking nemen.
Oud 25 maart 2011, 16:41   #77
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In mijn fitness worden vrouwen altijd met rust gelaten en merendeel van de mensen daar zijn allochtoon.
Das omdat ze hypocriet zijn.

Owee als een blanke met een Turkse of Marokkaanse omgaat. Hun eigen vrouwen behandelen ze niet als hoeren, echter blanke vrouwen zijn in hun eigen oefenmatrassen. En dat is wat de blanke man en vrouw in Vlaanderen niet aanvaardt.
Oud 25 maart 2011, 16:48   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Uw opinies zijn zeer extreem en onuitvoerbaar.

Als ik straks ga neuken met een hoer dan ben ik verplicht om ze als hoer te behandelen, ik moet ze tenslotte toch betalen?
Oud 25 maart 2011, 16:49   #79
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We mogen dan besluiten dat vrouwen nooit door allochtonen worden lastig gevallen.
Oud 25 maart 2011, 17:10   #80
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

dat zeg ik ook niet he, slimmeke.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be