![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Opvoeding van kinderen | |||
ja,enkel door moeders |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
ja,enkel door vaders |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,03% |
door mama en papa lieft |
![]() ![]() ![]() |
32 | 96,97% |
Aantal stemmers: 33. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U kan niet ontkennen dat heel veel adoptiekinderen ooit in hun leven op zoek gaan of trachten te gaan naar hun biologische ouders. Dan willen ze weten wie die mensen waren, wat ze waren, hoe ze waren, enz. Adoptiekinderen zoeken dan naar gelijkenissen, overeenkomsten en verschillen. Adoptiekinderen stellen zich al die vragen. Er is dus iets met die biologische band die het louter meetbare en grijpbare sterk overstijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vraag maar aan psychiaters en antropologen. Nergens ter wereld worden kinderen opgevoed door één mama en één papatje. Overal ter wereld worden kinderen opgevoed door een veel ruimere groep van verwanten. Enkel sinds het ontstaan van de kleinburgerlijke moderniteit is dat veranderd. En de gevolgen voor de geestelijke gezondheid en voor de grootsheid van de mensheid, zij nefast gebleken. Da's cursus één uit de psychologie en de antropologie: de geschiedenis van de verwantschap. Heel veel interessant onderzoek toont immers aan dat babies van nature uit communisten zijn. In een collectivistische cultuur komen ze ten volle tot uiting. Het is pas wanneer ge ze opsluit in de liberale kleinburgerlijke gevangenis van het "mama-papa-et-moi" dat ze ontsporen. Liberalen zijn niet moedig genoeg om mens te worden. Daarom sluiten ze hun kinderen ook op in een pietluttig psycho-pedagogisch concept.
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet nog heel wat leren om normaal te kunnen na denken,ik zou normaal gezien(wat het ook was 4 jaar geleden) niet kunnen schrijven Nog maar eens(lees jij mijn posten eigelijk) ik heb tot mijn 4 leerjaar op het lager onderwijs mee MOGEN leren ,dus mijn schrijven is dan toch ok als ik het vergelijk,mijn handen zijn kapot gewerkt komende uit een gezin van 12 kinderen en moeten gaan werken op mijn 13 jaar Wat zit ik mij druk te maken over zone domme gast zeg ![]()
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 5 oktober 2008 om 13:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, maar wel met bepaalde visies. Een commune kan moeilijk de traditionele visies op en visies op gezin en kinderen overbrengen. Daarom dat ik stelde dat opvoeding veel meer is dan louter "liefde" en "hartelijkheid". Daarom ook dat ik vasthoud aan de traditionele vorm als kern van onze samenleving, zelfs al is de verwarring in onze tijd groot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik ben geen 'manneke'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u mensen op hun persoonlijkheid aanvalt, dan kan het inderdaad zo zijn dat ze ook vanuit de onderbuik reageren. In plaats van hier nog eens op in te zijn, zou u beter het zwijgen daarover houden en over de inhoud van de discussie plegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Opvoeding van kinderenOpvoeden gebeurt niet door de ouder(s) alleen. De mensen die het dichtst bij het kind staan en de meeste tijd met het kind doorbrengen hebben een grote inbreng in de opvoeding. Dat kunnen ouders zijn, maar ook buren, tantes, de kapper of wie dan ook.
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Wat betreft psychologische impact van leven in een ander gezin dan het traditionele, heb je ook gelijk. De impact hoeft niet negatief te zijn op de ontwikkeling van het kind en de latere partnerkeuze en het relatie-engagement, maar de kans dat het gebeurt stijgt wel. Ik zit nu ook op een leeftijd dat de meeste van mijn vrienden een partnerkeuze doen. Dat kan toeval of een vertekende perceptie zijn, maar ik merk echt een groot verschil in partnerkeuze bij jongvolwassenen die uit 'gezonde', veilige en heel evenwichtige traditionele gezinnen komen, en de jongvolwassenen die dit geluk niet hebben gehad. Het lijkt wel alsof de eerste groep een zesde zintuig heeft voor het kiezen van een goede en betrouwbare partner, en de tweede groep een zesde zintuig voor het omgekeerde, alleen zijn ze zich daar niet bewust van. ![]() Die 'normverandering' of mag ik zeggen dat de nieuwe norm wordt dat je zelfs gewoonweg niet mag oordelen over alles wat anders is maar het moet zien als evenwaardig en dus kwalitatief even goed strijkt zich veel verder uit dan enkel over bv gezinsvorming. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 5 oktober 2008 om 14:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook mensen met kinderen die niet zo traditioneel denken, zullen het gezin als een veilige thuis beschouwen en zullen ernaar streven dit in hun eigen leven uit te werken. Slechts bijzonder weinigen wensen kinderen als eenoudergezin op te voeden; slechts bijzonder, bijzonder weinigen wensen hun kinderen aan een commune toe te vertrouwen. In wezen reageren de meeste mensen steeds traditioneel op dat vlak. Heeft u trouwens kinderen, zodat we alvast weten of u, net als ik, ervaringsdeskundige bent op dat vlak? Of u misschien gewoon een theoretische beschouwing houdt die nog ver staat van uw ervaringen met het leven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb niemand persoonlijk aangevallen. Dat is wat jij ervan probeert te maken. Bovendien beslis ik zelf wel waarover ik al dan niet praat of zwijg. Daar vraag ik mijn eigen man niet eens de toestemming of de goedkeuring voor, laat staan dat ik ze van een volslagen vreemde vent op het internet zou vragen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |