![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Men moet terug gaan beseffen dat een individu waardeloos is zonder zijn leefwereld, zonder zijn gemeenschap. Een mens is pas mens door in contact met de andere te komen, door in een samenleving te ageren, die niet louter de som van alle delen is, maar die delen overstijgt. Natuurlijk mag die samenleving de redelijke ontplooing van een individu niet in de weg staan, maar wat we vandaag zien, is het omgekeerde: door overdreven individualisme wordt de samenleving langzaamaan afgebrokkeld. De contractvisie op de maatschappij wordt dominanter en dominanter: hoe kan ik mijn eigen wensen, doelen en materiële behoeften het meest bevredigen, en wie heb ik daarvoor (tijdelijk) nodig, en vooral: moei u niet met mijn persoonlijk ikje, ik kan zelf wel een normen- en waardenpatroon uitzetten. Dit is een visie die fundamenteel nefast is voor de samenleving, aangezien net hetgeen wij delen, hetgeen is wat ons bindt. Een samenleving waarin het individu, en niet de gemeenschap centraal staat, houdt mettertijd op om samenleving te zijn en verwordt tot een atomaire, individualistische 'maatschappij'. Dat is iets wat we ten allen koste moeten vermijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zit je in een studentenvereniging?
![]() |
#65 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- Administratie (bv. de vakbonden geen werkloosheidsuitkeringen meer laten uitreiken, maar dat direct door de staat laten doen, altijd streven naar de hoogste efficiëntie) - Ontwikkelingshulp (is niet prioritair, maar mag wel degelijk bestaan) - Defensie (streven naar een geïntegreerde en efficiëntere Europese defensie, wel met behoud/oprichting van een militair en nationaal georganiseerd rijkswachtkorps Meer uitgeven: - Gezinspolitiek (bv. de invoering van een ouderschapsloon) - Economie (bv. verankering van bedrijven) - Diverse sociale en culturele maatregelen om de sociale cohesie te versterken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe ver woon je van de taalgrens en op wat voor een manier beïnvloedt dit jouw denken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() Wat was je beste vakantie ooit?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik ben links nationalist, vind je dat die 2 kunnen samengaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Minister
|
![]() Bent U gedoopt, gevormd en katholiek practiserend?
![]() |
![]() |
#71 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Met dit alles wil ik zeker niet gezegd hebben dat een mens een willoos wezen is dat zomaar alles overneemt wat in zijn omgeving gebeurt, maar het tegendeel is ook zeker niet waar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Hmmmmm nu vraag ik me af wie je was Wat vond je ervan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Eigenlijk zou ik me nogal politiek verweesd voelen moest ik een Nederlander zijn. Een fatsoenlijke conservatief-nationalistische partij heb ik in uw land nog niet opgemerkt. Vermoedelijk zou het uit wanhoop dan toch maar de PVV worden, al was het maar om op zijn minst nog een signaal te geven tegen de vreemdelingeninvasie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zoals u in de openingspost kon lezen, woon ik in de Kempen (betrekkelijk ver van de taalgrens dus). Men zou dus kunnen zeggen dat de BHV-perikelen en dergelijke een nogal ver-van-mijn-bedshow zijn, maar natuurlijk ben ik niet zo egocentrisch ingesteld om me enkel zorgen te maken over de politiek in mijn eigen regio. Wat mijn woonplaats ook zou zijn in Vlaanderen, het zou vermoedelijk weinig impact maken op mijn fundamentele ideologische waarden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Parlementslid
|
![]() Naar welke peroon in de geschiedenis kijk je op.
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() wat vind je van de klimaatsopwarming?
|
![]() |
![]() |