![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Alle voertuigen > Freespirit = verderfelijk en rot...
![]() Freespirit=geweten van deze aardbol en daarbuiten... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom een mooie? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister-President
|
![]() De mens is nu eenmaal een esthetisch wezen. Er mag ook nog iets aan zijn, alles beter dan een vijf-meter lange asobak die mijn pad bruusk kruist. Het beste is natuurlijk, net als ikzelf, helemaal geen auto te bezitten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En met wat rijdt je dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() Met spiritus en zout...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() We moeten overigens dringend van de idee af dat een eigen auto onmisbaar is, dit wordt er bij ons al van jongsaf ingepompt dat een auto bezitten een must is. Vaak hoor ik weleens van mensen die beweren niet met plezier een wagen te bezitten, maar niet anders kunnen dan er één te bezitten, want ze wonen 'te ver' weg en dat is hun vrijheid. Dit is een goedkoop excuus, in Vlaanderen woont 80 % van de mensen in een vrij verstedelijkt gebied met winkels en dienstencentra in de omgeving. Ons uitgebreid openbaar vervoer netwerk dekt overigens meer dan 90 % van de bewoning op korte wandelafstand. Het komt er dus eerder op aan de moed te hebben het 'stalen ros' de deur te wijzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Minister-President
|
![]() Met de fiets, tram, bus, trein. En als ik toch eens een auto nodig heb, huur ik er één of gebruik ik er één van familie. Maar dat is echt in noodgevallen. 95 % van de tijd heb ik geen eigen wagen nodig. En ik spaar daar ook veel geld mee uit. Ik kan elk jaar ettelijke duizenden euro's op zij zetten die ik aan iets nuttigers kan besteden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik laat me zeer zelden meeslepen - behalve door schoonheid -, en ik trap als ex-journalist al helemaal niet in de val die mijn ex-collega's van de media spannen. 'Het milieu' is een onderwerp dat zelfs in de allerzwartste komkommertijd nog altijd kopij oplevert. Het doet bovendien verkopen en dus wordt het uitgemolken, of de gegevens nu kloppen of niet. Ik probeer dus een eigen, gefundeerde mening te vormen over klimaatschommelingen en dan kom ik alvast tot de conclusie dat autorijden in ons ministaatje zeer weinig invloed kan hebben op het wereldklimaat. Bovendien zou u eens moeten specifiëren wat u nu juist met dat gruwelijk krom Nederlands 'asobak' bedoelt. Is het iedere grote luxewagen, of zijn het alleen SUV's? Mobilhomes? Zware motoren? Stadsbussen? Verder beweert u dat niemand een grote auto nodig heeft. Ik kan u, als ervaringsdeskundige, garanderen dat een grote, comfortabele auto een must als je voor je werk tienduizenden kilometers per jaar afmaalt. Of is persoonlijk welzijn geen criterium in uw denkwereld? Dat heeft met 'superieur voelen' niets te maken. Wel met veilig rijden en stress beperken. Uit al uw uitlatingen blijkt trouwens een krampachtig ingehouden afgunst tegenover alles wat mooi, luxueus en duur is. Voor veel beschavingen is zo'n afkeurende houding tegenover de eigen verworvenheden een teken aan de wand dat de neerwaartse spiraal zich heeft ingezet: in plaats van van de verworvenheden te genieten, beginnen we ons er voor te schamen. Zowel bij bedrijven als samenlevingen luidt dat soort 'overbeschaafd' gedrag de ondergang in, want het zelfvertrouwen en de strijdlust worden er door aangetast. En er staan horden klaar om onze gegeerde positie van welstellende westerling over te nemen, wees daar van overtuigd. En zonder enige bekommernis voor het milieu. Als u zelf, allicht door indoctrinatie, niet kunt genieten van de geneugten die de intelligentie en werklust van onze westerse maatschappij hebben opgeleverd, laat anderen dan tenminste de vrijheid om dat wél te doen. Een sticker op hun bron van plezier plakken is een kinderachtig teken van onmacht en afgunst. 'Het milieu' is dan maar een schaamlapje om die trieste motieven te camoufleren. Of een schaamplakker, als u dat liever heeft.
Try al little tenderness (Otis Redding zaliger) Laatst gewijzigd door Jukes : 8 oktober 2008 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat jij een gepastere straf vindt voor foutparkeerders is niet van belang. Je mag niet zomaar je eigen rechter en jury spelen. En als iemand parkeert voor u deur, dan doet hij u geen schade aan he. Hij doet de maatschappij schade aan. U hebt dus met dit alles niets te maken, vandaar dat hij een boete aan de overheid (de ware belichaming van de maatschappij) moet betalen ipv een boete aan u te moeten betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |||
Banneling
|
![]() Aangezien er nogal veel emo-gefulmineer in je post sta, zal ik er eens één of twee dingen uitnemen:
Citaat:
Citaat:
Voor zover ik weet zijn die immers overal even groot op eenzelfde locatie. Wat ik dan weer vaker zie, zijn bovenstaande monovolumes en zowaar zelfs kleine stadswagentjes, die met veel moederlijke liefde botweg over twee parkeerplaatsen zijn gezet. Maar dat neemt geen ruimte in beslag zeker? ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Je suggereert dat ik je aanval omd�*t je boodschap juist zou zijn maar me niet zint. Dat heb ik door mijn hondneukvergelijking duidelijk ontkracht. Ik gaf aan waarom jouw redenering logisch rammelt. Je bewering wordt niet ondersteunt door de redenering: er is een non sequitur. Dat iemand je aanvalt maakt niet dat je gelijk hebt. Nu doe je het opnieuw. Uit het feit dat ik je boodschap aanval volgt geheel niet dat ze 'to the point' zou zijn. Om het concreet te zeggen: neen, afgunst is niet het motief voor mijn kritiek op jouw mening, zoveel introspectie heb ik nog wel om dat voor de hand liggende idee te ontkennen. Je kunt wel zeggen "jamaar, TOCH ben je jaloers". Dat blijft dan bij een loze bewering zonder grond. Liever heb ik dat je mijn argumenten aanpakt dan mijn vermeende motieven. Citaat:
De vraag blijft HOE HET KOMT dat sommigen meer hebben dan anderen. Als die verdeling eerlijk en rechtvaardig gebeurt dan is het platte afgunst om te vergelijken. En daar precies zijn we het fundamenteel oneens. Ik vind niet de verdeling rechtvaardig gebeurt. Sterker nog, de onrechtvaardige verdeling is de intrinsieke motor van het systeem, niet zomaar een foutje in de marge. Ik vind het dan ook gemakkelijk om 'enkel naar jezelf te kijken' als je om jezelf te verrijken eerst 'naar anderen keek'. Om vervolgens niet te verwachten dat anderen naar jou kijken om hun geluk af te meten... Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het idee om mensen neer te leggen of te steriliseren omdat de welvaart van enkelen de resources uitput lijkt me moreel gezien nogal fout. Moreel is hier geen groot, religieus of heilig dogma. Het gaat gewoon over het feit dat ook jij of ik het slachtoffer konden of kunnen zijn van de ongelijke welvaart. Het is het 'veil-of-ignorance idee dat juist (you're gonna like this ![]() Citaat:
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 8 oktober 2008 om 19:15. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat jij er een probleem mee wil hebben dat ik mensen tewerk stel, is jouw zaak. Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Geen één van die karren beschouw ik als een symbool trouwens. Citaat:
Als de beste duurzaamheids-oplossing bijvoorbeeld een blijvend leefbare aarde kan garanderen voor 4Miljard mensen, dan moet je nu als de hell 2Miljard mensen om zeep helpen. Cru gesteld, maar zo is het wel. Is dat bespreekbaar? Citaat:
![]() Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#75 | ||||||||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Hoe kom je trouwens aan die terminologie van 'slachtoffer', 'afgunst', 'tegen de muur duwen'? Zegt het iets over de mentaliteit van de ondernemer? ![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Een geboortebeperking is een andere zaak. In principe heb ik daar geen enkel probleem mee, al is het moeilijk om ze uit te voeren en eerlijk te houden. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementslid
|
![]() .
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 8 oktober 2008 om 21:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wha, een voertuigje vind ik fijn maar ik wil (op mijn leeftijd) geen tweewielers meer en liever ook niet trappen. Lang gebruikte ik een mexicaanse bakfiets, voor (groot)gezinsaankopen en verplaatsingsklusjes binnen de familie maar ik houd er vooral van om daarbij iedere afstand zonodig aan te kunnen. En ik heb de pest aan stickers, vind ook dat ik recht heb op wat "practische luxe".
Zo zag de bakfiets eruit: en sinds een jaar (en al 14.000km) mijn modernere voertuig, mini-diesel-vrachtkar "brommobiel" 45km/u (bromfietsrijbewijs) met open aluminium laadbakje maar de rood/grijze cabine: ![]() Enige weken geleden nog een bankstel verhuisd naar familie, van Sittard naar Woubrugge (gebied van Leiden, tegen Alphen-a/d-Rijn aan), gedeeltelijk via België: Maaseik-Achel, Bergeijk en dan zo goed mogelijk verder noordwaarts over binnenwegen en via veerponten. Daar gelogeerd, de volgende dag een afgedankt bankstel naar het milieupark gebracht, derde dag (zaterdag) op terugtocht met een computer-meubel in de laadbak. Tijd zat want ik ben al 7 jaar gepensioneerd. Dit karretje rijdt werkelijk naar mijn zin, ruime arm- en beenruimte voor 2 personen, forse handles pook en handrem, grote ramen en spiegels, hoge instap en rechtopzit, echt een werkpaardje met redelijke verwarming, radio aan boord. Rijd ik eenmaal dan moet ik mijzelf bedwingen om niet Zuid te gaan rijden, het lekkere weer achterna .... ![]()
![]() |
#78 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb familie die verstokte groenen zijn, maar ook zij hebben een grote wagen. Waarom? Ze hebben vier kinderen, en het zou onmogelijk voor hen zijn om samen op stap te gaan naar het Franse platteland bijv zonder zo'n wagen. Een bepaalde wagen kopen is geen kwestie van ideologie, maar van praktisch nut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() ha de Eno2,
Je bent idd al de tweede die de schaamstikker wil invoeren. Dat was de vorige versie: |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |