Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2008, 11:30   #61
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Overal lopen er potentiële slachtoffers rond, dus zulke maatregel werkt zeker niet 'voorkomend'. Beter is het de pedofiel intensieve begeleiding te geven, voor de rest van zijn leven. Ik geloof niet in 'genezing', maar de 'zet-de-kat-niet-bij-de-melk-strategie'. Met moderne technologieën kan hij ook levenslang zonder 'personeelsverspilling' worden opgevolgd (bijvoorbeeld elektronisch toezicht). Laten we onze nuchterheid bewaren, een moderne en 'verlichte' rechtsstaat waardig en deze 'humaniteit' moeten we ook naar de daders laten uitschijnen. Wat ze ook gedaan hebben, zij hebben hun straf uitgezeten en moeten niet verder 'gebrandmerkt' worden.
Elektronisch toezicht is volgens mij geen oplossing binnen deze context. De bewegingsvrijheid van de veroordeelde pedofiel wordt niet beperkt, in tegenstelling tot wie bijvoorbeeld het land niet mag verlaten, wie huisarrest heeft, penitentiair verlof krijgt, of wie de toegang tot een bepaalde omgeving wordt ontzegd.

Er is geen oplossing behalve een stok achter de deur hebben, repressief voor in geval van recidive. Ik geloof niet in genezing van een pedofiel, zoals er ook geen genezing bestaat voor mannen die zich aangetrokken voelen tot vrouwen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 11:39   #62
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het gaat hem niet om "kat bij de melk" toestanden, maar om het feit dat zijn vroegere slachtoffers nu weer constant met die dader worden geconfronteerd in hun wijk.
Het gaat hem dus niet over nieuwe potentiële slachtoffers (die lopen er inderdaad overal rond, daarom moeten pedofielen ALTIJD worden gemonitored), maar over VROEGERE slachtoffers die nu - zoals te zien in Terzake - volwassen mannen zijn wiens emoties nu terug helemaal opgerakeld worden.

Het is dus aan de dader om ervoor te zorgen dat hij zijn vroegere slachtoffers niet voor de voeten loopt of blijft lopen.
En het is bovendien aan de begeleiders van die daders om ervoor te zorgen dat ze geen nieuwe kleine slachtoffers maken.
Dat zijn twee verschillende dingen, maar in beide gevallen is het wel de dader die verantwoordelijk moet worden gesteld.
Circe, sta mij toe efkes advocaat van de duivel spelen. Wat als ik stel dat personeel van het departement Welzijn, slachtofferhulp bijvoorbeeld, zich zou kunnen inzetten om de slachtoffers te begeleiden en te overtuigen dat de dader z'n verdiende straf heeft uitgezeten ?
Oud 10 oktober 2008, 11:42   #63
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Allez, we zullen er dan maar van uitgaan dat Marius en Adam buren worden van de ouders van Joe nadat ze hun straf hebben uitgezeten.... wat let hen?
Niets. Na het uitzitten van hun straf zijn het immers vrije mensen.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 11:51   #64
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
moest ik ouder van nog kleine kinderen zijn, dan zou ik effektief wel graag weten dat die nieuwe vriendelijke buurman in feite een gevangenisstraf wegens pedofilie heeft gekregen ja. Dan kan ik mijn kinderen verwittigen dat ze nooit met die mijnheer mogen praten, in plaats van dat ik hem vriendelijk thuis uitnodig, hem vertrouwen geef en hem over mijn kinderen laat babysitten.
Tegenwoordig loop je ook het risico dat een door de Gezinsbond gestuurde babysit met twee vrienden in uw bed ligt te rollebollen.

Hoeveel ouders zouden een wildvreemde volwassen man in huis halen om te babysitten ?
Oud 10 oktober 2008, 11:54   #65
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Heel deze discussie toont nog maar eens aan dat de publieke opninie meestal geen goede raadgever is in zulke gevoelige kwesties. Ergens ook logisch, als men raakt aan kinderen, toch zowat het kostbaarste goed in onze samenleving, dan worden mensen uiteraard altijd wat minder objectief en wat minder subtiel. Bepaalde politieke stromingen staan natuurlijk onder enorme electorale druk en verkondigen allerhanden populistische maatregelen om de gevaarlijke pedofielen te beteugelen, die vaak onrealistisch, niet proportioneel en meestal gewoon absurd zijn. Daarom is het goed dat bijvoorbeeld onze rechters niet gewoon verkozen worden door het volk. Zij kunnen hun hoofd koel houden en zich wars van volksdemagogie bezig houden methet zoeken van en uitspreken van proportionele en adequate maatregelen. Die vele mensen uiteraard te soft vinden (als ouder van een misbruikt kind zou ik dit ongetwijfeld ook geen gerechtigheid vinden, maar ik ben dan niet de 'objectieve' partij uiteraard).
Progressief gebeuzel van de ergste soort.
Geldt zo lang die pedo niet naast freespirit gaat wonen.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 11:58   #66
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Ik zou ze liever op de Grote Markt vierendelen, maar de bleeding heart linksen en politiek correcten zitten nu eenmaal meer in met de "rechten" van het crapuul dan de rechten van de slachtoffers.
Elk z'n mening maar je opteert dus duidelijk voor Middeleeuwse toestanden. In onze rechtsstaat kan dit niet, wat niet belet dat kans op publieke weerstand tegen de doodstraf van een pedofiel wel eens gering zou kunnen zijn. Maar da's een andere discussie.
Oud 10 oktober 2008, 12:13   #67
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
pedofielen moeten NAAST HUN STRAF, tevens het verbod krijgen om nog in contact te komen met hun slachtoffers of hun familie. Net zomin als dat gekende pedofielen na hun straf geen job meer mogen uitoefenen waarbij ze met kinderen in aanraking komen.
Dan kan je ook stellen dat wie uit de echt is gescheiden, omdat hij z'n vrouw heeft mishandeld, verboden zou moeten worden een nieuwe partner te hebben. Circe, ik vrees dat het invoeren van dergelijke verbodsbepalingen een straatje zonder eind wordt.
Oud 10 oktober 2008, 12:22   #68
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Het is maar een zijdelingse vraag, maar hoe sta jij tov de rechtstaat?
Dat is vrij duidelijk. De rechtstaat zoals die hier ten lande, maar eenzeer in de meeste zichzelf Westerse noemende landen, wordt ingevuld is een klucht waar de dader meer rechten heeft dan het slachtoffer. Waar de strafmaat eerder op basis van gevangeniscapaciteit en correct linkse principes dan op gerechtigheid wordt bepaald. Een geluk dat het merendeel van de bevolking uit brave dutskes bestaat die zich bij de "rechtspraak" neerleggen omdat ze anders wel eens zwaarder zouden kunnen aangepakt worden dan de originele "vergrijper". Voor fundamenteel zware criminaliteit, waartoe m.i. pedofilie evenzeer mag horen want tenslotte verwoest dergelijk monster gedeeltelijk het leven van slachtoffers en verwanten, kan de strafmaat niet hard genoeg zijn. Mijn conclusie? Het gerecht hier wordt door beroepscriminelen in het lelijk gezicht uitgelachen. De verdedigers van "het kruim van onze maatschappij" lijken mij ofwel wereldvreemd of hebben zelf persoonlijk nog nooit het slachtoffer geweest.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:29   #69
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Ik denk eerlijk gezegd dat pedofilie een afwijking is waarvan men nooit afraakt. Iemand die aan kleine kinderen zit is in mijn ogen een gevaar voor de maatschappij en zou dus moeten blijven opgesloten worden, ze zouden nooit meer mogen vrij komen. Met verkrachters precies hetzelfde...en in godsnaam dat is toch vreselijk dat een pedofiel terug in zijn buurt van misdaden terugkeert...da's gewoon zelfmoord!
Oud 10 oktober 2008, 12:32   #70
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Pedofielen moet men een spuitje geven.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:33   #71
Fourtis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ik denk eerlijk gezegd dat pedofilie een afwijking is waarvan men nooit afraakt. Iemand die aan kleine kinderen zit is in mijn ogen een gevaar voor de maatschappij en zou dus moeten blijven opgesloten worden, ze zouden nooit meer mogen vrij komen. Met verkrachters precies hetzelfde...en in godsnaam dat is toch vreselijk dat een pedofiel terug in zijn buurt van misdaden terugkeert...da's gewoon zelfmoord!
Onder de progressieve definitie van rechtsstaat moet begrepen worden dat pedofielen een 2de kans moeten krijgen om opnieuw kinderen te misbruiken.
Fourtis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:36   #72
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fourtis Bekijk bericht
Onder de progressieve definitie van rechtsstaat moet begrepen worden dat pedofielen een 2de kans moeten krijgen om opnieuw kinderen te misbruiken.
Oud 10 oktober 2008, 12:36   #73
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Pedofielen moet men een spuitje geven.
Dat vind ik dan weer te ver gaand...
Oud 10 oktober 2008, 12:37   #74
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
moest ik ouder van nog kleine kinderen zijn, dan zou ik effektief wel graag weten dat die nieuwe vriendelijke buurman in feite een gevangenisstraf wegens pedofilie heeft gekregen ja. Dan kan ik mijn kinderen verwittigen dat ze nooit met die mijnheer mogen praten, in plaats van dat ik hem vriendelijk thuis uitnodig, hem vertrouwen geef en hem over mijn kinderen laat babysitten.

Dat degenen die het zo erg vinden dat veroordeelde pedofielen steeds met een schandpaalbriefje rond hun hals moeten lopen, dan maar zelf hun kinderen aan zulke mensen toevertrouwen. (of dachtje dat hij aan jou gaat vertellen dat je je kinderen niet in zijn buurt mag laten spelen?)
Inderdaad. Zo van die "passionele" misdadigers, zijn goed in staat om in hun oude fouten te hervallen, zélfs als Meneer de Psy vind dat ze "genezen " zijn . Niemand zit in die mannen hun hoofd (en hun broek) en men kan dus onmogelijk weten wat daar gaande is. De mensen hebben het recht te weten als een veroordeelde (en losgelaten !) pedo in hun buurt komt wonen. En dat hij niet komt klagen dat hij scheef bekeken word, moeten we die gast mischien een medaille geven, of er medelijden mee hebben ?
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:37   #75
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vind ik dan weer te ver gaand...
Waarom, wie het onschuld van een kind afneemt verdiend het niet om te leven.
Oud 10 oktober 2008, 12:41   #76
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom, wie het onschuld van een kind afneemt verdiend het niet om te leven.
Dit is natuurlijk een andere discussie...maar mijn mening op dat vlak is dat "de staat" geen recht heeft om te kiezen wie er mag leven en wie niet.

Maar ik vind wel dat pedofielen en verkrachters niet meer zouden mogen vrijkomen...ik geloof niet dat zo'n mensen kunnen "genezen"...voor andere criminelen ben ik een stuk vriendelijker...
Oud 10 oktober 2008, 12:44   #77
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe, sta mij toe efkes advocaat van de duivel spelen. Wat als ik stel dat personeel van het departement Welzijn, slachtofferhulp bijvoorbeeld, zich zou kunnen inzetten om de slachtoffers te begeleiden en te overtuigen dat de dader z'n verdiende straf heeft uitgezeten ?
als je die redenering volgt dan mag je pedofiel na het uitzitten van zijn straf ook kleuterleider worden en/of met de kindjes op bosklasjes en andere kampenmenten gaan. En niet komen zeuren achteraf! Moeten je kinderen maar psychologische begeleiding krijgen - uiteraard op jouw kosten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2008, 12:46   #78
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit is natuurlijk een andere discussie...maar mijn mening op dat vlak is dat "de staat" geen recht heeft om te kiezen wie er mag leven en wie niet.

Maar ik vind wel dat pedofielen en verkrachters niet meer zouden mogen vrijkomen...ik geloof niet dat zo'n mensen kunnen "genezen"...voor andere criminelen ben ik een stuk vriendelijker...
Ik vind dat je voor sommige misdaden de doodstraf moet kunnen krijgen.

Iemand als dutroux wordt nu onderhouden met belastingsgeld dat voor een deel betaald word door de familie van zijn slachtoffers. Dat is in mijn ogen voor een tweede keer gestraft worden.
Oud 10 oktober 2008, 12:48   #79
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat je voor sommige misdaden de doodstraf moet kunnen krijgen.

Iemand als dutroux wordt nu onderhouden met belastingsgeld dat voor een deel betaald word door de familie van zijn slachtoffers. Dat is in mijn ogen voor een tweede keer gestraft worden.
Van je vrijheid beroofd worden lijkt mij wel een straf...en misschien kan hij wel iets goed doen voor de maatschappij vanuit het gevang...hoewel ik begrijp dat dat gevoelig ligt...maar ik ben tegen de doodstraf omdat ik niet vind dat een ander moet beslissen over het feit of iemand zijn leven waard is om te leven of niet...
Oud 10 oktober 2008, 12:59   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dan kan je ook stellen dat wie uit de echt is gescheiden, omdat hij z'n vrouw heeft mishandeld, verboden zou moeten worden een nieuwe partner te hebben. Circe, ik vrees dat het invoeren van dergelijke verbodsbepalingen een straatje zonder eind wordt.
verklaar je eens even wat beter aub?

bedoel je dat iemand die gescheiden is omdat hij zijn vrouw mishandelde, gewoon zijn nieuwe vrouw wèl mag mishandelen?

Zoiets als: als pedofiele nonkel de nichtjes heeft verkracht mag hij na het uitzitten van zijn straf aan de neefjes beginnen?

Of wat bedoel je nu met je posting?

Of bedoel je dat de echtgescheiden persoon - als hij al straf heeft uitgezeten voor het afranselen van zijn vrouw - na zijn straf gewoon terug bij haar in huis moet mogen wonen? Want daar gaat het hier toch om dacht ik: het recht om terug naast je slachtoffer te gaan wonen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2008 om 13:00.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be