Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Debatclub > Algemeen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Algemeen Hier kan een gesloten groep deelnemers debatteren over allerhande onderwerpen. Indien je wil deelnemen dan moet je toegang vragen bij de moderator via je control panel.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2008, 19:16   #61
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Idd zij hebben de luxe om te kunnen kiezen uit verschillende werkgevers
Wat zit je hier dan te zeuren? Ga dan ergens waar het volgens jou beter is.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2008, 20:59   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Wat zit je hier dan te zeuren? Ga dan ergens waar het volgens jou beter is.
Beschutte werkplaatsen genoeg...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 10:49   #63
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin. Aan de prikklok of na het prikken in de kleedkamer staan slenteren, is geen werktijd. Werktijd is de tijd die je effectief al werkend doorbrengt.
Maar het geheel is nu dus 2 minuten langer. In de vorige situatie moest men dus normalerwijze 2 minuten minder lang effectief werken.

Citaat:
Voor degenen die voordien al op tijd op hun werkplaats waren, verandert er niets.
En zij die net op de minuut waren?

Citaat:
Tuurlijk wel. Zij zien dat de directrice krachtdadig optreedt tegen lanterfanters.
Krachtdadig? Geen gemor? Geen protest? ik zie hier al het aanspreken van vakbonden.

Citaat:
Alleen bij mensen die zich als kleine kinderen gedragen. Niet meteen het soort werknemer dat je in je bedrijf wil.
In een klein bedrijf misschien ja. Kinderachtigheid is geen gepolste eigenschap bij de aanwerving in grote bedrijven. Als je geen kinderachtige mensen wil, ontsla ze dan he!
Ik vind de 2 minuten regel op zichzelf een van de meest kinderachtige ooit gezien. Waarom trekken ze gewoon geen "echte" minuten af van het loon?
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 20 oktober 2008 om 10:51.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 10:55   #64
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Kijk ik werk in een VZW waar 500 mensen tewerk gesteld worden,nu wil de allemene directrice ons om 1 min voor het aanvangsuur laten tikken,en één min na het uitgangsuur laten af tikken(anders kost het ons 15 min loon)
Zij redeneerd als volgt,je tikt één minuut te vroeg en je ben op het juist uur op je post,en anders om ook natuurlijk hé
Ik vind als je in werkledij aantikt dat je werk begint en anders om ook ?
Wie heeft er hier gelijk in?
Ik verwacht van mijn mensen dat ze een kwartier vóór aanvang van de shift aanwezig zijn ... gewoon om een degelijke shif take over te doen en om inderdaad op tijd op hun post te zijn, niemand maalt daar over.
Oud 20 oktober 2008, 11:08   #65
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Ik verwacht van mijn mensen dat ze een kwartier vóór aanvang van de shift aanwezig zijn ... gewoon om een degelijke shif take over te doen en om inderdaad op tijd op hun post te zijn, niemand maalt daar over.
Je hebt zeker gezwegen over minuten? Loon niet te veel vernoemd in relatie tot het werk? Je hebt toch niet je mond opengedaan zeker? Of heb je gewoon degelijke solicitatiegesprekken gehad?

Met andere woorden: Ik vermoed dat jij het doet zoals het hoort.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 20 oktober 2008 om 11:09.
Oud 20 oktober 2008, 11:14   #66
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als je de mensen iets uitlegt waarom ze iets moeten doen en er niet te betutteld over doet, kun je veel bereiken. gaat zagen over 1 minuut, dat werkt contra-productief.
Oud 20 oktober 2008, 11:16   #67
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
als je de mensen iets uitlegt waarom ze iets moeten doen en er niet te betutteld over doet, kun je veel bereiken. gaat zagen over 1 minuut, dat werkt contra-productief.
Aber wass sagen sie da?
leve de manmanman club
Oud 20 oktober 2008, 13:25   #68
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Maar het geheel is nu dus 2 minuten langer. In de vorige situatie moest men dus normalerwijze 2 minuten minder lang effectief werken.
Juist. En dat kan dus niet.

Citaat:
En zij die net op de minuut waren?
Op de minuut waar waren? Aan de prikklok? Dan zijn ze te laat. Op hun werkpost? Dan zijn ze op tijd. Je ziet het: het is allemaal niet zo ingewikkeld hé.

Citaat:
Krachtdadig? Geen gemor? Geen protest? ik zie hier al het aanspreken van vakbonden.
Over wat? Over het feit dat men op tijd moet beginnen werken? Welke vakbond gaat zich belachelijk maken om daartegen te protesteren?

Citaat:
In een klein bedrijf misschien ja. Kinderachtigheid is geen gepolste eigenschap bij de aanwerving in grote bedrijven. Als je geen kinderachtige mensen wil, ontsla ze dan he!
Geloof me: als IK die directrice was, dan stond de klagers nu al aan te schuiven aan den dop.

Citaat:
Ik vind de 2 minuten regel op zichzelf een van de meest kinderachtige ooit gezien. Waarom trekken ze gewoon geen "echte" minuten af van het loon?
Hé, da's ook nog een idee! Degenen die niet op tijd kunnen komen gewoon een stuk van hun loon inhouden. Dan hoeven ze geen twee minuten langer te 'werken' en lijdt de werkgever geen verlies. Iedereen gelukkig!
Oud 20 oktober 2008, 13:30   #69
Steben

Standaard

Toch was er vooreerst geen gemor over het feit dat er een minuut verloren kon gaan voor dit alles.
Ik wacht af tot het moment dat er gaan klagen dat er zijn die slechts 1 minuut vroeger komen en geen 2 minuten zoals zijzelf! (kan de directrice er geen 2 minuten van maken? :de 4 minuten oplossing is geboren)
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 20 oktober 2008 om 13:30.
Oud 20 oktober 2008, 13:54   #70
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Toch was er vooreerst geen gemor over het feit dat er een minuut verloren kon gaan voor dit alles.
Ik wacht af tot het moment dat er gaan klagen dat er zijn die slechts 1 minuut vroeger komen en geen 2 minuten zoals zijzelf! (kan de directrice er geen 2 minuten van maken? :de 4 minuten oplossing is geboren)
Met slippery slope discussies houd ik me niet bezig.
Oud 20 oktober 2008, 14:01   #71
Steben

Standaard

Citaat:
Met slippery slope discussies houd ik me niet bezig.
Ik vind die 2 minuten juist op zichzelf slippery slope.
leve de manmanman club
Oud 20 oktober 2008, 14:07   #72
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik vind die 2 minuten juist op zichzelf slippery slope.
Ik niet.
Oud 20 oktober 2008, 14:12   #73
Steben

Standaard

Citaat:
Ik niet.
Echt niet?
"Als die hier zomaar ne minuut later komen, waarom niet 10, of een halfuur? Wie weet komen ze zelfs niet meer werken?"
leve de manmanman club
Oud 20 oktober 2008, 18:27   #74
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Echt niet?
"Als die hier zomaar ne minuut later komen, waarom niet 10, of een halfuur? Wie weet komen ze zelfs niet meer werken?"
Complete onzin. Je hebt geen poot om op te staan en je weet het.
Oud 20 oktober 2008, 20:08   #75
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

In de realiteit is een paar minuten verschil op toekomen/weggaan niet relevant voor het werk dat moet worden verricht. Iemand kan elke dag een halfuur voor tijd komen en een uur zitten babbelen tijdens twerk, wat dus veel slechter is dan iemand die een minuut voor tijd aankomt en werkt tijdens de werkuren.

Is die paar minuten dan niet belangrijk?
Toch wel. Het is een regel. Een afspraak. Daar hoort geen discussie over te zijn. Ze is er om de grens tussen 'normaal' en 'misbruik' eenduidig vast te leggen.

Dit is dus allesbehalve een 'slippery slope' discussie.
Ze is even belangrijk als de andere afspraken met de werkgever, zoals de dag van uitbetaling.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 20:17   #76
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Daarmee doelde ik enkel op deze post van Steben, die wel degelijk een slippery slope argumentatie bevatte.
Oud 21 oktober 2008, 08:21   #77
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
In de realiteit is een paar minuten verschil op toekomen/weggaan niet relevant voor het werk dat moet worden verricht. Iemand kan elke dag een halfuur voor tijd komen en een uur zitten babbelen tijdens twerk, wat dus veel slechter is dan iemand die een minuut voor tijd aankomt en werkt tijdens de werkuren.

Is die paar minuten dan niet belangrijk?
Toch wel. Het is een regel. Een afspraak. Daar hoort geen discussie over te zijn. Ze is er om de grens tussen 'normaal' en 'misbruik' eenduidig vast te leggen.

Ze is even belangrijk als de andere afspraken met de werkgever, zoals de dag van uitbetaling.
Ik ga akkoord. Ik stel geen vragen bij het stellen van een tijdstip.
Maar het dubieuze begint op het moment dat een afgesproken tijdstip aangepast wordt met één minuut. Dat verandert niets aan de productiviteit, geeft misschien enkel het gevoel op te treden en zorgt voor wrevel. Het maakt verder contact met de directie ook zeer stroef in de toekomst.
Het is de directie die met een minutenverhaal afkomt en voor zover ik hier hoor enkel dat. Geen afspraken, contact, inhoud werk, ... de norm is gezet en de norm is "minuten".
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 21 oktober 2008 om 08:23.
Oud 21 oktober 2008, 09:40   #78
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de schandalige lage lonen in de zorg zou je voor minder malen hoor,en dan maar zeuren dat men knelpuntberoepen heeft waar men vreemde mensen gebruikt (met andere levensgewoontens) om onze oudere mensen(die er voor gezorgd hebben dat jullie kunnen verder leren) te laten verzorgen
Wel ik vind dat erg rot van jullie zonder hier namen op te plakken,de quote was maar een aanleiding om nu zo ff te kunnen reageren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 21 oktober 2008 om 09:41.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:11   #79
stapas
Burger

Standaard

Als de directrice het nodig vindt om een mededeling te doen over het verschil tussen 06.59 en 7.00 u, dan is dat een teken dat er iets fameus mis aan het lopen is met de werkethiek in de organisatie. Toen ik de openingspost las kwam spontaan zo'n beeld bij me op van een organisatie waar iedereen 3 minuten voor 5 al rond de prikklok begint rond te hangen om toch maar om 5 u te kunnen uitprikken.
Het zou inderdaad beter zijn mocht het niet nodig zijn dat de directie hier mededelingen over deed. Maar in sommige organisaties is het blijkbaar erg nodig. Blij dat ik daar niet werk met zo'n collega's
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:23   #80
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Als de directrice het nodig vindt om een mededeling te doen over het verschil tussen 06.59 en 7.00 u, dan is dat een teken dat er iets fameus mis aan het lopen is met de werkethiek in de organisatie. Toen ik de openingspost las kwam spontaan zo'n beeld bij me op van een organisatie waar iedereen 3 minuten voor 5 al rond de prikklok begint rond te hangen om toch maar om 5 u te kunnen uitprikken.
Het zou inderdaad beter zijn mocht het niet nodig zijn dat de directie hier mededelingen over deed. Maar in sommige organisaties is het blijkbaar erg nodig. Blij dat ik daar niet werk met zo'n collega's
Maar dat ik elke dag dan bijna 1.5 uur gratis overwerk wordt af gedaan als (UIT VRIJE WIL )
Om de overstresste situatie van de dienst een beetje mee te helpen opvangen is en betere uitleg ervoor
Nu ja wie het woord VZW heeft uitgevonden zou zich hier ook in schamen hoor,ik werk graag vrijwillig,maar niet zonder daar een beetje dank voor terug te krijgen
En daar is zo een bedrijf van meer dan 500 werknemers soms wel wat ziek in hoor,laat de andere het maar doen want van de directie mag je daar geen dank voor verwachten,terwijl bij mij werken in een VZW(vereneging zonder winstgevend oogmerk) dat juist zou moeten kunnen

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be