Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 20:25   #61
Avondland
Lokaal Raadslid

Avondland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
doen alsof de neus bloedt, en het NSV... synoniemen.

goed, die passage komt uit '96, da's ten eerste geen excuus. ik heb vanuit NSV hoek alleen flauwe excusen horen komen zoals nu hier op dit forum ("dat is laaaang geleden"), of "dat stond nooit in ons blad", "nooit van gehoord, waarover heb je het?".

wees volwassen, geef je fouten toe.

anders gaan je politieke tegenstanders jullie blijven "nemen" op deze fouten.

en je kunt het ze niet kwalijk nemen als jullie van het NSV die kritiek blijven negeren of minimaliseren.
Je lijkt het niet te snappen. Er is vandaag de dag een geheel nieuwe generatie NSV'ers. Waarom zouden de NSV'ers van vandaag zich moeten verontschuldigen voor iets waar zij geen schuld aan treffen? Was dat bewust artikel trouwens geen vertaling? Politieke tegenstanders die ons nemen op die 'fouten' zijn niet eerlijk bezig en wel omwille van de bovenstaande reden. Zo kunnen we bij elke politieke vereniging of zelfs partij wel een hoop oude koeien uit de sloot halen.

Laatst gewijzigd door Avondland : 12 oktober 2008 om 20:49.
Avondland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 20:47   #62
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jamás será vencido Bekijk bericht
Komen jullie trouwens nog steeds op voor amnestie voor oost-fronters?
Wij volgen op dat vlak de mening van een Maurice Lacante, weerstander van de Witte Brigade Fidelio, die schreef: "Ik ben absoluut voorstander van de totale, maar dan ook totale amnestie." Of die van Alois Verbist van het Geheime Leger: "De haat vernietigen betekent amnestie. Een andere mogelijkheid bestaat er niet.". En ik ben nogal zeker dat die mensen veel meer recht van spreken hebben dan de ALS-burgerprutsers van vandaag de dag.

Laatst gewijzigd door Metternich : 12 oktober 2008 om 20:47.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:10   #63
TVDD
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Wij volgen op dat vlak de mening van een Maurice Lacante, weerstander van de Witte Brigade Fidelio, die schreef: "Ik ben absoluut voorstander van de totale, maar dan ook totale amnestie." Of die van Alois Verbist van het Geheime Leger: "De haat vernietigen betekent amnestie. Een andere mogelijkheid bestaat er niet.". En ik ben nogal zeker dat die mensen veel meer recht van spreken hebben dan de ALS-burgerprutsers van vandaag de dag.
Alois Verbist, familie van mij overigens.
TVDD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:29   #64
VlaamseKracht
Banneling

Standaard

Misschien kan extreem links bij voetbalwedstrijden de ingangen blokkeren zodat de rechtse supporterskernen de wedstrijd niet kunnen bijwonen?
VlaamseKracht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 21:30   #65
nun
Gouverneur

Standaard

Vraag mij af hoe een blokkade geweldloos kan gebeuren? Ofwel laat ge mensen passeren en dan ist geen vette blokkade, ofwel houdt ge mensen tegen en dan is dat per definitie altijd met geweld.
nun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 22:51   #66
Objectief
Lokaal Raadslid

Standaard

'Links' beloofd me al sinds vorige week een foto waarop te zien is dat Dewinter afgelopen dinsdag een paar 'linkse' slaag zou geven.

Waar zijn die foto's nu?
Objectief is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 23:33   #67
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
De blokkade zelf "was er al fel over". 'n Toegelaten debat onmogelijk maken en mensen daartoe gijselen, louter omdat men de ideeën niet deelt van de organiserende vereniging, is "er al fel over".

En dan de reactie? Tja, Sarah, u zou moeten weten dat er een oud spreekwoord is dat luidt: "Wie kaatst, moet de bal verwachten".
Van den Berghe, meestal komt u op dit forum over als een Davidsfondsachtige opa, ouderwets katholiek, van zwartrechtse strekking weliswaar maar relatief ongevaarlijk. Hoe u hier expliciet de gewelddadige charge van een fascistische knokploeg verdedigt, toont echter nog maar eens aan dat u een onvervalste fascist bent. Mocht Verschaeve nog leven, hij zou fier op u zijn.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 23:40   #68
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
1996..., we zijn ondertussen 2008. Jij denkt dat die mensen van toen nog steeds de leidinggevende functies in de NSV! hebben?
Ze maken nu deel uit van het partijkader van het Vlaams Belang.
Oud 13 oktober 2008, 10:56   #69
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Vraag mij af hoe een blokkade geweldloos kan gebeuren? Ofwel laat ge mensen passeren en dan ist geen vette blokkade, ofwel houdt ge mensen tegen en dan is dat per definitie altijd met geweld.
Hmmm, goed punt, had er zo nog niet over gedacht
Oud 13 oktober 2008, 11:01   #70
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nun Bekijk bericht
Kletskoek. Is elke stakingspikket geweldadig? Waaren de sit-ins van MLK en Gandhi gewelddadig?
Een blokkade is alleen gewelddadig wanneer men ze met geweld wil doorbreken. En in dit geval is "men" de fascistische knokploeg van Dewinter.
Oud 13 oktober 2008, 11:02   #71
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Hmmm, goed punt, had er zo nog niet over gedacht
Nadenken is niet uw sterkste kant. Nakwekken daarentegen...
Oud 13 oktober 2008, 11:04   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Van den Berghe, meestal komt u op dit forum over als een Davidsfondsachtige opa, ouderwets katholiek, van zwartrechtse strekking weliswaar maar relatief ongevaarlijk. Hoe u hier expliciet de gewelddadige charge van een fascistische knokploeg verdedigt, toont echter nog maar eens aan dat u een onvervalste fascist bent. Mocht Verschaeve nog leven, hij zou fier op u zijn.
Verschaeve

vrijheidsberoving, gijzeling daarentegen, dat moet kunnen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 13 oktober 2008 om 11:04.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 11:07   #73
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

jamás será vencido's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shaddy Bekijk bericht
Links zijn fans van cuba. de plaats waar geen vrije meningsuiting is toegestaan links zijn fans van de moslimbroeders ook hier geen vrijheid van meningsuiting

waarom roept links dan steeds over rechtse nazi lovers???

in mijn beleving kunnen cuba nazisme en de islam hand in hand gaan ivm vrije meningsuiting idem voor de linkse student gekenmerkt door scoutachtig haar met een brilleke tja begrijpelijk dat ze willen andersdenkende aan banden leggen de waarheid hoort niemand graag zeker de doorsnee poco niet
Ik ben geen fan van cuba, ik ben geen fan van de islam. Ik ben wel een grote tegenstander van fasiscisme. Is dat te moeilijk om te begrijpen voor jou?
Oud 13 oktober 2008, 11:08   #74
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
Contextualisering, m'n beste. Contextualisering. Alsof MLB of RAL zulke lieverdjes waren in die tijd.
Contextualisering wordt enkel gebruikt om de oorzaken van slechte daden te verklaren. Het maakt van slechte daden zelden of nooit plots goede daden...
Oud 13 oktober 2008, 11:09   #75
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
vrijheidsberoving, gijzeling daarentegen, dat moet kunnen ...
Een béétje rechter zal vermoedelijk oordelen dat het opsluiten van gewapende overvallers veeleer onder "zelfverdediging" valt dan onder "vrijheidsberoving" of "gijzeling".
Hoe dan ook vind ik dat aspect van het verhaal hoogst amusant
Oud 13 oktober 2008, 11:09   #76
bentje
Parlementsvoorzitter

bentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nadenken is niet uw sterkste kant. Nakwekken daarentegen...
Ik zou het appreciëren mocht je stoppen met mij proberen te beledigen, de grond in te boren en door het slijk te halen.
Het feit dat jij liever op het driehoekje duwt dan na te denken over een ander zijn of haar denkpatroon bewijst veel meer dat u kortzichtig vasthoud aan uw ideologie en helemaal niet open staat om maar enigzins iets bij te leren.
Iemand zeggen dat zijn of haar post mij een denkpiste ruimer heeft gemaakt toont enkel en alleen maar aan dat ik wens bij te leren en probeer in een andere denkwereld in te leven.
Dus als je alles bij elkaar gaat gaan nemen zegt uw reactie meer over uzelf dan over mij als persoon.
Bij deze had ik graag gehad dat u stopt mij te proberen op mijn paard te krijgen zodat u terug een kans zou zien mij aan een mod aan te geven.

Dank daarvoor
Oud 13 oktober 2008, 11:10   #77
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Een béétje rechter zal vermoedelijk oordelen dat het opsluiten van gewapende overvallers veeleer onder "zelfverdediging" valt dan onder "vrijheidsberoving" of "gijzeling".
Hoe dan ook vind ik dat aspect van het verhaal hoogst amusant
we zullen zien of de rechter dat ook vindt ... ik denk eerder dat er, als men de schuldigen kan identificeren, een paar mensen een serieus feit op hun strafregister gaan krijgen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 11:13   #78
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht

1 Je lijkt het niet te snappen. Er is vandaag de dag een geheel nieuwe generatie NSV'ers. Waarom zouden de NSV'ers van vandaag zich moeten verontschuldigen voor iets waar zij geen schuld aan treffen? Was dat bewust artikel trouwens geen vertaling? Politieke tegenstanders die ons nemen op die 'fouten' zijn niet eerlijk bezig en wel omwille van de bovenstaande reden.

2 Zo kunnen we bij elke politieke vereniging of zelfs partij wel een hoop oude koeien uit de sloot halen.
1 Die geheel nieuwe lading gebruikt nog steeds al te vaak geweld. Flirt nog steeds met fascisme, heeft de studententijdschriften vernietigd, neemt nog steeds geen afstand van een geweldadig verleden, probeerde in gent erkent te geraken met amnestie voor oostfronters, enz. Op racistische publicaties hebben we ze niet meer kunnen betrappen, wat dan weer niet wil zeggen dat ze plots geen vreemdelingen meer lastig vallen... Laat staan dat ze ooit afstand namen van de negatieve zaken uit hun geschiedenis.

2 Ik stel voor dat je dat dan ook doet.
Oud 13 oktober 2008, 11:15   #79
jamás será vencido
President van Europa
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TVDD Bekijk bericht
Alois Verbist, familie van mij overigens.
Altijd grappig trots zijn op de daden van familie,
precies alsof dat iets zegt over de eigen daden...
Wat heb je zelf al gepresteerd tvdd?
Oud 13 oktober 2008, 11:16   #80
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik zou het appreciëren mocht je stoppen met mij proberen te beledigen, de grond in te boren en door het slijk te halen.
Het feit dat jij liever op het driehoekje duwt dan na te denken over een ander zijn of haar denkpatroon bewijst veel meer dat u kortzichtig vasthoud aan uw ideologie en helemaal niet open staat om maar enigzins iets bij te leren.
Iemand zeggen dat zijn of haar post mij een denkpiste ruimer heeft gemaakt toont enkel en alleen maar aan dat ik wens bij te leren en probeer in een andere denkwereld in te leven.
Dus als je alles bij elkaar gaat gaan nemen zegt uw reactie meer over uzelf dan over mij als persoon.
Bij deze had ik graag gehad dat u stopt mij te proberen op mijn paard te krijgen zodat u terug een kans zou zien mij aan een mod aan te geven.

Dank daarvoor
De beste manier voor u om zulke dingen te vermijden, is tenminste te proberen op een intelligente manier aan de discussie deel te nemen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be