![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Een strikt 'overheidsloze' samenleving, natuurlijk niet. Citaat:
Citaat:
A Critical Analysis of Murray Rothbard’s Model for Common Law Juridical Systems in the Free Society Jonathan C. Bond Vond ik een hele goede tekst - maar nog niet 100% overtuigend. Andere goede argumenten zijn argumenten van 'je kan het niet zeker weten', wat 100% waar is, maar geldt ook voor andere ideologien, tenzij het status quo.
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idealiter: bachelor wijsbegeerte halen, master wijsbegeerte halen, eventueel leerkrachtendiploma halen, master austrian economics halen, master law & economics halen (en dan mss nog bachelor/master politieke wetenschappen halen)
Citaat:
Citaat:
Ohja: Dogville zeker niet vergeten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn motivatie om me tout court in politiek enzo te verdiepen was de behoefte om een coherent & duidelijke visie te ontwikkelen opdat ik kan nastreven wat goed & rechtvaardig is. Via omzwervingen bij Rawls ben ik dan bij libertarisme gekomen. Een filosofie die ook op intellectueel vlak een enorme uitdaging is, vermits je een totaal verhaal moet brengen. In tegenstelling tot sommige Marxisten, die enkel maar 'weten' dat ze de loonarbeid moeten aanpassen (en daarbij de rest van de communistische beweging wel eens vergeten), is het libertarisme een kritiek op veel zaken. Het huidige concept van orde, van geld, van omgaan, van het oplossen van problemen, etc. Citaat:
Citaat:
En dat komt omdat ze hier in't straat aan't werken waren & daardoor onze verwarming kapot hebben gekregen. Wij hebben geen geld ze te herstellen & de overheid - de verantwoordelijke - wilt niet over de brug komen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoals ik al zei: noem het verslaving.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Wat? De gehandicapten niet helpen door een revolver tegen het hoofd te zetten van al wie niet zoveel geeft als jij wilt? Schandalig!'
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ha, maar dan gaat overigens hetzelfde op, hoor. Ze zijn niet links-kritisch, hoogstens mss dom-links (en mss-kritisch.) Uit een enquete afleiden dat de meeste mensen zeggen dat ze koopkrachtproblemen hebben, afleiden dat duidelijk de beste oplossing is dat de overheid meer geld in uitkeringen steekt, vind ik niet kritisch. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: ik vind absoluut niets aan zijn analyse van het Zijn. Ik denk dat het volstrekt nutteloos was & dat het ook niet echt een analyse is, buiten wat woorden opeengestapelt om moeilijk te doen. Komt voort uit mijn algemene afkeer van metafysica.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 16 oktober 2008 om 04:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou ofwel een individuele stem geven aan bepaalde lieden van de vld (van de jongerenpartij dan die op de lijst mogen staan) ofwel op een communistische partij.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Frank Van Dun is een geniaal rechtsfilosoof en heeft een erg interessante manier om over economie te schrijven. (Veel cooler dan vele economen.) Hayek, Hume & Burke hebben veel goede zaken over evolutie, traditie & dergelijke, dat ik interessant vind. Rothbard is enorm rechtoe-rechtaan, wat wel cool is. Dus op zo'n vraag antwoorden valt dus niet zomaar een enkelvoudig antwoord te geven, vermits ik mijn gram haal bij vele van die jongens.
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik volg voetbal wel een beetje, maar meer ook niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede 85 000 woorden (165 bladzijden) en dat is ongeveer 1/5de ofzo?
![]() ![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Vind je het eigenlijk een goede zaak dat je je al zo jong tot één verhaal hebt bekeerd? Denk je soms niet: misschien had ik nog wat langer moeten aftasten, wat langer onbevangen moeten rondkijken? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Welke delen van Nederland zijn voor jou onbekend terrein?
![]() |
#74 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat vind je van Nederland(ers) tout court?
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 99,5 procent van het land? 'k ben ooit eens in Amsterdam mogen rondlopen en daar houdt het dan ook bij op.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat het in sommige gevallen een plicht is om landen te koloniseren & te heropvoeden.
![]() Voor de rest; beter voetbal. Daar stopt zowat mijn 'mening' over Nederlandersa ls geheel.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Edit: En vanwaar de communistische partij? Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 16 oktober 2008 om 11:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan heb ik nog meer vertrouwen bij sommige individuen in Jong Vld, vermits ik denk dat er ergens nog een kern is bij de vld die bruikbaar is - terwijl de kern bij ldd veel minder is. Omdat die zo irrelevant zijn, dat ik ook geen meerderheidspartij zou steunen.
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |